Může někdo říct jakej Olej (označení nebo i značku) by se do Majesty měl dát a jestli je tam nějakej filtr jako u auta, kterej se mění nebo ne a když tak kde se na Majesty seženou? Kolikati Ah baterka tam má mít a kde se ta správná koupí. Když sem si motorku pučil na projíždku, tak mě majitel musel startovat přes kabely. Baterka je asi kaput, nedá se už doplna nabít. Tak jsem jen žasnul jakej je k ní blbej přístup. pak jsem se ještě zapomněl zeptat jestli má majesty 12 V zásuvku. A taky bych rád přidal nějakej negativ, který jsem zaznamenal z mého pohledu se zkušeností z jiné motorky. Za silně nedomyšlený považuji umístění zpětných zrcátek. Do poloviny až 2/3 zrcátka vidím svoji vlastní ruku, at sem se snažil to poštelovat sebelíp, tak žádné vylepšeni ani náhodou, takže když jsem se chtěl podívat pořádně za sebe, tak jsem se musel vždy nahnout do prava, hlavu doleva. Nahazování této zkroucená přiblblá polohy mě po čase přestalo bavit a hlavně ve větší rychlosti to už i dost zoufalost. Pomohla by asi výměna zrcátek za nějaké jiné s delším držákem, jak by to pak vypadalo a jestli bych je pak neulámal, to nevím, navíc nevím jestli je něco takového za rozumný prachy k dostání. Nějakej 1-2cm totiž nepomůže. U moji motorky G.D. 125 to je řešený naprosto skvěle a vidím dozadu snad líp jak v autě. Tam jsou zrcátka pod řiditkama a navíc jsou sklopná, takže je někde na parkovišti nebo v garáži neorvu.
Další negativ byl přední plexi, je sice tak akorát, ale už při rychlosti 100km se pěkně kroutil a vybroval. Taky mě silně vadilo, že zapnuté blikače nemají zvukovou signalizaci a boční stojánek, že se sám autoamticky při srovnání motorky do svislé polohy nezaklopí. Normálně jsem se s vysunutým rozjel a zjistil to až v levotočivé zatáčce. Přístrojová deska taky nic moc. Vypadá to jak palubovka starej škodovky a přesto, že je rozměrná - kam proboha vejít navigaci - to mě rozhodně nenapadlo.
Přes tohle všechno to asi risknu a Majesty koupím (ještě hledám i jiné možnosti, na vzhled se mě líbí Malaguti 250), ale Majesty má nepřekonatelně pohodlné sedlo, to se prostě jinde nevidí.
Můj G.D 125 je taky maxík s velkým tvarovaným sedlem, ale po 50-70 km nevím jak bych si sednul, pr.... bolí. U majesty, sem sice jel tak ani ne 20 km, ale to mě stačilo k zjištění, že s ní bych moh
v sedle být třeba celej den, z posezu jsem byl totálně nadšenej - mistrně zvládnuté, řiditka ve správné výšce, nohy nijak blbě pokrčené - měřím 185 - sedla mi - jen ty deb..... zrcátka vůbec.
Co je to ten zadní třmen?
Jsem starší generace odchovanej jawou a čezetou, kde byl motor v pánu už po 20 tisícich - mám to asi prostě zafixovaný. Jenže ty sme si alespoň mohli
spravovat sami.
Když říkáš, že Majesty má jednoduchej motor a levně opravitelnej, tak to bych taky potřeboval nějakej argument - propána, mě to přijde složitý jak
motor u auta, sice má jen jeden válec, ale normálně rozvody, vodní chladící okruh, palivová a chladící čerpadla atd...
Kde se na Majesty seženou ND? kde udělají případně repasy motoru? na kolik by to přišlo - např. výměna pístu, válce, guf, ložisek, rozvodů... no jsem lajk, ale
to by mohlo bejt stejná položka co stojí celá ta motorka - jestli jo - pak jednoduchá rovnice říká - zahodit a zkusit štěstí s jinou. vždyt v servisech si účtujou
350kč na hod i víc a že by ND na Yamahu byli nějak levný to mě ani jako laikoj nepřipadá moc skutečný.
(výměna ložisek v převodovce u Nissanu (auto) mě vyšla na 20 tisíc a to to ty ložiska stály jen 4t - ostatní bylo za práci).
Já hledám velmi spolehlivou motorku, pro dlouhé cestování, třeba i do zahraničí, motorku, která mě někde daleko od domova nenechá, ale nemám na novou,
takže když sem našel motorku s najetejma 25tisicema, ale ono tam může ejt třeba i přes padesát tak se hol toho hodně bojím.
Naposledy upravil
KYBLOS dne 28 dub 2013, 13:25, celkově upraveno 3