Diskuze o skútrech větších objemů.
10 kvě 2011, 15:11
Jak tak koukám tak z nováčků se nám vyklubali mechanici
.Osobně si myslim,že otáčkoměr na něčem na čem neřadíš je zbytečnej
.Ale proti gustu....S tím lazením a kolem ve vzduchu..nevim,nevim.No ale konečně co jsem chtěl zde jsou válečky RMS po 6000km.To jen,že jsem to slíbil
válečky 2.JPG
válečky 1.JPG
Jsou jak nový.Což se nedá říct o ložiskách na klice..Proto i to foto
Je to dost možný,ale jak říkám jsem spokojen.Co člověk to názor.Jediný co proto udělat je mazat,protože kdo maže ten jede
No ono to není od věci,ale u 250 otevřenej varec
....U 50 určitě,ale u tohodle no nevim.Dělám akorát tu majesty a runnera 50,jinak klasický motorky
Ale malaguti má motor minarelli a to je stejný ja na majesty.Jestli se ovšem bavíme o madisonovi
AAA tak to je velkej problém,protože ten runner je též tenhle pan piagio a všechny ložiska po 7tis.šlus...Výroba korea
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil
KYBLOS dne 03 říj 2013, 17:08, celkově upraveno 6
Důvod: Sloučeno 6 příspěvků pod sebou. Pokud chybí nějaký text člena 8steve, tak proto, že jeho příspěvky ve kterých vymazal text, byly ze SF smazány.
10 kvě 2011, 21:00
musim uznat ze na250 je 150tis km dost a to si hold zaslouzi nejakou lecbu srdce.......jinac ja jak poridim Majdu tak beru i ty valecky DR.pulley tak se svami podelim o zazitky ale nejdriv neco pojezdim na original setapu abych mohl posoudit rozdil.....
10 kvě 2011, 21:15
No ono po 150tis...tam už(si myslim)budou velké investice.Tam už ta ovalita válce bude znát.Ale klobouk dolů před 250kou
10 kvě 2011, 21:54
8steve píše:ptam se obecne...
jak poznat, ze uz je poloremenice zrala na vymenu? teoreticky to samozrejme vim, jde mi spis o nejaky exaktni limity opotrebeni a jak je spravne zmerit. a dale jaky je limit na pro vymenu remene? pokud ma novy nejakych 22,5 tak pri kolika menit?
No na burgmanovi v servisnom manuály to je napísané. Meria sa to tým merákom na ventily si myslím. Priložím obrázok
(teda aspoň podľa obrázku si myslím, že to je ono. Neprekladal som to)
burg.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
10 kvě 2011, 23:27
toPaja.oni
Otačkoměr na scootu je možná (určitě) důležitější, než na něčem co má řazení, právě proto, že se neřadí, automatika je potřeba kontrolovat, navíc otáčky motoru se zvyšují rozdílně při různých jízdních situacích a na otáčkoměru je vidět co se děje. Na Kymcu otáčkoměr je a u Majdy mně hodně chybí. Bez otáčkoměru bych nevěděl, že mi motor leze do 9,5 tisíc při 110 a že mám mrknout na varec., protože by neměly přelést 8 tisíc. Nové válečky a řemen motor drží 8tisíc i při 120km,
takže otáčkoměr na scootu rozhodně naprd není, když už pro nic, tak pro dobrej pocit, že je vše OK.
8steve
trojnásobek...to si asi přehnal, cenu nejvíc určuje rok výroby, najeté km něco málo na ceně změní, ale trojnásobek určitě ne - osobně si neumím představit magora, kterej by dal za 11 let starou majdu 60 tisíc, jen proto že má málo na tacháku, to bych si ho přišel vyfotit.
11.5. edit:a co takovej
http://www.gardentech.cz/shop/prislusen ... komer-varinení sice podsvícenej, ale zase je za poloviční cenu.
Naposledy upravil
KYBLOS dne 03 říj 2013, 17:10, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
11 kvě 2011, 09:45
Tak konečně můžu napsat výsledek mého výzkumu.Jak jsem psal měl jsem na své majdě hodně drncavé rozjezdy,do 30 km/h se celá rozvibrovala a i když jsem jak tu někdo psal nováček co si hraje na mechanika jsem problém vyřešil,teď je to nádhera je absolutně klidná a úžasný záběr.Koupil jsem ji s tím že byla po GO a můžu říct že skutečně byla.Válečky pěkné 14gr. řemen dle měření 22,5 mm spojkove pružinky nové ještě čisté a v červené barvě jen konrastka měla známky lehké povrchové koroze takže pokud nebyla nová mohla dle mé laické úvahy dělat problém.V servise mi ji přehodil za cenu nové tj. 200 kč a při porovnání bylo znát že stara je nižší tudíž vymyčkaná.Udělal jsem perfektní vyčištění variátoru přeleštil válečky a namazal grafitem dlé výrobce,vyčistil obě řemenice i řemen a také znovu spojku.Výsledek jsem tedy tak úžasný nečekal je 100 a 1.
Co se týká otáčkoměru je vážně hloupost říkat že je zbytečný protože každý kdo má jen trochu technické vzdělání a zkušenosti s motory a je jedno jestli jde o skůtr nebo o auto ví že každý motor má své optimální otáčky a od nich by se mělo odvíjet seřízení variátoru aby při jízdě netrpěl a něměl zbytečně velkou spotřebu.Takže i když jsem nováček tak jsem se snažil pochopit funkci variátoru závislostí jednotlivých komponentů a skutečně to je že musí být vše uděláno vyváženě a ne jen jednou součástkou.,je to jako u PC k čemu mi je silný procesor když operační paměť je malá.Jsem rád že tu je dost lidí co chtějí vážně dobře poradit a nehrají si na ty nejchytřejší
11 kvě 2011, 14:11
Omlouvám se,ale u ničeho na otáčkoměr nekoukám,řadim podle sluchu(ať už je to auto či mašina)Na majesty jsem něco odjel a nebyl potřeba,psal jsem proti gustu....
11 kvě 2011, 18:37
Ale já neříkal že kvůli řazení otáčkoměr,mám už za svůj život taky něco odjeto a nikdy jsem ho nepotřeboval,ale speciélně u variátoru si myslím je dobrý kvůli sladění né samotné jízdě.Max. rychlost jak tu někteří řeší je závislá na motoru tedy otáčkách a taky pohybu řemene do krajních poloh.Když bude silná kontrastka nebo nebo krátký řemen což je možné jelikož na majdu se prodávají dvě délky rozdíl 18 mm nemůžu dosáhnout maximálního převodu
11 kvě 2011, 23:14
... otáčkomě, není potřeba....to je fakt, jezdí to i bez něj... navigace, není potřeba, jezdí to i bez ni ...100 let jsme jezdili na páru a tet ještě "prokristapána" votáčkoměr...takový novoty - dyť je to hřích..... hmmmm
14 kvě 2011, 01:42
Taká otázočka. Približne po koľkých kilometroch je na variátore vyjazdená drážka? Resp takéto príznaky opotrebenia
14 kvě 2011, 17:45
pro mumiik
sem zvedavej az ti pride ten spravnej remen jak ti to pojedea hlavne jestli ti to pomuze na tu max.speed
jinac mas peknyho fesaka......
tak mam na vas Majitele MAJDY 250 dotaz pristi tyden si jedu pro svoji majdu a mam dotaz na co si mam dat pozor nebo cemu venovat pozornost.......
popripade nejake bolave mista.....[mouchy]
a jeste jeden dotazek jakej je rozdil mezi Majesty YP a DX nejsem si jist ale na DX sem si vsiml kotouc.brzdy i vzadu ale nevim tak se ptam
diky vsem
16 kvě 2011, 13:39
Takže ako som písal pár strán dozadu, ohľadom zámeny remeňa zn.Malossi 23x853 za original Mitsuboshi 23x871 som prišiel k vážnej skutočnosti. Ešte pred tým ako som ho chcel poslať na výmenu do Scootlandu som sa rozhodol, že ho premeriam. Veď prečo by výrobca (aj keď väčšinou tuningových dielov) Malossi vyrábal na Majdu jedinný rozmer remeňa a to kratší o 18 mm, napriek tomu, že to vôbec nepomôže k lepším jazdných vlastnostiam.
Moje zistenie:
Remeň zn. Malossi x kevlar 23x 853mm má v skutočnosti rozmer vonkajšieho obvodu 871mm. Presne taký ako original. Meral som to s chirurgickou presnosťou niekoľko krát. Teda neviem kde vzali označenie 853mm ale obvod remeňa to určite nie je. (Môže to byť nanajvyš dlžka kevlarovej výstuhy, môj dohad, to by sedelo.) Oznámil som to aj pánom v Scootlande a odpovedali že nie som jediný, ktorému rozmer remeňa zn. Malossi s deklarovaným rozmerom nesedí a nielen na Majdu.
Týmto zistením som však najviac zarmútil sám seba, lebo teraz musím hľadať inú príčinu mojej slabej maximálky.
Nie, rozmer tam nie je. Je tam len zn. Malossi kevlar 5x. Vzadu na obale je tabuľka, kde sú všetky kódové označenia a vedľa nich (rozmery). Na majesty 250 je jediný pod kódom .......744 a rozmer 23x11,5x853.
Naposledy upravil
KYBLOS dne 03 říj 2013, 17:12, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou. Pokud chybí text člena 8steve, tak proto, že ze SF byly smazány jeho příspěvky, ve kterých on sám vymazal text.
18 kvě 2011, 10:41
to Santa
Rozdily jsou dost znacny nejen v tej zadni brzde, se zadnim kotocem byla vyrabena od r2000, jinej predni reflektor, jine sedlo a a zadni nastvba, zaoblene boky (coz zmrsili - spolujezdec musi mit nohy do O aby dashl na stupatka) delene predni schranky a urcite nejake dalsi rozdily, dalsi zmeny byly od roku 2003, tam uz je konecne i otackomer atd.
Na co si dat pozor? Nikdy nemuzes byt dost opatrny i kdyby ses snazil sebevic, Pozor si nemusis davat na veci, ktery snadno nahradis, odjetej varec to je relativne levna zalezitost. Potrebujes aby nebyl motor tesne pred koncem zivota a to nepoznas. Musel by si zjistit, jestli nechlasta olej, jestli nema vule na klice, jestli drzi kompresy, jestli toci max otacky (kdosi tu tvrdil, ze otackomer je k prdu, avsak pri koupi by se fakt hodil). Kdyz se motor necha po zahrati ochotne vytcit na stojanku do 9t. otecek, tak to je dobra zprava, ale jak to zjistit, ze?
Zkus motorku projet na peknej rovine a mela by tam byt stovka ve chvilce (takovejch 300-400m by na stovku tacho melo stacit) a max rychlost by mela dat aspon 130.
Jenze kdyz to nepujde, tak to jeste nemusi byt motorem.
Kdyz ja kupoval tak jsem chtel od motorky odejit protoze jela jen 120 (coz je skutecnejch 110) a to uz je vaznej duvod jit od toho, ale prodavajici slevil 4tisdice z ceny se slovy - dej si udelat variator a pojede to.
I tak to byla sazka do loterie - protoze mohl pekne kecat a problem mohl byt v motoru. Avsak motor sel nadhrne potichoucku a to i ve vysokejch otackach, tak jsem to risknul a bylo to tim varcem, tet to jede i 140 tacho.
Avsak muzes koupit motorku, ktera ma brutalne pretocenej tachak a motor uz ma lepsi dny za sebou - jak to poznat na to recept neexistuje. Pri prodeji to nacpou additivama aby motor nehlucel a nezvonil a poznas prd. Nejlepsi je kupovat se serviskou a nebo hledat vady a stlacovat cenu dolu, aby si alespon neprodelal kdyz se ji pak nasledne budes chtit taky zbavit. Prodavajici ma vzdy duvod proc to prodava a dost casto je to proto, ze uz to potrebuje dost investic. Vec, ktera dopre slouzi si kazdej necha a neprodava.
Side jestli mas remen se spravnou dylkou a spatne bylo jen jeho oznaceni, tak pak je to hodne divny.
Zkus to vytocit na max na stojanku (zajisti si predni kolo dole, aby ti motorka neodjela) pri sundanem krytu varce
a sleduj jestli se remenice dostane na samej kraj. Jestli ne, tak je problem ve varci nebo v poloremenicich nebo kontrasce. Jestli se na konec poloremenice dostane (u me lezla i par mm nad) tak pak je potiz s motorem a nebo byl
vymenenej prevod za lehci.
Jak jednoduche by bylo, kdyby tam byl ten otackomer - proste muze motor tocit min otacek.
Zkus od nekoho pujcit otackomer co se dava na svicku, jinak se prodava treba 4T hondackej v zahrad tech asi za 800kc.
18 kvě 2011, 16:51
Jestli sedí třeba typ motoru(né číslo,ale typ).Projet se samozřejmě nesmí být ve výkonu žádné díry(valečky,varec,karburátor,svíčka)Neměly by se ozývat otravné zvuky při rozjezdu(možnost porouchané spojky,převodovky)Výkon od spodu by měl být vyvážený bez vybrací a táhnout za plynem.Vim že jsem popsal dokonalou
18 kvě 2011, 17:34
OK diky diky
takle je to od kamarada co dela motorky a zase on ji kontroloval a je OK i tu kompresy meril a ma najeto 44tis a komprese je 9,77 rikal jeste v norme....spotreba oleje je 1dc na 1000km a duvod prodeje je ze ten dotycny si poridil T-MAX 500 a doma mel 3 scooty a jeste mi rikal ze se stoudle tezko louci.....jinak puvod je nemecko a ma to i servisni knizku......tak snad to bude OK