Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Diskuze o skútrech větších objemů.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Maja » 15 čer 2011, 23:46

... no ja jsem asi bud trochu z jineho testa a nebo zacinajici zobak, kterej tomu nerozumi a musi si na to nejdriv sam prijit, ale zatim to teda nechapu proc ma obsah motoru nejakou primou umeru se vzdalenosti. Avsak tady me ta diskuze prijde jako z kouta do kouta.
Ale abych to tedy upresnil - par bodu, ono to pak mozna bude vypadat umirnenejc.
1. jezdim tak do stovky - rychlost (prevazne) - jezdim tak i autem, proc jezdit vic ani dost dobre nechapu.
2. enduro asi ne - i kdyz na rozflakane silnice supr - nechci ale nic kde se musi mackat spojka a radit, zacaly me bavit scooty.
3. prevazne vyuziti - do prace - k vode - nakupy - kratsi vejlety.
4. 1 - 2 do roka tak jak jsme drive jezdily po svete na kolach, tak bych nyni podobne vyjel na nejakej desli tak 2 tydenni vejlet na scootech. (na kolach jsme jezdily prumerne 100km na den, na scootu predpokladam 200 -300 na den)

takze se zeptam - na tohle mi 250ka nestaci ? ostatne manzelka pojede na obsahu 125ccm, tak co resit ?

Nechci sjezdit celou EU, jezdim prevazne rakousko a sever italie.
Uvazuju casem nad burgosem 400 nebo podobne.
Ale i tak jakasi maximalni cena jakou jsem jeste ochotnej za motorku dat je 70 tisc, a je jasny, ze pri mensim obsahu tak
poridim novejsi nez pri vetsim. Cemu dat prdnost?
Je to otazka priorit a kompromisu. Jestli je tu nekdo kdo nemusi pocitat penize, nesplaci barak, nejezdi i autem a nema
dalsi plno starosti jako vetsina lidi, tak muze prohlizet katalogy motorek a plnit si svuj sen. Ja musim vychazet z reality.
Navic jsem to tu uz psal - nejsem pohodlnej - dejte mi motorku o obsahu 125ccm, ktera me nikde nezradi, najdete sponzora a objedu na ni svet - nevidim v tom problem. Jede to rychlejc nez kol - jede, objeli dva cesi svet na kole - objeli,
na motorce to musi byt izi.

Kamose na telefon s dodavkou bohuzel nemam, ale mam autak s taznym zarizenim a vozejk.
... to bych se zeptal kdo uz prevazel motorky - prevazi se na stojanku a nebo na kolech ?
Maja

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 139
Registrován: 25 bře 2011, 16:37
Skútr / moto: Kymco GD

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod MP » 15 čer 2011, 23:52

sundat značku , vzít ji botahu a jít na vlak :wink:
...vážněji...já myslím že na stojánku a jednom kole . Jsem teda motorku na vleku nevezl , já na ní jezdím :wink:
Aktuálně Honda XL 600 V Transalp + Suzuki DL 650 V-Strom
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Exskůtry - Majesty 250 DX , Suzuki Burgman 400 , Silver Wing 600
Uživatelský avatar
MP

1500+
 
Reputace: 84
Příspěvky: 1530
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Su z Třebíča, Vysočina - drsnej kraj, drsní lidi, tak to jsme my.
Skútr / moto: Honda XL 600V Transalp + Suzuki DL 650 V-Strom

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Maja » 16 čer 2011, 00:03

to Santa - r.v. 2000 ma dvakrat ulozenou a vetsi spojku, ale velikost varce je stejna, avsak valecky ma lehci, jenze prevodovani muze byt jine - velikost pastorku - staci treba zmena o jeden zub, takze zmena ve vaze valecku u novejsi verze muze odpovidat jinemu prevodu, Obecne - oboji by ale melo být u obou verzi vyladěno, takže by tam melo byt to co je z výroby. Chtělo by to kouknout do prospektu zda se u obou rocníku udává shodnej výkon motoru a shodná maximalka. To, ze je obsah stejnej neznamená, ze bude stejnej i výkon.
Maximalku ovlivnuje samozrejme hodne variator, ale vykon motoru jiste taky.
Taky by bylo dobre vedet kolik toci a kolik ma tocit, jestli neni motor pridusenej. Je-li napr, moc bohata smes, nechce se mu pak do vysokejch otacek. Nekdy dokonce staci i vymenit svicku a motor najednou jede jinak - taky predstih a td, zmerit tlaky a td.
Ale to uz je na servis, ja bych se ve ctyrtaktu nehrabal.
Maximalka 110 je vsak u 250ky blbost - neco neni spravne. 110 me jede 125ka G.D. s vykonem 8.5 Kw a majda by měla mit 15.Kw - tedy mela by jet alespon o 15-20km vic.

