Diskuze o skútrech větších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

27 bře 2011, 00:57

Nepoznal bys přetočenej ani mechanickej ...
Možná to má najeto 25 tisíc , ale to je tak zaběhnutej motor . Takže se toho neboj . Já když prodával svojí Majesty 250 , tak měla na tacho 42000 , a to byla dovezená z Itálie s nějakýma 18000 a špatným náhonem , a kdoví kolik s tím nefunkčním tacho najezdila . A teď mám na Burákovi 58 000 a je v nejlepší kondici . Takže jestli má ta Majesty najeto 25000 tak máš tak sedmdesát před sebou bez investic ( kromě bežných provozních - olej , řemen , válečky , gumy .. )

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

27 bře 2011, 03:06

Tu fajfku bych určitě vyměnil,ono pomalu jednou tolik je dost. Co se týče nováčků tak všechny odpovědi technického tipu naleznete v servisnich manuálech.Jinak přeji hodně ujetých metrů a kilometrů :wink: :D

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

27 bře 2011, 11:08

přesně, mám 55000km na tachu. Kolik je tam skutečně taky nevím, ale zatím vše na motoru původní a top kondici. 100% ne před smrtí.
KAždopádně pro nováčky: je tu toho mnoho napsáno, opravdu hodně a pokud by to zase někdo znova vypisoval, bylo by to jen neustálé opakováni.
Vyčleňte si pár desítek minut a projeďte si forum od začátku. Věřte že se to vyplatí. Je toho hodně napsáno. S chutí do toho. Go go :wink:

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

27 bře 2011, 16:42

..tak opět ahoj všichni "majesťáci" - tak jsem si dojel vyzkoušet - tu vyhlídnutou, tak se musím opravit, myslel jsem, že Majesty model z roku 2000 bude mít měřák km klasickej a ono ouha, je tam
také digit, takže vím prd, podle stavu moto bych řek že to bude mít víc, že se jen tak v garáži asi nepovalovala, nějakej zub času tam už vidět je.
Zatím jsem měl možnost ve 250 projet dvě různá Kymca, jednu Aprilii a taky Piaggio.
Jiné větší zkušenosti nemám než se svou 125kou na které jezdím hodně. Takže moje dojmy:
Motorka chytá na drc, na volnoběh má krásnej bublavej zvuk, ale také chvění, takové drc drc, které se při přidání plynu postupně vytratí. Odšťuch nic moc, to ta Aprilie tam měla sto, než sem si to stihnul
uvědomit. V motoru ani ve varci na poslech nic nerachtá, nezvoni neskřípe, motor má mohutnej hutnej zvuk, do otáček de snadno - žádná "díra" pověstná u karburátorovek. Max jsem z ni ale dostal
122 km/h, vic ani ň a to ani z kopce, jako by tam byl na 120 nějakej omezovač rychlosti. Kolik točí na stojánku se zjistit nedá, protože nemá otáčoměr. Moje 125, při 110 točí 9 tisc a nastojánku dá i pře 10tisíc
otáček. Majesty se mě zdála jako-by přidušená, ale nevím 250diny možná točej mín. Avšak žil jsem v domění, že 250dina by měla těch 130 po rovině dát. Jinak svesezení super, pohodlné sedadlo jaké jsem
u jinejch scootu zatím nezaznamenal. Na silnici sedi, zatáčky pohoda, daleko větší pocit bezpečí než na tej Aprilii (Leonardo), která mě přišla taková rozevlátá. Jediná asi slabina příčné nerovnosti, to pak skáče jako koza. Spojka bere dost brzo, už při menším přidání plynu,
takže možná i proto ten vlažnější rozjezd. Kdy byl dávanej řemen nezjištěno, prý to bylo v servise a že není nutno s varcem nic dělat, řekl servis. O původu toho majitel moc nevěděl, má ji teprv rok a jezdí na ni denně do práce. Takže poraďte - kolik za takovu motorku dát a jestli do toho jít.
K těm tachákům bych jen dodal, že u mechan. se to (ne vždy, ale dost často) poznat dá na první pohled. Že by si s tím někdo dával tu "hdinářskou práci" a celej ho rozebral to asi je málo pravděpodobné,
většinou se jen sundá plexi na přístrojovce a pěkně malým šroubováčkem se čísilka překlapou - jenže ouha - oni čísilka pak už takřka vždy při posunutí řady nezůstávají sedět přesně v řadě, protože ty dorazy
se tímto zásahem pěkně omačkaj. Takovejch tacháku jsem viděl už dost a to i u aut.
Já jen přemejšlím, proč by to kdo dělal u levnej motorky. Cena se stejně nejvíc odvíjí od roku výroby a stočením tacháku může kupující vylepšit nějakejch par tisícovek, ale těžko víc. Za námahu by to stálo asi jen u dražších zachovale vypadajících strojů. Na druhou stranu, třeba pro mě to význam má, protože motorka i když značková nikdy nenajede co auto - tak bych se chtěl vyvarovat těch hodně sjetejch, ostatně pravě na tomto fóru jsou příspěvky - dělanej GO při 40tisícich - takže jak se v tom mám vyznat?

Yamaha Majesty 250 - jaký olej?

27 bře 2011, 18:42

Ahoj koupil sem yamaha majesty 250 rok 2001 jaky tam mam dat olej,a jaky olej pride do variatoru,koupil sem od dovozce z italie kolik zaplatim na urade za papiry stk uz mam pojistku taky jak to probiha dal mate nekdo zkusenosti
Naposledy upravil KYBLOS dne 29 črc 2013, 18:02, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeno s již existujícím tématem

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

27 bře 2011, 19:01

Je to o penězích, kolik na skůta máš vyčleněno. Pak se dá i orientovat i jak dlouho skůt v čechách je. Určitě se dá sehnat skůt koupený v ČR se serviskou. Bude trochu dražší, ale pro klidnou dušičku lepší. Je to o štěstí. Těžko poradit. Pokud je něco co jede, nechrastí, neklepe, nečoudí, dají se pustit řidítka a celkově působí aspoň trochu solidně, tak bych se nebál.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

27 bře 2011, 20:57

No o nějake statistiky vůbec nejde, sice se u aut dělaji (žebříček poruchovosti různých značek, u moto jsem nic takového neviděl), ale protože v tom hraje
faktor údržba, peče a styl ježdění, tak by to stejně bylo nepřesný.
Podle mě jde hlavně o zdravej logickej úsudek.
Nejsem sice od fochu, ale protože jsem původně vystudovanej strojař, tak nejsem úplně zase nějakej "mimoň". Stačí např. porovnat moje auto, Toyotu,
kterou už mám 12 let, má obsah 1l. tedy přesně 250ccm na píst a najeto mám 120t.
Ještě jsem dodnes nebyl v servisu z jiného důvodu než na prohlídky a po 15t vždy na oleje, v 60t. svíčky a vzduch filtr a chladici a brzdici kap., brzdový desky jsou ve předu na půlce
vzadu obložení dokonce 80%, tlumiče atd. vše stale ok, dokonce jsem dodnes ještě neměnil ani prasklou žárovku.
Jenže cestovní otáčky motoru jsou někde mezi 3 - 4t., při předjíždění to někdy protočím na 4,5 a to je tak vše. V obcích se ten motor přev alujetak na 2,5t.
Když jedu na svej 125ce obcí tak varec drží točky skoro na 6,5t. a když za to za obcí trochu vemu tak to pod 8 málo kdy spadne.
Prostě motorky dělaj výkon otáčkama, všechno je tam prtavý, uložení kliky, čepy, ložiska všechno a to při větších kompresních poměrech než maji běžně auta.
Prostě je to mechanicky dáný. Značková auta a to i ty s menším obsahe najedou i 200 tisic jako nic, diesel pak i přes 300 - motorka určitě nikdy.
Když čtu inzeráty, "prodám Majesty - najeto 36t. motor po GO" tak to moje tvrzení jen potvrzuje. 250tka určitě vydrží víc než 125ka, ale asi ne dvojnásobek.
50-60t při dobrém zacházení bych věřil, ale 80t. se mě zdá už trochu neskutečný - to jsou ty Yamahy tak dobrý? a proč někdo dělá GO motoru při 40t.? proč se
se doporučujou výměny oleje po tak malejch intervalech jako třeba po 3t. km - tohle všechno prostě já nechápu a neumim si představit - co je vlastně skutečnost a realita
a tak se na to dívám s prostou logikou - vlastní zkušenost nemám.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

27 bře 2011, 21:44

Maja píše:.. Max jsem z ni ale dostal 122 km/h, vic ani ň a to ani z kopce, jako by tam byl na 120 nějakej omezovač rychlosti.

Takhle jsem to měl u své Majesty co jsem kupoval , jenže já ji kupoval s tím že jsem věděl proč tomu tak je , a hlavně jsem měl sehnanej za pusinu komplet varec , včetně spojky za pusinu , z nové Majesty , která měla najeto cca 8000 km a byla jinak rozbitá na srač.. ( za pusinu znamená dva tisíce ) . A nejelo to víc jak 120 km/h protože na varcu byl kousek od okraje ( cca 3 mm ) takovej schodek , přes kterej se řemen nedostal na největší obvod a tím pádem byla nižší maximálka . Zkrátka varec byl dokonale vošoustanej , muselo to mít nalítáno neskutečně kiláků , a přesto motor chytal na drc , běžel krásně , bez vibrací , jen si ševelil . No a tak jsem tam hodil ten novej varec a hned jsem měl maximálku 135 km/h .... a pak jen jezdil a jezdil a byl maximálně spokojenej .

A k tomu oleji po 3000 km ... protože to nemá filtr , jen ocelový sítko . No a těch 1,2 litru snad můžeš jednou za tři tisíce km vyměnit , ne ? Já to v sezóně měnil co čtyři pět tejdnů ... Večer jsem přijel z vyjíždky do garáže , vyšrouboval výpustnej šroub , přes noc to vykapalo , ráno šel o pět minut dřív do garáže , zašrouboval šroub , nalil olej a vyrazil ... Výměna je práce na max 10 minut .

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

27 bře 2011, 21:51

nevěřil bych že 250ccm vydrží 60 000 km,jenže ono to tak je. Prostě to funguje v pohodě dál.
S těma GO motorů co lidi dělaj, jsem osobně trochu rozpačitej, zda jsou opravdu v 80%-tech důležitý. Za další co opravdu ta jejich psaná GO obsahuje. Jestli si někdo řekne že má na 250 najeto 40 000km a motor si vezme 1,5 dcl oleje/1000km , tak je nutná GO-- s tím já nesouhlasím. No a napsaná GO asi vypadá pro někoho lákavě že motor je OK. Ona GO přes zimu v kuchyni také nebude to pravé ořechové.
Jenže nesrovnávejme nesrovnatelné. Ona 250-tka na skůtru, je úplně jinak zatížená než na jiné motorce o kroskách nemluvě.
Na mojí CRF 250 která na tento obsah má 40 koní, mám 150 mth(motohodin) což je cca 6000km. Běžne se dělá GO po 60mth(2500km) za 30 000kč. Já měnil jen píst za 3500kč. Stále jezdí jako kráva. Ovšem všichni generálkujou a sypou peníze kolikrát úplně zbytečně. Podle mě se má GO dělat fakt až když je motor v háji. Většinou ho ale pošleme do háje sami fatální údržbou a nepochopitelným tuningem. On výrobce po desítkách letech vývoje není úplnej blbec a ví co dělá. Jenže "my" většinou víme víc než on. Bohužel.
Jo a tu 1,2 htp od Škodovky nebudeme raději ani zmiňovat, stačí že existují lidé kteří si ji s nadšením kupují :evil: . Pomáhej jim pánbůh, protože Škodovka jim nepomůže. :evil: :evil: . A hlavně, tady jsme na YAMAHA MAJESTY :P :P .

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

27 bře 2011, 22:04

Obrázek
...jen tak mimochodem ... tohle měla moje Máňa na tacho pár tejdnů před prodejem , když šla do světa měla tam 42 000 km , a to při dovozu z Itálie nešel tacho - špatnej náhon , a to kdoví jak dlouho .

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

27 bře 2011, 22:09

Nádhera,obvod zeměkoule jak vyšitej :D . Podobnej tacháč jsem někde viděl, jen si vzpomenout :roll:

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

27 bře 2011, 22:21

Realita byla aspoň dvakrát , nebo spíš třikrát kolem zeměkoule . Když si vezmu v jakým stavu byli ty půlřemenice na variátoru když bylo na tacho po dovozu z IT jen 18000 km , ta už tenkrát musela mít aspoň osmdesát ... A někteří řeší jestli pětadvacet není moc .
Na Burákovi mám teď 57 nebo 58 , chtěl jsem ho prodat , ale asi ho nechám , za dva roky Vám sem hodím fotku se 100 000 .

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

28 bře 2011, 09:10

Může někdo říct jakej Olej (označení nebo i značku) by se do Majesty měl dát a jestli je tam nějakej filtr jako u auta, kterej se mění nebo ne a když tak kde se na Majesty seženou? Kolikati Ah baterka tam má mít a kde se ta správná koupí. Když sem si motorku pučil na projíždku, tak mě majitel musel startovat přes kabely. Baterka je asi kaput, nedá se už doplna nabít. Tak jsem jen žasnul jakej je k ní blbej přístup. pak jsem se ještě zapomněl zeptat jestli má majesty 12 V zásuvku. A taky bych rád přidal nějakej negativ, který jsem zaznamenal z mého pohledu se zkušeností z jiné motorky. Za silně nedomyšlený považuji umístění zpětných zrcátek. Do poloviny až 2/3 zrcátka vidím svoji vlastní ruku, at sem se snažil to poštelovat sebelíp, tak žádné vylepšeni ani náhodou, takže když jsem se chtěl podívat pořádně za sebe, tak jsem se musel vždy nahnout do prava, hlavu doleva. Nahazování této zkroucená přiblblá polohy mě po čase přestalo bavit a hlavně ve větší rychlosti to už i dost zoufalost. Pomohla by asi výměna zrcátek za nějaké jiné s delším držákem, jak by to pak vypadalo a jestli bych je pak neulámal, to nevím, navíc nevím jestli je něco takového za rozumný prachy k dostání. Nějakej 1-2cm totiž nepomůže. U moji motorky G.D. 125 to je řešený naprosto skvěle a vidím dozadu snad líp jak v autě. Tam jsou zrcátka pod řiditkama a navíc jsou sklopná, takže je někde na parkovišti nebo v garáži neorvu.
Další negativ byl přední plexi, je sice tak akorát, ale už při rychlosti 100km se pěkně kroutil a vybroval. Taky mě silně vadilo, že zapnuté blikače nemají zvukovou signalizaci a boční stojánek, že se sám autoamticky při srovnání motorky do svislé polohy nezaklopí. Normálně jsem se s vysunutým rozjel a zjistil to až v levotočivé zatáčce. Přístrojová deska taky nic moc. Vypadá to jak palubovka starej škodovky a přesto, že je rozměrná - kam proboha vejít navigaci - to mě rozhodně nenapadlo.

Přes tohle všechno to asi risknu a Majesty koupím (ještě hledám i jiné možnosti, na vzhled se mě líbí Malaguti 250), ale Majesty má nepřekonatelně pohodlné sedlo, to se prostě jinde nevidí.
Můj G.D 125 je taky maxík s velkým tvarovaným sedlem, ale po 50-70 km nevím jak bych si sednul, pr.... bolí. U majesty, sem sice jel tak ani ne 20 km, ale to mě stačilo k zjištění, že s ní bych moh
v sedle být třeba celej den, z posezu jsem byl totálně nadšenej - mistrně zvládnuté, řiditka ve správné výšce, nohy nijak blbě pokrčené - měřím 185 - sedla mi - jen ty deb..... zrcátka vůbec.

Co je to ten zadní třmen?
Jsem starší generace odchovanej jawou a čezetou, kde byl motor v pánu už po 20 tisícich - mám to asi prostě zafixovaný. Jenže ty sme si alespoň mohli
spravovat sami.
Když říkáš, že Majesty má jednoduchej motor a levně opravitelnej, tak to bych taky potřeboval nějakej argument - propána, mě to přijde složitý jak
motor u auta, sice má jen jeden válec, ale normálně rozvody, vodní chladící okruh, palivová a chladící čerpadla atd...
Kde se na Majesty seženou ND? kde udělají případně repasy motoru? na kolik by to přišlo - např. výměna pístu, válce, guf, ložisek, rozvodů... no jsem lajk, ale
to by mohlo bejt stejná položka co stojí celá ta motorka - jestli jo - pak jednoduchá rovnice říká - zahodit a zkusit štěstí s jinou. vždyt v servisech si účtujou
350kč na hod i víc a že by ND na Yamahu byli nějak levný to mě ani jako laikoj nepřipadá moc skutečný.

(výměna ložisek v převodovce u Nissanu (auto) mě vyšla na 20 tisíc a to to ty ložiska stály jen 4t - ostatní bylo za práci).

Já hledám velmi spolehlivou motorku, pro dlouhé cestování, třeba i do zahraničí, motorku, která mě někde daleko od domova nenechá, ale nemám na novou,
takže když sem našel motorku s najetejma 25tisicema, ale ono tam může ejt třeba i přes padesát tak se hol toho hodně bojím.
Naposledy upravil KYBLOS dne 28 dub 2013, 13:25, celkově upraveno 3

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

28 bře 2011, 12:39

no jo, ale to je ono. Pokud není na novou cca 100 000kč, a není naprosto spolehlivý zdroj ojetého skůtu, pak je to už jen o ceně. Shodnem se že můžeš koupit nějakou za 45000kč s tachometrovýma 18000km (skutečnost třeba 55000km), nebo za 20000kč s 60000km. Do obou nasoukáš stejný kačáky, jen ta výsledná suma je jinačí a na tech 45000kč se dostaneš, ale máš motůrek po GO o které víš naprosto vše.
Takže ať obracíš, jak obracíš, jsi v *iti od začátku :lol: :lol: .
Hele já koupil za 28000kč s 50 000km, rok jsem jezdil a na podzim šla do YAMAHY kde jsem řekl že mají volnou ruku a skuta ať daj do olrajtu. Byl jsem v tom za 13000kč. Ale pohoda. Jinak pozor, na motoru jsem měnil jen rozvoďák. Vše bylo OK!!! Takže pohoda.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

28 bře 2011, 12:54

Majda 12 V zásuvku nemá, ty zrcátka vyřešíš za pár Kč. Jinak s vysunutým bočním stojánkem to nejde ani nastartovat natož se rozjet. Jestli si se rozjel, tak tam
je něco špatně, asi ten spínač u stojánku. :?: Jinak je lepší si předem prostudovat manuál a pročíst obsah tohoto fóra, než se porád ptát co kam přijde, kde to mají, kolik to stojí apod !!!!
Myslím, že za ty peníze je to dobrej kup. I když necháš něco preventivně vyměnit, např. řemem a válečky, tak ti to bude dál sloužit vpohodě a memusíš mít strach, že ti třeba někdo říkal, že je již vše zkontrolováno a vyměněno.

Hele, k tý baterce je náhodou super přístup, to počkej až budeš měnit svičku nebo třeba ladit karbec. :lol:
Baterka je tam YT7B-BS, takže 7Ah 12V a musí tam být gelovka nebo tzv. pseudo gelovka. Cena tý baterky je tak od 1000 Kč tak do 3000Kč. Obyč tam dát nemůžež, protože baterka tem je naležeto a ta obyč by mohla vytéct. Jinak já dávám do motoru olej Motul 5100 1OW-40 a do převodů taky. Olej filtr nemá pouze sítko které se vypere.
Naposledy upravil PavelTDM dne 28 bře 2011, 13:39, celkově upraveno 2
Odeslat odpověď