Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Diskuze o skútrech větších objemů.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod ondsin » 10 srp 2013, 21:38

Ještě jednou díky za tipy. Řemen Malossi i řemenice jsou objednány a tak se těším až dorazí.

Původní řemen se rozpadl na kousky, šířka je 22mm zda to něco znamená nevím. Označen je pouze číslem 23-11,4-871. Vzduchový filtr jsem čistil před sezónou.

Prohlídl jsem řemenice a žádné drážky jsem nenašel a tedy myslím, že to bude v pořádku. Bohužel jsem narazil na další stržený šroub, který budu muset nějak odvrtat, nebo naříznout abych jej povolil.. :( tedy dál jsem se zatím nedostal. Přikládám nějaké fotečky současného stavu.

Ještě bych měl jednu začátečnickou otázku. Jak povolím tu matku na přední řemenici, nebo nejlépe. Jak správně nasadit řemen variátoru?
_DSC6670.jpg

_DSC6667.jpg

_DSC6665.jpg

_DSC6662.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
ondsin

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 179
Registrován: 21 bře 2013, 22:48
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod bobe » 10 srp 2013, 21:51

Používá se na to speciální nářadí
http://www.scootland.cz/zbozi/buzetti-univerzalni-blokovaci-klic/
Podle něj si buď něco vyrob anebo použij fantazii :-)
Potřebuješ ho k uvolnění matky na variátoru ale i k utažení.
Dá se použít i na spojku.
Šířka původního řemene 22mm znamená že byl již dávno na výměnu.
Na zalomený šroub je nejlepší použít vytahovák zalomených šroubů.
Vyvrtáš do zbytku šroubu slabou dírku (dle velikosti vytahováku) a s vytahovákem jej vyšroubuješ.
Takhle vypadá http://www.dovavanik.cz/Opravy-zavitu-vytahovaky-sroubu--matic.html
bobe

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 173
Registrován: 21 pro 2012, 21:55
Skútr / moto: Majesty 250, Yuki Arrow 250, Piaggio X9 500

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Trabuk » 10 srp 2013, 22:09

Pokud budeš kupovat polořemenici, tak zrovna kup novou. Nemá cenu kupovat starou. Ten přípravek na uvolnění (utažení) variátoru či spojky si můžeš vyrobit doma ze dvou plocháčů a třech šroubů :wink:
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod ondsin » 10 srp 2013, 22:23

Díky bobe za zcela vyčerpávající odpověď. Na to zapření o dvojici otvorů na šrouby mě taky napadlo. Tak zkusím si něco připravit. Asi jak píše Trabuk :idea:

To Trabuk: JJ Polořemenici mam objednanou novou, ale dodací lhůta nic moc. Řemen snad v úterý. Naneštěstí auto jde příští týden do servisu. Nj když se daří tak se daří.. :(

Myslíte že by se s tím dalo chvilku jezdit - popojíždět po městě? Než přijde ta řemenice? Nebo raději na to počkat. Jinak super jak to tu na fóru žije 8)
Uživatelský avatar
ondsin

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 179
Registrován: 21 bře 2013, 22:48
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod bobe » 10 srp 2013, 22:31

Ale jo, dá se s tím jezdit ale nejdříve bys měl všechno sundat, vyčistit a zkontrolovat.
Stejně musíš sundat buď přední polořemenici nebo komplet spojku abys tam nandal nový řemen.
Jinak to nejde.
bobe

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 173
Registrován: 21 pro 2012, 21:55
Skútr / moto: Majesty 250, Yuki Arrow 250, Piaggio X9 500

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod ondsin » 10 srp 2013, 22:54

Super zpráva.. Jde mě jen o pár dní.. Do pondělku to snad sundám a připravím.. úterý přijde řemen a na konci týdne snad ta řemenice. Až vše bude hotovo dám sem fotku.. 8)

Ještě mam jeden problém na skútru při jízdě něco nepříjemně drnčí. :evil: Prošel jsem plasty a úchyty a co bylo možné jsem utáhl a doplnil šrouby. Bez výsledku. Naposled se mě zdálo, že zvuk vychází snad od předního kola. Může se tak projevovat špatné ložisko v přením kole?

Zvuk jsem se pokusil nahrát zde je link http://www.uschovna.cz/zasilka/P8MH47DTDTA5EVJR-63T
Za kvalitu zvuku se omlouvám..

Za kolo jsem bral a zkoušel tahat dle návodů na netu. Kolo, je bez vůle, ale neprotáčí se zcela bez odporu.Zvuk se objevuje a mizí nahodile, ale nejzřetelnější je kolem 60Km/h
Uživatelský avatar
ondsin

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 179
Registrován: 21 bře 2013, 22:48
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod bobe » 11 srp 2013, 13:00

To drnčení je teda dost slyšet.
Nenapadá mne nic co by mohlo na přední vidlici takhle kovově drnčet.
Možná snad jen brzdový třmen ale to poznáš jednoduše, pokud začneš brzdit, mělo by to zmizet.

Pokud kolo nemá vůli a jen se trošku hůř otáčí, je to způsobeno s největší pravděpodobností brzdou.
Destičky se dotýkají kotouče :-) Ale to je zase slyšet drhnutí ze strany kotouče.

Podívej se ještě na brýle, je tam kovové uchycení brzdové hadičky a kabelu od snímače rychlosti.
Pak už musíš systémově. Podívej se na chladič zdali není uvolněný, na nádrž, na plasty zespoda.
Můžeš se taky podívat pod přední masku zdali tam nemáš něco uvolněného.
Je tam vidět zespoda nebo si sundej plastový kryt nad světlem a podívej se.
Základem je nebát se toho a pátrat. :-)
bobe

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 173
Registrován: 21 pro 2012, 21:55
Skútr / moto: Majesty 250, Yuki Arrow 250, Piaggio X9 500

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Trabuk » 11 srp 2013, 20:09

Možná mě napadá ještě uvolněnej klakson,,,, :?: :?: :?:
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod bobe » 11 srp 2013, 20:14

A víš že mne to taky napadlo :-)
bobe

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 173
Registrován: 21 pro 2012, 21:55
Skútr / moto: Majesty 250, Yuki Arrow 250, Piaggio X9 500

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod ondsin » 16 srp 2013, 18:07

Tak konečně dnes.

Řemen variátoru jsem se nakonec rozhodl koupit-objednat v kamenné prodejně(pátek minulý týden).Chtěl jsem se poradit a vyhnout chybě při výběru rozměru. (původní 23-11.4-871 jsem na internetu přesně nenašel). Navíc jsem se zaradoval, že bude řemen na krámě už v úterý. :wink: Ale jaké bylo zklamání... Bohužel po mnoha telefonátech a slibech "za minutku zavoláme zpět", "dneska to určitě bude" se z úterý stal pátek (street moto sro Plzeň). Bylo mě řečeno,že chyba byla v popletených číslech balíčků a objednávek a stane se jednou za 10 let... :evil:

Tedy dnes (pátek)jsem si vyzvedl řemen a dokonce shodou okolností mě také dnes přišla i objednaná polořemenice. S nadšením a s abstinenčními příznaky z týdne bez skútru jsem vše nasadil, zkontroloval a utáhl. Ale jaké bylo zděšení :shock: když jsem zkusmo na volnoběh nastartovat motor. Při volnoběhu jsou slyšet rány (asi jak práská řemen) a zadní kolo se stále točí. Je stále v záběru. Když přidám plyn akceleruje, ale nemá sílu - skútr se nerozjede. Naopak když zabrzdím, nebo sundám skutra ze stojanu tak se pozvolna rozjíždí dopředu.

Omlouvám se za dlouhý popis, ale zoufalost mě jíme. :cry: Po několikadenním trápení s povolování šroubů (WD,brzdovka, chlazení, ohřívání), po mnoha telefonátech s obchodem a v neposlední řadě po útratě nemalých financí. To stále nejede.

Zde výpis koupených dílů..
Malossi Ventilvar 2000 - polořemenice variátoru na motory Yamaha 250/300
Řemen variátoru Gates Boost+ 9802-31805

Tady je video toho co to teď dělá...
http://youtu.be/CODs5l1mtIA
http://youtu.be/mx-8IDXBHc4

Ještě jednou díky za jakékoliv rady, mrknu na ten klakson a na tu sponu, ale dokud mě to nepojede tak si ani nezarachtám :lol:
Uživatelský avatar
ondsin

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 179
Registrován: 21 bře 2013, 22:48
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod bobe » 16 srp 2013, 19:13

Ahoj,
pokud si dobře pamatuju, psal jsem ti rozeber vše (variátor, spojku) a zkontroluj si zda je vše v pořádku.
Když koukám na to video tak vidím že variátor není funkční. Tím pádem máš vyšší otáčky na spojce která je pak pořád v záběru.
S největší pravděpodobností se ti ve variátoru posunuli nebo jen vypadli válečky z drážky.
Základem je že při vypnutém motoru nebo při volnoběhu musí být řemen na straně klikovce úplně dole (co nejblíže k střední části) a na straně spojky úplně nahoře (co nejblíže na kraji).
Když pak přidáš plyn, řemen se začne posouvat u variátoru směrem ke kraji a u spojky směrem k středu.
Podívej se na video.
http://www.youtube.com/watch?v=m76iPFwr8bE
Otáčky na volnoběh:
http://www.youtube.com/watch?v=sfDH0SesLP8

Sundej variátor a rozeber ho.
Zkontroluj válečky, vyčisti to a pak to celé promaž grafitovou vazelinou, nandej válečky, plech i s vodítky a nakonec ten krycí plech na čtyři šroubky.
Nasaď variátor na klikovku až na doraz, nasaď ocelové pouzdro, ale bacha, netlačit až na doraz jinak vytlačíš ten zadní plech z variátoru a válečky se ti můžou zase vysypat. Nasaď řemen a pak polořemenici.
Nakonec podložka a matka kterou pak utáhneš momentem 60Nm.
Naposledy upravil bobe dne 16 srp 2013, 20:07, celkově upraveno 1
bobe

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 173
Registrován: 21 pro 2012, 21:55
Skútr / moto: Majesty 250, Yuki Arrow 250, Piaggio X9 500

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod ondsin » 16 srp 2013, 19:31

Ach sóó .. Já lama ... :roll: Venku je ještě světlo, jdu se na to hned podívat.. Díky

edit:
Huráá tak už to zase drnčí... :D Díky moc všem, obzvláště tobě bobe. Jen díky tvému trpělivému průvodcovství se mě to podařilo zprovoznit.
Měl jsi pravdu byl vyskočený váleček. Tedy ještě jednou ti díky a až budeš někdy v Plzni přihlas se, máš u mě piváka.. ;)
Naposledy upravil KYBLOS dne 17 srp 2013, 12:46, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Uživatelský avatar
ondsin

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 179
Registrován: 21 bře 2013, 22:48
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod bobe » 16 srp 2013, 21:21

No pivco nikdy neodmítnu :-)
Hlavně že to drandí :-)
bobe

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 173
Registrován: 21 pro 2012, 21:55
Skútr / moto: Majesty 250, Yuki Arrow 250, Piaggio X9 500

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Trabuk » 16 srp 2013, 23:03

Taky jdu zejtra měnit válečky a vodítka.....zůstal jsem u Malossi páč mi tam vydrželi cca 9000km, ale asi jsou už ošoupaný, Koupil jsem 12g místo 11g, tak uvidíme co to udělá...mám Multivar
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod bobe » 16 srp 2013, 23:25

Trabuk: a jak si spokojen s multivarem? Kolik točí motor při 120km/hod, co zrychlení a co maximálka?
Přemýšlím o multivaru ale možná bych nejdříve zkusil válečky Dr. Pulley.
bobe

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 173
Registrován: 21 pro 2012, 21:55
Skútr / moto: Majesty 250, Yuki Arrow 250, Piaggio X9 500

PředchozíDalší

Zpět na 150-250ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků