Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Diskuze o skútrech větších objemů.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Trabuk » 12 kvě 2013, 22:56

Tak aspoň můžeš zúžit okruh podezření. Přeměř to relátko a pak rozkuchej starter (může tam bejt bordel z uhlíků a šprajcovat to). Já osobně mám třeba spínač na bočním stojánku odmontovaný, zkus ho jestli se ti vrací úplně...a pak dej hlavně vědět co to bylo...čest tvé práci :wink: 8)
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Chpireau » 12 kvě 2013, 23:01

Díky moc. Skúsim čo zvládnem a keď budú nejaké novinky, hodím to sem. :wink:
Uživatelský avatar
Chpireau

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 20
Registrován: 11 črc 2011, 00:54
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250 (2001)
Tuning / úpravy: Givi touring windshield

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod bobe » 17 kvě 2013, 12:29

Tak za tyden ježdění najeto přes 500km a naprostá spokojenost :-)
Jinak má závada popisovaná na předchozích stránkách byla ve svíčce.
Moje Majda nemá ráda NGK a spokojí se s Densem X24EPR-U9.:-)
bobe

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 173
Registrován: 21 pro 2012, 21:55
Skútr / moto: Majesty 250, Yuki Arrow 250, Piaggio X9 500

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Chpireau » 17 kvě 2013, 12:45

Zdar.
Tak som sa včera konečne k meraniu podľa návodov vyššie. Relátko vyzerá byť v pohode-smerom k štartéru tam je takmer 12V. Zajtra vymontujem štartér a uvidíme. Bohužial ani v servisnom manuále nie je jeho demontáž. Stačí dať dole airbox :?: Predpokladám, že potom bude už len na nejakých skrutkách.
No...teším sa :-| . Všade na cestách to už bzučí a moja mašinka je akurát tak objekt značkovania pre myšilovky :evil:
Krutý absťák, toto bude krátka sezóna :cry:
Uživatelský avatar
Chpireau

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 20
Registrován: 11 črc 2011, 00:54
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250 (2001)
Tuning / úpravy: Givi touring windshield

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod bobe » 17 kvě 2013, 12:54

Tak Tak sundáš filr box, starter ti drží dva šrouby a pak ho povytáhneš ven.
Při montáži doporučuji natřít těsnící kroužek motorovým olejem :-)
Píšeš takmer 12V? nemáš špatnou baterku? I když to může dělat taky přechodový odpor :-)
bobe

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 173
Registrován: 21 pro 2012, 21:55
Skútr / moto: Majesty 250, Yuki Arrow 250, Piaggio X9 500

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod taz » 17 kvě 2013, 22:08

No,tak nějak mi to pořád připadá jako špatná baterie...sice drží napětí ale při zatížení "klekne"...bych to nejdřív ještě zkusil napojit přes kabely na autobaterii....a pokud to nepomůže tak pak hledal dál...
taz

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 23
Registrován: 05 črc 2009, 18:18
Bydliště: Brno -Svitavy
Skútr / moto: kawa ZR7 a Atlantic 500

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Trabuk » 17 kvě 2013, 22:54

ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod tondo02 » 17 kvě 2013, 23:48

Zdravim vas, prosim vie mi niekdo povedat ake idu valceky do origos variatora na moju majdu. rok 2001. dakujem
Uživatelský avatar
tondo02

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 12
Registrován: 15 srp 2012, 18:53
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod bobe » 18 kvě 2013, 00:57

Original jsou tuším 11,5g a je jich tam 8Ks
bobe

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 173
Registrován: 21 pro 2012, 21:55
Skútr / moto: Majesty 250, Yuki Arrow 250, Piaggio X9 500

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Chpireau » 18 kvě 2013, 21:41

Starter.jpg
Díky moc za všetky odpovede a rady - ste super :wink:
Pripájam čerstvé foto po rozobratí štartéra. Asi sa prišlo na chybu/y. Ten bordel čo sa vysypal blokoval jeden uhlík a je to rozpadnutá izolačná podložka prípojného šrúbu. Dá sa nejak alternatívne nahradiť ? Jo a uhlíky majú 0,5 cm takže mením. Podľa jednej múdrej knihy by mali nové merať 12,5 mm. Je to správne ?
Ak by niekto mal presný popis ako ich meniť budem rád :P
_O.

Edit:
Trochu som googlil a zistil som, že výmena uhlíkov nebude až taký problém. Vzhľadom k tomu, že mám aj úplne rozsekanú tú podložku tak budem riešiť výmenu kompletného držiaka uhlíkov. Zatiaľ to skúšam tu http://www.startery-alternatory.cz/nove-drzaky-uhliku-pro-startery-honda-yamaha-suzuki-kawasaki-polaris/t-312/

9.6. edit:
Zdravím.
Tak konečne posun...a k dobrému. Trvalo to dlhšie ako som myslel ale vzhľadom na 'nizozemské' počasie aké vládlo mi to ani tak nevadilo. Až na to, že servisujem vonku pred domom :?
Takže bol to štartér ako sa predpokladalo. Po výmene držiaka uhlíkov mašinka naskočila na prvý krát. Ak by niekto zháňal tak je to http://www.startery-alternatory.cz/drzak-uhliku-polaris-atv-utv/d-74196/
Už len ten naprskaný olej v airboxe. Hrozí mi výbrus alebo by stačilo vymeniť tesniace krúžky na válci ?
A ak to na nejaký čas odložím ohrozím tým niečo? :roll:
Ešte raz všetkým nápomocným veľké DÍÍÍÍKY.
Ide sa jazdiť..... :D
_Ondřej
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil KYBLOS dne 03 říj 2013, 18:32, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Uživatelský avatar
Chpireau

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 20
Registrován: 11 črc 2011, 00:54
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250 (2001)
Tuning / úpravy: Givi touring windshield

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Trabuk » 10 čer 2013, 08:44

Jak hodně ti to žere olej? Musíš často dolejvat?
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod bobe » 10 čer 2013, 14:22

Pokud ti to žere opravdu hodně oleje, třeba litr na 500Km, vyměň stírací kroužky na pístu a určitě neprohloupíš, když vyměníš i pístní kroužky :-) A když už sundaš hlavu, tak bych určitě vyměnil i simering na každém ventilu.
Při sundání válce stejně musíš vyměnit těsnění a v té sadě je vše potřebné.
bobe

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 173
Registrován: 21 pro 2012, 21:55
Skútr / moto: Majesty 250, Yuki Arrow 250, Piaggio X9 500

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Chpireau » 10 čer 2013, 22:35

Trochu som počítal. Vychádza mi zhruba, že som za poslednú sezónu prešiel tak 1500 Km a dolial skoro liter oleja (cca 0,9L). Teda ak mi v servise na začiatku sezóny dali toľko oleja koľko tam patrí - na faktúre síce bolo 1,4 L ale kto vie... :?
Každopádne teraz ho mením sám ale na výmenu všetkých spomínaných tesnení si netrúfam a zas to len skončí v servise.
Ale po tej sade sa mrknem; na akú značku sa mám sústrediť?
Díky moc :wink:
Uživatelský avatar
Chpireau

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 20
Registrován: 11 črc 2011, 00:54
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250 (2001)
Tuning / úpravy: Givi touring windshield

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod bobe » 10 čer 2013, 22:58

Třeba se podívej sem http://www.scootland.cz/skutr-yamaha-majesty-250/nahradni-dily/motor/ :-)
Jo a do motoru patří zhruba přesně 1,2l oleje :-)
bobe

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 173
Registrován: 21 pro 2012, 21:55
Skútr / moto: Majesty 250, Yuki Arrow 250, Piaggio X9 500

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Trabuk » 10 čer 2013, 23:05

Tak to jsi na tom jako jsem byl já, taky jsemz toho měl dvoutakt a byl to zpečenej stírací kroužek, ale to jsem si udělal asi sám používáním levnýho oleje. Uděla jsem to komplet i s výbrusem, simeringama, rozvodovým řetězem,...........od tý doby používám jen kvalitní olej a vyplatí se to. Pokud rozpůlíš motor a vyleje se komplet olej, tak se tam skutečně vejde 1,4L oleje, takže faktura je v pořádku. Aź budeš dávat kroužky tak zkoukni pořádně i válec, jestli je v cajku a kdyžtak výbrus, ať to nemusíš rozdělávat dvakrát. Čest práci
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

PředchozíDalší

Zpět na 150-250ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků