Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Diskuze o skútrech větších objemů.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Santa » 13 čer 2011, 16:30

jj skusim mam uz obednanej malossi varec ale nema ten zadni talirek tak proto ho schanim zvlast......
zeptam se kluku v malsicich..........
Yamaha Majesty DX 250 najeto69000km (27000 ja) malossi multivar 3,5l/100
http://www.skutry-malsice.cz
Uživatelský avatar
Santa

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 219
Registrován: 22 srp 2010, 21:54
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Yamaha Majesty DX 250 '98
Tuning / úpravy: Malossi Multivar, Poloni pritlacny talir, Audio, Xenon, metalic lak na zakazku, velke plexi, komplet po GO

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Maja » 14 čer 2011, 10:58

Ahoj "majestaci", tady par fotek ze snury prevazne porizenych mojim dvanáctiletým spolujezdcem

http://granddink.galerie.cz/5290939-snura-2011

YM250 jsem tam napočítal dobrou desítku od - černej až po zlatou - nádhera.

Avšak hlavně bych chtěl poprosit o radu.
Tak nějak jsem už předem tušil, že mě bude na šnůře rozčilovat teploměr.
Prakticky po celou dobu, skoro až do kempu, mi Majda ukazovalo teplotu tak 2 (nekdy i dokonce jen 1) čárku pod H.
Tedy v podstatě, když se na svej majdě pohybujem rychlosti kolem 30-40 km delší dobu tak ukazatel teploty opustí
svoji jinak betonovou polohu, přesně na středu a drze si začne šplhat k horní hranici, dolu ho dostane až rychlejší jízda.
Nenapadá někoho v čem to může být? co za problém? nebo alespoň jak z jistit co to může dělat?
Chladící kapalinu mám dolitou (spodni nadržka) na ukazatel max, větrák také spíná (nejde přeslechnout).
Spíná však až 2 poslední čárky před H, teplotu srazí tak o jednu čárku a pak se zase vypne.

Prosím o pomoc, podle ukazatele bych řekl, že je to stav kdy se motor již přehřívá a nerad bych motoru ubližoval,
hlavně mám pak obavy se s tímto vydat v létě do teplejších krajin.

Jinak vše OK, motorka jezdi supr, avšak tento problém bych docela rád nějak vyřešil
(uvažoval jsem jestli nemůže být nějaké špatné "unavené" čerpadlo, ale to by asi pak blbě chladilo trvale).

Dík za každej tip či pomoc
Maja

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 139
Registrován: 25 bře 2011, 16:37
Skútr / moto: Kymco GD

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod krizik1 » 14 čer 2011, 11:18

Co takhle přidřenej termostat :?: :wink:
http://krizik1.rajce.idnes.cz/ http://www.parabellum.cz/ Aprilia Atlantic 500,PGO Comet 50 2T,Kingway Varadero 79 4T
Uživatelský avatar
krizik1

Moderátor
 
Reputace: 827
Příspěvky: 2314
Registrován: 22 srp 2010, 08:22
Bydliště: Květnice tel.:732402041
Skútr / moto: Aprilia Scarabeo 200

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Santa » 14 čer 2011, 13:31

zlatou majdu mam ja
ale ted k tvy teplote je to divny me majda v kolone taky hrala ale jen na pulku kde se me sepnul vetrak a ochladil to zase pod pulku ale vic jak pres pul sem se nedostal ani ve vedrech
spina ti vetrak
Yamaha Majesty DX 250 najeto69000km (27000 ja) malossi multivar 3,5l/100
http://www.skutry-malsice.cz
Uživatelský avatar
Santa

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 219
Registrován: 22 srp 2010, 21:54
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Yamaha Majesty DX 250 '98
Tuning / úpravy: Malossi Multivar, Poloni pritlacny talir, Audio, Xenon, metalic lak na zakazku, velke plexi, komplet po GO

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Maja » 14 čer 2011, 15:40

to krizik1
no to jsem prave uz taky uvazoval i termostat, stejne tak jako vychozene nebo uz slabe cerpadlo, ale to jsem nakonec logicky vyloucil, mezi motorem a chladicem to nejspis nebude protoze to by byl trvalej jev a prehrivalo by se to neustále.
Blbe se to chladi, jen kdyz motorka jede pomaleji a to tedy znamna kdyz je malej proud vzduchu na chladic. Takovej stav ma dohanet vetrak a tak to vypada, ze nefunguje. Jenze to je na tom to divny, on funguje - sepne, pri volnobehu je slyset, ze se tocí. Divny je jen, ze spina az kdyz uz je rafika tak 2 - 3 carky pred H, to si myslim, ze uz je pozde, ale co ja vim, mozna ze se driv spinat nema, jinak by se zase spinal casto.
Jediny co vim urcite, ze to normalni neni - protoze uz vim, ze ostatnim majestakum se to takto nechova a mel bych to nejak resit, jenom nevim jak. S takovouhle zavadou/nezavadou se asi do servisu jit neda.
Mozna bych mel rozebrat predni plasty a kouknout na chladic, jestli neni nejakej zalepenej, ale to asi bude taky jen placnuti do prazdna a navic nevim jak na rozebrani predku.
Sam si myslim, ze by celej problem vyresilo, kdyby vetrak spinal o dost driv, ale jak takovou vec nastavit to nevim, kdybych alespon vedel, kde je teplotni cidlo, dal bych tam potenciometr a a tim by se to dalo regulovat.

... dik za kazdou pomoc.

Ta zlata barva to je uz prodejni verze a nebo vlastni tuneni?, vypadalo to dost dobre, rozhodne se přehlednout neda.
Maja

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 139
Registrován: 25 bře 2011, 16:37
Skútr / moto: Kymco GD

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod krizik1 » 14 čer 2011, 16:09

Je pravda , že taky můžeš mít vypadaný nebo ucpaný lamely chladiče . Jestli to někdy nějaký chytrák vzal vapem , tak se klidně mohlo stát , že už tam pár lamel není a z vlastní zkušenosti mohu říct , že každý kousek je na chlazení znát . Další věc je jak moc kecá nebo nekecá ukazatel teploty . Mrkni taky na vodiče jak k čidlu tak k teploměru (oxidace , volné kontakty ).
http://krizik1.rajce.idnes.cz/ http://www.parabellum.cz/ Aprilia Atlantic 500,PGO Comet 50 2T,Kingway Varadero 79 4T
Uživatelský avatar
krizik1

Moderátor
 
Reputace: 827
Příspěvky: 2314
Registrován: 22 srp 2010, 08:22
Bydliště: Květnice tel.:732402041
Skútr / moto: Aprilia Scarabeo 200

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Santa » 14 čer 2011, 16:20

ta zlata je original
jinak tim potenciometrem to asi neviresis mam za to ze je tam spinaci termostat koukni tady staci si vybrat teplotu pri kolika se ma sepnout ventilator das to primo na chladit ale chce to nejdriv zmerit teplotu pri kolika spina ted muze bejt jenom vadna bude to na ni psany
http://www.ges.cz/cz/pojistky-prepetove ... /XOFB.html
Yamaha Majesty DX 250 najeto69000km (27000 ja) malossi multivar 3,5l/100
http://www.skutry-malsice.cz
Uživatelský avatar
Santa

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 219
Registrován: 22 srp 2010, 21:54
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Yamaha Majesty DX 250 '98
Tuning / úpravy: Malossi Multivar, Poloni pritlacny talir, Audio, Xenon, metalic lak na zakazku, velke plexi, komplet po GO

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Paja.oni » 14 čer 2011, 17:08

Na tom ventilátoru něco bude.Určitě vyzkošet na přímo,jestli teda chodí.No a pak tam je čidlo spínání a to odchází i na autech.Termostat když je v háji tak je většinou otevřenej a propouští.
ALEA JACTA EST
Uživatelský avatar
Paja.oni

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 152
Registrován: 27 pro 2007, 02:23
Bydliště: Česká Lipa
Skútr / moto: Kawasaki ZZR 1100,JONWAY Explorer 125
Tuning / úpravy: NIC to STAČIT

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Maja » 14 čer 2011, 17:56

... no tak jsem pod to vlez, hodil jsem pod stojan prkno a do zadniho kufru sverak aby byl predek pekne nahore, protoze jinak se tam prd uvidi.
Vybavil jsem se silnou svitilnou a grilovacim digit teplomerem s jehlou, kterym merim teplotu stejku, kdyz griluju.
Nejdriv jsem prohlidnul chladic. Vypadal dobre, zebrovani OK, nanosy zadny - jak novej. Dost divny je pouze to, ze spodni jedna treina chladice trci zakryta za plastem bez otvoru. Nejaka cidla jsem objevil dve, jedno nasroubovany na chladici uplne dole - 2 draty zelenej hnedej a druhe asi v polovine, take dva draty cervenej bilej. Jedno z toho bude teplotni rele nebo cidlo a druhe asi kontrolka nebo neco podobneho - ukazatel na palubovce mozna.
Tak jsem nastartoval a sledoval co se bude dit.
Ukazatel teploty na palubovce, ten me teda dost udivil, rek bych az pekne vytocil.
Po chvilce zacal ukazovat a zanedloho rucicka na polovine, ale chladic zatim stale studenej, nejevil sebemensi znamku zahrati, to trvalo dost dlouho, pak se zacal pomalicku oteplovat a rucicka ukazatelel stale naprostredku, to trvalo take dost dlouho a jeste v dobe kdy se na chladici dala udrzet ruka, ale uz byl dost zahraty, ukazatel porad na stejnem miste -na prostredku, pak uz se dalo merit jen teplomerem a rukou uz ne a ukazatel porad na prostredku. Nahoru se zacal pohybovat az pri nejakych 75- 80C a a kdyz byl taj carku pred H tak mel chladic 88C a teprve sepnul vetrak. Od vetraku sel dolu horky vzduch, takze jeho ucinek byl patrny. Bohuzel za slabej pul minuty zase vypnul. Teplota slezla tak o 3-4C a ukazatel na palubovce tak o slabou jednu carku, ale stale skoro u H. to me teda naprdlo.
Predni ventil pod skrinkou - upustil par kapek kapaliny - nic moc.

Takze muj poznatek:
Chladic je OK,
Merak na palubovce se chova podivne - z prvu meri i nepatrnou teplotu jako kdyz uz je motor zahratej, pak ve velkem rozsahu teploty neukazuje vubec nic a stale si drzi stejnou pozici a setrvava na stejnem miste a pak meri az zase teplotu kolem 80C a vic - nevim, mozna je tak nastaven z vyroby schvalne a je to spravne.
Avsak spinani ventilatoru az tesne ped H a pri teplote kolem 85C na chladici (na motoru bude tou dobou asi vic) urcite neni dobry. Z autoskoly si pamatuju, ze by voda mela mit kolem 70C.

Nevi nekdo jak premluvit Majdu, aby poustela ventilator driv?
Zivotnosti motoru to urcite neprospiva.

to Santa, no jestli je to spinaci termostat, tak to by pak melo fungovat tak, ze pri skratu tech dvou drátu, by se mel ventilator roztocit. To bych pak moh udelat na spinac a proste nekde ve meste v kolone ho zapnout trvale - jenze me ty kabely z toho cidla nesly vytahnout - vypadalo to jako zasuvka, ale nikde zadna pojistka nebo zapadka, nechtel jem pouzivat nasili a tak jsem toho nechal. Skoda - mohl jsem merakem zjistit jestli se na nekterem vodici neobjevi 12V.
Na to druhy cidlo jsem se nedostal, to je za spleti trubicek. To bych musel asi demontovat celej ten plastovej spodek.

ale houbec - maz skresleny informace, pamet me slouzi dobre, teplota vody a teplota motoru neni jedno a to same.
(kdyz ma voda v chladici 70C bude uvnitr motoru tech 90 zcela urcite, teplota chladice 90C vsak uz nevesti nic dobreho)
Chodil jsem do autoskoly sice jeste za komousu v JH a tohle nas tam ucili, tehdy byla tech. povinna.

a za druhe:
kdyz je to podle tebe normalni, tak proc ostatnim ukazatel teploty na H neleze - je evidentni, ze to normalni neni.
...a za treti:
teplota chladice u Kymca na stojanku pri sepnutem vetraku 76C - takze jak to?

Treba mas i pravdu, mozna je to normalni stav, ale proc to teda stejne neukazuje i ostatnim?
Ja chci mit jistotu, nehodlam se chovat jako jeden osel, kterymu kdyz svitila kontrolka oleje tak ji odpojil a pak nekolik dni nechapal proc mu motor netoci, kdyz uz ho mel davno po smrti.
Nehodlam s timto stavem jet nekam mimo nase uzemi a vsadit si na to - ze mas pravdu.
Takze se te zeptam rovnou - u svoji motorky by jsi rafiku jednu carku pred pismenem H ignorovale? nebo ne? rekni fakt pravdu !

Jestli je jezdeni po velkem meste v dobe kdy ani nebylo velke horko s ukazatelem teploty takrka nadoraz podle tebe normalni stav - tak to podle me ani nahodou - neco je rozhodne spatne.
Naposledy upravil KYBLOS dne 03 říj 2013, 17:20, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou. Pokud chybí text člena 8steve, tak proto, že jeho příspěvky, kde on sám vymazal text, byly ze SF smazány.
Maja

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 139
Registrován: 25 bře 2011, 16:37
Skútr / moto: Kymco GD

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod zbyňák » 14 čer 2011, 19:50

Majo, mně se Majesty chová naprosto stejně jako Tobě, tzn. normální jízda ať je teplo nebo kolem nuly, tak mi teploměr na palubovce ukazuje přesně na polovinu. Za teplého počasí cca 25° a více při popojíždění v koloně (i na SŠ ) mi vyběhne teplota nahoru. Ventilátor spíná 2 čárky před max. teplotou. Pokud zapnu ventilátor "na ruku" tak se mi ani nehne z té poloviny. Myslel jsem si doposavad že to je v pořádku a že má Majesty citlivěji nastavený budík a po Tvé zprávě jsem začal pochybovat. Ale zase nadruhou stranu stále se rafika pohybuje v bílém poli tzn. situace je v normálu. Pokud by zabíhala na červenou čárku a nebo za ní tak by to vyžadovalo řešení jinak je to v rámci tolerance. Nevěřím ,že by červená čárk az výroby byla nastavena přesně na kritickou mez, podle mně i tam je rezerva.
Jediné co mohu poradit tak si udělat větrák na ruční spínač, který sepneš pokus se Ti situace nepozdává. Neumím Ti poradit přesně jak to mám udělané ( mám Majesty po Ríšovi Valinovi - moudří vědí) ale podle mne pokud z pojistek povedeš paralelně dráty přes spínač k ventilátoru tak máš zaručené, že při kritické situaci sepne sám ale můžeš ho kdykoliv zapnout na ruku jak uznáš za vhodné.
Silverwing 600 - 120000 (80000). Spotřeba 4,57l.
Uživatelský avatar
zbyňák

250+
 
Reputace: 208
Příspěvky: 464
Registrován: 09 kvě 2008, 11:26
Bydliště: Praha 5 - Slivenec, +420 777 237 439
Skútr / moto: Silverwing 600

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Santa » 14 čer 2011, 20:51

tak koukam ye jen me to ukazuje nejak jinak hjak sem psal pres pul mi nejde.....
za chladneho pocasi je lehce z carkou C pri pri 30 stupnich je MEZI carkou C a pulkou
a v kolone se dostane na pulku a tam sepne ventilator
Yamaha Majesty DX 250 najeto69000km (27000 ja) malossi multivar 3,5l/100
http://www.skutry-malsice.cz
Uživatelský avatar
Santa

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 219
Registrován: 22 srp 2010, 21:54
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Yamaha Majesty DX 250 '98
Tuning / úpravy: Malossi Multivar, Poloni pritlacny talir, Audio, Xenon, metalic lak na zakazku, velke plexi, komplet po GO

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Maja » 14 čer 2011, 21:29

to steve 8steve - kdyz se nechces hadat tak se nehadej, ostatne si prave potvrdil stav, kterejj sem popsal, rucicka je do nejakejch 85Cje stale na stredu a teprve pak se pohne, ale to je prave uz asi spatne - mela by byt na stredu ve vsech situacich, protoze dobre chlazeni umi motor uchladit v jakekoliv situaci a to ze ventilator spina az takrka na H a teplotu nastahne opet dolu, to uz je uplne divny.

to zbyňák
no ja mam majdu z roku 2000 a zadne bile a cerven pole tam nemam, jen stupnici a posldni carka H (asi od slova hot)
coz oznamuje "motoru je horko" - proc by to tam jinak bylo? kdyz by to bylo jeste v toleranci.
Ale hlavne logicky ocekavam, ze se to bude chovat stejne jako u auta - tam se ukazatel po zahrati motoru ustali na nejake stredni hodnote a odtud se nehne at je zima nebo horko, at se auto pohybuje rychle nebo pomalu nebo stoji.

Tedy u nejakej ciny bych to snad ani necekal, ale u takovej znacky jako Yamaha, bych rozhodne ocekaval, a proto hledam zavadu.
Maja

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 139
Registrován: 25 bře 2011, 16:37
Skútr / moto: Kymco GD

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod MisaKacenka » 14 čer 2011, 21:56

To, ze se to pri pomale jizde v kolone, na snure, atd...zacne vic zahrivat, za to muze to, ze se jede pomalu...snizuje se konvekce na chladici (jinak taky vymenik tepla) ptz tam neproudi vzduch, vyrazne se snizi konvekce a neni takovy odvod tepla z chladiciho okruhu. Ten vetrak zapne, aby tu konvekci zvetsil a tim zvetsil i odvod tepla.

Me to zapina ve 3/4 pole a pada to zase pri 1/2 rozsahu. Pri jizde mi to obcas kolisa, ale nejak to neresim :)
Uživatelský avatar
MisaKacenka

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2022
Registrován: 25 říj 2009, 22:42
Bydliště: Pardubice - Sweetcow
Skútr / moto: Suzuki GSF 600 Bandit
Tuning / úpravy: Kufr Kappa 42l, Scorpion exhaust, 12V socket, GPS TomTom, zvysene plexi, bile stobo, vystrazne blinkry, sirena, PTT zastavba pro PMR :)

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod side » 14 čer 2011, 22:28

Maja ak ti to pomôže. V manuáli je toto:
____________________________
Standard
Oil temperature 65-75 oC
Cooling water temperature 80 oC
___________________________
Termostatic valve - termostat

Valve opening temperature 80,5 - 83,5 oC
Valve full open temperature 95 oC
Valve full open lift 3mm
_________________________________
side

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 67
Registrován: 01 lis 2010, 14:10
Bydliště: ZM
Skútr / moto: yamaha majesty 250 YP

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Maja » 14 čer 2011, 22:55

Jo jiste chci jezdit, od toho jsem ji koupil, ale udelal jsem nejspis chybu, mel jsem jit do novej, nebo podstatne novejsi.
Vydat se na motorce, ktera ukazuje ve mestech stav "prehrato" nekam daleko, asi neni dobrej napad.
A s tema 11 lety, to jsem nejak nepobral, bud vec funguje spravne nebo ne, coz muze by treba starim kdyz neco spravne nefunguje, a na o se tu celou dobu ptam.
Avsak argument, ze neco funguje jinak, ale po 11 letech to uz neni zavada, ale normal stav - jaksi neberu.
Kdyz se mi nekd v rakousku zapecou krouzky, tak si pak akoat muzu rikat, ze jsem deb...., ze jsem se mel starat driv, aby se to nestalo a nebo ze jsem tam nemel na 11 let starym krapu jezdit! nechci bejt nejak jizlivej, ale prave tady jsem se docet, ze majdy jsou drzaky, ze najedou 100tisic i vic atd. Najednou se tu argumentuje starim - tot divne.

Promin - ja se jenom ptam, jsem lama a motorkam nerozumim, proto se radeji ptam.
Naposledy upravil KYBLOS dne 25 bře 2013, 16:41, celkově upraveno 1
Maja

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 139
Registrován: 25 bře 2011, 16:37
Skútr / moto: Kymco GD

PředchozíDalší

Zpět na 150-250ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků