Diskuze o skútrech větších objemů.
20 dub 2011, 14:33
ja tam mam elektricky čerpadlo, je na boku na straně co je varec, je vidět když se sunda spodní levej plast.
20 dub 2011, 16:39
Jsi si jistej? Pred varcem je vodni pumpa...
20 dub 2011, 16:55
Je tam elektrický čerpadýlko,majesty má nádrž na 12l,Já osobně jsem to měl zmáknutý po 3l.Nahoře 12,třičtvrtě 9,půl 6 a dole 3.
20 dub 2011, 17:41
Ja jsem na nadrz najel max 260 km a rucicka byla na cervenym tak jsem radsi natankoval, ale zadny svetylko jsem nevidel. Ale mam rv 98, nevim jak je to u rv 2000 a vys.
20 dub 2011, 18:25
No ja sem měl rafiku uplně dole, dál sem jezdit nectěl, protože netuším jestli to má nějakou signalizaci rezervy tak sem vzal plnou co nejvic se vešlo a vešlo se jen 9l.
Jestli to nemá nějakou možnost dojet na rezervu, tak to je teda brutus to má i pitomá babetta.
Ještě bych potřeboval vědět - poradit ohledně teploty motoru. Dneska jsem se proplétal ucponým městem a rafika teploměru, která se normálně drží vždy uprostřed začala list až skoro nahoru, pak se asi spustl větrák, protože se oběvil nějakej hukot,
ale stejně rafika slezla až když jsem se víc rozjel. Je to normální nebo se to už nebezpečně přehřejvá? Kde se kontroluje dostatek vody?
20 dub 2011, 20:08
Signalizaci rezervy opravdu nemá.Rezerva je to červený a člověk si to holt musí vychytat.Myslim si,že ta teplota ve městě je normální,mě to dělala taky.Nálevka na chladící kapalinu je pod pravým(menším)kaslíkem ve předu.
21 dub 2011, 07:34
No já nevím jak to ty výrobci dělají, že v málo čem je shoda. Já to stále srovnávám s mojí 125kou kterou mám o rok dřív. Ta rezervu taky nemá a tak sebou vozím litrovku benzínu. Když je ukazatel paliva nadoraz dole motorka ještě stále jede, jenže jeden nevím jak daleko by ještě dojela.
Ty toploměry jsou ale úplně jiný, přemejšlím jestli je to v citlivosti, tedy rozsahu v jakém ukazují. U kymca i v největších vedrech a při pomalé jízdě se ručička pohne tak na 10% celého ukazatele a v chladném počasí je stále dole.
U Majdy stačí možná jen pár stupňů navic a ručička urazí polovinu ukazatele - teda doufám, že to tak je, protože jinak by to znamenalo, že se motor u majdy přehřívá. Prostě je to úplně opačnej extrém a oba ukazatele mají tímto dost mizernou vypovídající schopnost. Když mám rafiku nahoře skoro na "H", měl by mi přístroj říkat "zastav" máš přehřátej motor, ale on se teprve spustí větrák. U kymca se mě spouští větrák, když je rušička na druhej čárce ukazatele, což je prakticky teprve začátek ukazatele.
V podstatě jsou to ommetry, které přes stabilizátor napětí měří odporové čidlo a měly by mít nějakou vypovídací hodnotu proto tam jsou.
21 dub 2011, 09:05
Ja som v zime skúšal funkčnosť ventilátoru, či ho vôbec zapne. Motor bežal v garáži skoro 1/2 hodinu a až potom sa ventilátor spustil. Ukazovateľ na teplomere bol v 3/4. Behom 30 sekúnd následne klesol pod 1/2. Takže som usúdil, že je všetko plne funkčné ako teplomer, tak aj ventilátor.
21 dub 2011, 12:13
Signalizace teploty vody by mela byt v puli ukazatele - idealka...pokud jedes ve meste, pomalu, nestiha se chladit a na 3/4 zapina vetrak, ktery zase vypne, kdyz to padne zpet na 1/2 rozsahu...
21 dub 2011, 21:51
... no tak mě ten ventilátor spíná tak 1-2 čárky před "H" to znamená rafika tak na 90% dráhy, pak to sleze tak na 2/3, když ale normálně jedu je trvale na polovině.
Chtěl jsem zkusit přilejt destilku, víčko jsem našel, ale nenašel jsem kde je ukazatel stavu chladící kapaliny. Třeba se to takhle chová, že je tam míň kapaliny než by mělo být.
Jo jinak ještě - dnes jsem namontoval navigaci, tak tachák proměřuje při padesátce o 4 km a při stovce o 6 km, takže to není tak děsný, je to zhruba stejný jako u aut. 95-6 na tacho dává 90 na navigaci.
22 dub 2011, 21:36
Maja, víčko chladiče se nacházi v pravé části přední velké schránky, je ukryto pod plastovou krytkou! Opravdu ukryto - taky jsem hledal napoprvé. Vyrovnávací nadržka chladící kapaliny se nachází v prostoru nášlapu na pravé straně vedle baterie je víčko pro nálévání a při pohledu z boku je v kpotáži okýnko pro kontrolu hladiny kapaliny. Jinak já měl problém s vyšší teplotou taky a přitom chladící kapaliny bylo dost, nakonec jsem přidal zhruba tak jednu decku oleje do motoru a světe div se, bylo po problému! Předtím tam bylo tak 1mm nad riskou minima. Já mám teda rok 1997, ale v tomhle by se to nějak zásadně lišit nemělo, teda doufám.
23 dub 2011, 19:23
oleje tam mám dost, přes celou tu pločku na měrce, což je asi max, zatim jsem od výměny ujel 600km a ukazuje stále stejně. Na ukazatelu chladící kapaliny není vidět nic, taK nevím, nějak nerozumím tomu, proč je vyrovnavací nádržka kdesi dole? a kudy se teda dolejvá a jak poznám kolik ji teda mám. Když tam není nic vidět, tak je buď na max a nebo tam neni ani žádná hladina vidět, že ji tam je málo.
Včera jsem jel Pardubice - České Budějovice a zpět. 410 km. Cestu tam na jeden zátah bez přestávky.
Tak nějaké dojmy:
Novej varec a řemen se během jízdy zřejmě asi "zajel" protože maximální rychlost se zvýšila. Měřil jsem si spotřebu a tak jsem skoro celou cestu je předpisově do těch 90km. Ale na rovince před Třeboní převážila zvědavost. 141km/h tachometrovejch - GPS rovných 130 (při větší rychlosti to teda proměřuje už docela dost), ale i to je super úspěch protože před výměnou varce to jelo 120 a nerozjelo se to víc ani z kopce.
Takže ten RMS varec zase tak špatnej neni, a jestli dlouho nevydrží - no vždyť stál jen 1900,- tak uvidím časem.
Cesta naprosto pohodová (až na některé úseky dezolátních silnic). Po 200km jízdy bez přestávky, žádná bolavá pr.... nebo bolavá záda, tak v tomhle má Majesty u mě naprostý obdiv. Na Kymcu musím dělat každých 50km přestávky abych se protáh a srovnal si záda.
Rekordní teplo a motorky všude, nádhera.
23 dub 2011, 20:28
Nalévací hrdlo vyrovnávací nádržky je , jak jsem již napsal, vedle baterie. černé víčko...
Maja, to jsi musel jet kolem naší osady - Nová Hlína je 5 km od Třeboně směrem na Jindřichův Hradec.
23 dub 2011, 21:54
... no to ale nechápu, proč to má nalejvání na dvou místech? je to nějaké docela složité.
Dej souřadnice GPS, až pojedu příště tak se stavím.
24 dub 2011, 00:46
Nemá dvě dolévací místa jen jedno pod kaslíkem.Ta kontrolní nádobka funguje cosi jako expanska nebo spíš rezervoár.