no tak jsem to všechno pročet, hlavně ten posledni
http://www.tuning.as/cz/motorove-oleje- ... j-do-auta/
Tak podle toho prakticky všechny oleje co jsou dnes na trhu 10w40 - 10w-50 do Majesty lze použít,
normu splńují všechny a sehnat olej, který by to nesplnil v současné době ani není možný.
Navíc je lze míchat libovolně, mineraly s polosynt nebo synt. různé značky mezi sebou a není ani nutné se starat o to jaký olej tam byl před tím - to vše se píše v tom článku.
V přímém kontrastu s tím je hned v diskuzi pod článkem názor nějakého automechanika, který tvrdí, že když dáte po minerálu syntetiku tak je po motoru.
Takže je to stejně o ničem, protože tolik názorů kolik lidí.
... a proč to stále řešíme - proto, aby se to trochu objasnilo jak to vlastně ve skutečnosti funguje a na co si dát pozor.
V moji Majesty už olej je, Mogul 10w40 z části dolitej Mogulem 5W40. Do převodovky jsem ho dal taky - tedy toto už neřeším, pouze ho vyměním o poznání dříve za nějakej určenej přímo do motorek.
Pak jsem řešil záhadu s druhou motorkou, kdy při výměně oleje převodovky vytekla podivná hnusná kaše, která ani vzdáleně olej nepřipomínala. O tom jsem se od motorkářu dozvěděl, že převodák se má vyměnit u nové moto při garančce, nejpozději do 3t. protože se do oleje vymelou otřepy a plošky z ozubených kol během záběhu. Po této výměně se už pak převoďák nemění třeba i 30tisíc. km. Tedy převodovej olej, kterej v servisu vylili vykazoval vlastnosti a vzhled právě oleje po záběhu - prostě to vypadá, že i rakušáci na to pěkně kašlou a moc se s tou péčí o své miláčky nepřeháněj,
byl tam prostě nejspíš ještě původní, kterej se po zajetí měl správně vyhodit.
9.4. edit:Tak opět ahoj všichni.
Varec rozebranej, válečky placatý , řemen totálně KO, spojka OK, vůle na na klice a zadní ose žádná, simerinky ok, všude sucho, žádný olej.
tady jsem dal pár obrázků
http://granddink.galerie.cz/5196978-majesty-a-gd