Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Diskuze o skútrech větších objemů.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Santa » 21 črc 2011, 21:21

140km tak stoho nechapu.ja mam 120km v TP zrovna tydle starsi vic jak 110 nejezdily.proto sem ted spokojen s malossi
Yamaha Majesty DX 250 najeto69000km (27000 ja) malossi multivar 3,5l/100
http://www.skutry-malsice.cz
Uživatelský avatar
Santa

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 219
Registrován: 22 srp 2010, 21:54
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Yamaha Majesty DX 250 '98
Tuning / úpravy: Malossi Multivar, Poloni pritlacny talir, Audio, Xenon, metalic lak na zakazku, velke plexi, komplet po GO

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod ffugas » 22 črc 2011, 10:32

to Paja.oni - když budu kupovat spojku malossi tak na pružinky teď prdim :o)
to SANTA - taky jsem přemejšlel nad rádiem, to umístíš v pohodě do zamykacího kastlíku, ale kam narveš repro a jaké? Na motorku jsou speciální vodotěsné reproduktory, ale to je pomalu cena celé majdy :oops:
Uživatelský avatar
ffugas

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 70
Registrován: 22 črc 2010, 20:53
Bydliště: doma
Skútr / moto: YAMAHA MAJESTY 250, HONDA CB600F HORNET
Tuning / úpravy: co je to tuning?

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Santa » 22 črc 2011, 13:42

ne neni staci jakekoliv male repro z plastovou membranou a gumovym zavesem ja uz tam mam audio tak to blejsknu a
muzes kouknout
jinac budu tam mit 4repra o prumru 6 cm sirokopasmove ted mam zatim 2 a uz i tak to hraje krasne ale libil se mi ten player a ten mikro zesik je perlicka
az to nainstaluju tak poslu taky fotku

tak treba ja si rad poslechnu radio nebo music pri jizde a ver ze to slyset je.....

ne nemusis to mit nejak etreme ale po meste je to v cajku do tech 80kmh se to da normalne poslouchat pak uz moc ne ale mam to do mesta a kdyz jedu okresky tak taky v poho....
a slyset to je dobre protoze mam repra namireny na hlavu takze to slysis opravdu dobre......uvidis az dam foto
Naposledy upravil KYBLOS dne 03 říj 2013, 17:27, celkově upraveno 2
Důvod: Sloučeny 3 příspěvky pod sebou. Jestli chybí text člena 8steve, tak proto, že byly ze SF smazány jeho příspěvky, u kterých on sám vymazal text.
Yamaha Majesty DX 250 najeto69000km (27000 ja) malossi multivar 3,5l/100
http://www.skutry-malsice.cz
Uživatelský avatar
Santa

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 219
Registrován: 22 srp 2010, 21:54
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Yamaha Majesty DX 250 '98
Tuning / úpravy: Malossi Multivar, Poloni pritlacny talir, Audio, Xenon, metalic lak na zakazku, velke plexi, komplet po GO

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod side » 22 črc 2011, 19:12

K tej maximálke. Tu je techničák r.v.98. Dúfam, že je to trochu vidno.
Fotografia-0001.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
side

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 67
Registrován: 01 lis 2010, 14:10
Bydliště: ZM
Skútr / moto: yamaha majesty 250 YP

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Maja » 31 črc 2011, 20:35

to ffugas - tak ja jsem cestou z italie po rakouskej dalnici na chvili ujel manželce abych majdu zase na kousek testnul na suprovej silnici, když se tachák dostal na 145 tak jsem toho nechal.
Tak jsem zase tady po 9 dnech a 2640 km, vratil jsme se dnes navečer, až bude víc čas tak sem hodím nějaké zážitky a fotky, Majda cestu přežila v poho, Béďa (Kymco) taky. Počasí u Gardy supr, po okolí jsme nakroutili asi 600 km pohádkovou krajinou a cestou zpět jsme projeli okoli Canazei Cortiny , (paso Sella, Gardena, Valpalora a Falzarego) Maja a Béďa nastoupaly a naklesaly v součtu za dovolenou 10-11 km převýšení (tedy otázka, zda se na takovej výlet lze vypravit na stroji o obsahu 125ccm a 250ccm byla myslím tímto zodpovězena) tak zatím ahoj.
Maja

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 139
Registrován: 25 bře 2011, 16:37
Skútr / moto: Kymco GD

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod ffugas » 01 srp 2011, 11:01

No jelikož mám ještě Horneta, tak bych na Majdě takovou štreku asi nedal. Těch 145kmh si měl podle tacho a v reálu víš kolik to jelo (dle GPS)? Nevěřím, že by to tolik jelo. To je když se se mnou hádá nějakej klučina, že mu fekál bez úprav jede 70, skoro až 80 = naprostej nesmysl.
Uživatelský avatar
ffugas

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 70
Registrován: 22 črc 2010, 20:53
Bydliště: doma
Skútr / moto: YAMAHA MAJESTY 250, HONDA CB600F HORNET
Tuning / úpravy: co je to tuning?

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod MisaKacenka » 01 srp 2011, 11:31

Tipuju 125-130km/h max a to jeste nekde z kopce ;)
Uživatelský avatar
MisaKacenka

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2022
Registrován: 25 říj 2009, 22:42
Bydliště: Pardubice - Sweetcow
Skútr / moto: Suzuki GSF 600 Bandit
Tuning / úpravy: Kufr Kappa 42l, Scorpion exhaust, 12V socket, GPS TomTom, zvysene plexi, bile stobo, vystrazne blinkry, sirena, PTT zastavba pro PMR :)

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Trabuk » 01 srp 2011, 12:43

Tak už vím proč mi to nechtělo jet - příruba karbecu nasra..y, ale už je objednaná a na cestě. Než tam dám tu novou (ne funglovku, ale prej v super stavu - uvidíme) máte nějaký fígle na nějakou úpravu příruby, aby dýl vydržela?
Jedete někdo do Květnice na grilování?
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Maja » 01 srp 2011, 16:47

jojo podle GPS je to o mnohem min -128, cim vetsi rychlost tím víc to promeruje, navic to udelas jen na dobrej silnici a to jsem jeste jel na italskej benzin. Tam se prodava jen supr 98. Na ten sla majda jak sidlo, mel jsem i mensi spotrebu nez tady na ten nas benal co nam tady prodavaj.
Jenze jestli nekomu jede majda jen 120 tacho tak ve skutecnosti jede jen neco pres sto. Avsak papirova rychlost psana v technicaku je taky jen vztazena k rychlosti tachometrovej.
Jinak navigace je super vec - pozdeji poslu fotky jak jsem to vychytal. Nakonec jsem zavrhnul malou moto navigaci a nacpal jsem tam 6 palcovku z auta s 3D mapou IGO8. Ta je v horach bezkonkurencni protoze velmi verne ukazuje vsechna prevyseni a na velkej obrazovce je vsechno prehledny, ale hlavne neni nutny pouzivat handsfree, protoze velka navigace ma i velkej reprak a Liškoj jsem rozuměl ještě i při 70km/h. Natocil jsem i dost videii primo za jizdy, teprv to davam do kupy.
Maja

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 139
Registrován: 25 bře 2011, 16:37
Skútr / moto: Kymco GD

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod ffugas » 01 srp 2011, 19:08

to MAJA: tak to potom jo, já jsem s ní konečně vytáhnul po rovině 140 dle tacho. A to jsem ještě zjistil, že mám na ho*no pružinky na spojce. Navigaci mám vyřešenou jednoduše. držák RAM a ZUMO 500. Ten držák jde na všechny navi, mohu poslat foto. Až budeš mít ty fotky tak se pochlub.
Uživatelský avatar
ffugas

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 70
Registrován: 22 črc 2010, 20:53
Bydliště: doma
Skútr / moto: YAMAHA MAJESTY 250, HONDA CB600F HORNET
Tuning / úpravy: co je to tuning?

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Maja » 02 srp 2011, 10:10

to ffugas

tak to mas dobrej motor, kdyz to takhle jede
Maja

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 139
Registrován: 25 bře 2011, 16:37
Skútr / moto: Kymco GD

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod ffugas » 02 srp 2011, 17:49

No mám ho po výbrusu, dal jsem si záležet se zajetím. Teď jsem najel cca 1700km po výbrusu. Krásně tichej a jde dobře do tahu i při kilu. Variátor byl v pr.... (vymačkanej) tak jsem koupil malossi. Přes zimu ještě spojku a budu řešit zadní tlumiče, který mi tečou. Byl to dotah z Itálie, tak jsem se v tom musel trochu pohrabat, aby to jelo :twisted:
Naposledy upravil KYBLOS dne 03 říj 2013, 17:28, celkově upraveno 3
Důvod: Citace posledního příspěvku.
Uživatelský avatar
ffugas

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 70
Registrován: 22 črc 2010, 20:53
Bydliště: doma
Skútr / moto: YAMAHA MAJESTY 250, HONDA CB600F HORNET
Tuning / úpravy: co je to tuning?

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Santa » 02 srp 2011, 21:55

panove nevite nekdo jaky ma Majda rv.98 loziska v prednim kole podle manualu 6302RS je to pravda
Yamaha Majesty DX 250 najeto69000km (27000 ja) malossi multivar 3,5l/100
http://www.skutry-malsice.cz
Uživatelský avatar
Santa

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 219
Registrován: 22 srp 2010, 21:54
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Yamaha Majesty DX 250 '98
Tuning / úpravy: Malossi Multivar, Poloni pritlacny talir, Audio, Xenon, metalic lak na zakazku, velke plexi, komplet po GO

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod homat » 02 srp 2011, 22:36

Sem se tady nějak zamotal, četl jsem si diskuzi o oleji, a ona je už asi dávno v propadlišti ději, nevadí, tak se to třeba bude někomu hodit :D

Viskorní třída (např. 10W40) určuje teplotní rozsah použití oleje. Tato specifikace by se měla blížit doporučení výrobce, protože příliš tekutý olej nemusí být vhodný pro danou kontrukci motoru a nebude vytvářet dostatečný ochranný olejový film, případně nebude dostatečně vymezovat vůle.

e4ap00bd.jpg

Výkonnostní třída oleje se v Evropě používá ACEA, A pro zážehové motory a B pro vznětové. Oleje podle poslední specifikace ACEA jsou vždy použitelné v obou typech motorů, ale s rozdílnou výkoností, např. A3/B4.

ACEA A3/B4 : Univerzální oleje, specifické pro některé naftové motory s přímým vstřikováním
ACEA A5/B5 : Velmi vysoce účinné univerzální oleje pro všechny motory, umožňující dosáhnout úsporu paliva
Význam prvního písmena se nemění, stále odpovídá příslušnému typu motoru :
A = Benzinové motory a dvoupalivové motory benzin/LPG
B = Naftové motory
Následující číslice je změněná a odpovídá následujícímu typu oleje :
2 = Minerální oleje
3 = Vysoce účinné oleje
4 = Oleje specifické pro některé naftové motory s přímým vstřikováním
5 = Velmi vysoce účinné oleje, které umožňují dosáhnout snížení spotřeby paliva
POZOR : Od 2004 ACEA vyžaduje univerzální oleje : A2/B2 ; A3/B3 ; A3/B4 ; A5/B5. Všechna

Další podnormou ACEA jsou oleje LOW SAPS, při jejichž spalování vzniká nižší obsah popela označují se písmenem C:
C3 : Nízký obsah popela
C2 : Nízký obsah popela a úspora paliva
C1 : Velmi nízký obsah popela a úspora paliva
C4 : Velmi nízký obsah popela a úspora paliva

Tyto ACEA normy dnes nestačí pro potřeby některých výrobců (PSA, VW, BMW, Mercedes, ...) a zavedli normy vlastní. Certifikace a licence na tyto oleje je dost finančně náročná, což může znamenat, že dva na první pohled podobné oleje dle viskozní třídy a ACEA jsou cenově odlišné.

Speciální motocyklové oleje pro 4t jsou vyráběny pro potřeby motorů, které mají společnou olejovou náplň a mokrou spojku, tyto oleje narozdíl od těch pro motory vozidel neobsahují aditiva, které snižují tření / spotřebu. Tyto aditiva by negativně ovlivnily funkci spojky, případně synchronizace.

Dnes jsou veškeré oleje aditivivány, tzn., že jsou vzájemně míchatelné, výkonostně bude smíchaný olej odpovídat nejnižší přidané výkonostní normě, viskozně to bude nějaký mišmaš mezi smíchanými rozsahy.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
homat

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 71
Registrován: 07 črc 2011, 14:05
Skútr / moto: aprilia Mana 850

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod ffugas » 03 srp 2011, 08:26

Santa píše:panove nevite nekdo jaky ma Majda rv.98 loziska v prednim kole podle manualu 6302RS je to pravda

tak jsem koukal do manuálu, ale tam rozměr logicky nevyčteš. Akorát, že tam jsou dvě ložiska, gufero z jedný strany a rozpěrka mezi ložisky. Tak shoď kolo a přečti si to na ložisku. Možná bys to přečetl i normálně ze strany kotouče bez sundavání kola.
Uživatelský avatar
ffugas

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 70
Registrován: 22 črc 2010, 20:53
Bydliště: doma
Skútr / moto: YAMAHA MAJESTY 250, HONDA CB600F HORNET
Tuning / úpravy: co je to tuning?

PředchozíDalší

Zpět na 150-250ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků