Piaggio X9 200 - údržba a opravy

Diskuze o skútrech větších objemů.

Re: Piaggio X9 200 - údržba a opravy

Příspěvekod ERka5 » 09 srp 2010, 08:58

no ono to neplatí, do filtru se vejde max půl deci, když ho naliju po okraj tak maximálně decka, je docela maličkej... Při výměnně sem schválně vylil i filtr abych měl celkový olej na změření... Tam to být fyzicky nemůže, filtr je opravdu tak na deci - deci a půl víc těžko... škoda, že sem ten starý už vyhodil, schválně bych ho naplnil a změřil :wink: to není dohadování, spíš jen tak pro zajímavost.
Michal
Piaggio X9 200 EVOLUTION
Kawasaki ER5 '03
Uživatelský avatar
ERka5

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 120
Registrován: 30 črc 2010, 18:38
Skútr / moto: Piaggio X9 200 Evolution ´03

Re: Piaggio X9 200 - údržba a opravy

Příspěvekod nem.pe » 09 srp 2010, 11:34

jasně já to tak beru - předávání zkušeností
ono nejde jen o filtr ale také o cestu od čerpadla k filtru kterou podle mě
bez vyndání filtru nevypustíš
Obrázek
Petr 777661064
Aktuálně: Triumph Tiger 1050 58000Km (já 22000)
Bylo:Piaggio X9 200 EVO 67000Km (já 33000)
Simson skútr 18000Km (Já 7000)
JAWA 350\640 22000Km (já 20000)
JAWA 20 15000Km (já 8000)
nem.pe

250+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 414
Registrován: 06 bře 2010, 21:08
Bydliště: okres Nymburk
Skútr / moto: Triumph Tiger 1050

Re: Piaggio X9 200 - údržba a opravy

Příspěvekod FunTom » 09 srp 2010, 15:36

Já teda kontroluju měrku na olej pouze když skútr stojí na obou kolech. Když ho totiž postavím na hlavní stojan, tak se na něm kinklá dopředu-dozadu, tudíž měření je nepřesné. Nevýhoda měření na kolech je, že ti někdo skútr musí držet za řídítka... :)
Mene tekel
Uživatelský avatar
FunTom

750+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 775
Registrován: 13 črc 2008, 19:33
Bydliště: Praha 9
Skútr / moto: Piaggio X9 500 i.e. (PRODÁNO)
Tuning / úpravy: xenon+stroba na oslňování, siréna na plašení zvěře, cestovní plexi a válečky Dr. Pulley

Re: Piaggio X9 200 - údržba a opravy

Příspěvekod 1975ak » 09 srp 2010, 15:49

A co opřít skůtra o zeď za řidítko a bok. Stojí pak na rovině a nespadne.
Skůtr je na šrot (SPZ k prodeji)
Malaguti Blog 150 r.v. 2010, Najeto 5xxx km PLUS 15465 km na KEEWAY FOCUS.
Nejdál do Chorvatska a zpět na Keeway Focus 50 ccm -2009SOLO a na Malaguti Blog 150ccm TANDEM-2011.
NEJDE MI SZ - mejl ak1975@post.c z
Uživatelský avatar
1975ak

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 689
Registrován: 14 čer 2010, 13:22
Bydliště: Šalingrad
Skútr / moto: skútr Malamut Blog 160
Tuning / úpravy: otáčkoměr, 2 blinkr, přední 12V zásuvka

Re: Piaggio X9 200 - údržba a opravy

Příspěvekod powerline » 09 srp 2010, 18:02

...... a co ho nechat na hlavním stojanu a pomocí dvou dřevěných klínů pod kolama, vodováhy ho ustavit do roviny :lol: :lol: :lol:
Kingway Koyot 50, rudej číňan.....mimo jiné
powerline

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 44
Registrován: 20 črc 2010, 09:37
Bydliště: Pardubice
Skútr / moto: Piaggio x9 200 evolution
Tuning / úpravy: seriovka

Re: Piaggio X9 200 - údržba a opravy

Příspěvekod FunTom » 09 srp 2010, 21:33

nebo tak... :lol:
Mene tekel
Uživatelský avatar
FunTom

750+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 775
Registrován: 13 črc 2008, 19:33
Bydliště: Praha 9
Skútr / moto: Piaggio X9 500 i.e. (PRODÁNO)
Tuning / úpravy: xenon+stroba na oslňování, siréna na plašení zvěře, cestovní plexi a válečky Dr. Pulley

Re: Piaggio X9 200 - údržba a opravy

Příspěvekod nem.pe » 10 srp 2010, 08:43

tak jsem to ještě skusil protože mi to nedá a našel jsem návod přímo pro 200 nejsem lingvista tak nevím v jakém jazyce
(odhad itálie\francie) a je tam uvedena kapacita 1,1l a při výměně filtru 1.0 l je to dole na stránce huile moteur
a na výstřižku3 ověření hladiny ač vůbec nevím co to je za jazyk tak mi tam stačí dvě slova centrale a horizontale
pole mě centrální stojan na vodorovné ploše o 600 -650 ml tam taky píšou ale pak také píšou po 5 minutách doplnit do maxima
a rozdíl mezi minimem a maximem je 400 ml což by podle mě sedělo naleju 600 ml nechám naplnit filtr čerpadlo a potom doleju do maxima a sem na 1l
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Obrázek
Petr 777661064
Aktuálně: Triumph Tiger 1050 58000Km (já 22000)
Bylo:Piaggio X9 200 EVO 67000Km (já 33000)
Simson skútr 18000Km (Já 7000)
JAWA 350\640 22000Km (já 20000)
JAWA 20 15000Km (já 8000)
nem.pe

250+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 414
Registrován: 06 bře 2010, 21:08
Bydliště: okres Nymburk
Skútr / moto: Triumph Tiger 1050

Re: Piaggio X9 200 - údržba a opravy

Příspěvekod ERka5 » 10 srp 2010, 09:22

Máte recht Kelišová...
Doliju co mám (do litru) a basta.
Tenhle manuál mám taky, jenže fránina není jazyk kterým aspoň minimálně vládnu, takže sem ho ignoroval...
Ale je asi jediný kde je motor 200ccm včetně doporučovaných hodnot. Např svíčka RG6YC... Manuál k 250 uvádí jinou RG4HC což je podle toho co si o svíčkách pamatuji jiná hloubka i jiná teplotní třída.
Co tam dáváte za svíčky?

Ještě asi budu mít spoustu všetečných dotazů, než se trochu solidně zorientuji...
Michal
Piaggio X9 200 EVOLUTION
Kawasaki ER5 '03
Uživatelský avatar
ERka5

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 120
Registrován: 30 črc 2010, 18:38
Skútr / moto: Piaggio X9 200 Evolution ´03

Re: Piaggio X9 200 - údržba a opravy

Příspěvekod nem.pe » 10 srp 2010, 09:55

jo jedinej co jsem našel přímo o 200stovce
no abych pravdu řek tak jedinný co o tý svíčce vím že to je nějaká briska na hodnotu se musím podívat
jezdí, startuje tak jsem to zatím neřešil
to nechám na zimní přípravu
Obrázek
Petr 777661064
Aktuálně: Triumph Tiger 1050 58000Km (já 22000)
Bylo:Piaggio X9 200 EVO 67000Km (já 33000)
Simson skútr 18000Km (Já 7000)
JAWA 350\640 22000Km (já 20000)
JAWA 20 15000Km (já 8000)
nem.pe

250+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 414
Registrován: 06 bře 2010, 21:08
Bydliště: okres Nymburk
Skútr / moto: Triumph Tiger 1050

Re: Piaggio X9 200 - údržba a opravy

Příspěvekod 1975ak » 10 srp 2010, 12:51

Něco o svíčkách najdeš zde: http://www.brisk.cz/page.php?page=2021
Skůtr je na šrot (SPZ k prodeji)
Malaguti Blog 150 r.v. 2010, Najeto 5xxx km PLUS 15465 km na KEEWAY FOCUS.
Nejdál do Chorvatska a zpět na Keeway Focus 50 ccm -2009SOLO a na Malaguti Blog 150ccm TANDEM-2011.
NEJDE MI SZ - mejl ak1975@post.c z
Uživatelský avatar
1975ak

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 689
Registrován: 14 čer 2010, 13:22
Bydliště: Šalingrad
Skútr / moto: skútr Malamut Blog 160
Tuning / úpravy: otáčkoměr, 2 blinkr, přední 12V zásuvka

Re: Piaggio X9 200 - údržba a opravy

Příspěvekod ERka5 » 10 srp 2010, 13:12

O svíčkách vím vcelku dost kdysi sem to studoval..., ale co nevím jakou správnou dát do X9 200. Všechny aplikační katalogy znají jen X9 250...
Nemám odvahu shánět stejnou co tam byla, když vidím jakému odborníkovi to prošlo rukama (viz olej)... :roll:
Naposledy upravil KYBLOS dne 23 črc 2013, 16:13, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
Michal
Piaggio X9 200 EVOLUTION
Kawasaki ER5 '03
Uživatelský avatar
ERka5

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 120
Registrován: 30 črc 2010, 18:38
Skútr / moto: Piaggio X9 200 Evolution ´03

Re: Piaggio X9 200 - údržba a opravy

Příspěvekod powerline » 10 srp 2010, 13:19

.....taky jsem chtěl bejt chytrej :D , tak jsem prostudoval katalogy, jak Brisk, tak NGK a chytrej z toho nejsem ani trochu, protože x9 200 nezná ani jeden :(, málfinu, nebo 250tku znají a při porovnání mezi nima co stroj to jiná svíčka, takže předpokládám, že evička :D , má taky jinou....
Kingway Koyot 50, rudej číňan.....mimo jiné
powerline

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 44
Registrován: 20 črc 2010, 09:37
Bydliště: Pardubice
Skútr / moto: Piaggio x9 200 evolution
Tuning / úpravy: seriovka

Re: Piaggio X9 200 - údržba a opravy

Příspěvekod lkpdshark » 10 srp 2010, 16:52

Dle téhle stránky: http://www.piaggiospares.co.uk/spares/a ... +EVOLUTION
by to měla být CR7EKB NGK
Obrázek
Uživatelský avatar
lkpdshark

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 136
Registrován: 26 lis 2009, 21:08
Bydliště: kdysi Pardubice, nyní Praha 7 - Holešovice
Skútr / moto: Piaggio X9 250 (Honda)
Tuning / úpravy: Dr. Pulley 21g

Re: Piaggio X9 200 - údržba a opravy

Příspěvekod ERka5 » 12 srp 2010, 08:18

já sem včera přivezl z Autokelly originál championku RG6YC stála skoro 300, chystám se ji dnes vyměnit, jsem zvědav jestli se projeví tahle změna na tahu, motor musím nechat podle mě příliš dlouho ohřát jinak nechce táhnout a to by mohla svíčka pomoct.

Jinak tou znalostí teorie o svíčkách sem myslel co znamenají písmenka a číslíčka, souvislosti s délkou svíčky, pracovní teplotou svíčky a podobně, samozřejmě ve vztahu ke tomuto motoru nic nastudovat nejde...

Teď sem si procházel další díly na tom odkazu piaggiospares a našel že se má používat žárovka H4, nejsou i na sterém modelu (non evo) dvě H7?
Michal
Piaggio X9 200 EVOLUTION
Kawasaki ER5 '03
Uživatelský avatar
ERka5

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 120
Registrován: 30 črc 2010, 18:38
Skútr / moto: Piaggio X9 200 Evolution ´03

Re: Piaggio X9 200 - údržba a opravy

Příspěvekod lkpdshark » 12 srp 2010, 08:52

já používám 2x H4. Svítí mi obě světla na potkávačky i dálky. U Eva by měla svítit jedna a jedna. Ono i jednotlivé motorizace by měly jít poznat podle světel (alespoň na britském X9 foru jsem to nedávno našel)
Obrázek
Uživatelský avatar
lkpdshark

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 136
Registrován: 26 lis 2009, 21:08
Bydliště: kdysi Pardubice, nyní Praha 7 - Holešovice
Skútr / moto: Piaggio X9 250 (Honda)
Tuning / úpravy: Dr. Pulley 21g

PředchozíDalší

Zpět na 150-250ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků