od Maja » 22 kvě 2011, 17:54
To SIDE,
promin, ale to s tebou dost hodně nesouhlasím. Tunění se přeci nedělá proto, že by výrobce měl něco nedotažen a tuněním se to dovylepšovalo. To je přeci úplně jinak. Tovární nastaveníu televize si změníš v setupu a dáš uložit. U scoota to tak jednoduché není, ale v podstatě jde o totéž. Někomu to vyhovuje jak to výrobce optimálně navrhl a někdo si s tím rád hraje a experimentuje, to asi ale neznamená, že by tím něco kazil, rozhodně těm strojům dávají uživatelé co toto dělají větší pečí než ital, kterej jen jezdí a nejspíš ani netuší, že tam má nějakej varec. Ostatně, tím, že scoot varec má z toho děla samu podstatu, protože varec je základ všeho.
Včera jsem byl na závodech scootu a byla tam kromě speciálu i kategorie serii a přál bych vam všem vidět co se scootem udělá pár tuning úprav.
Např já jsem dal u svej 125ky nepatrně těžší válečky, protože mi vadilo, že při jízdě v obci 50km mi motor točí 6,5-7tisíc.
Po úpravě to kleslo lehce pod 6tisíc, což na udržování takové rychlosti po rovině dávno stačí, čekal jsem, že se tím zhorší rozjezdy a nezhoršilo se a spotřeba trochu klesla a trochu se zvedla i maximálka. Tedy nabizí se otázka, proč tohle třeba neudělal výrobce, když mě se o tak zdá lepší... No podle mě to bude jen proto, že výrobce musí nastavit nějakej nejlepší kompromisní stav, protože ne každej jeho zákazník žije na rovinách kolem Pardubic a ne každej jeho zákazník se obtěžuje sledovat spotřebu tak jako to baví mě.
Jinak pro ostatní - řítka nepouštějte, to rozklepání bych neřešil, není to motorka s rámen s nádrži nahoře - jel jsem na novej Aprilii na předváděčce a při 40km se to po puštění ritek rozkmitalo taky - takže uvažuju, že to není nejspíš nějaká závada, ale že scoty k tomu budou dost náchylný.