Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Diskuze o skútrech větších objemů.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Maja » 11 dub 2011, 18:47

Jsem jim tam psal, že je to divný a odpověděli mi, že to mají přímo od dovozce a že v RMS vědí proč to tam dávají,
...akorát já to teda nevím.
Maja

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 139
Registrován: 25 bře 2011, 16:37
Skútr / moto: Kymco GD

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Maja » 11 dub 2011, 20:05

nojo, jinej tam stejne nemaj, jen sport Malosi a ten nechci, tak uvidim co to udela, urcite to bude lepsi, nez ten starej vymletej
Maja

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 139
Registrován: 25 bře 2011, 16:37
Skútr / moto: Kymco GD

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod MisaKacenka » 11 dub 2011, 20:46

Vsemu ne...mam tedka RMS brzdovy desky a brzdi to krasne ;) ale valecky jsou pry nic moc ;)
Uživatelský avatar
MisaKacenka

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2022
Registrován: 25 říj 2009, 22:42
Bydliště: Pardubice - Sweetcow
Skútr / moto: Suzuki GSF 600 Bandit
Tuning / úpravy: Kufr Kappa 42l, Scorpion exhaust, 12V socket, GPS TomTom, zvysene plexi, bile stobo, vystrazne blinkry, sirena, PTT zastavba pro PMR :)

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod MisaKacenka » 11 dub 2011, 21:16

Uvidime ;)
Uživatelský avatar
MisaKacenka

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2022
Registrován: 25 říj 2009, 22:42
Bydliště: Pardubice - Sweetcow
Skútr / moto: Suzuki GSF 600 Bandit
Tuning / úpravy: Kufr Kappa 42l, Scorpion exhaust, 12V socket, GPS TomTom, zvysene plexi, bile stobo, vystrazne blinkry, sirena, PTT zastavba pro PMR :)

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Maja » 11 dub 2011, 21:34

no to ja bych se taky vyhnul, kdybych mel volbu, nebo mas nejakou radu kde sehnat origoš?
Maja

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 139
Registrován: 25 bře 2011, 16:37
Skútr / moto: Kymco GD

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod TheWitch » 12 dub 2011, 06:35

Bude!! :mrgreen: :mrgreen: Za origo plovoucí kotouč chtěli v Jámaze 5.600,- a s destičkama 7.200,- ...nakonec pořešeno za cca 1.700,- i s lepšíma destičkama... :P ...někde jsem tu kdysi dával odkaz... :wink:
http://www.thewitch.estranky.cz/ mluvící kost: 773 101 957
Uživatelský avatar
TheWitch

1000+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 1140
Registrován: 28 zář 2007, 10:49
Bydliště: Kroměříž
Skútr / moto: KačenkaIII. (Yamaha Majesty 250:)

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Maja » 12 dub 2011, 10:04

Tak na orig varec jsem se ani neptal, scoota jsem vyloudil za 23t. a nehodlam jeho cenu navyšovat na takovou hranici, při které bych už mohl koupit ročník 2003. Do tohodle jsem šel kvuli minimalizaci ceny a s minimalizací cen bych to chtěl dál zkoušet, když to nevyjde tak radši scoota prodám a našetřím na nějakého zánovního. Prostě je toto pokus zda se dá i za levno jezdit na značce - proto nehledám drahé ND. Možná jsem měl koupit ten sportovní, jenže na to moje ježdění do stovky to je myslim luxus. Ještě mám možnost to když tak zkombinovat, použít z toho nového varce jen ten přítlačák a vodítka a ostatní nechat původní.
Udělal jsem si čas a pročítal staré diskuze,... no je to zajimavé, některé názory až extrémní. Na jedno bych se chtěl však vážně zeptat. Pořád mám divnej pocit z těch motorovejch olejů, už sem si přečet o olejich nějaké ty odborné věci, ale co pořád jaksi nechápu, je vztah oleje - scoot. Proč? ho tady motorkáři mění každý 3t. km? jeden tam psal dokonce každý 3 týdny. Proč? (neříkejte mi - výrobce doporučuje, já chci vědět podstatu, proč tomu tak je?) u aut je výměna tak po 10-15t.km,
většinou těch 15t. přitom ty motooleje jsou dokonce snad kvalitnější než ty do aut. A hlavně proč u majesty 250 už po 3t.?
U Kymca 125 GD, který mám už druhý rok je výrobcem - uvedeno v servisní knížce - předepsaná výměna oleje každých 6t. km. a to je motor. kterej točí 9-10t.km teprve na deseti ho blokne omezovač. při 120km točí 9t. a to si troufám říc , že Majesty 250 točí míń - tak proč má výměnu oleje o polovinu dřív - to jen kvůli tomu, že má místo filtru sejtko - no tak to potom výrobce toho motoru nechápu a kde je teda pověstná spolehlivost? Nechtějte mi někdo namluvit, že italové s tím každý 3t. km běhali do servisu..... si dosadím - častější povinné výměny - větší šance nedodržování a tím i větší šance snižování životnosti.
(nejsem sice ital, ale italii jsem hodně prošmejdil na kole a jejich mentalitu už trochu znám - prostě oni na to dost kašlou)
Maja

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 139
Registrován: 25 bře 2011, 16:37
Skútr / moto: Kymco GD

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod MisaKacenka » 12 dub 2011, 10:07

Je to dano z koncepce motoru a je tam sitko a vyrobce si vymyslel, ze 3tis je na vymenu...kdyz to vymenujes po 3tis, tak tomu oleji nic neni, je jen tmavej, resp. cernej. Osobne si myslim, ze po 5t by se tomu taky nic nestalo...ale pro klid v dusi ;) ja menim kazdy 3tis
Uživatelský avatar
MisaKacenka

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2022
Registrován: 25 říj 2009, 22:42
Bydliště: Pardubice - Sweetcow
Skútr / moto: Suzuki GSF 600 Bandit
Tuning / úpravy: Kufr Kappa 42l, Scorpion exhaust, 12V socket, GPS TomTom, zvysene plexi, bile stobo, vystrazne blinkry, sirena, PTT zastavba pro PMR :)

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Maja » 12 dub 2011, 14:28

No tak pro !pana! proč to vyrobce takoveho zvučneho jména jako je Yamaha u pomerně luxusni a drahe motorky takhle idiotsky řeší pitomým sejtkem?, vždyt filtr má každá lepší trávní sekačka - to fakt nechápu, to koukám, že sem raději měl koupit tu druhou motorku co byla ve výběru, tj. Madison 250. Ten se mě moc libil, ale z diskuzi mě vycházelo spolehlivost víc na Yamahu. No a tet sem teda pekně rozčarovanej, to znamena:
kazdy 3t. olej, každych 6t. valečky, a to asi ještě nevím o všem - je ještě něco co bych měl vědět?.
No doprčic - to sem moh zůstat u bajku, tam sem do toho taky jen strkal pořád prachy.
I ta "pitomá" o třídu levnější 125ka vyrobená kdesi na tajvanu před 8 lety má olejovej filtr! tak to jsem fakt dost v šoku.

Se tady mnoho lidí v diskuzích vášní jak je Majesty spolehlivá a přitom se ji ale musí vylejvat olej, kterej je ještě OK jen proto aby se s olejem vylily i nečistoty - tak to mě teda přijde jako řešení dost předpotopní a hlavně je to teda protimluv.
Spolehlivost není přeci jenom faktická, ale i formální a to je - jak hodně a často se o danou věc musi uživatel starat.
Spolehlivá věc je u mě taková, která spolehlivě funguje bez větší námahy. Když musím o věc neustále pečovata a dokonce nesmím zapomenout, tak to moc spolehlivá neni! - relativně myšleno samozřejmě.
Maja

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 139
Registrován: 25 bře 2011, 16:37
Skútr / moto: Kymco GD

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod MisaKacenka » 12 dub 2011, 14:32

Ne, trochu to pletes...olej a provozni kapaliny se meni podle vyrobce - ostatni veci, jako jsou valecky, remen a jine se meni podle toho, jak moc jsou v cudu...

A motor Yama 250 je sice starsi koncepce, ale funguje pomerne dobre, tuk tuk, a bez vetsich zasahu...je taky zivejsi, nez napr. 250 od Hondy (stara X9)...
Vsechno ma sve pro a proti...ten olej je sice neprijemnej, ale neni to nic tak strasnyho, kdyz uvazis, ze tam je 1,2l oleje ;)
Uživatelský avatar
MisaKacenka

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2022
Registrován: 25 říj 2009, 22:42
Bydliště: Pardubice - Sweetcow
Skútr / moto: Suzuki GSF 600 Bandit
Tuning / úpravy: Kufr Kappa 42l, Scorpion exhaust, 12V socket, GPS TomTom, zvysene plexi, bile stobo, vystrazne blinkry, sirena, PTT zastavba pro PMR :)

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod MisaKacenka » 12 dub 2011, 14:43

Ano, viz napriklad Yamaha X-Max 250 - stejny karter, motor, rozvody, jen to ma vstrik ;)
A aspon ma pri vymene pocit, ze pro tu masu neco delas ;)
Uživatelský avatar
MisaKacenka

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2022
Registrován: 25 říj 2009, 22:42
Bydliště: Pardubice - Sweetcow
Skútr / moto: Suzuki GSF 600 Bandit
Tuning / úpravy: Kufr Kappa 42l, Scorpion exhaust, 12V socket, GPS TomTom, zvysene plexi, bile stobo, vystrazne blinkry, sirena, PTT zastavba pro PMR :)

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Maja » 12 dub 2011, 16:09

to MisaKacenka
... jo to ja chapu, dokonce si dovedu představit lidi co to to rádi a s láskou opečovávaj, já sice patřím k jinej sortě (jednou za rok s tím někam zaskáknout jako s autem a vědět, že mám zase na rok pokoj a že dostalo "odemě" co je třeba), ale proboha každý 3 tisíce?????? dyť to je úplný nic !!! - chápete to? já nepatřim mezi ty co oprašujou vozidlo a pak jednou v neděli za krásného počasí vyjedou někam na sraz. Já ujedu 3 tisice km na kole za leto, někdy i za jeden čundr. Nyní možná už rozumíte mojemu údivu. Scota jsem si koupil, protože žádný kolo mi nevydrželo víc jak 2 sezony a lezlo to do šílenejch peněz, navíc se scootem bych měl mít o mnoho delší akční rádius na den než na kole, tedy na scootu asi ujedu i víc - tak to abych při balení na dovku nezapoměl sebou k salámu přibalit ještě chlast pro Majdu na každý 3t. km.
Maja

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 139
Registrován: 25 bře 2011, 16:37
Skútr / moto: Kymco GD

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod MisaKacenka » 12 dub 2011, 16:15

No, nevim nakolik je to, co rikas, pravda...ale to, ze by sis dal vylet delsi nez 3tis km v kuse, je celkem nerealny...
Zaprve, je to jen 250 a casem i to prijde malo...ja sem nejdal ujel CZ-Rakousko-Nemecko(na Kelhsteinhaus) a zpet do CZ...1400km a mel sem toho plny boty...
A za druhe, pokud sis chtel poridit stroj na opravdu dalkove jezdeni, do Afriky asi, tak sis mel koupim BMW R1200GS... :) a ne scoota do mesta ;)
Uživatelský avatar
MisaKacenka

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2022
Registrován: 25 říj 2009, 22:42
Bydliště: Pardubice - Sweetcow
Skútr / moto: Suzuki GSF 600 Bandit
Tuning / úpravy: Kufr Kappa 42l, Scorpion exhaust, 12V socket, GPS TomTom, zvysene plexi, bile stobo, vystrazne blinkry, sirena, PTT zastavba pro PMR :)

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Maja » 12 dub 2011, 16:48

proč kurna do afriky? když chceš na kole za den ujet 200km, tak musiš rano v 5hodin vyjet a stravit v sedle dobrejch 10 hodin a to mi věř že po 100km te už nebudou bolet nohy, ale hlavně pr..... A až to poprve dokažeš, tak budeš obrovsky štastnej člověk a jizda na scootu byt i sebedelši ti bude připadat jako máček. Otatně netvrdil jsem, že 3t. naráz, ale za dovku při takovém 2tydenním čundrování - rozhodně tento limit překročím.
Ostatně autem jsem za jedno léto byl na Gardě a zpět dvakrát, tak si to chci zkusit i na scootu. A to, že by mě 250ka nestačila to fakt nehrozí. Mě úplně stačí i ta moje 125ka. Akorát když jsem kupoval druhou motorku tak už jsem se přiklonil k názoru, že koupím o něco silnější.
Jo a kdo tomu nevěří, tak může vyrazit na kole se mnou - rád ho přesvědším - pro začátek bez treningu Pardubice Benecko 90km, nocleh zdarma grilovačka druhej den zpět.

Ale můžem tam udělat i motosraz - když bude zájem.

http://chalupy.nabenecku.cz/

Co pořád máte s tím výkonem a obsahem versus vzdálenost? to teda nechápu? jediného čeho se u větších vzdáleností obávám je spolehlivost, ale obsah s tim nemá NAPROSTO žádnou souvislost.
Možná si to neuvědomujete, ale výkon trénovaného cyklisty není ani celej jeden Kw a vy tam máte pod sedlem za pár korun za benál 14,5 kw tak co pořád řešíte obsah - dyt je to fuk, je to jen v pohledu na věc - se zájmem sem čet starší příspěvky kde se rozhodovalo mezi 250 a 400 obsahem. Můj názor je, že je to úplně jedno, jen ta 400vka bude mít větší životnost to je vše, ale to jsem už zase od intervalu výměny oleje někde jinde, takže - amen.
Naposledy upravil KYBLOS dne 27 bře 2013, 13:50, celkově upraveno 1
Maja

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 139
Registrován: 25 bře 2011, 16:37
Skútr / moto: Kymco GD

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod MisaKacenka » 12 dub 2011, 17:15

Srovnavat kolo a scoot opravdu nelze ;) je to nebe a dudy ;) to na hrani, myslim :P

Znovu se opakuju, pokud si myslis, ze scoot za 24tis Kc, nebo kolik ta maja stala, ti vydrzi 2 tydenni cundrovani po Evrope, tak to si se asi seknul ;) S BMW bych si to mozna troufnul, ale na scootu urco ne-e ;)
Nejde o to, ze by si mel nekde po ceste zastavit a ten olej si vymenit, coz je zalezitost pul hodinky. Ale jde o to, ze SCOOTY jsou do mesta...uz od zrodu to bylo mestske vozitko...nepocitaje teda B650, GP800 a podobne gauce, ktere vydrzi opravdu mnoho km najednou ;) ale 250 ccm je pomerne malej objem na takovou streku ;)

Zalezi na tobe, ale pokud si od toho cekal dalkovy stroj, tak si slapl asi vedle...koupit si novou, mozna bych o tom uvazoval...ale ne u techto rocniku ;)

A posledni vec, az pojedes nejakej delsi vylet, tak poznas co to je, kdyz chces zatahnout za plyn a ono uz to vic nejde...malo osliku pod sedlem ;)
Uživatelský avatar
MisaKacenka

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2022
Registrován: 25 říj 2009, 22:42
Bydliště: Pardubice - Sweetcow
Skútr / moto: Suzuki GSF 600 Bandit
Tuning / úpravy: Kufr Kappa 42l, Scorpion exhaust, 12V socket, GPS TomTom, zvysene plexi, bile stobo, vystrazne blinkry, sirena, PTT zastavba pro PMR :)

PředchozíDalší

Zpět na 150-250ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků