od Maja » 18 kvě 2011, 10:41
to Santa
Rozdily jsou dost znacny nejen v tej zadni brzde, se zadnim kotocem byla vyrabena od r2000, jinej predni reflektor, jine sedlo a a zadni nastvba, zaoblene boky (coz zmrsili - spolujezdec musi mit nohy do O aby dashl na stupatka) delene predni schranky a urcite nejake dalsi rozdily, dalsi zmeny byly od roku 2003, tam uz je konecne i otackomer atd.
Na co si dat pozor? Nikdy nemuzes byt dost opatrny i kdyby ses snazil sebevic, Pozor si nemusis davat na veci, ktery snadno nahradis, odjetej varec to je relativne levna zalezitost. Potrebujes aby nebyl motor tesne pred koncem zivota a to nepoznas. Musel by si zjistit, jestli nechlasta olej, jestli nema vule na klice, jestli drzi kompresy, jestli toci max otacky (kdosi tu tvrdil, ze otackomer je k prdu, avsak pri koupi by se fakt hodil). Kdyz se motor necha po zahrati ochotne vytcit na stojanku do 9t. otecek, tak to je dobra zprava, ale jak to zjistit, ze?
Zkus motorku projet na peknej rovine a mela by tam byt stovka ve chvilce (takovejch 300-400m by na stovku tacho melo stacit) a max rychlost by mela dat aspon 130.
Jenze kdyz to nepujde, tak to jeste nemusi byt motorem.
Kdyz ja kupoval tak jsem chtel od motorky odejit protoze jela jen 120 (coz je skutecnejch 110) a to uz je vaznej duvod jit od toho, ale prodavajici slevil 4tisdice z ceny se slovy - dej si udelat variator a pojede to.
I tak to byla sazka do loterie - protoze mohl pekne kecat a problem mohl byt v motoru. Avsak motor sel nadhrne potichoucku a to i ve vysokejch otackach, tak jsem to risknul a bylo to tim varcem, tet to jede i 140 tacho.
Avsak muzes koupit motorku, ktera ma brutalne pretocenej tachak a motor uz ma lepsi dny za sebou - jak to poznat na to recept neexistuje. Pri prodeji to nacpou additivama aby motor nehlucel a nezvonil a poznas prd. Nejlepsi je kupovat se serviskou a nebo hledat vady a stlacovat cenu dolu, aby si alespon neprodelal kdyz se ji pak nasledne budes chtit taky zbavit. Prodavajici ma vzdy duvod proc to prodava a dost casto je to proto, ze uz to potrebuje dost investic. Vec, ktera dopre slouzi si kazdej necha a neprodava.
Side jestli mas remen se spravnou dylkou a spatne bylo jen jeho oznaceni, tak pak je to hodne divny.
Zkus to vytocit na max na stojanku (zajisti si predni kolo dole, aby ti motorka neodjela) pri sundanem krytu varce
a sleduj jestli se remenice dostane na samej kraj. Jestli ne, tak je problem ve varci nebo v poloremenicich nebo kontrasce. Jestli se na konec poloremenice dostane (u me lezla i par mm nad) tak pak je potiz s motorem a nebo byl
vymenenej prevod za lehci.
Jak jednoduche by bylo, kdyby tam byl ten otackomer - proste muze motor tocit min otacek.
Zkus od nekoho pujcit otackomer co se dava na svicku, jinak se prodava treba 4T hondackej v zahrad tech asi za 800kc.