Diskuze o skútrech větších objemů.
14 čer 2011, 23:02
Maja
hele moje majda je rv.1998 takze muj nazor je ze maj jinak nastaveny ukazatel na palubce a nebo jiny cidla.........
hele kolik ti jede majda mas 8 valeckovej varec
14 čer 2011, 23:12
ahoj side - nojo, tak to vysvetluje proc ukazatel teploty ukazuje i v dobe, kdy je chladic jeste studenej, takze cidlo má asi nekde jeste pred termostatem, ale co jsou zac pak ty dve cidla prímo na chladici?
A o tom pri jaké teplote má spínat vetrák jsi se v manuálu nekde nedocet?
jo 8 valecku, jede 130, varec mam davanej pred 1500 km novej.
14 čer 2011, 23:41
maja
budu muset kouknout jak to maj reseny stim chlazenim takle fakt nevim
muzu te poprosit o foto variatoru az budes nekdy delat udrzbu chci vedet jakej je rozdil mezi rokem 98-99 a 00-01
pac ja mam max 110kmh
a co se tyka varce tak na scootlandu maj i stejny dily
diky sorry za vyboceni
15 čer 2011, 00:23
Maja, podľa manuálu tam máš na chladiči dve čidlá. Jedno (thermo switch -elektric fan) na spínanie vetráku - ventilátoru . Druhé (thermo switch - autochoke) na automatický sitič. Vetrák by podľa toho malo zapínať pri teplote 98 oC.
Keby si chcel čidlo preskúšať tak ho ponoríš do chladiacej kvapaliny a pri: 80 oC - 47,5 - 56,8 ohmov
100 oC - 26,2 - 29,3 ohmov
by si mal namerať. Inak všetko je v manuály, aj postup pri meraní. Len je to v angličtine.
http://www.motorkari.cz/motokatalog/yam ... ml#manualy
15 čer 2011, 08:07
to Maja: mám ročník 1997, to bílé pole bylo myšleno obrazně tam kde jsou bílé čárky, červené pole je od bodu H doprava. A souhlas se 8stevem, teplota v okruhu není možná udržet naprosto konstatntní u žádného vodou chlazeného stroje a záleží jenom na citlivosti ukazatele. Já jsem raději když se mi ručička hýbe podle okolností a dává mi najevo že systém pracuje tzn.teplota stoupá, v určitý okamžik sepne ventilátor atd. než když mi to ukazuje, že je to stéle Ok a pak najednou skok o půl stupnice. Myslím, že hledáš problém kde není. Já bych asi opravdu řešil až to pokud mi teplota vyskočí nad "H", ale pokud ji tam ventilátor nepustí tak je to v pořádku. A teplota vody v chladiči přeci nemusí být totožná s teplotou vody v motoru. Proto je tam termostat, který se snaží udržet teplotu vody v motoru na optimální výši.
to Santa: mám 8-válečkový variátor, max v bezvětří 135 tacho, v pohodě cestovní rychlost 110, všechno sériové, protože mi začala při rozjezdu moc brzo spínat spojka dal mi Valin včera novou kontrastku, pružinky ( oboje Malossi žluté) tak uvidíme cca 1000km a pak poreferuji zda-li si to nechám a nebo se vrátím k bílým, dávali jsme nový řemen ( původní měl min. 17000 ale spíš víc), protože byl vytahaný ( trochu tomu pomohla řemenice která se uvolnila a čert ví než jsem zastavil jak se řemen přehřál a vytahal ), spotřeba benzinu je 3,7l a oleje cca 0,1 dl na 1000km.
15 čer 2011, 12:29
to zbynak - ahoj - no ja zase nejsem takovej troba a zaroven precizionalista jak to tet asi vypada, ja bych to hodil za hlavu, kdyby to bylo u me tak jak popisujes, jenze ja mam to pismeno H az jako posldni carku meraku uplne nahore, pak uz je zaraka - tedy tim H-ckem merak konci a celej je rozdelenej na spoustu drobnejch carek asi jako milimetrove pravitko (tak 1-2mm carka) - kdych tu stupnici narovnal a me ten vetrak sepne az posldeni carku (teda asi tak milimetr pred koncem pred (H)) pak to o jednu carku sleze a vetrak vypne cca 15-20s, ale pri normalni jizde je ukazatel na prostredku meraku - o spoustu carek niz. A to me je prave divny - muj lajckej nazor je, ze kdyz je rafika nejakeho meraku prakticky na jeho konci - uz neco uzivateli signalizuje - neco co by nemel ignorovat!
ja sem nasel v nemeckem manualu PDF pro 250 rok 2000
643_Yamaha_Majesty_YP250_5GM_2000.pdf
el. schema a tam zase koukam, ze tam neni cidlo, ale je tam prach obyc tepelnej spinac , kterej nevede do zadnej ridici jednotky, ale rovnou na svorku ventilatoru - je to obrazek 32 a draty jsou oznaceny Br a L a ten L vede hned na ventilator a Br k pojistkam.
Takze by sel jednoduse vedle nej zaradit palarelni spinac a nebo ho vyndat a otestovat pripadne nahradit - do cehoz se mi moc nechce, protoze nevim jak pak celou soustavu odvzdusnit - abych to nepohnojil.
15 čer 2011, 13:02
Odvzduseni je jednoduchy...nalijes pomalu, protocis motor, hladina klesne a takhle cca 2x...nebo je tam i odvzdusnovaci sroub, nekde...
K tomu ventilatoru - rikam ti, ze je to vymenik tepla konstruovanej na jizdu...takze kdyz nejdes, nebo jedes pomalu, tak se teplota vody/motoru dostava vejs...ptz tam neproudi vzduch, neni tam konvekce a tim padem nizky odvod tepla...
Pokud se ti zda, ze ti zapina pozde ventilator, mohla by nekde byt porucha...ale to znamena nahradit vsechny cidla (resp. spinac fenu) a pro sichr tam udelat spinac manualni...
Ale argumentovat tim, ze si se tu docetl, ze to jsou drzaky a ze si tedka udelal chybu...to je krapet zcestny - zalezi, HODNE zalezi na konkretnim kousku a jak o nej bylo pecovano...cim starsi ten stroj je, tim vic se projevi pece o nej...
Takze pokud se ti to nezda, jakoze nam to nepripada nijak nenormalni, tak si to vymen a udelej si spinac...pro klid duse Tve
15 čer 2011, 13:29
to MisaKacenka - toz nic - to jsem jen blbe pochopil tu 11 let (narazku), ale uz mi bylo vysvetleno.
Ovsem osobne si myslim, ze nikdo z vas (nebo alespon vetsina) by stejne chovani svoji motorky (tedy takrka celou jizdu Prahou s rafikou meraku teploty 1-2mm pred koncem meraku) neignorovala, alne by se tim zacala zbejvat, alespon do te miry zda je to normalni stav nebo ne.
Ja se zeptal jineho majitele majesty starsi a tem mi rek, ze se mu to i ve meste drzi kolem poloviny nebo jen kousek za a z toho jsem usoudil, ze to tedy narmalni neni a tak se pokousim vymyslet co s tim.
Nejvic pravdepodobny se mi jevi a. dost pozde spina vetrak b. prilis citlive meridlo teploty
A protoze na Maje chci jezdit i delsi cesty tak rady typu "toho si nevsimej", proste neuposlechnu a nejak to resit pujdu, kdyz uz pro nic jinyho, tak alespon pro klid. Dam pak vedet jak jsem uspel.
K tomu bych mel dalsi otazku ???? kdyby jste vy jeli na Maje 250 r.v. 2000 treba do Rakouska nebo Italie (cca 2 - 2.5t km), co vsechno by jstre si pro jistotu vzali sebou (v souvislosti s motorkou) a co vse by jste pred jizdou zkontrolovali nebo dali vymenit???
- muzete psat veci teoreticky i prakticky, ale jen vazne, ne ptakoviny typu rezervni kolo, nahradni motor.....
Zatim mam nove oleje, pneu celkem OK, novej varec, remen, valecky a spojkove oblozeni, spojkove pruzinky a kontrastka, baterie. Spotreba oleje po ujetejch 1200 km, skoro nepozorovatelna - co dal ??? nemam zkusenosti s tim co odchazi a co by se melo sledovat.
15 čer 2011, 13:42
Ja sem jel s Kackou (rv. 2003) na 4 dny do Österaichu loni...pred tim sem kontroloval vsechny naplne, dal sem ultraseal a nechal sem si u kluku zkouknout varec a spojku.
Jinak olej s sebou, ptz mi to zralo a jinak sem mel jen Bosh sadu naradi...jinak sem jel normos
Zalezi s kym jedes a pokud nejsi schopnej opravit neco za jizdy, na okraji silnice, tak je nejaky naradi beztak zbytecny...bral bych jen nejnutnejsi zaklad, ducktapu a osvedcily se mi stahovaci umelohmotny pasky
15 čer 2011, 16:02
To čidlo na teploměr je u karburátoru.
15 čer 2011, 19:16
co je to "ducktapu" ?
Jo jeste jsem daval novou svicku a starou vozim i s klicem sebou, to je asi jediny co bych u silnice zmaknul, mozna by bylo jeste dobry koupit novou fajfku. Pak mam antipich a uvazuju o opravnej sade na pneu, taky asi zarovky, nevim jaky, ale snad to v manualu nekde je.
(nevim jestli sebou brat merak a manual, ale bez prekladu mi je stejne dost naprd)
S tema penezma si nejsem tak zas moc jistej, kreditku mit sebou sice budu, ale ono veci dost jinak vypadaj v holej realite. Muj zivotni postoj je, ze podelat se muze milion veci - to neni pesimizmus, to se proste obcas stava a zakony schvalnosti fungujou. Podle me to ale na motorce nejni stejny jako s autem.
S autem jsme vzdycky jeli nejmin ve dvou a tak jme meli nejakou jistotu, ze si nejak pomuzem, kdyz by vsechno selhalo tak treba na lano. To na motorce neni mozne a nevic - ta motorka je za pakatel, i s prachama co jsem do ni po koupi nacpal me prisla tak na jednu vejplatu, ale objednat si odvoz nebo servis nekde v Ital. - tak to by mazna vyšlo levnějc sundat číslo a rovnou ji tam nechat.
Takže nevím, mám docela velkej elan ukázat Majdě Alpy a dolomity, ale tohodle se dost bojím a proto taky řeším i tu teplotu.
Možná by bylo nejrozumější vzít obě motorky na vozejk na dálnici, někde se vždycky ubytovat, sundat motorky, projezdit na kochačku okoli do 100km a pak zase přejet o kus dál a celé to takto opakovat, ušetřilo by se tak i za poplatky. Akorát, že to už pak není takové dobrodrůžo, ale na druhé straně bych nemusel mít motorku ověšenou vším možným a při nějakém problémubych bych nebyl v brindě.
Jakej je váš názor?
15 čer 2011, 20:05
ja si myslim ze ji verit muzes udal bych si tam spinac na vetrak a kdyz se ti to nebude zdat tak zapnes.......pokud mas motor staranej...davas olej pravidelne,vys co a jak ma bejt tak ji verit muzes svicka se vdycky hodi mit ji v kufru.....
ted se zeptam ja
majesty rv.98 250 DX.....max speed 110kmh original varec 14g valecky vse v origu
válečky (20x12 s hmotností 14g) pneumatiky (přední 110/90-12 a zadní 130/70-12)
http://www.scootland.cz/skutr-yamaha-majesty-dx-250/majesty rv.00 250 ..........max speed 130vse original varec 11,5 g
(20x12 s hmotností 11.5g) i pneumatiky (přední 110/90-12 a zadní 130/70-12).
http://www.scootland.cz/skutr-yamaha-majesty-250/a ted obe maj stejny motory,stejny variatory ale nechapu ty valecky to maj nejak jinak zprevodovany nebo nechapu jak 2 stejny motory akorat jina vaha valecku a takle rozdilny maximalky
cekam na novej multivar tak sem taky zvedav
ale chtel sem se zeptat Vas co si o tom myslite Dekuji
15 čer 2011, 20:48
Ve valeckach to nebude...to by rychlejc jela ta se 14g...tezsi valecky - vetsi rychlost...
Problem bude nekde jinde - remen, spojka, remenice varia...atd...
Maja: Svicku, tak to je jasnacka...to vozi snad kazdej
proste to nech zkontrolovat a jed...resit co by, kdy by...nema cenu...
Kdyz nepojedes sam, tak se dana situace vzdycky nejak vyresi...
A pokud si chtel cestaka, tak 250ccm neni zrovna nejlepsi volba, kor na tehlech kolech...mel sis koupit velky enduro, ktery je na tohle staveny...
Maja, potazmo jeji motor, vydrzi hodne...uz sem zkousel 1400km za jeden vylet...a jde to...ale jezdit na tom tisice a tisice km v kuse...to asi nepujde
15 čer 2011, 21:09
Je malej rozdíl v převodovkách a karburátorech,ale vše je v manuálech
15 čer 2011, 23:05
Myslim si, ze 250ccm scooter je primarne urcen do mesta + vylety po okoli a republika...pokud chces jezdit krizem krazem svetem, tak tohle neni stastna volba