Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Diskuze o skútrech větších objemů.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Paja.oni » 19 bře 2011, 20:28

Jestli lepí brzdové obložení tak by měl repasovat i lamely spojek a to je ta správna směs.....
S tou baterkou má SPECNAZ pravdu...dokud startuje tak nevyhazovat :wink: Ale vypadá to spíš,že to má za sebou
ALEA JACTA EST
Uživatelský avatar
Paja.oni

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 152
Registrován: 27 pro 2007, 02:23
Bydliště: Česká Lipa
Skútr / moto: Kawasaki ZZR 1100,JONWAY Explorer 125
Tuning / úpravy: NIC to STAČIT

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod side » 19 bře 2011, 21:24

Ja som dával prelepiť obloženie pred dvoma mesiacmi a zatiaľ po cca.200km spokojnosť. Mal som trochu problém zohnať firmu na Slovensku ktorá mi urobí. Nakoniec to bola firma tiež čo lepí hlavne brzdové obloženia. Neviem aký materiál použili ale písal som im nech tam dajú nejaký mäkší. Pakne som poslal v papierovej obálke a za týždeň boli doma, za 15euro.
side

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 67
Registrován: 01 lis 2010, 14:10
Bydliště: ZM
Skútr / moto: yamaha majesty 250 YP

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Paja.oni » 19 bře 2011, 21:33

Tady to dělá ferodo a nebo brzdy.cz....alespoň co vim.Těch firem bude určitě více
ALEA JACTA EST
Uživatelský avatar
Paja.oni

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 152
Registrován: 27 pro 2007, 02:23
Bydliště: Česká Lipa
Skútr / moto: Kawasaki ZZR 1100,JONWAY Explorer 125
Tuning / úpravy: NIC to STAČIT

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod SPECNAZ » 19 bře 2011, 22:35

Co se týče obložení na té spojce, jsem absolutně mimo mísu. No prostě nevím ani kdyby jste mě řezali na pile.
No ale náhodou ZDRAVOTNIK je naprosto dokonale dokonalej. Tohle mě upřímě fascinuje, ty naměřený hodnoty a ta neprůstřelná teorie. Já vše beru tak nějak intuitivně a selským rozumem ( do dnes vše spolehlivě funguje), ale ten měřákovej protipól je taky moc potřebnej.
Ještě jednou pro ZDRAVASE, dej akumulátor do motocyklu a za pomoci starteru ji zkus uvést do chodu, pokud dojde k zažehnutí a následnému 4taktnímu chodu motoru, nech ji v podlaze skutru dokud nedodýchá. Pokud již nebude v průběhu sezony mít akumulátor dostatečné napětí k zažehnutí směsi benzinu se vzduchem, bude třeba akumulátor častěji dobíjet či vyměnit. Otázkou je , zda nemáš někde nějakej šlus co ti bere štávu i když skůt odpočívá. Tyhle minimální odběry jsou pro baterku smrtící. Berou pomalu ale neustále a to akumulátory opravdu neradi.
Víc nedokážu poradit. Ona aterka je potřebná jen k nastartováni o zbytek se postará motorka sama. :)
SPECNAZ

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 78
Registrován: 14 čer 2009, 21:45
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250/ Honda CRF 450,CRF 250

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Trabuk » 20 bře 2011, 20:59

Tak jsem dneska rozdělal spojku a dám to na přelepení, ten borec dělá i spojky a má na to nějaký různý tabulky či co. Když jsem to měl rozdělaný tak jsem zjistil na přední polořemenici, že je na vnějším průměru trochu vošoupaná drážka od řemenu. Na variátoru není tak znatelná. Mám dotaz mám vyměnit variátor i polořemenici nebo pro začátek jen polořemenici a časem (tak do července) variátor nebo oboje najednou. Kvůli financím jestli nic nepos..u když to nevyměním najednou. Díky
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod SPECNAZ » 20 bře 2011, 22:37

Pokud to člověk nevidí osobně, těžko dát zásadní radu. Podle mě lehké ošoupání řemenice, samotné řemenici a variátoru nevadí. Spíš pečlivě zkontroluj samotný řemen, jestli mu nehrozí přetržení čí mechanické poškození od té řemenice. Podle financí je to na tobě, ale maximálně vyměnit řemen. Prý při přetržení nic nehrozí, ale spíš se to týká v jaké rychlosti praskne. Ale i tak, kdybys to nechal tak jak to je, tak k velkým škodám nedojde a když se kolo poláme, stejně do toho vrazíš to, co stejně plánuješ. Enter. :-)
SPECNAZ

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 78
Registrován: 14 čer 2009, 21:45
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250/ Honda CRF 450,CRF 250

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Trabuk » 20 bře 2011, 23:01

Remen je tak 80% a nikde neni videt nejake poskozeni. To osoupani je takove spis omackane, zadne ostre hrany nebo prechody. Zacnu postupne obnovovat, poloremenice, variator (asi Polini) a pak remen. Diky
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod SPECNAZ » 20 bře 2011, 23:34

takže spíš takové klasické časové únavové ojezděné opotřebení. Mě by pak zajímala ta výměna variátoru, jesti skůtík ožil. Páč i tak se seriovkou to jede (pro mnoho lidí co se svezou, nebo spolu jedeme, je to velice překvapující.) parádně. Tak jestli ten varec udělá mazec. Jinak kolik máš na tachometru kiláků. I když to je v čechách asi zbytečný údaj, tím se řídit nedá.
SPECNAZ

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 78
Registrován: 14 čer 2009, 21:45
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250/ Honda CRF 450,CRF 250

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Trabuk » 21 bře 2011, 10:51

Na tacháku mám cca 29 tis. km, z toho jsem já ujel od června 2010 cca 3000 km. Ten varec se mi zdá docela už jetej i když jede dobře a průběh zrychlení se mi zdá taky v poho (je to můj první skútr takže nemohu srovnávat). Chtěl jsem dávat varec od RMS (náhrada za origo), ale to je mi tak trochu rozmlouváno (materiál), tak jsem se rozhodl pro Polini (nebo možná Malossi :roll: ) kvůli kvalitě zpracování a materiálu ( má prý i lepší odvod tepla) ne proto, že bych chtěl nějak tunit. Někdo tady (nebo v jiným fóru) psal, že ho v Majdě měl, ale že na něj byl moc sportovní, tak uvidím. Až ho koupím a zajedu tak dám určo vědět.
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod side » 21 bře 2011, 11:53

Ja sa chcem spítať, ako zistím, či preklzuje spojka, alebo je to remeň? Cítim to hlavne pri jazde vo dvoch a hlavne do kopca. Ako keby strácala výkon. Na pohľad je remeň OK, nie sú tam žiadne vyditeľné poškodenia, boky remeňa sú hladké. Neviem však, koľko je na nom najazdené.
side

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 67
Registrován: 01 lis 2010, 14:10
Bydliště: ZM
Skútr / moto: yamaha majesty 250 YP

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod cesar » 21 bře 2011, 14:19

Zdravim...Chtěl bych poprosit,zda někdo z Vás neví kolik se dává oleje do Majesty r.v 97 + typ oleje.Marně to hledám na netu :?a pokud by bylo možno nějakou stránku kde bych se o tomto skůtru dozvěděl více...Díky
cesar

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2
Registrován: 13 bře 2011, 13:59
Skútr / moto: Yamaha 250 Majesty

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Marťas33 » 21 bře 2011, 14:28

No myslím řže pokud by si to tady pročetl tak se to dovíš...V každém případě tam máš měrku
Já si to už nepamatuju.A na převodovce je to napsané myslím nad plnícím otvorem.zkus se podívat i nad plnící otvor na motoru...možná to tam bude taky
Jinak měrka při kontrole hladiny se pouze pokládá na závit.Nešroubuje se.
do převodovky myslím přijde 250ml. (výpustný šroub převodovky je u bowdenu zadní brzdy dole) :wink:
Uživatelský avatar
Marťas33

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 581
Registrován: 06 úno 2008, 20:20
Bydliště: Řepiště
Skútr / moto: Honda Deauville NT 700V

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod side » 21 bře 2011, 15:10

Yamaha Majesty YP 250 + DX 250 rok 96-00
Tipo o gradazione olio:
Olio motore STANDARD API: 10W40
SE o grado superiore
Cambio periodico-1,2 L - motorový pri výmene

Capacità totale- 1,4 L - motorový celková kapacita

Olio trasmissione Capacità totale- 0,25 L - prevodový
side

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 67
Registrován: 01 lis 2010, 14:10
Bydliště: ZM
Skútr / moto: yamaha majesty 250 YP

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod SPECNAZ » 21 bře 2011, 21:14

Přesně tak je to psáno i dáno :) . Do zadní převodovky bych to odměřil přesně, a jakýkoliv převodový olej,klidně i PP 90. Ta převodovka se dá mmazat i máslem( nadsázka) a je prý nesmrtelná.
Co se týče motoru, tak tam bych kvalitu neošidil, jen je jedno kolik, důležité je aby skůtr byl na centrálu a rovně!! Měří se při vyšroubované a jen ponořené měrce. Ne zašroubované!! Hladina cca nad 2/3 mrozsahu měrky. Pak je to v olrajtu 8)

Trabuk píše:Na tacháku mám cca 29 tis. km, z toho jsem já ujel od června 2010 cca 3000 km. Ten varec se mi zdá docela už jetej i když jede dobře a průběh zrychlení se mi zdá taky v poho (je to můj první skútr takže nemohu srovnávat). Chtěl jsem dávat varec od RMS (náhrada za origo), ale to je mi tak trochu rozmlouváno (materiál), tak jsem se rozhodl pro Polini (nebo možná Malossi :roll: ) kvůli kvalitě zpracování a materiálu ( má prý i lepší odvod tepla) ne proto, že bych chtěl nějak tunit. Někdo tady (nebo v jiným fóru) psal, že ho v Majdě měl, ale že na něj byl moc sportovní, tak uvidím. Až ho koupím a zajedu tak dám určo vědět.


Jo jo jen dej. To mi opravdu bude zajímat. Díky, ono není nad osoní zkušenost. Na "jedna paní povídala" se nedá spolehnout.
SPECNAZ

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 78
Registrován: 14 čer 2009, 21:45
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250/ Honda CRF 450,CRF 250

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Trabuk » 21 bře 2011, 21:19

Side
Myslim, ze by to mohla taky delat kontrastni pruzina. Jakou tam mas a jak dlouho? Ja jsem tam da novou od Malossi a zlepsilo se to. Ta stara byla uz docela mekka a nemela silu pritlacovat.
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

PředchozíDalší

Zpět na 150-250ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků