Diskuze o skútrech větších objemů.
12 dub 2011, 17:20
to 8steve... no ja si to jen myslim - ukaže se časem. To, že za každejch 100km musíš dát 100kč za benál to je úplně triviální. Zkus jet 100 km na kole, přestávky po 35 km a dáš mi za pravdu.
Ale začneme cenou těch kol a motorek. Na cestování jsme 3. Já moje žena a 12 letý kluk (jezdí už od 8 let).
Teprve ale až nyní může na motorce.
Kolo, který alespoň vydrží 2 sezóny stojí minimálně 30 tisíc tedy x 3 = 90 t. Najedete na tom 10-15t . a jsou zrasovaný. Můžete shánět nové a nebo je repasovat, což se moc nevyplatí.
Za Kymo jsem dal 16t. a za Yamahu 23t. Když k tomu přičtu nějakejch 4t. do údržby na každou tak jsem pořád jen na 50tisících s tím, že si od scootu slibujem, že vydrží mnohem a mnohem víc km než ty kola - dejme tomu 5x tolik.
ale i kdyby vydržely jen dvě sezóny (což asi nehrozí) tak mám pořád 40 tisíc na ty 2 sezony na benzin a olej a nemusím šlapat.
Jenom bohužel nemůžu na cyklostezky, ale zase za den dojedu dál - prostě to neřešte -kola jsme už nové kupovat nechtěli a prozatím jsme plný optimizmu a nadšení do ježdění na scootech - žena šla kvůli tomu po 25 letech i do autoškoly, tak nám neberte iluze, (ten "olej" mě ale pokazil náladu).
Ono je toho víc, třeba plášťě na kolo od Rubeny ojedeš za 3-4t. km a nové stojej tisicák na jedno - takže násobeno třema, takže výměna oleje v Majdě je proti tomu banální záležitost.
12 dub 2011, 17:24
Sak my ti iluze brat nechceme
je to dobre, ze jste do toho takhle sli
vsichni...
Jen te varuju, aby si pak nekde nezustal viset v puli cesty...
preji hodne stastnych km
12 dub 2011, 17:52
to MisaKacenka
to asi nemá cenu řešit - to sem nepřestřelil - to je spíš asi o tom, že je někdo moc náročnej a možná rozmazlenej a jinej zase ne. Myslím, že bych dokázal do italie a nazpět dojet na scootu o obsahu 50ccm, kterej je rozhodně primárně určenej pro město a určitě bych byl zpátky dřív než na tom kole.
Ono jízdní kolo taky není určený k cestování po evropě a Austrálii a znám se s lidma, kteří na kole projeli Evropu napříč. Jenom měli trochu lepší rozpočty a čas než si můžu dovolit já, ale jeli a zase se vrátili.
Někdo potřebuje na cestování BMV nebo Audi a je mu to málo a jinýmu stačí třeba Nissan Micra aby s tím projel větší kus světa než ten v Audi - to je prostě o životním stylu nic víc - tomu věř.
Na novou motorku prostě nemám - to je realita a na ježdění do města scoota nepotřebuju, na to mě fakt stačí kolo, maxika jsem si koupil abych mohl i dál. Jestli někomu je 125ka nebo 250ka málo, protože to musí valit a bejt všude první, je to jeho problém. Jestli někdo potřebuje každou plechovku hned předjet má nejspíš nějakej komplex. Jestli to (jezdit i delší trasy) Majda nevydrží tak to se tady všichni o tom jak to nejede i 100 tisíc km jen vytahovali a skutek je jinej nebo jak tomu mám teda rozumět????????????, počítám tak 5-6 t. km na letošní sezónu - co bude dál uvidím, možná si pak fakt našetřím na novou motorku - nevím - teprv získávám zkušenosti a proto jsem zatím nechtěl novou.
....ale nic ve zlém, jsem fakt rád za každej i tvrdej názor - jen tak člověk nedělá pitomosti - když si nechá poradit od zkušenějších, s tím obsahem si však myslím, že mám pravdu já.
12 dub 2011, 18:01
Ne, spis si me nepochopil...nemyslel sem litat 200kph...ale kdyz jedes treba prudkej stoupak do kopcu na nejake sedlo v Alpach, chces si projet hezky zatacky a pod...treba me se stalo, ze v Rakousich sem jel 50kph do kopce...ptz vic to nevytahlo
i kravy me malem predbihaly
A jde o to, mit jistotu, ze mas pod sebou ten potencial pridat, kdyz to budes potrebovat...mit rezervy...
a cim dal jedes, tak tim vetsi je cestovni rychlost
prumerna...a pak se nekde tahnout 90kph do kopce, kde ostatni jezdej 110kph, je docela o hubu
Ty motory na to staveny sjou, ALE! musi se o ne i adekvatne pecovat...servis po tolika letech je neskutecne znat a kazdej kus je uplne jinej...zalezi na tom, kolik penez se do nej cpalo
12 dub 2011, 18:25
jo to ja pravě nevim, je to loterie a navic v protikladu k tomu všemu mě je i lito víc peněz nastrkat i do drahejch součástek (co když to za rok budu chtít prodávat).
Myslím si jedno, ten člověk co chtěl koupit tu 400ku, na konec koupil 250ku, taky asi z finančních limitů, ale na ě to dělalo dojem, že i kdyby si ji koupil, tak za nějakej čas by mu byla zase málo a šilhal by po 600vce, protože ta má zase větší rezervu výkonu a silnější krouťák a td. a časem by i ta začala připadat líná.
Jel sem v Alpách s pučeným Nissanem TDI stoupání 2220n.m. a dávalo mu to ku*evsky zabrat a cestou jsem musel 5x zastavovat chladit turbo, protože nestíhalo a cestou mě míjeli rozzářený ksichty cyklistů supících pokořit jednu zatáčku za druhou až nahoru nad mraky. Fakt sem jim záviděl a pitomej dvoulitrovej diesel bych v tu chvili nejrači shodil ze srázu - a vo tom to je.
Kdo jede pomalu - uvidí toho víc., klopit zatáčky - to je jen adrealin, ale nic víc.
naopak až tam pojedu na scootu, pojedu pomalu, abych ho šetřil a ne abych ho strhal. Klidně vyrazím do Alp na 125ce Kymco s plnou polní a budu happy, že nemusím šlapat do pedálů a pojedu třeba třicítkou.
12 dub 2011, 19:12
Souhlasim se stevem
12 dub 2011, 20:13
Kdykoliv sem kouknu , už jen z nostalgie , abych zavzpomínal na starou dobrou Majesty , tak mě to tu vždy velice pobaví .
Nikdy mě nenapadlo řešit jestli mám olej vyměnit po 3000 tisících nebo jestli na to ještě sfouknu pár tisíc . Prostě se rozvítila kontrolka tak jsem ho vyměnil . A to i šestkrát za sezónu , tedy zhruba každej měsíc . A to padli i dvě zadní gumy a jedna přední . Buď chci jezdit a něco mě to stojí , nebo se na ni budu chodit dívat do garáže . Mimochodem , pokud nebudu používat levný válečky RMS , ale radši si připlatím za lepší nebo dokonce origo , vydrží třeba 24 000 kiláků , stejně tak řemen - ten i podstatně dýl . Teď co mám Burgmana tak válečky jsem vyndával ( původní z výroby ) až na 39 500 km , stejně tak řemen . Kotouče jsou původní ( nyní najeto 59 250 km ) . Destičky původní NISSIN jsem vyndal při nějakých 46 000 km , dal tam GOLD FRENy , který ale vydrželi pouze cca 10 000 km , tak jsem je vyhodil a dal tam spátky ty původní NISSINy , protože byli víc než dobrý a brzdím na ně do teď . A jen tak mimochodem - u Buráka je psána výměna oleje po 6 000 km a výměna filtru ob výměnu ( tedy 12 000 km ) , přesto dávám filtr novej vždy , ta stovka mě nezrujnuje .
Jen tak na okraj - v 2006 jsem byl se stařenkou MAJESTY na Grossglockneru , a jak rychle vyfičela nahoru ... a pak jen ti Japončíci co tam byli nahoře autobusem , čuměli s votevřenejma pusama ...
12 dub 2011, 20:17
tohle se těžko rozsoudí a je to v tom i rozpor, co je víc bezpečný. Jesli jste koukali na seriál jak přežít tak tam byly i opačný názory. Co je bezpečné pro plechovku - nemusí být bezpečné pro motorku, takže snažit se jet vždy s proudem nemusí být štastnej nápad. Navíc u nás v česku to příliš nefunguje. Plechovky scota před sebou prostě nesnesou - předjižděj mě i když jedu stovkou.
Hlavní nejezdit moc při kraji aby nemohly předjíždět i když maj plechovku v protisměru a vytlačovat ze silnice.
Na kolách nás prakticky předjížděli všichni a nemyslím si, že právě v tom spočívá nebezpečnost. Ta spočívá v ignoranství okolních řidičů a hlavně v naprostým zkurveným chováním mnoha řidičů kamionu. Magora nemůžete předvídat a proto je dobré chovat se tak jako by jste předpokládali, že magor řídí každej kamion, kterej potkáte.
Rychlá jízda na motorce není bezpečná nikdy a je to spíš řekl bych pověra jak si to pro sebe zdůvodnit.
Jezdím mez 70-90kou cestovkou, když není provoz tak se svezu i rychleji. Ale zatím je fakt, že na motorce jsem toho moc nenajezdil a tak časem třeba budu odvážnější.
12 dub 2011, 21:18
Ahoj přátelé.....Omlouvám se pokud něco k tomuto tematu už bylo ! .Koupil jsem skutra levně,s tím že si občas něco opravím.Byl dovežen z Italie,mraky kilometrů,a velká spotřeba oleje. Jezdil i startoval výborně.Až najednou se přidřel motor,naprostá ztráta komprase,a už nechytl.
Slyšel jsem,že to je časté a běžné u hodně ojetých strojů tohoto typu.
Nechci se smířit s tím,že to odvezu do Yamahy na opravu,za 25 tis. Za to je dnes slušný skutr,a za 30 už jako nový.
Zatím jsem motor vymontoval,a umyl. Poraďte,kde koupit za dobrou cenu válec a pist s kroužky,nebo zda někde dělají výbrus--ale dobře !
Nebo moto dílnu,do které bych jim odvezl motor,aby to zrovna přehodili ????
Předem MOOOC děkuju za rady,doufám,že v letě ještě---s Vaší pomocí ---vyjedeme !!
EDIT Foky: Sloučeno do souhrného tématu o Majesty 250
Naposledy upravil
dzejar11 dne 12 dub 2011, 21:46, celkově upraveno 1
12 dub 2011, 21:40
No kolik to proměřuje tobě to víš asi nejlíp sám, ale autákům to proměřuje taky. takže mě uniká logika.
Moje Kymco proměřuje při stovce tak 6-7 km, takže obdobně jako auta, tedy když já mám na tacháku 100 tak ten v plechovce má na tacháku taky sto...
Tady ti to udelaj vcetne dodani pistu a krouzku, vybrusy na co si vzpomenes
http://www.ahra.cz/oprava.htmlSmontovat ti to uz musi nejakej motorar, nebo nekdo kdo to umí.
12 dub 2011, 23:40
Nějak se tady v tom foru ještě nevyznám,ale pokud to bylo pro mne--tak moc děkujůůůů-výbrus na Majesty-zadřený motor. Mám to do Hradce králové kousek.....Super !!!!-Zatím čus !
13 dub 2011, 07:41
jojo, to bylo na tebe, dej pak vědět jak to s výbrusem dopadlo a kolik to stálo, jak dlouho se čeká a tak.
13 dub 2011, 08:32
to je fakt. Proč trápit motor syntetikou, když tak rád papal 280 000km minerál. Zbytečně vyhozený prachy. A tam už bych se bál rozpouštění karbonů.
13 dub 2011, 10:19
Tak jsem včera dojel ke svojí první výměně oleje. Vzhledem k tomu, že jsem u Valina zaplatil za 1,5l (vč. 3dl do lahvičky na dolívání) oleje a promptní výměnu, která trvala cca 30 min 180,-- Kč tak si myslím, že toto není položka proč řešit interval výměny 3000km jako krátký. Spotřeba oleje byla cca 0,1 dl na ty 3000km.
13 dub 2011, 14:45
Je jasný, že na babettě nepojedu napříč evropou, ale 250 Yamaha by to už dokázat mohla hravě a to proto:
1. nechci jezdit napříč evropou, žádné extrémy nehledám, ale do rakouska, kousek do italie a i jinam.
2. jsme velice nenáročný a velice skromný, nikam nespěcháme a nikde nás to nebaví déle jak 2-3 dny.
jsme rádi mobilní.
3. Pohodová pomalá jízda to je přesně moje gusto, stíhám sledovat okolí, nizkej odpor vzduchu - nádhera.
.... možná bych jel i na padesátce kdyby nebyly v cestě Alpy - samo, že na babettě ne, ta by se rozsypala, ale na nějakej tej Aprilii nebo Yamaha Neos.... to by bylo přeci super dobrodružství - na litrovej Yamaze to pochopitelně dokaže každej.