to MP - jo a kdyz nepojede a na silnici to neopravis? ze se ti to nestalo, neznamena ze se ti to stat nemuze, ale treba tady nekdo motorku prevazel bez cisla a bude vedet. Ja jsem si takhle privez Kymco a mel jsem ho na vozejku na stojanku, jenom nevim jestli to nebyla blbost a nemela by motorka byt na kolech.
Naposledy upravil KYBLOS dne 03 říj 2013, 17:21, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Maja

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 139
Registrován: 25 bře 2011, 16:37
Skútr / moto: Kymco GD

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Santa » 16 čer 2011, 00:24

diky ja si myslim ze je to vse o tom vario a prevodech pa motor necuka nedusise toci
nejsem zacatecnik o 4t scotech vim dost ale jen resim takovej rozdil na max.speed
a ten predstih je danej na pevno tlaky sou OK 9,6 remen mi vyjede skoro az nahoru varia cca5mm chyby....a pak to uz to jen pridava motorem a podle poslechu se dostanu az na max otacky.......
a spotreba oleje je 1dc na 1000km a ve 2 jede 90-100 kopec nekopec.....
takze doufam ze malssi multivar pomuze
Yamaha Majesty DX 250 najeto69000km (27000 ja) malossi multivar 3,5l/100
http://www.skutry-malsice.cz
Uživatelský avatar
Santa

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 219
Registrován: 22 srp 2010, 21:54
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Yamaha Majesty DX 250 '98
Tuning / úpravy: Malossi Multivar, Poloni pritlacny talir, Audio, Xenon, metalic lak na zakazku, velke plexi, komplet po GO

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod kon-text » 16 čer 2011, 02:43

podla mna je 5mm od vrchu dost, ma to spravny remen? Malo by to vyjst az na vrch.. Tam by som hladal chybu
Burgman 400 K2.. the best
Uživatelský avatar
kon-text

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 52
Registrován: 22 bře 2011, 19:54
Bydliště: Vráble, slovakia
Skútr / moto: Burgman AN 400 K2

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Winterwolf » 16 čer 2011, 07:22

Ahoj , ohledne prevazeni : cetl jsem hodne pekny clanek o cestovani s motorkou a tam bylo popsano ze nechat na kolech a dat na bocni stojan. Stlacit tlumice na doraz a pritahnout k zemi ;-) byla to tedy rada jak na trajekt ale ridil jsem se tim kdyz jsem vezl Cvrcka v dodavce na servis ;-)
Lukas
EX Huatian HT50QT-16 EX Yamaha VP300 Versity EX Honda SH 150 EX Yamaha Majesty 180

Honda SH300i
Obrázek
Uživatelský avatar
Winterwolf

Moderátor
 
Reputace: 197
Příspěvky: 2901
Registrován: 11 dub 2010, 20:13
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Honda SH300i /Honda PCX 125
Tuning / úpravy: Vyhrivane hefty, deka, a jeste par dalsich...

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod MisaKacenka » 16 čer 2011, 07:56

Na jednu stranu argumentujes tim, ze splacis auto a hypku a ze mas rodinu a na druhou stranu vykrikujes, ze bys na 125ccm objel celej svet :) neobjel...
A k tem 2 tydnum v zahranici...ver, ze po tydnu budes spraskanej jak pes...a 14x250km...coz vyjde na 3500km je pekna naloz a nejsem si jist, zda by to tvuj letity kousek vydrzel...mozna jo, mozna ne...

Nema cenu se tu dohadovat o tom, co by kdo byl schopnej ujet...ale vetsi kola a objem na dlouhe, podotykam dlouhe cesty je skoro nutnost...

Jinak ten prevoz, urcite jak pise zimnivlk - na stojan, zaprit, stlacit a stahnout :) nebo mit prives na moto a tam se zasekne predni kolo a stahne se pasama...
Uživatelský avatar
MisaKacenka

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2022
Registrován: 25 říj 2009, 22:42
Bydliště: Pardubice - Sweetcow
Skútr / moto: Suzuki GSF 600 Bandit
Tuning / úpravy: Kufr Kappa 42l, Scorpion exhaust, 12V socket, GPS TomTom, zvysene plexi, bile stobo, vystrazne blinkry, sirena, PTT zastavba pro PMR :)

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod zbyňák » 16 čer 2011, 08:09

Docela hezky je popsáno převážení tady.

Samozřejmě se dá na 50-ce objet celý svět, ale..... Já jsem kupoval Majdu kvůli jízdě po Praze což je u mně 80% a sem tam se někam svézt po ČR. Ale hlavně je to pořád příměstský skůtr takže si myslím, že nebude problém s výdrží techniky pokud člověk nepojede plnej plyn, ale komfort dlouhé cesty nebude úplně nejlepší.
Silverwing 600 - 120000 (80000). Spotřeba 4,57l.
Uživatelský avatar
zbyňák

250+
 
Reputace: 208
Příspěvky: 464
Registrován: 09 kvě 2008, 11:26
Bydliště: Praha 5 - Slivenec, +420 777 237 439
Skútr / moto: Silverwing 600

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Santa » 16 čer 2011, 08:54

jj 5mm je dost remen sem daval original 23x872 uz pomohlo i toto......no tak pockam na tan varec novej a budu moudrejsi
jinac tendle varec ma najeto 47 300 tak ze to uz mu asi taky neprida.......
Yamaha Majesty DX 250 najeto69000km (27000 ja) malossi multivar 3,5l/100
http://www.skutry-malsice.cz
Uživatelský avatar
Santa

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 219
Registrován: 22 srp 2010, 21:54
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Yamaha Majesty DX 250 '98
Tuning / úpravy: Malossi Multivar, Poloni pritlacny talir, Audio, Xenon, metalic lak na zakazku, velke plexi, komplet po GO

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Maja » 16 čer 2011, 11:43

to Santa - hele tech 5 mm je fakt divnejch, me to chodi az na kraj - mozna i lehce tak 1mm pres okraj, to by klidne mohlo delat tech chybejicich 10km/h - nemas kratsi remen nebo neorigo poloremenici ?
Moc jsem to se sundanym filtrem neutoraval a presto to slo krasne az na kraj.

to MisaKacenka
... auto nesplacim, ale mam auta dve a tak to taky stoji prachy udrzovat v provozu, motorky mam taky dve a zenu nastesti jen jednu. Tedy kdyby me nekdo sponzoroval tak bych to objel - spraskanej jako pes bych urcite nebyl.

Zkus nekdy vyzkouset totalne neprakticky a naprosto nepohodlny a neodpruzeny sedlo na kole, s vlastni vahou kolem 100kg a dalsich 35 kg na nosici. Zkus si predstavit 150km od rana na tachaku 8 hodin v sedle za sebou a tahlej 10km dlouhej kopec pred sebou v paradnim vedru, kde motorem jsou pozuze tvoje nohy (vykon cca 0.7kw)
(S 9 letym klukem denni najezd kolem 150km, casem s manzelkou pak denni najezd kolem 100km).
Nejdelsi muj denni najezd nonstop Usti nad orlici C. Budejovice 220km.
ZKUS TO NEKDY a pak si budeme neco povidat o spraskanym psu!
Jezdeni na Majde me proti tomu prijde jako kdyz clovek prijde do pohadky nebo do raje a jediny z ceho mam fakt strach, aby nekde neco neodeslo co nepujde na ceste opravit - z toho, ze mam pod plastem jen 15kw - z toho si fakt hlavu nedelam - jen aby tam byly porad a aby po kazdem zmacknuti starteru se ozval ten spravnej zvuk a ne ticho......
( ps. taky sem psal o celkove vzdalenosti tak do 2.5t, km - nemusi se preci jet notne kazdej den, vzdy je kde zakufrovat a na co koukat)
Maja

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 139
Registrován: 25 bře 2011, 16:37
Skútr / moto: Kymco GD

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod MisaKacenka » 16 čer 2011, 11:49

Tohle uz je debata o trochu jinych vecech, nez je Majesty...

Zkouset to nemusim, na kole nejezdim a taky se do toho nehrnu...kdezto ty do scootru jo :) takze zkouset musis ty...
Potkali sme borce na Fazeru 1000 co jezdil 10dni po Balkane a vypadal, ze to polozi do prikopa a usne vedle toho :) byl stastnej, ale stahnej :)

U nas se da jezdit pomerne krasne, Rakousko je jeste lepsi...ale musis pocitat s tim, ze jsi daleko od domova...

Nema cenu tu resit to, jestli kdyby co kdyz ne...Yama je spolehlivej motor, ale se starim rostou pozadavky na servis...jak se o ni kdo staral, poznas :) A uprimne receno, 2,5t km je poradna streka...
Uživatelský avatar
MisaKacenka

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2022
Registrován: 25 říj 2009, 22:42
Bydliště: Pardubice - Sweetcow
Skútr / moto: Suzuki GSF 600 Bandit
Tuning / úpravy: Kufr Kappa 42l, Scorpion exhaust, 12V socket, GPS TomTom, zvysene plexi, bile stobo, vystrazne blinkry, sirena, PTT zastavba pro PMR :)

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Maja » 16 čer 2011, 11:51

nejsem si jist, zda by to tvuj letity kousek vydrzel...mozna jo, mozna ne...

No to ja si prave taky nejsem jistej - to uz jsme teda dva.

Cimdal vic me zacinat nahlodavat cerv pochybnosti - jestli to neni blbej napad.
Ne kvuli tomu obsahu, ale kvuli tomu, ze motorce bude 11 let a hlavne nevim vubec co ma za sebou.
(asi jsem nemel skrblit a mel koupit neco mladsiho)
Maja

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 139
Registrován: 25 bře 2011, 16:37
Skútr / moto: Kymco GD

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod MisaKacenka » 16 čer 2011, 11:54

Ono bude nejlepsi, kdyz se s jezdenim na scootu seznamis, pojezdis neco po nasi krasne, deravymi silnicemi propletene republice a pak uvidis...

Rozhodne neni dobry napada se vrhat na cestu po Evrope s masinou, se kterou mas najeto asi tolik, co v aute nacouvano...
Uživatelský avatar
MisaKacenka

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2022
Registrován: 25 říj 2009, 22:42
Bydliště: Pardubice - Sweetcow
Skútr / moto: Suzuki GSF 600 Bandit
Tuning / úpravy: Kufr Kappa 42l, Scorpion exhaust, 12V socket, GPS TomTom, zvysene plexi, bile stobo, vystrazne blinkry, sirena, PTT zastavba pro PMR :)

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Santa » 16 čer 2011, 12:02

maja:jo to nevijede ani na plnej rikam 5mm pod okraj takze to bude neco stim.....ja to vidim na vybehanej varec a asi i kontra.....pride mi ze me zabira spojka moc dole a je to take vlazne rozjezdy.....
tak az dam novej varec budu moudrejsi.......doufam ze k lepsimu :roll:

jinac nevim co resite tolik 250 ohledne cesty na vetsi vzdalenosti kdyz sem si dovezl majdu tak hned ten vikend sme s mladou najezdily 750km.......a majda drzela a vubec nebylo znat ze by nemohla.....a to sem jezdil a ve stinu bylo 30 stupnu.....
pokud mas motor vporadku mas to sezireny nemas vytahanej rozvodak tak si nemyslim ze te majda nekde necha pokud ti neklekne baterka......ze nechas svitit svetla....
Yamaha Majesty DX 250 najeto69000km (27000 ja) malossi multivar 3,5l/100
http://www.skutry-malsice.cz
Uživatelský avatar
Santa

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 219
Registrován: 22 srp 2010, 21:54
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Yamaha Majesty DX 250 '98
Tuning / úpravy: Malossi Multivar, Poloni pritlacny talir, Audio, Xenon, metalic lak na zakazku, velke plexi, komplet po GO

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Maja » 16 čer 2011, 12:06

.... no jestli na tom fazeru mel za sebou ten den treba 700 km - jako tady ctu cestopisy, ze to nektery skupinky jezdej, rvou do sebe jeden retbul za druhym a pak jsou odkecany - tak je to jejich boj.
Ja jsem se vecer vratil ze snury a na tacho jsem mel od rana 360km a naprosta pohoda, klidne bych to jel rano hned znova.
Na takovemhle cestovani je asi nejvetsi otrava rano vsechno balit a vecer stavet stan zase nekde jinde, alespon na kolach jsem to takto vnimal.
Nekdy mam pouze na scootu po 100km potrebu protahnout si nohy - coz na kole odpada - tam spis prichazi potreba si po takovejch 100km vymenit pr.... -:)

to MisaKacenka - tak to mas presne pravdu - takhle nejak presne uvazuju, ... ale me to na ten jih desne tahne a v plechovce se me nechce.

santa - rozjezdy jsem mel taky desne liny, spojka zabirala hned, aniz by nechala motor trochu roztocit a taky to pri rozjezdu
tak divne drbalo - skakalo. Tak jsem dal zluty pruzinky, to uz pri nasazovani bylo citit jak vic tahnou (klidne by sneslo i ty cerveny). Kontrastku mam cervenou, to je potreba aby byl poradnej tlak na remen a ten je pak pekne napnutej. Kdyz je slaba kontrastka stoji to taky zaprd.
Tet mam rozjezdy uplne parada - cejtis jak motorka ti taha ruce a kylo je tam ve chvilce.
... no rozvody a ventilove vule jsem kontrolovat nedaval - nevim totiz na koho se obratit a do servisu s tim jit nechci - neverim jim. Ale podle zvuku jde motor pekne potichoucku a vyvazene, do vejfuku to nestrili a tak soudim, ze je vse OK.
Naposledy upravil KYBLOS dne 28 dub 2013, 20:46, celkově upraveno 3
Maja

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 139
Registrován: 25 bře 2011, 16:37
Skútr / moto: Kymco GD

PředchozíDalší

Zpět na 150-250ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 4 návštevníků