Ahoj všem, kdo tu mají čas na pokec o Majesty, jsem za to rád a tak to trochu shrnu a upřesním kolem moji maličkosti, aby to mělo nějakej směr.
1. Na novou opravdu nemám - teda mohl bych si to dovolit, ale bylo by to ode mne nerozumný zásah do rodinných inevestic, oni se ty papírky musí dávat i jinde.
kromě již zmíněné motorky 125 Kymco Grand Ding, máme ještě 2 auta jejihž provoz také něco stojí. Na Kymco se najezdil teprve asi 4t. km, hlavně ve dvou
(12let syn) a začalo nás to bavit. letos se chce přidat i manželka a už chodí do autoškoly na rozšíření. Víc jak měsíc jsem zazdil hledáním nějaké rychlejší padesátky,
aby nemusela žena do autoškoly. Pár jsem jich vyzkoušel (Derbi, Peuget, Aprilii) a zjistil, že je to slepá cesta a rozhodl se ženě věnovat moji 125ku a sobě si
sehnat něco případně o něco ve větším obsahu, co nejlevnějšího a co nejspolehlivěšího. O Kymco starost nemám, to je prakticky skoro jak nové a vydat se s ním
na pár dní zahranice se nebojím. Tak hledám motorku pro sebe, která bude spolehlivá a já se v ní nebudu muset vrtat - to protože to neumím a hlavně namám
na to čas.
2. S láskou to teda nevím - jestli to u mě bude fungovat s Majesty to netuším, mě se třeba víc líbí Malaguti 250 - jejich ceny jsou však dost neunosný.
My jsme spíš cyklistická rodina (byli jsme) - jenže jsme cyklo pověsili na hřebík právě z důvodu nehorázných cen. Byli sme na kolách snad všude,
v Rakousku v Italii. Jezdím hlavně se synem už od jeho 9 let. ten již v 9 letech dokázal se mnou ujet 155km na jeden zátah, dnes už je mu 12 a může se mnou na
motorce. Kolo pro náročnou cykloturistiku stojí kolem 30 tisíc - a za 2 sezóny jsem ho odbyl, jsou to prostě šroty po 10t.km to je tak dobrý na vyhození.
Kola potřebujeme tři takže vše násobeno třema a tak nás přestalo bavit do toho cpát každou sezónu prachy.
Nejvíce podobný této turistice je motorkaření - zatím se mi to líbí, ale nechci dopadnout obdobně - jen do toho každeročně strkat prachy za nějaké opravy.
Navíc se bojím dalšího rozdílu. Porucha kola je triviální věc opravitalná v každém i dost zapadlém koutě, případně ho naložíte do vlaku dojedete vlakem.
S motorkou to je ale jinak - to se nedá ani táhnout jako auto, to bych nevěděl asi co dělat. Zatím jsem v situaci, že nevím ani jak se u scoota vymění svíčka.
Tedy v situaci, kdy mě "složí" i banální porucha. Ambice rozebírat ji a učit se mechanikem moc nemám i když garáž mám.
3. Jediná majesty na které jsem zatím jel je tato
http://www.motoinzerce.cz/motorky/yamah ... jesty.html o tom jak jezdí sem psal, byla by k mání za 23t.
Uvažuju, že bych ji vzal na tuhle sezónu, dal ji do servisu aby ji prohlídli a udělali případně co je třeba a letošní sezónu na ní jezdil a učil se, prodat ji případně a koupit
něco jiného můžu vždycky - ovšem je to záležitost, které bych se raději vyhnul.
Spor tady s někým mám asi jen jedinej - skutečně zastávám názor a to přesto, že jsem zatím motorkářský mimino - motorka nemůže najet tolik km jako auto, teda samozřejmě když neporovnáváme Yamahu se s felicii.
Jinak spor nemám a jsem rád za každej názor, ale hlavně zkušenost - pište prosím vaše zkušenosti, případně kdo má čas i jak k motorkaření přišel a proč ho to chytlo.
My máme zatím ze všeho obavy - je to nebezpečné (a to jsme otrkany cyklisti) a hlavně se bojíme, že nás motorka někde daleko od domova nechá, takže i takovéto zkušenosti a rady co dělat jak se připravit a co preventivně udělat - vítám.
Pak bych ještě rád věděl, kam s tím do servisu? do značkového nebo jinam - kam? - jedno kde, dojedu kamkoliv, nejlépe střední čechy nebo okolí Pardubic, případně J.H. nebo Budějovic - hlavně aby to byl seriózní servi, tedy takovej o kterým někdo může říct, že je seriózní.
A posledni dotaz, s tím chvěním motoru při nízkých otáčkách - to je normální, nebo je něco špatně? Než se motor trošku roztoči tak poskakuje jak koza - to sem sice nadsadil, ale klepe se celej kufr na nosiči - to zas jo a při rozjedu je to cítit i do sedla. Moje 125ka to nedělá, je to daný tím, že je to větší obsah?
Přeci, kdyby byl motor nevyváženej, tak to bude dělat i ve větších otáčkách s větším efektem, ale ono se to po přidání plynu a nebo za jízdy už při rychlosti tak 25km krásně srovná a motor jde pak nádherně hladce a potichu. To ta moje 125ka je víc uječená.
... případně zaplatím šikovnému motorkáři, který pomůže se servisem a přitom zaučí (nehlaste se všichni).