Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Diskuze o skútrech větších objemů.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod bobe » 06 dub 2013, 17:31

Tak pokračování anabáze s předchozích stránek. :-)
Pořád to blbne :-( Já už vyzkoušel opravdu všechno a Majda ne a ne normálně fungovat.
Jeden den jede jak z praku a druhý den nastartuju a po 20-30 vteřinách chcípne a konec.
Vyndám svíčku a ta je zaplavena benzínem tak ji nechám vyschnout do druhého dne, mezi tím dávám jinou svíčku a nic
jen že je mokrá. Druhý den svíčku zašroubuju, motor chytne na něžní dotek starteru a po 20-30 sekundách to zase chcípne.
Trápím to průběžně celý den a nemám šanci. Následující den zašroubuju svíčku a zase chytne na již zmiňovaných x sekund.
Před týdnem jsem dával dohromady Yukinu 250 kde byla zadřená klikovka. Tchán je spokojen jak to jezdí a já již zoufaléj jen smutně závidím :-)
Nemá někdo na prodej komplet motor i s elektronikou za pár stovek? :-):-):-):-)

Dnes v neděli jsem se s tím zase trápil a nic.
Tak jsem se pustil do cívky a dle měřáku je ok, fajfka má rozdíl oproti servisního manuálu 1kOhm.
Nakonec jsem kompletně vyčistil svíčky a po namontování jedné to hned nastartovalo.
Tak teď nevím zdali to opravdu dělá svíčka která venku dává jiskru na špičce ale vevnitř může jiskřit někde jinde
nebo se mám zaměřit na palivo. Všechny svíčky jsou nové a jen krátce použité. Dokonce mám i jednu iridiovku.
To je zapeklitá situace :-)
bobe

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 173
Registrován: 21 pro 2012, 21:55
Skútr / moto: Majesty 250, Yuki Arrow 250, Piaggio X9 500

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod TheWitch » 20 dub 2013, 10:51

Halo halo! Je tu nekdo schkopnej a sikovnej, kdo by fofrem vycenichal, kolik se nastavuje vule na ventilech?? Jsem po lokte v kacene a nechce se mi moc ochmatavat svuj bilej notas tema zasr. prackama!! :D
http://www.thewitch.estranky.cz/ mluvící kost: 773 101 957
Uživatelský avatar
TheWitch

1000+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 1140
Registrován: 28 zář 2007, 10:49
Bydliště: Kroměříž
Skútr / moto: KačenkaIII. (Yamaha Majesty 250:)

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod bobe » 20 dub 2013, 12:18

Sací ventil: 0,08 - 0,12mm
Výfukový ventil: 0,16 - 0,20mm
Teplota při seřizování by měla být min. 20°C
bobe

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 173
Registrován: 21 pro 2012, 21:55
Skútr / moto: Majesty 250, Yuki Arrow 250, Piaggio X9 500

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod TheWitch » 20 dub 2013, 12:26

Díííkes!! ;) ...bohužel jsem ztroskotal na tom, že ten trouba, co jsem mu nedávno dělal ventily na autě, mi sbalil měrky, takže jsem stejně v prrrrrrrrrr.........!!!!! :evil: :D ..když se daří......................... 8)
http://www.thewitch.estranky.cz/ mluvící kost: 773 101 957
Uživatelský avatar
TheWitch

1000+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 1140
Registrován: 28 zář 2007, 10:49
Bydliště: Kroměříž
Skútr / moto: KačenkaIII. (Yamaha Majesty 250:)

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod bobe » 20 dub 2013, 12:44

Mají je v každém železářství :-)
Kup si do rezervy :-)
bobe

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 173
Registrován: 21 pro 2012, 21:55
Skútr / moto: Majesty 250, Yuki Arrow 250, Piaggio X9 500

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Ivan142 » 21 dub 2013, 09:55

Zdravím všechny včera jsem přivezl YMAHA MAJESTY DX 250ccm ale má slabou baterku a tak jsem objednal tuto
http://www.autodily-cardo.cz/baterie/mo ... 4-yt7b-bs/
tak doufám že tam může být můj skútr má najeto 14000km ale je to rok 1998 tak budu doufat že mi bude sloužit
Ivan142

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 4
Registrován: 20 dub 2013, 22:46
Bydliště: Náchodsko
Skútr / moto: YMAHA MAJESTY DX 250cmm 1998

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod bobe » 21 dub 2013, 10:36

Tak to je fajn :-) Majda je spolehlivá a pokud se o ní předchozí majitel staral tak budeš spokojen :-.)
Baterku mám tu samou a funguje spolehlivě :-)
bobe

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 173
Registrován: 21 pro 2012, 21:55
Skútr / moto: Majesty 250, Yuki Arrow 250, Piaggio X9 500

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod ondsin » 23 dub 2013, 23:06

Zdravím, tak jsem dnes musel svoji Majdu potupně odtlačit do garáže :(

Po roce bezproblémového ježdění mě nechala na holičkách (naštěstí v jedné ulici v Plzni) Ráno jsem nastartoval skútr bez problému dojel cca 5km. Po návratu k zaparkovanému skútru (asi po hodinovém stání) startér neotočí ani necvakne. Vše po otočení klíčku normálně svítí a spínač se nezdá poškozen, baterie by měla být v pořádku.

Nějaká rada od zkušených? Přiznám se že se v tom nevyznám, ale rád se přiučím. Zítra za světla okouknu ještě kabeláž a kontakty. Je možné, že by takto najednou a bez příznaků kleknul startér? Díky všem za podněty kde pátrat.

Pro upřesnění je to Majesty 250 rv.2002
Uživatelský avatar
ondsin

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 179
Registrován: 21 bře 2013, 22:48
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod bobe » 23 dub 2013, 23:20

No předpokládám žes nezapomněl na přepínač vpravo na řidítkách :-)
Určitě bych se podíval na spínač na bočném stojanu, pojistka anebo relé starteru.
Nejrychleji otestuješ starter jednoduchým měřákem. Po stisknutí tlačítka start by se mělo objevit napětí na kontaktu relé starteru. Pokud se napětí objeví, je vadný starter, pokud se napětí neobjeví, podívat se na věci které jsem napsal hned na začátku. Držím palce aby to bylo jen něco jednoduchého :-)
bobe

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 173
Registrován: 21 pro 2012, 21:55
Skútr / moto: Majesty 250, Yuki Arrow 250, Piaggio X9 500

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod ondsin » 25 dub 2013, 06:56

To bobe: Díky za rady :) Dnes se na to kouknu s tím měřákem. Včera jsem dal ještě pro jistotu baterii dal na nabíječku. Ten spínač na vedlejším stojanu mě taky napadl, ale zdá se že mechanicky funguje. Ještě jednou dík

21:50 edit:
Takže výsledky dnešního průzkumu. Proměřil jsem dle rady startovací relé. Nevím přesně jak a kde měřit a tak raději přikládám video :roll: . http://youtu.be/o6b_jGSmYh0

Měřil jsem při otočeném klíčku a přepínači na řidítkách v poloze start. Jak je vidět na videu horní kontakt je bez šťávy. Pokud jsem měřil správně tak při stisknutí tlačítka startéru se nic na relé nestane. Je tedy asi problém u relé, nebo přímo u ovládání. Zde nevím jak nejsnadněji proměřit funkci kolébkového přepínače, startovacího tlačítka, spínače u stojánku či jak je zapojená podmínka brzdy při startu.

Tlačítko startéru jsem se pokusil částečně rozebrat a nahlédnout dovnitř. :shock: Nevím jak přesně má tahle plastový čudlík něco spouštět, kromě kovové pružiny a plynulého pohybu plastové páčky nebylo nic vidět. http://youtu.be/OQrHnpiqjy4
Spínač u 2. stojanu se zdá být v pořádku. Baterie je nově nabitá (jinak byla přes zimu v teple a je 1/2 roku stará), Skútr už letos bez problému jezdil.

btw: Asi bezpředmětný postřeh. Nesvítí brzdové světlo při stisku brzdy, ale to asi svítilo stejně až po startu skútru ostatně jako přední světlo.

Jsem asi smolař zrovna takové parádní počasí 1. je za humny a já hniji v garáži :(
Naposledy upravil KYBLOS dne 03 říj 2013, 18:30, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Uživatelský avatar
ondsin

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 179
Registrován: 21 bře 2013, 22:48
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod widra1 » 26 dub 2013, 17:34

Zkus jestli ti svítí světla brzd na druhou brzdu a jestli ano tak zkus nastartovat přes ni.
Mě takhle odešel spínač na zadní brzdě a musel jsem startovat přes přední brzdu než jsem ho opravil.
J
Uživatelský avatar
widra1

100+
 
Reputace: 10
Příspěvky: 143
Registrován: 26 bře 2012, 08:22
Bydliště: Jičínsko
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250DX

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod ondsin » 26 dub 2013, 22:11

Po otočení klíčku svítí jen zadní obrysovka. :idea: Start s druhou brzdou jsem zkoušel a bez výsledku. Brzdová světla nesvítí a upřímně si ani nepamatuji zda bez nastartování někdy svítila. Je nějak dostupný ten spínač, jde nějak snadno přeměřit? Třeba to je ono a já nevím kudy kam, navíc začínám mít abstinenční příznaky. Dnešní den bylo zase super počasí a navíc ráno jsem přijel pozdě do práce díky koloně :evil:
Uživatelský avatar
ondsin

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 179
Registrován: 21 bře 2013, 22:48
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod bobe » 27 dub 2013, 12:09

Podívej se na pojistky, jen pro startování je potřeba aby byli v pořádku 3 pojistky.
Jedna je na relé starteru, ta je hlavní, jsou tam teda dvě ale jedna je rezervní.
Další je pojistka zapalování a ta třetí je systémová pojistka.
Podívej se na obrázek.

Jo a brzdová světla se ti rozsvítí aniž bys musel nastartovat. Stačí jen otočit klíček.

To měření cos prováděl na relé starteru je trošku divoké :-)
Pokud měříš zdali relé sepne, musíš změřit po zmáčknutí tlačítka startu zdali se objeví napětí na tom silném kabelu dál od kraje. Blíž ke kraji je připojená baterka.
Taky máš možnost šroubovákem proklemovat ty dva silné vodiče a starter se ti roztočí :-)
pojistky.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
bobe

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 173
Registrován: 21 pro 2012, 21:55
Skútr / moto: Majesty 250, Yuki Arrow 250, Piaggio X9 500

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod ondsin » 27 dub 2013, 18:47

Problém se startováním vyřešen (částečně).

Na radu bobe a widra1 jsem vše znova prošel. Ale vrtalo mě hlavou ta brzdová světla, že ani jedno nesvítí. Zkusil jsem tedy rozebrat ještě jednou ovládání startéru na řídítkách a když jsem šel po kabelech hlouběji, sundal kryt řídítek a přední masku. Zjistil jsem, že kabely přepínací kolébky start/stop (zelený a červený) jsou přerušeny.

To ale stále nevysvětlovalo ty brzdy. A světe div se, našel jsem několik odpojených svorkovnic :shock: Poté co jsem vše co se dalo nastrkal (některé se nepodařilo zapojit, nebylo kam a ustřižené dráty, asi po úpravách předchozího majitele) začala svítí levá zadní brzda. Pravá - přední stále nesvítí.
Zkusil jsem nastartovat dle rady (díky ti widra1) přes zadní a skútr naskočil na poprvé. :D

Závěr je tedy jasný. Několikanásobná chyba. :roll:

Přetržený kabel od kolébkového tlačítka start/stop (stále nezapojen, nevím kam :?: ), zřejmě odešel spínač na pravé přední brzdě a aby toho nebylo málo rozpojené svorkovnice pod přední maskou.

Nevím jaká je pravděpodobnost, že se rozpojí několik svorkovnic najednou a to během 5km cesty navíc k tomu se "náhodou" přetrhne poměrně slabý kabel od spínače na řidítkách. Vhledem k tomu, že jsem naposledy kam jsem dojel stál poblíž základní školy dovoluji si vyslovit podezření, že se vtom někdo vrtal. Zřejmě přes otvor u předního kola odkud je přístup na svorky.

Pokusím se tedy zjistit kam zapojit (zelený a červený drát) kolébkového spínače star/stop a opravit spínač na pravé brzdě. Kabeláž stáhnu páskou do vyšší pozice, tak aby k ní nebyl přístup.

Děkuji všem na fóru za ochotu pomoci s problémem a přeji Vám samé krásné a pohodové kilometry v jedné stopě 8) . Díky.
Uživatelský avatar
ondsin

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 179
Registrován: 21 bře 2013, 22:48
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod bobe » 27 dub 2013, 21:24

Pravděpodobnost že se ti rozpojí několik konektorů najednou je nulová.
To spíše souhlasím s tebou že se ti v tom někdo pohrabal.
Lidi jsou hrozná verbež :-(
bobe

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 173
Registrován: 21 pro 2012, 21:55
Skútr / moto: Majesty 250, Yuki Arrow 250, Piaggio X9 500

PředchozíDalší

Zpět na 150-250ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků