Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Diskuze o skútrech větších objemů.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Maja » 06 dub 2011, 12:10

No já tam pár dnů nechám ten Mogul a až pojedu přes Chrudim tak koupím, tam jsou prodejny na motorky a scooty dvě, tak tam ho snad mít budou. Tady v Pardubicích byly prodejny dvě na čínany a už jsou zrušený, asi krachly a pak ta Honda ve kterej bych si už nekoupil ani klíčenku. Pak je tu ještě prodejna autodílů, ale na tu jsem si vůbec nevzpomněl a to jsem jel dvakrát kolem. Stejnou pakárnu jsem měl když jsem sháněl rámeček pod SPZ a v Pardubicích ani náhodou, kolikrát na menším městě mají prodejny, který ve velkým nejsou protože to tu je samej Globus, Obi, Baumax, Hypernova a kupa dalších - kde maj všechno a zároven nic - nic použitelnýho.
V Globusu jsem si všim, že prodávaj čínský skutry - no to je nářez - 125ka v retro o výkonu celých 6,5Kw - no to musí bejt poježděníčko.
Maja

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 139
Registrován: 25 bře 2011, 16:37
Skútr / moto: Kymco GD

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod romanez » 06 dub 2011, 12:16

Majo, prosím Tě, vůbec to neřeš - pokud smícháš dva oleje, tak se vždy náplň bere jako ten nižší ve směsi (ve tvém případě 10w40). Motoru se vůbec nic nestane - nic nemusíš schánět a jen už konečně jezdi a nevrtej se v tom!!!
romanez

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 14
Registrován: 07 kvě 2007, 20:44
Bydliště: Nová Hlína
Skútr / moto: Yamaha YP 250 Majesty
Tuning / úpravy: nic

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Maja » 06 dub 2011, 16:38

no tak ten nižší je snad 5w40, ale toho je tam tak 1/4 takže bych řek, že to stejně moc neovlivní.

Dneska přišel velkej techničák a přední štít, tak tet už jen pro novou značku a zaříkávat skvělé počasi.

Ta přední mřížka mě nešla sundat, "což mě nepřekvapilo - Majesty asi není rozebírací" je tam nějaké zajištění podobné
vějířové podložce - další rébus - sundat to nejde - to bych to leda ulomil, vyměnil jsem to i se štítem. škoda, ten původní byl v lepším stavu.
Takže zbejvá už jen ta baterka a někdy varec.
- jestli stará neudělá řidičák, tak mám dvě motorky.
Maja

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 139
Registrován: 25 bře 2011, 16:37
Skútr / moto: Kymco GD

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Paja.oni » 06 dub 2011, 17:42

8steve píše:
Paja.oni píše:Tak spínač varovek určitě nemá (měl jsem 01)u posledních od 08-11 si nejsem jist,ale výrobce se o tom nezmiňuje.Ostatně varovky na normálních rotorkách nejsou standartní výbavou.Co se týče 250ky tak mám pocit(tj.nejsem si jist),že pouze karbec.


majda se dela jako 250cc porad ? jsem myslel, ze skoncila nekdy 07

Omlouvám se to jsem se upsal,samozřejmě,že né,to bylo 400
ALEA JACTA EST
Uživatelský avatar
Paja.oni

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 152
Registrován: 27 pro 2007, 02:23
Bydliště: Česká Lipa
Skútr / moto: Kawasaki ZZR 1100,JONWAY Explorer 125
Tuning / úpravy: NIC to STAČIT

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod romanez » 07 dub 2011, 09:27

Maja - špatně si mě pochopil, "nižší" jsem myslel "horší" ve specifikacích tzn. 5w40 je kvalitnější olej, ale ve směsi s 10w 40 se považuje náplň za 10w40. :shock:
romanez

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 14
Registrován: 07 kvě 2007, 20:44
Bydliště: Nová Hlína
Skútr / moto: Yamaha YP 250 Majesty
Tuning / úpravy: nic

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod TUNER » 07 dub 2011, 11:40

5W40 neznamená že je olej kvalitnější než 10W40....tohle označení nevypovídá o kvalitě vůbec nic,jen o viskozní klasifikaci. To znamená že olej 5W bude i ve větších mrazech pořád dost řidký a doba po startu na promazání motoru bude kratší.
http://www.youtube.com/watch?v=cL6uMHqSSJ4
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod SPECNAZ » 07 dub 2011, 12:34

Naprostej souhlas s TUNEREM. O kvalitě oleje vypovídají pouze jeho výkonostní specifikace. Jako jsou API(americké), nebo ACEA(evropské) a VW normy. Takže na značce nezáleží.
Takže jestli se někomu líbí piksla s červeným dráčkem na obalu víc než úplně šedivá,neva ale neznamená to že má lepší olej.
Oleje jsou samozdřejmě v pohodě míchatelný, pokud smícháváte oleje stejné výkonnostní specifikace. Jestli jje to 0w, 5w,10w je úplně šumák.
Jo a jak to všechno vím??? heh, jsem včera ležel fakt přes 3 hodiny u netu, a prostudoval o olejích co jen jde. Stálo to zato! Vzalo mi to spoustu iluzí, takže dnes už mě bude těžko někdo přesvědčovat že olej za 400kč je lepší než olej za 200kč.Pokud mají naprosto shodné API, ACEA, VW, sáhnu bez obav po levnějším. Toliko má peněženka. :shock:
SPECNAZ

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 78
Registrován: 14 čer 2009, 21:45
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250/ Honda CRF 450,CRF 250

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Maja » 07 dub 2011, 13:59

to SPECNAZ - no dobře tak co misí být na krabici napsaný (jaký ACEA nebo API) aby se olej dal považovat za kvalitní. Když na značce nezaleží proč Mogul stojí 180/l a třeba Bixxol stojí 300/l ve stejné klasifikaci 10w40?

Další záhadu řeším pak ještě s převo´dákem.
U Yamahy jsem si oleje vyměnil tedy sám, motorovej byl o něco málo tmavší a převodák, kterej jsem vypustil vypadal jako by ho tam zrovna včera někdo dal.
Volali ze servisu, na moje Kymco, že přišly válečky a řemen, tak jsem tam dnes byl a přitom dal vyměnit taky oleje protože už má najeto přes 11tisíc. To co vyteklo z převodovky, ani vzdáleně nepřipomínalo olej.
To dost nechápu? olej v převodovkách se nemění příliš často – u aut třeba až po 100tisících.
Jak může být olej po 11 tisících v motorce převodovky, kde je jednoduchej pevnej převod v podobě sajrajtu?
Jediný co mě leda napadá, že stárne věkem, ale to se mi taky moc nezdá, protože to by se i u aut měnil taky častěji.
Prostě divný, dal jsem ho vyměnit spíš preventivně, ale ukázalo se, že už měl být vyměněnej dávno.
Jinak řemen, i když původní tak po těch 11t.km stále vypadal jak novej, válečky, ty už byly trochu omletý.

Má někdo podobnou zkušenost s převoďákem?
Maja

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 139
Registrován: 25 bře 2011, 16:37
Skútr / moto: Kymco GD

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod SPECNAZ » 07 dub 2011, 18:45

SPECNAZ

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 78
Registrován: 14 čer 2009, 21:45
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250/ Honda CRF 450,CRF 250

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod ohka » 08 dub 2011, 09:11

Kluci já se nestačím divit co to tady pořád řešíte...na fóru toho už bylo o olejích tolik napsáno... normálně tam nalij 10W-40 Texaco, nebo Valvoline, ani jeden nesojí víc než 200/l . Jsou to bezva oleje a stejně to po 3000km vyměníš. já mám na tyto oleje najeto přes 30 000km. A dražší olej neznamená lepsí. I u levnějších olejů musí být dodržovány specifikace.
http://www.oleje.cz/eshop/seznam_prod.p ... 9I&kat=802
tady si můžeš vybrat.
Zastavte svět, chci vystoupit !
mobil: 608 804 300 , 608 465 787
Uživatelský avatar
ohka

1000+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Albrechtičky
Skútr / moto: MBK Skyliner 250

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Maja » 08 dub 2011, 09:38

no tak jsem to všechno pročet, hlavně ten posledni
http://www.tuning.as/cz/motorove-oleje- ... j-do-auta/

Tak podle toho prakticky všechny oleje co jsou dnes na trhu 10w40 - 10w-50 do Majesty lze použít,
normu splńují všechny a sehnat olej, který by to nesplnil v současné době ani není možný.
Navíc je lze míchat libovolně, mineraly s polosynt nebo synt. různé značky mezi sebou a není ani nutné se starat o to jaký olej tam byl před tím - to vše se píše v tom článku.
V přímém kontrastu s tím je hned v diskuzi pod článkem názor nějakého automechanika, který tvrdí, že když dáte po minerálu syntetiku tak je po motoru.
Takže je to stejně o ničem, protože tolik názorů kolik lidí.
... a proč to stále řešíme - proto, aby se to trochu objasnilo jak to vlastně ve skutečnosti funguje a na co si dát pozor.
V moji Majesty už olej je, Mogul 10w40 z části dolitej Mogulem 5W40. Do převodovky jsem ho dal taky - tedy toto už neřeším, pouze ho vyměním o poznání dříve za nějakej určenej přímo do motorek.
Pak jsem řešil záhadu s druhou motorkou, kdy při výměně oleje převodovky vytekla podivná hnusná kaše, která ani vzdáleně olej nepřipomínala. O tom jsem se od motorkářu dozvěděl, že převodák se má vyměnit u nové moto při garančce, nejpozději do 3t. protože se do oleje vymelou otřepy a plošky z ozubených kol během záběhu. Po této výměně se už pak převoďák nemění třeba i 30tisíc. km. Tedy převodovej olej, kterej v servisu vylili vykazoval vlastnosti a vzhled právě oleje po záběhu - prostě to vypadá, že i rakušáci na to pěkně kašlou a moc se s tou péčí o své miláčky nepřeháněj,
byl tam prostě nejspíš ještě původní, kterej se po zajetí měl správně vyhodit.

9.4. edit:
Tak opět ahoj všichni.
Varec rozebranej, válečky placatý , řemen totálně KO, spojka OK, vůle na na klice a zadní ose žádná, simerinky ok, všude sucho, žádný olej.

tady jsem dal pár obrázků

http://granddink.galerie.cz/5196978-majesty-a-gd
Naposledy upravil KYBLOS dne 03 říj 2013, 16:54, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Maja

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 139
Registrován: 25 bře 2011, 16:37
Skútr / moto: Kymco GD

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod SPECNAZ » 10 dub 2011, 18:06

takže pohoda ne?? a tak ses bál :)
SPECNAZ

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 78
Registrován: 14 čer 2009, 21:45
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250/ Honda CRF 450,CRF 250

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod TheWitch » 10 dub 2011, 18:23

SPECNAZ: Teda ne, že bych se chtěl nějak pasovat do role kuchaře v 6té cenové, ale lejt do motoru, kde byl minerál syntetiku je zbytečnost a do staršího motoru, kterej byl zvyklej na "kauflanďáckej" minerál opravdu něco jako pokus o sebevraždu!! :mrgreen: :mrgreen: :P :wink:
http://www.thewitch.estranky.cz/ mluvící kost: 773 101 957
Uživatelský avatar
TheWitch

1000+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 1140
Registrován: 28 zář 2007, 10:49
Bydliště: Kroměříž
Skútr / moto: KačenkaIII. (Yamaha Majesty 250:)

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Maja » 11 dub 2011, 17:04

ahoj, tak sem na scootlandu objednal raději celej varec, je tam napsaný náhrada za origo, ale stejně sem poslal dotaz jaký jsou v něm válečky, a prej 10gr.
Tak to jsou u novej 250ky od výrobce dodávaný jen 10gr válečky? to je dost divný to mám ve GD125 10,5gr.
A to tam má Majda ještě červenou kontrastku, nepojede to s tím varcem a 10gr válečkama mizerně?, rychlým startům a vytáčením motoru moc neholduju, spíš mám radši nižší otáčky a pohodovou jízdu, poraďte prosím.
Maja

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 139
Registrován: 25 bře 2011, 16:37
Skútr / moto: Kymco GD

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod MP » 11 dub 2011, 18:03

Koukal jsem teď do tabulek a stará Majesty 250 měla 14g a nová Majesty 250 měla 12g válečky - obojí 20 x 12 .
viz zde:
http://www.hdcom.cz/katalogy-a-ceniky.html
Aplikační schéma pro válečky ... máš excel soubor a kolonku originální válečky .
Aktuálně Honda XL 600 V Transalp + Suzuki DL 650 V-Strom
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Exskůtry - Majesty 250 DX , Suzuki Burgman 400 , Silver Wing 600
Uživatelský avatar
MP

1500+
 
Reputace: 84
Příspěvky: 1530
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Su z Třebíča, Vysočina - drsnej kraj, drsní lidi, tak to jsme my.
Skútr / moto: Honda XL 600V Transalp + Suzuki DL 650 V-Strom

PředchozíDalší

Zpět na 150-250ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron