Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Diskuze o skútrech větších objemů.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod bobe » 28 čer 2013, 15:47

Olej do motoru SAE10W30 ale nic se nestane a je to i lepší pokud teď na léto použiješ olej 10W40.
Značení oleje dle API - SE, SF, SG nebo vyšší.
bobe

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 173
Registrován: 21 pro 2012, 21:55
Skútr / moto: Majesty 250, Yuki Arrow 250, Piaggio X9 500

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod santaluck » 01 črc 2013, 18:29

2 Bobe: dnes jsem se bavil s klučinou, který má úplně stejný stroj a jemu kontrolka občas také zabliká a to pouze při jízdě na dálnici, kdy jede na maximálku. Řekl mi, že Majesty má teplotní čidlo motoru a pokud vzroste teplota na nějakou hodnotu, řídící jednotka by měla takto signalizovat problém. Jak jsem informace dostal, tak je tu dávám. Je to takto tedy možné, abych upravil svůj článek? :D

Nyní řeším další super závadu. Nemá někdo zkušenost? Pouze za jízdy a to při rychlosti nad 30 km/hod se mi začalo z místa přední kola ozývat těžko popsatelný zvuk. Nejdříve zvuk byl nepatrný a nyní je slyšet celkem dost. Čím rychleji jedu, tím to více hlasitěji jakoby vrže, skřípe a tak nějak (lépe řečeno, je to zvuk, jak když se dře vrtulka od starého počítače). Jsem po výměně ložisek, vrtule při sepnutí běží normálně.
Předseda VW Polo Clubu http://www.vw-polo.com // +++ Zdravotník +++
Obrázek
Uživatelský avatar
santaluck

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 42
Registrován: 30 kvě 2011, 19:51
Bydliště: Praha 4
Skútr / moto: Yamaha YP 250 Majesty / MBK Skyliner
Tuning / úpravy: Nový celolak BMW X6 bílá, kufry Givi, flockované díly přístrojovky, bílé sedlo spolujezdce, majáky, siréna a zdravotnické vybavení apod.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod bobe » 01 črc 2013, 20:20

santaluck: ale já opravdu nejsem a ani nebudu rejpal :-) je to jen pro ostatní kteří se pak ptají kde je čidlo oleje na majdě 250-ce :-)
Co se týče předního kola, nemohlo se stát že ložiska nebyla naražena na doraz a tím jsou středy ložisek tlačena dovnitř ?
tím pádem je volná vymezovací trubka mezi ložisky a může to dělat neplechu.
Když sundáš kolo, ta trubka by neměla být volná.
bobe

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 173
Registrován: 21 pro 2012, 21:55
Skútr / moto: Majesty 250, Yuki Arrow 250, Piaggio X9 500

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod santaluck » 02 črc 2013, 17:40

2 Bobe: čidlo tepoloty motoru /Themo unit - číslo 4/ http://www.easyparts.nl/showdrawing/2429/41272/PPBM3/0-968-1-m426-m1209-m2369-m13084-m2429-s2600-d41272/Elecrtrical_2.html Toto čidlo má být propojeno s řídící jednotkou a údajně, kdy má vzrlst teplota motoru nad svojí max hodnotu např. při vysoké a dlouhodobé jízdě na dálnici při maximálně, má prý problikávat kontrolka mazání oleje. Svůj článek budu opravovat.

Jinak u mého druhého problému. Už je vyřešen. Sundal jsem přední kolo a závada byla odstraněna, tak že do náhonu tachometru (jak je magnetický kroužek) jsem přidal grafitové mazadlo a je klid (bylo zde sucho). Je po nepříjemném randálu a jízda je již tichá jako dříve. Souhlasíš s tím, jak jsem popsal a odstranil závadu? :D
Předseda VW Polo Clubu http://www.vw-polo.com // +++ Zdravotník +++
Obrázek
Uživatelský avatar
santaluck

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 42
Registrován: 30 kvě 2011, 19:51
Bydliště: Praha 4
Skútr / moto: Yamaha YP 250 Majesty / MBK Skyliner
Tuning / úpravy: Nový celolak BMW X6 bílá, kufry Givi, flockované díly přístrojovky, bílé sedlo spolujezdce, majáky, siréna a zdravotnické vybavení apod.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod bobe » 02 črc 2013, 21:11

santaluck: Jo to je možné, je to čidlo teploty chladící kapaliny a je možné že pokud si nevšimneš vysoké teploty na budíku tak tě to ještě takhle upozorňuje :-)
Takže na kole to byla prkotina :-) to je dobře, musíme využít každý hezký den na ježdění :-)
Zrovna nedávno jsem měnil ložiska v předním kole tak jsem to taky čistil a promazával novou vazelinou :-)

Článek supr :-) pro každého nováčka nebo človíčka který je technikou nepoznamenán je každý takový článek přínosem :-)
bobe

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 173
Registrován: 21 pro 2012, 21:55
Skútr / moto: Majesty 250, Yuki Arrow 250, Piaggio X9 500

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Dom999 » 06 črc 2013, 11:26

Tak t9 potom musis mit jeste neco spatne protoze to nejni normalni stav majesty aby se nechala prehrat pri jizde po dalnici.
Je vyzkouseny ze vydrzi jet 100km pod plnym plynem (bez jedinyho ubrani) a rucicka teplomeru se ani nehne natozpak aby se zvedala.
A ani pri ceste z Bulharska do Rumunska kdy jsme jely chvilema taky dost svizne (a teplota byla od 40 do 43°C ve stinu) tak zadyny problem s teplotou nebyl. Jen kdyz jsme treba zastavily na dlouhe cervene uprostret bukureste tak se mirne zvysila teplota a parktat treba i sepnul vetrak.
Maxon Obrázek
Majesty Obrázek
Uživatelský avatar
Dom999

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1847
Registrován: 04 kvě 2009, 22:53
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: V-strom 650
Tuning / úpravy: Jen uzitecny veci (kufry,plexi...) a filtr kn.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Trabuk » 06 črc 2013, 19:05

Tak mi to udělalo zas. Jedu si cca 60km/h a najednou to přestalo jet. Ta samá závada jako když jsem jel ze šňůry - nejde jiskra. Zastavil jsem a zkoušel nastartovat - nic. Vypnul jsem klíček - zapnul - startování - nic. Vypnu klíček asi na minutu - zapnu - škrtnu a startuje a jede. Nevím co s tím je. Nějaké nápady? Vyměněna svíčka, altik, regulátor, fajfka a hafo dalšího a prostříknuty všechny kontakty včetně kontaktů u ŘJ. Může to dělat řídící jednotka? Nemá někdo na půjčení? Závada se stala vícekrát a z ničehonic. Nemá na to vliv ani rychlost jízdy ani otáčky ani nic jinýho. Prostě to přijde jak z čistého nebe. Jestli to nedám dokupy tak na Moravu asi nepojedu. Díky za každou radu... :-O
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod bobe » 06 črc 2013, 20:03

Trabuk: no pokud si měnil všechny díly cos napsal za nové nebo alespoň fajfku, svíčku i VN cívku , tak už bych to taky typoval na CDI i když u tohoto dílu se nestává že by takhle blbnul. Vyloučit můžeme spínač bočního stojanu, to by ti nenaskočil ani starter. Pak bych se podíval po kabeláži která vede od snímače polohy klikové hřídele až do CDI.
Jo a udělej ještě jeden pokus se svíčkou, měj v záloze jednu nepoužitou a jak to přestane jezdit zkus nandat do fajfky tu novou zdali dává jiskru. Pokud ano, použij svíčku od jiného výrobce.
Já měl totiž podobný problém. Nastartoval jsem a po chvilce motor chcípl a na svíčce žádná jiskra.
Po výměně NGK za Denso se už tyto problémy nikdy neopakovali.
Jo a všiml jsem si že při každém otočení motoru, samozřejmě ručně, vepředu pod kapotou cvaklo nějaké relé.
Nevím zdali to dělá i u Majdy staršího ročníku.
Mám jedno CDI navíc ale bohužel na Majdu rok 2002. Ta má jiný konektor. :-(
bobe

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 173
Registrován: 21 pro 2012, 21:55
Skútr / moto: Majesty 250, Yuki Arrow 250, Piaggio X9 500

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Trabuk » 06 črc 2013, 21:28

Svíček jsem zkoušel hafo, ale jen NGK tak zkusím to Denso (jakej přesně typ tam máš?). Fajfky byly tři a nic. Kde bych prosím tě našel na motoru ten snímač polohy kliky? Je to součástka na výměnu nebo u toho musiš rozhodit motor? Žádnýho cvakání jsem si nevšimnul. Snímač bočního stojanu mám demontovanej, takže tím to nebude. Co jsem se po tom ptal tak i jiní říkali mimo jiné ŘJ nebo ten snímač kliky.
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod bobe » 06 črc 2013, 21:38

Trabuk: snímač kliky je pod víkem zapalování, pokud bys ho chtěl vyndat, musíš vypustit olej a odšroubovat celé víko.
Pokud si měnil altík tak si měnil i ten snímač. je to taková samostatně uchycená věcička pod víkem v rohu ale v jednom kabelovém svazku s altíkem. Na výstupu ze zapalování máš dva konektory a ten menší je právě od snímače.
Já používám svíčku Denso X24EPR-U9 a v poslední době nejsem sám kdo nadává na NGK :-(
bobe

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 173
Registrován: 21 pro 2012, 21:55
Skútr / moto: Majesty 250, Yuki Arrow 250, Piaggio X9 500

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Trabuk » 06 črc 2013, 21:48

Jj tak užvím. Ten se dá vyměnit samostatně? Dá se nějak proměřit? Snímač jsem neměnil, altik jsem dal jen převinout. Nejdřív zkusím tu svíčku a uvidím...Díky
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod bobe » 06 črc 2013, 21:58

Jo, dá se vyměnit i samostatně ale musíš odmontovat konektor abys mohl protáhnout dráty ze svazku.
Ten snímač se dá i proměřit, při 20°C bys tam měl naměřit 168 - 252 Ohm. Měřák připojit plusem na žlutý kabel a mínusem na modrý. Při měření nezapomeň rozpojit konektor.
bobe

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 173
Registrován: 21 pro 2012, 21:55
Skútr / moto: Majesty 250, Yuki Arrow 250, Piaggio X9 500

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Trabuk » 06 črc 2013, 22:28

Díky za rady, zkusím a dám vědět. Předpokládám, že mám rozpojit konektor a měřit při nastartovaným motoru. :wink:
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod bobe » 07 črc 2013, 00:28

Určitě měřit při rozpojeném konektoru ale to už jsem psal :-) a když ho rozpojíš, tak nenastartuješ protože nebudeš mít jiskru a to z prostého důvodu, ŘJ (CDI) nebude vědět kdy má zapálit směs :-)
bobe

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 173
Registrován: 21 pro 2012, 21:55
Skútr / moto: Majesty 250, Yuki Arrow 250, Piaggio X9 500

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Trabuk » 07 črc 2013, 07:30

Tvl, to jí budu muset napovědět :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

PředchozíDalší

Zpět na 150-250ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 3 návštevníků