to 8steve... no ja si to jen myslim - ukaže se časem. To, že za každejch 100km musíš dát 100kč za benál to je úplně triviální. Zkus jet 100 km na kole, přestávky po 35 km a dáš mi za pravdu.
Ale začneme cenou těch kol a motorek. Na cestování jsme 3. Já moje žena a 12 letý kluk (jezdí už od 8 let).
Teprve ale až nyní může na motorce.
Kolo, který alespoň vydrží 2 sezóny stojí minimálně 30 tisíc tedy x 3 = 90 t. Najedete na tom 10-15t . a jsou zrasovaný. Můžete shánět nové a nebo je repasovat, což se moc nevyplatí.
Za Kymo jsem dal 16t. a za Yamahu 23t. Když k tomu přičtu nějakejch 4t. do údržby na každou tak jsem pořád jen na 50tisících s tím, že si od scootu slibujem, že vydrží mnohem a mnohem víc km než ty kola - dejme tomu 5x tolik.
ale i kdyby vydržely jen dvě sezóny (což asi nehrozí) tak mám pořád 40 tisíc na ty 2 sezony na benzin a olej a nemusím šlapat.
Jenom bohužel nemůžu na cyklostezky, ale zase za den dojedu dál - prostě to neřešte -kola jsme už nové kupovat nechtěli a prozatím jsme plný optimizmu a nadšení do ježdění na scootech - žena šla kvůli tomu po 25 letech i do autoškoly, tak nám neberte iluze, (ten "olej" mě ale pokazil náladu).
Ono je toho víc, třeba plášťě na kolo od Rubeny ojedeš za 3-4t. km a nové stojej tisicák na jedno - takže násobeno třema, takže výměna oleje v Majdě je proti tomu banální záležitost.