Po zkušenostech s Yuki Whip 50 4t jsem hledal něco většího a lepšího. Mým snem byl a pořád je B650. Ale jak už to bývá, volné finance na něj nebyly. A navíc když jsem zvážil na co skútra chci - 80% jízda v jednom do práce a 20% výlety ve dvou po Českém ráji, na to by byl B650 zbytečně velký.
A pak jsem ho uviděl:
Sym GTS 250i jsem koupil jako ojetinu ve 3/2014 se stavem na tachometru 9150km. Je to rok výroby 2007. Trochu jsem nad inzerátem pochyboval o pravosti kilometrů, ale zvědavost mi nedala a jel jsem se na to podívat. No a za dvacet minut jsem ho rval na vozejk
Skútřík jako nový, se serviskou, používaný manželkou pečlivého motorkáře. Mimo to že se mi líbil rozhodla i cena. Tady hraje roli mnohými zpochybněná značka. Pro toho, kdo kupuje nový je to zřejmě nevýhoda, pro kupujícího ojetinu je to super. Původní cena 99tis., koupil jsem za 32tis.
Zatím mám od koupě najety 3000km. Skútr jede parádně, takový odpich jsem od 250 nečekal. Velkou výhodou je vstřikování, zatím se mi nestalo že bych musel startovat opakovaně. Četl jsem tu výtky k brzdám, to nechápu. Jsem sice defenzivní řidič, situace nehrotím a snažím se reagovat v předstihu, možná právě proto mi vždy stačily dva prsty na každé páčce. Brzdy jsou vzájemně propojeny, pokud brzdíš jen jednou, přibržďuje i druhá. Já používám obě naráz, trošku víc tlačím na přední.
Co se týká taky tady propírané rychlosti tak mám zjištěno, že rychloměr přeměřuje. Měřeno Lidarem - tachometr 60 - skutečnost 54, tachometr 100 - skutečnost 90. Do maxima jsem ho nikdy nehnal, ale jednou jsem se nechal blbcem v plechovce rozvášnit až jsem zapomněl že mám vyklopenou helmu a ta mi v tachometrových 130 zaklapla
- blbej pocit.
Pro zajímavost od začátku sleduju spotřebu, protože se mi 3 litry jak tu někdo uváděl nezdály reálný. To mi žrala padesátka, ale s mými kily (110) je to jako by jezdila pořád ve dvou
Spotřebu za posledních 3000km jsem naměřil 3,2l/100 a to bych řekl že je na malého maxíka velice slušný.
Olejový interval je po 3000km a to dodržuju, já už s tím do servisu nejezdím a olej si měním sám. Na 12tis. km je předepsaná výměna řemene. Podle zkušeností jiných je to brzo a tak to natáhnu tak na 15000.
Zatím jsem řešil jedinou závadu a to prasklou H7 v hlavním světle. Což o to, prkotina, ale jak se na ni dostat
Když jsem zjistil, že budu muset rozdělávat kapotu, tak jsem si vzpomněl na plasty u Yuki a jímala mě hrůza.
Tam byl problém dohnat plasty na původní místo, ale tady to je paráda. Kvalita plastů úplně někde jinde. Když jsem to dával dohromady, všechno do sebe zapadalo, jen to klaplo a plasty přesně tam kde mají být a zašroubovat šroubek byla jen formalita. Jestli zná někdo lepší přístup ke světlu tak ať mi poradí - já sundal zrcátka, přední masku, plexi a nakonec přístrojovku a zdá se mi to nějak moc složitý.
Jo a ještě jednu investici jsem právě udělal - koupil nový gumy Dunlop ScootSmart, na scootu byly ještě původní a byly strašně tvrdý a na mokru klouzaly.
No a teď ke značce. Co je prémiová značka? Za mě to je výrobce který má tradici, vlastní vývoj, stabilní servisní a prodejní síť. To všechno SYM má, i když u nás je to značka málo známá. Tím nechci rozvášnit majitele italů nebo japonců, kvality jejich scootů jsou prověřený. Jen chci vyjádřit svůj názor, že koupí Syma neuděláte chybu. Není to prostě čína, rozdíl v kvalitě je velký.
Jsem se nějak rozepsal, ale snad to potencionálnímu zájemci pomůže v rozhodování. A kdyby měl někdo GTS 250i na prodej - už ho shání můj bratr
Jestli existuje SYM sraz - prosím o info - přijedu i s batůžkem.