... no tak jsem pod to vlez, hodil jsem pod stojan prkno a do zadniho kufru sverak aby byl predek pekne nahore, protoze jinak se tam prd uvidi.
Vybavil jsem se silnou svitilnou a grilovacim digit teplomerem s jehlou, kterym merim teplotu stejku, kdyz griluju.
Nejdriv jsem prohlidnul chladic. Vypadal dobre, zebrovani OK, nanosy zadny - jak novej. Dost divny je pouze to, ze spodni jedna treina chladice trci zakryta za plastem bez otvoru. Nejaka cidla jsem objevil dve, jedno nasroubovany na chladici uplne dole - 2 draty zelenej hnedej a druhe asi v polovine, take dva draty cervenej bilej. Jedno z toho bude teplotni rele nebo cidlo a druhe asi kontrolka nebo neco podobneho - ukazatel na palubovce mozna.
Tak jsem nastartoval a sledoval co se bude dit.
Ukazatel teploty na palubovce, ten me teda dost udivil, rek bych az pekne vytocil.
Po chvilce zacal ukazovat a zanedloho rucicka na polovine, ale chladic zatim stale studenej, nejevil sebemensi znamku zahrati, to trvalo dost dlouho, pak se zacal pomalicku oteplovat a rucicka ukazatelel stale naprostredku, to trvalo take dost dlouho a jeste v dobe kdy se na chladici dala udrzet ruka, ale uz byl dost zahraty, ukazatel porad na stejnem miste -na prostredku, pak uz se dalo merit jen teplomerem a rukou uz ne a ukazatel porad na prostredku. Nahoru se zacal pohybovat az pri nejakych 75- 80C a a kdyz byl taj carku pred H tak mel chladic 88C a teprve sepnul vetrak. Od vetraku sel dolu horky vzduch, takze jeho ucinek byl patrny. Bohuzel za slabej pul minuty zase vypnul. Teplota slezla tak o 3-4C a ukazatel na palubovce tak o slabou jednu carku, ale stale skoro u H. to me teda naprdlo.
Predni ventil pod skrinkou - upustil par kapek kapaliny - nic moc.
Takze muj poznatek:
Chladic je OK,
Merak na palubovce se chova podivne - z prvu meri i nepatrnou teplotu jako kdyz uz je motor zahratej, pak ve velkem rozsahu teploty neukazuje vubec nic a stale si drzi stejnou pozici a setrvava na stejnem miste a pak meri az zase teplotu kolem 80C a vic - nevim, mozna je tak nastaven z vyroby schvalne a je to spravne.
Avsak spinani ventilatoru az tesne ped H a pri teplote kolem 85C na chladici (na motoru bude tou dobou asi vic) urcite neni dobry. Z autoskoly si pamatuju, ze by voda mela mit kolem 70C.
Nevi nekdo jak premluvit Majdu, aby poustela ventilator driv?
Zivotnosti motoru to urcite neprospiva.
to Santa, no jestli je to spinaci termostat, tak to by pak melo fungovat tak, ze pri skratu tech dvou drátu, by se mel ventilator roztocit. To bych pak moh udelat na spinac a proste nekde ve meste v kolone ho zapnout trvale - jenze me ty kabely z toho cidla nesly vytahnout - vypadalo to jako zasuvka, ale nikde zadna pojistka nebo zapadka, nechtel jem pouzivat nasili a tak jsem toho nechal. Skoda - mohl jsem merakem zjistit jestli se na nekterem vodici neobjevi 12V.
Na to druhy cidlo jsem se nedostal, to je za spleti trubicek. To bych musel asi demontovat celej ten plastovej spodek.
ale houbec - maz skresleny informace, pamet me slouzi dobre, teplota vody a teplota motoru neni jedno a to same.
(kdyz ma voda v chladici 70C bude uvnitr motoru tech 90 zcela urcite, teplota chladice 90C vsak uz nevesti nic dobreho)
Chodil jsem do autoskoly sice jeste za komousu v JH a tohle nas tam ucili, tehdy byla tech. povinna.
a za druhe:
kdyz je to podle tebe normalni, tak proc ostatnim ukazatel teploty na H neleze - je evidentni, ze to normalni neni.
...a za treti:
teplota chladice u Kymca na stojanku pri sepnutem vetraku 76C - takze jak to?
Treba mas i pravdu, mozna je to normalni stav, ale proc to teda stejne neukazuje i ostatnim?
Ja chci mit jistotu, nehodlam se chovat jako jeden osel, kterymu kdyz svitila kontrolka oleje tak ji odpojil a pak nekolik dni nechapal proc mu motor netoci, kdyz uz ho mel davno po smrti.
Nehodlam s timto stavem jet nekam mimo nase uzemi a vsadit si na to - ze mas pravdu.
Takze se te zeptam rovnou - u svoji motorky by jsi rafiku jednu carku pred pismenem H ignorovale? nebo ne? rekni fakt pravdu !
Jestli je jezdeni po velkem meste v dobe kdy ani nebylo velke horko s ukazatelem teploty takrka nadoraz podle tebe normalni stav - tak to podle me ani nahodou - neco je rozhodne spatne.
Naposledy upravil
KYBLOS dne 03 říj 2013, 17:20, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou. Pokud chybí text člena 8steve, tak proto, že jeho příspěvky, kde on sám vymazal text, byly ze SF smazány.