Diskuze o skútrech větších objemů.
Odeslat odpověď

Re: SYM 250 GTS - podle testů je docela OK

03 kvě 2013, 06:27

Docela mazec jak už si takovéto značky fandí a dovolujou si nasadit cenu vyší než třeba za Aprilii SR MAX 300 .... :lol: :lol:

Kymco třístovka myslim že bude v pohodě.

Re: SYM 250 GTS - podle testů je docela OK

03 kvě 2013, 13:06

Cena v Rakousku je tuším v přepočtu 94tis. + idividual dovoz + marže - a je to.

Re: SYM 250 GTS - podle testů je docela OK

10 kvě 2013, 10:31

sice jsem na SR maxu od aprilie nejel, ale jen jsem si ji mohl prohlídnout zblízka a dělá to na mě dojem, že je to prťavý, mizerně kapotovaný, a celkově holobyt proti SYMu, takže vyšší cena se mi zdá asi přiměřená. co se týče kvality, hádám, že Taiwan na tom bude líp, než itálie a dost bych se nedivil, kdybyb motory aprilie vyrábělo Kymco.
je fakt, že downtown je za ty prachy výkonější, ale design se mi líbí víc na SYMu.

Re: SYM 250 GTS - podle testů je docela OK

10 črc 2013, 17:32

takže jsem se vrátil z dovolené. během 28 dní najeto 9000km (ne 900). motorka šlapala jak hodinky, projel jsme s ní Itálii víceméně podél pobřeží, sem tam jsem se podíval do vnitrozemí a objel jsme i celou Sicílii. V Alpách jsem projel kdejaké sedlo, nejvyšší z nich bylo Stelvio s 2780m/m, nejtěžší pasáž ale skůtr zažil podél laguny Lago di Lesina. nenápadná nezpevněná cesta přešla v písečné přesypy jemného plážového písku... 15km jsem jel, tlačil a klel 6 hodin. milovníky zatáček bych rád upozornil, že Alpy jsou proti Apeninám docela nuda. v Apeninách jsou hory sice nižší, ale přes 2000m mají běžně, silnice jsou tam užžší, prudší a serpentiny jsou často tak zhusta vinuté, že mezi zatáčkami nejsou rovinky. byla to báječná dovolená. nebýt jedné křižovatky, kde byla rozježděná rozlitá nafta, tak bych sebou ani jednou neplácl.
myslím, že těchto 9000km bez závady kromě kontaktu vypínání zapalování ve stopjánku, která se opakaovala 3x, ale její náprava trvala dycky asi 5 minut, hovoří o velmi solidní kvalitě SYMu. dohromady má moje brmbidlo najeto už lehce přes 40.000km. tedy možná mnohem víc.

Re: SYM 250 GTS - podle testů je docela OK

10 črc 2013, 18:39

To krampus:
To jsi fakt na dovolený udělal 9000 km? Co p*del? Co nějaká trasa na mapě, bude? Co fotky? Co náklady na dovolenou? Jak jsi byvakoval - kemp nebo priváty? :shock: :D

Re: SYM 250 GTS - podle testů je docela OK

10 črc 2013, 18:52

krampus: Pokud budeš chtít tyto informace o dovolené, ubytování, trase apod. na fórum napsat, tak prosím ne sem. Založ nové téma do reportů 2013 a napiš tyto informace tam. Díky Kyblos.

Re: SYM 250 GTS - podle testů je docela OK

27 črc 2014, 17:33

Po zkušenostech s Yuki Whip 50 4t jsem hledal něco většího a lepšího. Mým snem byl a pořád je B650. Ale jak už to bývá, volné finance na něj nebyly. A navíc když jsem zvážil na co skútra chci - 80% jízda v jednom do práce a 20% výlety ve dvou po Českém ráji, na to by byl B650 zbytečně velký.
A pak jsem ho uviděl:
Sym GTS 250i jsem koupil jako ojetinu ve 3/2014 se stavem na tachometru 9150km. Je to rok výroby 2007. Trochu jsem nad inzerátem pochyboval o pravosti kilometrů, ale zvědavost mi nedala a jel jsem se na to podívat. No a za dvacet minut jsem ho rval na vozejk :D
Skútřík jako nový, se serviskou, používaný manželkou pečlivého motorkáře. Mimo to že se mi líbil rozhodla i cena. Tady hraje roli mnohými zpochybněná značka. Pro toho, kdo kupuje nový je to zřejmě nevýhoda, pro kupujícího ojetinu je to super. Původní cena 99tis., koupil jsem za 32tis.
Zatím mám od koupě najety 3000km. Skútr jede parádně, takový odpich jsem od 250 nečekal. Velkou výhodou je vstřikování, zatím se mi nestalo že bych musel startovat opakovaně. Četl jsem tu výtky k brzdám, to nechápu. Jsem sice defenzivní řidič, situace nehrotím a snažím se reagovat v předstihu, možná právě proto mi vždy stačily dva prsty na každé páčce. Brzdy jsou vzájemně propojeny, pokud brzdíš jen jednou, přibržďuje i druhá. Já používám obě naráz, trošku víc tlačím na přední.
Co se týká taky tady propírané rychlosti tak mám zjištěno, že rychloměr přeměřuje. Měřeno Lidarem - tachometr 60 - skutečnost 54, tachometr 100 - skutečnost 90. Do maxima jsem ho nikdy nehnal, ale jednou jsem se nechal blbcem v plechovce rozvášnit až jsem zapomněl že mám vyklopenou helmu a ta mi v tachometrových 130 zaklapla :P - blbej pocit.
Pro zajímavost od začátku sleduju spotřebu, protože se mi 3 litry jak tu někdo uváděl nezdály reálný. To mi žrala padesátka, ale s mými kily (110) je to jako by jezdila pořád ve dvou :mrgreen: Spotřebu za posledních 3000km jsem naměřil 3,2l/100 a to bych řekl že je na malého maxíka velice slušný.
Olejový interval je po 3000km a to dodržuju, já už s tím do servisu nejezdím a olej si měním sám. Na 12tis. km je předepsaná výměna řemene. Podle zkušeností jiných je to brzo a tak to natáhnu tak na 15000.
Zatím jsem řešil jedinou závadu a to prasklou H7 v hlavním světle. Což o to, prkotina, ale jak se na ni dostat :?: Když jsem zjistil, že budu muset rozdělávat kapotu, tak jsem si vzpomněl na plasty u Yuki a jímala mě hrůza. :twisted: Tam byl problém dohnat plasty na původní místo, ale tady to je paráda. Kvalita plastů úplně někde jinde. Když jsem to dával dohromady, všechno do sebe zapadalo, jen to klaplo a plasty přesně tam kde mají být a zašroubovat šroubek byla jen formalita. Jestli zná někdo lepší přístup ke světlu tak ať mi poradí - já sundal zrcátka, přední masku, plexi a nakonec přístrojovku a zdá se mi to nějak moc složitý. :roll:
Jo a ještě jednu investici jsem právě udělal - koupil nový gumy Dunlop ScootSmart, na scootu byly ještě původní a byly strašně tvrdý a na mokru klouzaly.
No a teď ke značce. Co je prémiová značka? Za mě to je výrobce který má tradici, vlastní vývoj, stabilní servisní a prodejní síť. To všechno SYM má, i když u nás je to značka málo známá. Tím nechci rozvášnit majitele italů nebo japonců, kvality jejich scootů jsou prověřený. Jen chci vyjádřit svůj názor, že koupí Syma neuděláte chybu. Není to prostě čína, rozdíl v kvalitě je velký.
Jsem se nějak rozepsal, ale snad to potencionálnímu zájemci pomůže v rozhodování. A kdyby měl někdo GTS 250i na prodej - už ho shání můj bratr 8)
Jestli existuje SYM sraz - prosím o info - přijedu i s batůžkem.

Re: SYM 250 GTS - podle testů je docela OK

22 srp 2014, 12:05

zdar!
u SYMu se vyměňuje žárovka sice trochu nepohodlně, ale bez rozebírání kapotáže tak, že si sedneš v dešti do kaluže vedle předního kola a strčíš ruku nad blatník předního kola. tam je gumová blána držená dvěma plechovými ohýbacími jazýčky na rámu a dvěma plastovými hříbky na plastech. jazýčky moc hrubě neohýbej, jen tak, aby se ta blána dala sundat. pak následuje gynekologická sekce výměny žárovky, bo je tam přístup vyloženě na 3,14ču, ale dá se nahmatat klobouček kryjící patice žárovek. horší je jednou rukou odklopit drátěnou pojistku držící žárovku na svém místě. doporučuju příležitostně opatřit dráty solidní paticí na H7. ta origo se vypeče.

Re: SYM 250 GTS - podle testů je docela OK

22 srp 2014, 13:10

Tak že následné hledání bodu "G" je potom už hračka :mrgreen:

Re: SYM 250 GTS - podle testů je docela OK

15 zář 2014, 18:02

krizik1 píše:Tak že následné hledání bodu "G" je potom už hračka :mrgreen:


Taky mi to tak připadá, nicméně děkuji za radu :lol:
Jo a bratr zradil - koupil Kymco Xciting 500i :o

Re: SYM 250 GTS - podle testů je docela OK

17 kvě 2018, 20:47

Ahoj všem , stal sem se majitelem tohoto stroje :-) kdyby náhodou měl někdo tohoto syma budu rád když si tu vyměníme pár řádků a pokecáme :-)
Odeslat odpověď