Diskuze o skútrech větších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

08 kvě 2011, 11:26

Ja tam mám 14 g valčeky, fungel nové. Skúšal som aj ľahšie, ale to malo samozrejme opačný efekt. Neviem či remeň chodí až na vrch remenice, ale stopa po remeni je na novej poloremenici asi 1 cm odhora. Ten zvyšok (1cm) je čistý. Nový varec nemá žiadnu reštrikciu, je presne rovnaký ako originál. Ja už naozaj neviem. Ono je tá jazda asi taká, že na 1/2 plynu idem tak 80km/h, na 3/4 plynu 90-100 a dosť. Posledná 1/4 pridania plynu - nič. Môže byť niečo s karburátorom? :?

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

08 kvě 2011, 13:57

no tak to je ten problem 1cm je dost to kdyz vyresis tak ti pojede vic.......

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

08 kvě 2011, 20:53

Takže vážení, k tej maximálce tady uvedu něco k zamyšlení - už jsem to tu v jiné souvislosti psal. Kromě Majesty vlastním také (o rik dříve) Kimco G.D. 125ccm. Její max rychlost je 125km/h naprosto kdykoliv na rovině (dnes jsem na ni jel s moji ženo k rodíčům - tedy ve dvou a max 120 , 100 do táhlého kopce.) Takže jestliže motorka o obsahu 250ccm, tedy o dvojnásobném obsahu (skoro identické váhy) nejede ani tolik co 125ka tajvanského výrobce - tak je něco rozhodně špatně!
Restrikce se dávají na padiny, ale určitě ne na 250ku. Měl jsem s maximálkou taky potíž, ale byl dobitej varec, po výměně to pak už jelo 130 i víc. Jestli jvšak varec je ok, tak pak už může být problém pouze v motoru. Nižší výkon ztrátou komprese a nebo je přidušenej a nejde do otáček, např. moc bohatá směs, zanesenej vzduchovej filtr, ale někdy to může dělat i špatná svíčka nebo řídící jednotka, nebo problém v rozvodech. Při výběru motorky jsem zkusil asi 4 různe o obsahu 250ccm a 130 jela každá kromě Majesty, takže 250diny tolik jedou. A taky jsem měl proto docela strach ji koupit. Nakonec jsem ji koupil pro velmi lákavou cenu - ostatní nabídky byly až o 10t. vyšší.

Ty rozjezdy taky moc hladký nejsou, po vyčistění spojky se to hodně zlepšilo, ale k rozjezdům Kymca to má fakt daleko.
Je to asi daný konstrukcí. Spojka u Kymca nejdříve pustí motor do 4 tisíc otáček a teprve pak začne velice jemně zabírat spojka s postupným nárustem záběru, naprosto hladce. U Majesty zabíra už při sebemenším zvýšení otáček, což je podle mě špatně. Naštěstí Majda má dobrej zátah už i v nízkejch otáčkách, ale tak hladkej a rovnoměrnej rozjezd jako i slabšího Kymca tam prostě neni. Uvidím zda se to vylepší až se spojka trochu ochodí, nyní je nová a nezabírá po celej ploše, takže to může být jedna z příčin. Co mě na Majesty ale štve dokonale nejvíc je úplně deb.... výhled dozadu. V podstatě vůbec nevidím za motorku, pouze jen to co se děje po mé leve pravé a traně, Když je nějaké auto přímo za mnou,tak vůbec není vidět - to mě dost pěkně fakt s..... Na Kymcu vidím v levém zrcátku i pravou krajnici za mnou, v levém naopak - v tomhle by se měl výrobce hodě zamyslet. Uvožuju o koupi jiných zrcátek, ale nevím jaký - který by to vyřešily - pardon - to jsem odbočil od max rychlosti - ale když už jsem srovnával s tou 125kou tak jsem si to neodpustil připsat.
Naposledy upravil KYBLOS dne 25 bře 2013, 18:48, celkově upraveno 2

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

08 kvě 2011, 22:36

no to je ale divne.....pac ja sem si rikal ze to musi jet taky tech 130km....ted sem mel gileru runnera VXR 180 4t a jela tech 120km po rovine taky....takze ja to vidim ze vyrobce nejak zkratil variator jak kolega psal ze mu zbyva 1cm od okraje poloremenice ze nepusti remen az nahoru a tim padem je mensi prevod......tak chtelo by neco vymyslet......

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

09 kvě 2011, 09:50

Nemůžu moc psát ze svých zkušenosti jelikož jsem novopečený majitel svého prvníhu skútru Majesty 250.Řeším teď rozjezdy a uvidím jak se mi to podáří ale dá se logickým postupem dojít i k vyladění pokud je motor v pořádku.Já zkoušel rychlost a na radaru u nás v obci mi to ukázalo skutečných 130 na tachometru 136. Je třeba pochopit vzájemný vliv otáček váhy válečku variátoru a sílu kontrastní pružiny a taky opotřebení řemene který čím je užší potřebuje vyšší otáčky aby se dostával do poměru převodu na rychlost
Naposledy upravil mumiik dne 09 kvě 2011, 11:00, celkově upraveno 1

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

09 kvě 2011, 12:58

Takže dnes som na tú moju pozrel lepšie a zistenie. Pri naštartovanom motore mi kvapká benzín z karburátora :cry: rovno na motor (valec), čo je dosť nebezpečné ak by sa to od tepla vznietilo. Asi povolilo nejaké tesnenie. To teda môže mať vplyv aj na zmenu poneru zmesi. Ak sa cez to tesnenie dostava do karbesa vzduch. No nič, teda rozobrať a vyčitiť a potom sa uvidí. Závada pretrváva asi mesiac čo som si všimol, lebo keď odstavím v garáži tak je tam potom smrad od benzínu ja hovado. Inak na spotrebe som si nič nevšimol.
(For: 8steve)- k tej poloremenice, na niektorej volným okom nič nezdadáš, vypadá ako nová, ale od niekoľkonásobného prílišného prehriatia je v skutočnosti krivá jak hrom. Keď ju upneš do sústruhu, lieta aj 2-3mm.

Toto bola moja stará. :shock: Tie zubky na jednej polovici sú už od noža sústruhu, čo som sa snažil stahnuť. Nedalo sa, moc to hádzalo a navyše keby som ju aj vyrovnal tak musím zobrať nejaký ten 1-2mm a tým by sa ešte viac oslabila stena.
DSC01162.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil KYBLOS dne 03 říj 2013, 17:04, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

09 kvě 2011, 17:55

to Santa
to naprosto never, ze by vyrobce montoval nejake omezovace do varce, byl by sam proti sobe, ostatne me ten remen chodi na samej kraj poloremenice a to ani nemusis na stojanku davat plnej plyn. But mas kratsi remen, nebo moc lehké válečky a nebo to není orig varec, ale z něčeho jiného

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

09 kvě 2011, 18:41

Bude to aj v dĺžke remeňa. Objednal som v Scootlande dĺžku 871mm ako je pôvodný (original) na môj ročník a oni mi poslali Malossi 853 mm a presvedčili ma, že je OK, že je to oficialny rozmer Malossi a 871mm dĺžku nerobia. Rozdiel je teda 18mm. Pošlem im ho naspäť, už som im volal. Vraj nevadí že bol nahodený, len nech je v origo obale.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

09 kvě 2011, 19:47

ok diky jen me nejde do hlavy ty rozdily te max.speed ja si ted chci kupovat MAJDU 250 a kamos me na todle varoval ohledne ty max.speed ale jak koukam tak vetsine to tech 130km jede tak do nej du...a jestli je to jen o valeckach tak se uvidi......
ale zeptam se vas skusenychjestli vas napadly valecky Dr.Pulley jestli sou takovy co by tam sli?protoze co vym na Burgmanech spousta lidi rika ze je to nejlepsi a nejlevnejsi uprava variatoru.......

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

09 kvě 2011, 19:49

No to je jasný to je tím, 18 mm to je zatraceně hodně - to je na jinej varec a má tam tuším v označeni "X"
Varec ja základ všeho. Protože i kdyby motor měl vlivem opotřebení už třeba o 1-2 Kw míň (teoreticky) pořát to je daleko víc proti 9.5Kw motoru 125ky.
Mě taky na scootlandu tvrdily, že tam klidně můžu dát 10gr válečky, neposlech sem je a dobře sem udělal. U válečků je i 0,5gr už citelnej rozdíl a oni mě klidně doporučili válečky lehčí o 1,5gr, prostě odborníci.

Na Majdě už mám první tisícovku, olej pořád na stejné hladině, paráda - jenom bych potřeboval vyměnit za nějaké lepší
zrcátka nebo nějak prodloužit uchycení - nemá někdo zkušenost?

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

09 kvě 2011, 21:49

tak sem nasel a myslim ze by to stalo za skousku
http://www.drpulley.info/shop/index.php ... 2k81o5ku46
a stim remenem taky souhlas nechapu jek ti mohly dat ten kratsi kdyz je tam maj v nabidce oba to je jasnz ze mas mensi max.speed

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

10 kvě 2011, 08:10

Tak jsem včera rozhodil celý varec.Mám váhu od kolegy na trávu takže hodně přesnou a mám tam válečky 14 - 14,05 g.Bohužel nejsem schopen změřit sílu kontrastní pružiny ale asi si na to vyrobím přípravek protože pak člověk mění díly a neví vlastně za jaké.Ptal jsem se v servise a tam mi řekli že na jednu značku byla červená tvrdší než modrá a na druhou obráceně takže barva není tak úplně měřítko.Zná někdo originál parametry aby se bylo čeho chytit?Nad tím řemenem jsem se taky podivoval jelikož dvě délky přece být nemohou každý variátor ma své krajní meze a řemenem je změním

Našel jsem tento otáčkoměr a myslím že ke sladění varce je nepostradatelný.
http://www.baotianmotors.cz/410-digital ... tage6.html

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

10 kvě 2011, 08:44

tak to urcite ale ja ty digi nemusim a co ty valecky Dr.pulley

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

10 kvě 2011, 10:45

Tagy digi nemám rád ale k ladění je analog nepřesný u digitalu vidím skutečné otáčky a můžu skontrolovat jaké mám při maximální rychlosti a poté kde se pohybuje při nich řemen.O válečkcích toho moc neřeknu jen vím že mejesty je jediná kde se mažou grafitem.Já půjdu na podzim do variátoru J.Costa a uvidím.Před chvíli jsem se vrátil ze servisu od kluků a nechal jsem jim tam zadní řemenici jelikož ji nemohli povolit tak to vezmou na vzduch a vymění mi kontrastní pružinu za originální,cena 200 kč tak jsem byl celkem mile překvapen.odsud začnu a pak uvidím co dál.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

10 kvě 2011, 10:59

Ten otáčkomer sa mi páči, Mne tiež dosť na Majde chýba. K tým valčekom - pre mna je dosť 37euro + nejaké poštovné na skúšku, ved za celý nový varec aj s valčekmi som dal 47euro.
Odeslat odpověď