Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Diskuze o skútrech větších objemů.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Trabuk » 31 bře 2011, 20:40

Ta merka se ta koupit i pouzita, myslim ze sem ji videl na skutrvrakoviste.cz nebo scootland.cz cca za 200. Jinak vitej a preju moc km bez zavad.
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod SPECNAZ » 31 bře 2011, 20:45

MAJO:ta měrka: silnější drát, konec drátu je bod nula 0, zářez pilkou na železo od bodu 0 ,je 2 cm, to je max hladina, a pak další zářez je od bodu 0 je 7,5cm, to je hrdlo karteru. To znamená že, vyšroubovaná měrka se za strčí, přiloží(ne zašroubuje)do dírky, a změří se hladina. Doporučuji mít hladinu téměř na max. Lehce cca 5mm pod rysku. Pak je to OK. Kdo maže ten jde, za jakého koliv režimu :oops: . Zašroubovaná měrka(tzn. + délka závitu je 8,5cm), no a jste téměř na maximu severokorejských mužů :oops: .
Prosím jiné majitele o potvrzení mých údajů(týká se to měrky na olej)
Thanks you all.
Jo a vojeď tu mrchu co nejvíc(myslím MAJDU, ne severokorejku) Tu taky!
Naposledy upravil SPECNAZ dne 31 bře 2011, 20:55, celkově upraveno 2
SPECNAZ

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 78
Registrován: 14 čer 2009, 21:45
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250/ Honda CRF 450,CRF 250

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Maja » 31 bře 2011, 20:45

Tak se mi tisicak za baterku moc davat nechce,
objevil jsem alternativní 7,5Ah a rozmerove se vleze, jen kabelaž by se musela upravit,
ale nevím jestli to má stejný zátěžový proudy, je to do UPS, ale cena je lidovější.

http://www.tipa.eu/cz/baterie-oloveny-b ... w/d-85017/

je někdo kdo by věděl něco o baterkách?

Taky jsem prolez spodek, skoro žádná rez, jen koleno výfuku a trocha na stojanu, tak tahle maja asi taky nejezdila u moře -:)
Maja

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 139
Registrován: 25 bře 2011, 16:37
Skútr / moto: Kymco GD

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod ffugas » 31 bře 2011, 21:02

Tak to si připlať tu tisícovku, s touhle baterkou ji akorát tak startovacím proudem obrátíš naruby, je to obyčejnej olověnej akumulátor akorát na kameru nebo žárovku. Jenom se podívej jaký jsou konektory na originál baterce a na týhle máš jenom fastony.

To taky zítra udělám a ty gufera mě už taky napadly. Jestli myslíš, že je to brzdovka tak není, brzdí to jak kráva.

Trabuk píše:ffugas
podivej se jestli mas olej v prevodech a jak ti brzdi zadni kolo. muze to byt ten simerink na hrideli z prevodovky. sundej zadni kolo a jukni na to. me podle tacho max 125km/h, mam novy valecky a chystam koupi remene.
Uživatelský avatar
ffugas

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 70
Registrován: 22 črc 2010, 20:53
Bydliště: doma
Skútr / moto: YAMAHA MAJESTY 250, HONDA CB600F HORNET
Tuning / úpravy: co je to tuning?

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Trabuk » 31 bře 2011, 21:10

Brzdovku jsem nemyslel, ja mam vzadu jeste buben, ale nevim jak ty. Mel jsem na mysli olej z prevodu v bubnu (jestli to jde).
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod MisaKacenka » 31 bře 2011, 21:10

Maja: Baterku kup takovou, jaka tam ma byt a ver, ze 7Ah to urcite nebude...ja mam 12Ah na stejnem motoru....takze neexperimentuj a nesetri tam, kde se to nevyplati...
Jinak, je jedno kam to das, zalezi spis na cene...origos servisum se doporucuji vyhnout obloukem - plati se zde pouze, ale jen pouze, za znacku...za nic vic...vetsinou to jsou paka jak ma byt....
Plasty jsou nejepsi vzit 2-slozkovym lepidlem, drzi nejlepe...zalezi na miste...
Jinak preji hodne najetych km... ;)
Uživatelský avatar
MisaKacenka

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2022
Registrován: 25 říj 2009, 22:42
Bydliště: Pardubice - Sweetcow
Skútr / moto: Suzuki GSF 600 Bandit
Tuning / úpravy: Kufr Kappa 42l, Scorpion exhaust, 12V socket, GPS TomTom, zvysene plexi, bile stobo, vystrazne blinkry, sirena, PTT zastavba pro PMR :)

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod ffugas » 31 bře 2011, 21:11

No hele jsme na to stejně, já přešel z majesty 150 na majesty 250 a vypláznul jsem za ní 35tis. baterka byla taky kaput + kompletní výměna všech náplní, dělám si to teda sám, ale i tak se to nasčítá. Na servis se vyprdni jestli něco o motorech víš. O moc těžší než simson to neni a ještě když si tady můžeš stáhnout manuál. Jinak servis v Yamaze stojí cca. 500Kč/hod (teda aspoň u nás v ČB)

Maja píše:Ahoj majestaci - tak maja uz je doma, takze tet uz se moje tema změnilo z "jestli koupit" na "byla to dobra volba? a co dál?"

První prosba novopečeného majestáka:
Změřil by mi někdo délku olejové měrky motoru. Měrka je ulomená a nová stojí 5 stovek, udělal bych si vlastní, ale potřeboval bych vědět délku od hrany závitu a
taky délku na střední hodnotu, min a max - diky.
Nevíte někdo čím opravovat plasty - nějaké lepidlo, k zalepení pár prasklinek?.

Dneska jsem byl taky se 125kou na jarní přípravě na sezonu, řemen, válečky, oleje, svíčka, vzducháč + tsicák za práci a 5 tisíc včudu - no to to pěkně začíná (blbej papírák filtr za 800 - no to mě pos...).
U majesty to bude asi ještě dražší, počítám, že na Yamahu ceny dílů nebudou o nic mín příznivé a navíc i baterka je KO.
Překvapilo mě, že je jen 7Ah, ve 125ce mám 9Ah.
V servisu, kde mě servisujou Kymco - by mě udělali i Majesty, ale nevím není to blbost? není lepší zajít do Yamahy? a nebo si to udělat sám?
Za majdu jsem vysázel 23t. a teprv se ukáže jestli ta cena nebyla tak nízká z nějakého důvodu o kterým se prodávající rád zapomněl zmínit, většinou to tak bývá.
Ono když je něco dobrého a bezvadně to slouží, tak si to každej nechá - řekl bych já - má to logiku - a tak mám takové smíšené pocity.

To si taky myslim, ono tam máš gufero pod kolem a druhý pod spojkou, tak to rozhodim. Já mám vzadu kotouč, tak jsem tě blbě pochopil. No s..... mě to. A to se mi ještě někde vyklepal šroub ze zadního brzdovýho třmenu. :cry:
Trabuk píše:Brzdovku jsem nemyslel, ja mam vzadu jeste buben, ale nevim jak ty. Mel jsem na mysli olej z prevodu v bubnu (jestli to jde).
Uživatelský avatar
ffugas

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 70
Registrován: 22 črc 2010, 20:53
Bydliště: doma
Skútr / moto: YAMAHA MAJESTY 250, HONDA CB600F HORNET
Tuning / úpravy: co je to tuning?

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod romanez » 31 bře 2011, 21:38

Kucí, ta baterie z UPSky tam funguje, ale vydrží pouze jednu sezónu - mam to vyzkoušeno. Měl jsem ji tam první rok po koupi a potom jsem si rád kopil gelovku. :idea:
romanez

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 14
Registrován: 07 kvě 2007, 20:44
Bydliště: Nová Hlína
Skútr / moto: Yamaha YP 250 Majesty
Tuning / úpravy: nic

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Paja.oni » 31 bře 2011, 22:11

Nemusíš nic připlácet.Já na tuhle baterku najezdil mraky kiláku a v pohodě.Že tam jsou fastony neznamená že je to v řici.Ale jestli se chceš pouštět do větších finančních akcí......
ALEA JACTA EST
Uživatelský avatar
Paja.oni

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 152
Registrován: 27 pro 2007, 02:23
Bydliště: Česká Lipa
Skútr / moto: Kawasaki ZZR 1100,JONWAY Explorer 125
Tuning / úpravy: NIC to STAČIT

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Maja » 31 bře 2011, 22:30

ta baterka co tam tet je Varta,
tady ta
http://www.autodilytop.cz/unibal/eshop/ ... va-YT7B-BS

Je na ni napsany 7Ah, akorat, že po nabiti udělá tak 2 starty a je prázdná.
No ta UPS, bude mit o něco nižší zatěžovej proud, ale nebude to zase tak velkej rozdil ...asi.
Pak sem našel jestě i gelovou UPSkovku, která je jen o pade dražší.

http://www.prag-info.cz/_shop/index_.ph ... gi_detail=

No nechápu co na tej Vartě stojí litr.
Ještě mi někdo prozradte co to je na tom zadním kole? no kdybych tam neviděl kotoučovou brzdu, tak bych řek, že to je bubnová brzda, ale takhle fakt nechápu co to tam je za "buben" - že by těhotný kolo?
Maja

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 139
Registrován: 25 bře 2011, 16:37
Skútr / moto: Kymco GD

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod SPECNAZ » 01 dub 2011, 08:23

Majo,ty jsi psal že si skutra už měl ne?? Jen reaguji na těhotné kolo.
SPECNAZ

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 78
Registrován: 14 čer 2009, 21:45
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250/ Honda CRF 450,CRF 250

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Maja » 01 dub 2011, 08:24

Maja: Baterku kup takovou, jaka tam ma byt a ver, ze 7Ah to urcite nebude...ja mam 12Ah na stejnem motoru....takze neexperimentuj

a jaka tam teda ma byt, ma nejaky typovy oznaceni? ja jsem 12Ah, ktera by se tam vesla nenasel, jn 7Ah za tisicovku.

Majo,ty jsi psal že si skutra už měl ne?? Jen reaguji na těhotné kolo.

neee měl, mám, Kymco 125 Grand Ding, ale tam na zadním kole nic tak obrovskýho neni, přitom velikost kol stejná.
Maja

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 139
Registrován: 25 bře 2011, 16:37
Skútr / moto: Kymco GD

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod side » 01 dub 2011, 08:53

V mauály pre Yamaha Majesty 250 rok 2000 a viac je toto: bateria 12V 6Ah. Inak je tam skoro všetko :)
Impianto elettrico:
Accensione
Generatore
Tipo di batteria
Capacità batteria
T.C.I. (Digitale)
Magnete AC
GT7B-5
12 V 6 AH

Takto vyzerala moja poloremenica variatora včera, keď som ju chcel dať stiahnúť na sústruhu. :( Normálne je deformovaná a povykrúcaná. Pravdepodobne od vyskokej teploty sa párkrát prehriala. Keď ju chlapík upol do sústruhu, tak lietala cca 2-3 mm. Takže sa to nedalo stiahnú, inak by na jednej stane s nej nič neostalo. Na jazde som si to ani nijak nevšimol. Takže k novému remenu môžem objednať aj novú poloremenicu za 50 eury. :(
DSC01162.JPG
DSC01163.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
side

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 67
Registrován: 01 lis 2010, 14:10
Bydliště: ZM
Skútr / moto: yamaha majesty 250 YP

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod MP » 01 dub 2011, 10:28

To Maja
Gratulace k pořádnýmu japonskýmu scootu ... ať ti dělá jen radost.
Na baterce nešetři , jestli ji nechceš na jednu sezónu . Pamatuj že scoota neroztlačíš , až ti 500 kiláků od baráku řekne baterka že NE . A nakopávačku taky nemáš . Nevymejšlej nějaký baterky do UPS za lidový ceny . Baterka taky musí mít nějakej startovací proud , a obávám se že nějaká z UPS vydrží nějak dlouho točit startérem .
Do Majesty je značení aku YT7B-BS
Můžeš hledat a vybírat : http://search.seznam.cz/?sourceid=szn-HP&thru=&q=YT7B-BS

...a nechápu co jsi myslel tím těhotným kolem ??
Nahoď prosím někam fotky té tvé Majesty ..
Aktuálně Honda XL 600 V Transalp + Suzuki DL 650 V-Strom
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Exskůtry - Majesty 250 DX , Suzuki Burgman 400 , Silver Wing 600
Uživatelský avatar
MP

1500+
 
Reputace: 84
Příspěvky: 1530
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Su z Třebíča, Vysočina - drsnej kraj, drsní lidi, tak to jsme my.
Skútr / moto: Honda XL 600V Transalp + Suzuki DL 650 V-Strom

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Maja » 01 dub 2011, 10:47

Jojo o víkendu udělám pár fotek, akorát nevím kam je dát, mate nějaket tip?

baterku asi koupím tu vartu za litra
To chvění bych řek, že bude volnějším silenblokem na motoru, neví někdo kde se to dá koupit?

Ještě bych měl pár otázek.
Dával jste někdo řemen a válečky sám?, dokážete odhadnou jestli by to amatér jako já svedl udělat svépomoc?
Je k tomu potřeba nějaké spec nářadí?
Napsal by někdo postup?
Pomohl by s tím pípadně někdo? rád bych se to naučil, netuším jak je to náročné - abych taky z pojízdné motorky neudělal nepojízdnou.

Dostal jsem jen jeden klíč , má někdo zkušenost s výrobou duplikátu, dá se tenhle klíč okopčit v běžné provozovně kde dělaj náhradní klíče?
Jak se vyčistí vzduchovej filtr.

Systém odemykání sedla - to je docela děs, první věc, která se mi na Majdě nelíbí.
Dobu zápasím s klíčkem než se mi povede najít správnou polohu, že jde sedlo odemknout a když se to povede tak často povolí jen jedna strana,
má někdo nějakej trik jak na to, nebo případně jak to seštekovat?

Nemá někdo českj manuál? vestarších diskuzích sem našel odkaz na ulozto.cz, ale tam už bohužel není.

díky moc za každou pomoc.
Maja

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 139
Registrován: 25 bře 2011, 16:37
Skútr / moto: Kymco GD

PředchozíDalší

Zpět na 150-250ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník