od krampus » 16 bře 2013, 13:27
nemáte náhodou někdo zkušenost s nefunkčním tachometrem na GTS?
po zapnutí klíčku zapalování tachometr zacvičí ručičkou, ale při jízdě neukáže nic.
přechodový odpory jsem vyloučil, přesto se ptám, může být chyba někde jinde než v čidlu?
3.4. edit:
no takže chyba funkce tachometru je skutečně jen v čidlu. po namontování nového čidla (cca 1000kč) ukazuje rychlost i po zatočení rukou. překvapilo mě, že čidlo snímá šrouby, kterými je přimontován k ráfku kotouč brzdy.
milé překvapení bylo po otevření variátoru. díky pěnovému filtru v sání variátoru se do variátoru nedostává bordel, takže vše bylo krásně čisté a hlavně jen minimálně opotřebené, válečky byly jak nové. můj kamarád-skůtrový (certifikovaný Kymco) mechanik odhadl, že vše ve variátoru je původní.
to by znamenalo opravdu solidní životnost, protože na tachu je lehce přes 27000km a čert ví, jak dlouho tachometr netachometřil.
nakonec jsem musel přece jen vyměnit prorezlý chladič za nový, protože i po opravě, kdy byl přezkoušen na 2 atmosféry, se z něho na provozní teplotě mírně pářilo, ale nekapal. (origo chladič stál cca 3700kč)
u výměny oleje jsem nebyl, ale v sítku byly údajně nějaká vlákna a dvě špony. doufám, že ty byly ještě z výroby. šroub pod sítkem byl dost silně ožvýkaný, možná se ho špagetti boys snažili povolit marně ale hlavně bylo překvapení, že se z motoru vypustilo o 4-5 deci víc oleje, než teoreticky mělo. jsem zvědavý, jestli to bude žrát olej nebo proč toho oleje tam bylo tak moc... kdyby motor žral olej, byl by asi zablitej výfuk, odhaduju. olej jsem dával tuším Motul specifikace 10W30 podle jak uživatelského tak i servisního manuálu, co jsem sehnal v pdf na webu. našel jsem i český uživatelský manuál na GTS 250i a tam píšou 10W40. zajímalo by mě, jestli to není chyba překladu... motor je nejspíš naprosto to samý, tak proč ta změna? že by kvůli našim klimatickým podmínkám? to se mi nezdá.
ještě jsem měnil přední kotouč a brzdové obložení přední brzdy (jen ten pár pro pravou brzdovou páku, ne pro integrální okruh)
kotouč NG brakes stál cca1700 snad i s poštovným, destičky EBC jen 250.
už mi zbývají jen závažíčka do řidítek a svíčka. kdybyste někdo věděl, kde v Brně se daj pořídit Denso nebo Brisk. a kdyby se někomu doma válely závažíčka na průměr 17/18mm, tak je můžete házet po mě.
jo a ještě poleštit plexi...
a PŘIHLÁSIT!!!
10.4. edit:
tak díky přihlašovacímu martyriu přibylo na tachecu 500km. spotřeba zatím lítá mezi 2,4 a 3,6 L/100km.
včerejší jízda přes Nové město na Moravě byla celkem adrenalinová. v lesních úsecích byly ve sněhu vyjeté koleje na asfalt, nicméně vozovka šířky 30cm je docela omezující faktor. nicméně mimo lesní úseky byla cesta suchá a plyn byl furt v poloze zapnuto, proto se asi spotřeba vyšplhala tak vysoko. při pojížďkách po brně to bylo okolo 2,4 litru, což je mnohem příjemnější.
pneumatiky pirelli GTS se na mokru osvěčily, nezaznamenal jsem, že by mi to ujíždělo. dále bylo experimentálně zjištěno, že po trávě se na 13" kolech moc dobře nejezdí.
další zjištění, maximálka asi nebude tak vysoká, jak se obecně tvrdí. draze zaplacený údaj v techničáku říká že je to 123km/h a mě se nepovedlo nikde jet delší rovinku, takže jsem viděl maximálně na tachecu okolo 120km/h při cca 7500ot/min, čili rezerva tam ale ještě je. nicméně v jednom videu 160km/h muselo být asi z kopce.
měl jsem příležitost ujet pár metrů na novějším GTS 250i a při manévrech v malý rychlosti mělo řízení velké tendence se zavírat. oproti mojemu skůtru to byl velký rozdíl. měl pneumatiky maxxis, ale nevšiml jsem si, jaké provedení. že by to byl takový rozdíl?
nechce se mi věřit, že by typ pneumatiky udělal z poslušného skůtra vzdorovitou kozu.
Naposledy upravil
KYBLOS dne 11 črc 2013, 15:42, celkově upraveno 2
Důvod: Sloučeny tři příspěvky pod sebou