Diskuze o skútrech větších objemů.
24 dub 2011, 09:58
U auťáku přece taky máš víčko chladiče a pak máš vyrovnávací plastovou nádržku někde na boku, na které jsou vyražené risky min. a max.
24 dub 2011, 19:49
Já osobně to nemám,ale vim o tom.Narozdíl od auta kde ta chladící směs protéká touto nádobou,tak u motorek je tam jako expanzní(druhá hadička míři pod motorku a první je napojená u víčka chladiče.Takže když přesáhne tlak chladící kapaliny v systému mezní hodnoty tak expanduje do nádobky a když je jí moc vyteče ven.
24 dub 2011, 20:54
Tak a tet tomu teda nerozumím už vůbec, takže když pro jistotu naleju po po okraj tak se nic nestane, přebytek vyteče? je tam nějakej automat ventil? ale to pak mě není jasný proč je tam to okénko pro kontrolu hladiny. Navíc já v tom okýnku nic nevidím.
26 dub 2011, 22:00
Myslím že PAJA to napsal naprosto jasně, není čemu nerozumět. Pokud přesto nesrozumitelné, udělej si nákres. Hadička z chladiče do nádobky, druhá z nádobky pod motorku. Otázka zní?? Co se stane když se nádobka naplní hadičkou z chladiče??? Vyteče druhou hadičkou ven pod motorku. Take it Easy Boy.
27 dub 2011, 08:19
to SPECNAZ
...až sem mě moje představivost plně stačila (tak blbeee zase nesu), já nerozumím tomu, k čemu je tam to okénko na kontrolu se stavem max ve kterém stejně není nic vidět když teda stačí dát "plnou" a přebytek po zahřátí sám vyteče a zůstane jakési nejvyšší možné max automaticky.
Na to sem se ptal na začátku, jestli to vadí takto udělat a nebude tam tej vody hodně? k čemu je tam dobrá ta ryska max! a proč v tom okénku stejně nic není vidět. Ta nádobka není průhledná pouze průsvitná a to hodně mizerně - to by ta chladící kapalina musela být černá.
Tedy se to dá popsat obráceně, je-li někde hodnota max - dává to tušit, že větší množství by bylo na škodu, ale proč? když tam navíc je odvod přebytku.
27 dub 2011, 09:27
Já dával do chladiče Fridex G plus, ten má barvu růžovou a v nádržce vidět je. Když jsem měl majdu rozdělanou, tak jsem taky zkoumal princip té vyrovnávací nádržky a moudrej jsem z toho nebyl. Připojení tou hadičkou k chladiči je na hrdle chladiče, ale až nad uzavřením nad těsněním víčka s pružinkou. Takže při přetlaku v chladiči to může přetéct do té vyrovnávací nádržky, ale naopak aby to nasávalo při nedostatku vody v chladiči, to bych řekl, že to z principu není možné.
Proto taky zcela nechápu proč udržovat v nádržce hladinu min-max. Musí to fungovat i s prázdnou nadržkou a nic se přeci nemůže stát, ovšem musíš mít plný chladič.
27 dub 2011, 09:39
Pavle a není to tak, že pokud dojde k přetečení kapaliny do expanzky a po schladnutí systému podtlakem zase to z té expanzky nasaje zpět. Z toho důvodu by v té expanzní nádržce měla zůstat minimální hladiny aby nedošlo k zavsdušnění té cesty mezi expanzní nádrží a chladičem?
27 dub 2011, 10:18
Jk to píšeš je celkem logické, to mě taky napadlo. Ale právě jak jsem koukal na to umístění té hadičky na hrdle chladiče, tak se mi to nezdá možné. Ale to je celkem fuk. Hladinu v nádrže mám samo na rysce, jak to funguje je celkem jedno, hlavně že to chladí a větrák spíná jak má.
27 dub 2011, 14:52
No mě to právě spíná podle mého lajckého úsudku pozdě, až když je ukazatel teploty tak jednu dvě čárky před "H", teda skoro až nahoře. Jakou barvu má chladící kapalina nevím, nedávno jsem motorku teprve koupil a v nádržce žádnou hladinu nevidím, což může mít 3 příčiny - je zcela plná, není tam nic nebo je chladící kapalina světlá a hladinu není šance vidět. Moje 125ka Kymco je taky vodou chlazená, ale tam je to řešený jednoduše, uplně stejně jako u auta. Nahoře pod plastem u řiditek je velká nádržka, která má přímo nalejvání a přetlakové víčko a rovnou je vidět kolik tam tej kapaliny je. Větrák se mě u ni nesepnul zatím nikdy a to ani v létě, je to asi proto, že je tam velkej předimenzovanej chladič stejnej jako pro obsah 250.
U Majdy mě však chlazení vůbec žádné problémy taky nedělá - pokud jedu, pokud delší dobu stojím, nebo jen tak pomalu popojíždím, vyjede teplota celkem brzo na max - netuším jestli je to u Majesty normál a pouze je ten ukazatel tak citlivej a nebo jestli bych to neměl nějak řešit, abych nezadřel motor. Proto bych chtěl vědět co by poradili majestáci co už jezděj dýl.
28 dub 2011, 08:29
Takže páni toto mi dnes prišlo z Grécka po objednávke z e-bay. Cena nakomplet (varec s prítlačným tanierom a valčekmi + spojka + poštovné) 140 euro.
Bez ďalších poplatkov. Kto by mal záujem, nech sa nato pozrie, chlapík má viac kusov. Tu je link. Dodacia doba od prevodu penazí za 6dní vrátane Veľkonočných sviatkov
.
http://cgi.ebay.de/Yamaha-YP-250-Majest ... 3cb2f43787http://cgi.ebay.de/Yamaha-YP-250-Majest ... 35ae432e61a v Scootlande nech sa vypchajú
Fotografia-0004.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
28 dub 2011, 19:27
Opravdu good price
28 dub 2011, 21:03
to Maja: Mám to úplně stejné s chlazenímem jako ty. Normálně je ručička na polovině stupnice, ventilátor sepne 2 čárky pod maximem. A pak mi teplota nestoupá. Takže to neřeším a myslím, že je spíš snímač teploty citlivější než je zvykem. Jinak tam mám po Valinovi ještě spínač na ruku a pokud jsem v koloně kde se nedá moc předjíždět tak jsem ho sepnul ručně a bylo to úpně v pohodě. Z prostředka stupnice se ručička ani nepohůla, takže pro klid duše si to udělej ještě na ruku a je to.
29 dub 2011, 14:16
To není špatný si to udělat pro klid v duši.
29 dub 2011, 16:33
... no tak to by byl asi dobrej nápad, protože mě tenhle ukazatel teploty znervozňuje (je to hodně pitomý, protože kdyby se motor doopravdy začal přehřejvat, tak to nevím protože ukazatel nahoře bych považoval za normální úkaz)
Tak to si napojil na existující okruh, tak aby to vyřadilo přes tlačítko snimač a nebo si tam přidal další vlastní 12V přívod spínanej přes tlačítko?
Měl jsem sundanou pouze přední masku nad světlem, když jsem si dělal USB zásuvku pro navigaci, je tam teda
množství drátů? jak si se v nich vyznal?, je nutné sundat i spodní kapotu?
to Side, kdyby si však přidal dalších 100 éček moh si mít celou Majdu -:)
http://cgi.ebay.de/Yamaha-Majesty-250cc ... 1c1b48b161...co tam bylo za gramáž válečky? to by mě hodně zajímalo. Já jsem to nakonec do toho nového raději namixoval a lítá to tet jak blázen.
30 dub 2011, 00:51
Valčeky tam dali 10 gr. Presne som ich odvážil. No na moju (1998) mám 14 gr original.