Piaggio X9 200 - údržba a opravy

Diskuze o skútrech větších objemů.

Příspěvekod GERD » 11 říj 2008, 22:11

Ty cislice u rezervy znamenaji pouze ujete kilometry na rezervu.
Uživatelský avatar
GERD

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 106
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Havířov
Skútr / moto: Burgman 650 K3

Re: Piaggio X9 200 - údržba a opravy

Příspěvekod Standokan » 08 bře 2009, 18:16

Jsem tu novej.Nedávno jsem pořídil Piaggio x9 200 EVO ,zháním manuál.Pokud možno v češtině.Nemáte někdo?Děkuji :P

18.3. edit:
Ještě se chci zeptat,jak silnou tam máte beterku? Na té co tam mám tak nejsou napsané hodnoty ampérhodin.
Jaké zkušenosti máte z gelovkou a váš názor na ni .
Naposledy upravil KYBLOS dne 23 črc 2013, 16:10, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Standokan

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 53
Registrován: 08 bře 2009, 18:04
Bydliště: Bory okr.Žďár nad Sázavou
Skútr / moto: Piaggio x10 500
Tuning / úpravy: žádné,není potřeba

Re: Piaggio X9 200 - údržba a opravy

Příspěvekod sir_paty » 03 lis 2009, 14:53

Dobrý den přeji, seznámím Vás s mojí situací. Jsem uplný motorkařský začátečník. Koupil jsem tento skútr z Itálie(r.v 2003 najeto cca 29000) a najel cca 200 km teď nastala zima a já se chystám udělat první ale za to důkladný servis. Proto Vás zkušenější prosím o radu.

Chystám se vyměnit:
olej+olejový filtr
vzduchový filtr
svíčku

Chystám se zkontrolovat:
Válečky a variátor (po předčtení diskuse bych rád koupil Multivar)
řemen
kontrastní pružinu

Prosím o názor jestli jsem na něco nezapoměl ke kontrole či výměně a taky jesli jsem schopen válečky, řemen a pružinu zkontrolovat či vyměnit sám.
popřípadě jestli si myslíte že by bylo vhodnější celkovou prohlídkou pověřit nějaký servis

Předem děkuji za vaše názory a za váš čas.
sir_paty

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 4
Registrován: 21 zář 2009, 18:45
Bydliště: Velké Hamry (Jablonec nad Nisou)
Skútr / moto: Piaggio X9 200

Re: Piaggio X9 200 - údržba a opravy

Příspěvekod jarous » 03 lis 2009, 20:34

mam ulozeny manual na ulozto v cestine je na 125- 250 x9 evo http://ulozto.cz/2667205/piccio.rar
Piaggio X9 125-200 2004 evo -prodano
Piaggio X9 500 2007 evo
jarous

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 86
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Holohlavy
Skútr / moto: Piaggio X9 500
Tuning / úpravy: zatím žádné

Re: Piaggio X9 200 - údržba a opravy

Příspěvekod sir_paty » 04 lis 2009, 09:04

Děkuji manuál již mám, snad se bude hodit někomu dalšímu. Jde o především o to jestli jsem na něco nezapoměl a o to co zvládnu sám a na co je lepší servis.
sir_paty

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 4
Registrován: 21 zář 2009, 18:45
Bydliště: Velké Hamry (Jablonec nad Nisou)
Skútr / moto: Piaggio X9 200

Re: Piaggio X9 200 - údržba a opravy

Příspěvekod ERka5 » 30 črc 2010, 19:24

Ahoj. Koupil sem X9 evo 200 a mám zajímavý problém, v motoru je olej přeplněný až do závitu měrky. Mám za tím hledat závadu (nateklý benzín do oleje) nebo se tím maskuje nějaký problém s motorem (úmyslné přelití) nebo byl mechnik jeno takový lempl??? Máte někdo nějakou zkušenost. Zkusím ho zítra vylít a změřit kolik ho tam vlasně je...
Při razantním tahání za heft mi začal ten olej ch..... z airboxu, přičítám to právě tomu množství oleje, co si o tom myslíte?
Díky za rady.
Naposledy upravil KYBLOS dne 24 bře 2013, 19:37, celkově upraveno 1
Michal
Piaggio X9 200 EVOLUTION
Kawasaki ER5 '03
Uživatelský avatar
ERka5

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 120
Registrován: 30 črc 2010, 18:38
Skútr / moto: Piaggio X9 200 Evolution ´03

Re: Piaggio X9 200 - údržba a opravy

Příspěvekod powerline » 07 srp 2010, 14:05

Zdar pížisti :-),
tak nějak dávám svýho otloukánka do kupy a teď řeším....podvozek zjistil jsem, že je v háji silentblok uložení motoru, ve scootlandu 750,-kč, když už tak bych tam dal i ty plastový futra nový, ale proč to píšu.....má toto zásadní vliv na jízdní vlastnosti a když tak jak hodně, měnil to někdo, jakej pocitovej rozdíl v chování zaznamenal, teď jezdím číňana 50tku a moje pížo je při nižší rychlosti oproti němu takový nervozní, soudím, že by to mohlo být tím uložením......
............a druhá věc chci vyměnit olej, filtr......značku oleje moc neřeším spíš mi jde o to, že v té brožuře píšou :-) 5W40, ale co když je zvyklej na něco hustšího, to by pak byl asi problém cooo???, co já vím čím ho ten taliánec krmil.....
Kingway Koyot 50, rudej číňan.....mimo jiné
powerline

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 44
Registrován: 20 črc 2010, 09:37
Bydliště: Pardubice
Skútr / moto: Piaggio x9 200 evolution
Tuning / úpravy: seriovka

Re: Piaggio X9 200 - údržba a opravy

Příspěvekod nem.pe » 07 srp 2010, 14:41

já jsem měnil silentblok byl trochu natržený ale nějaký vliv jsem po výměně nepocítil (možná trochu míň vibrace od motoru ale to je jen pocit)
no je předepsaný 5W40 a jestli tam někdo lil něco jinýho neznamená to že to tomu motoru dělá dobře, a že si na to zvykl
si opravdu nemyslím pokud si nejseš jistý vypláchnul bych motor a dal mu co má dostat já tam dávám repsol Scoot 5W40 za 240 Kč
což si myslím že jde
s nervozitou při nižších rychlostech problém nemám ani před výměnou silentbloku nejsou bouchlý vidle ?
Obrázek
Petr 777661064
Aktuálně: Triumph Tiger 1050 58000Km (já 22000)
Bylo:Piaggio X9 200 EVO 67000Km (já 33000)
Simson skútr 18000Km (Já 7000)
JAWA 350\640 22000Km (já 20000)
JAWA 20 15000Km (já 8000)
nem.pe

250+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 414
Registrován: 06 bře 2010, 21:08
Bydliště: okres Nymburk
Skútr / moto: Triumph Tiger 1050

Re: Piaggio X9 200 - údržba a opravy

Příspěvekod powerline » 07 srp 2010, 17:21

.....nemám problém mu dát co je předepsaný a doufám, že na to i lítal....... jinak skotík byl padlej, je dodrbanej na pravým boku ,pravej prah je prasklej a spodní plastová vana.......ještě jsem neměl čas to rozdělat, takže rám jsem neviděl, snad to bude ok, jinak vidle se nezdaj podtržený, naražený...... chtěl jsem změřit rozvor, ale nějak jsem se k tomu nedostal a pak taky nevím kolik bych měl od osy k ose naměřit...... k té nervozitě bych napsal, že je to snad jen takovej pocit, jsem zvyklej na malýho číňánka a todle je oproti tomu kráva, když přidám nervozita je pryč, spíš jestli nejde o zvyk a jestli jsou bouchlý vidle tak amen se mnou :cry: .........
Kingway Koyot 50, rudej číňan.....mimo jiné
powerline

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 44
Registrován: 20 črc 2010, 09:37
Bydliště: Pardubice
Skútr / moto: Piaggio x9 200 evolution
Tuning / úpravy: seriovka

Re: Piaggio X9 200 - údržba a opravy

Příspěvekod nem.pe » 07 srp 2010, 20:22

jo kravka to je :D
muj je sice taky padlej ale vidle má v poho tak to změřím a dám ti
vědět kolik to mám já
Obrázek
Petr 777661064
Aktuálně: Triumph Tiger 1050 58000Km (já 22000)
Bylo:Piaggio X9 200 EVO 67000Km (já 33000)
Simson skútr 18000Km (Já 7000)
JAWA 350\640 22000Km (já 20000)
JAWA 20 15000Km (já 8000)
nem.pe

250+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 414
Registrován: 06 bře 2010, 21:08
Bydliště: okres Nymburk
Skútr / moto: Triumph Tiger 1050

Re: Piaggio X9 200 - údržba a opravy

Příspěvekod ERka5 » 07 srp 2010, 23:22

olej vyměněn, nalil sem nový Castrol ACT EVO 4T kteý na rozdíl od originální SELENIE šel bez problémů objednat včetně fitru HIFLO 183, přihodil sem ještě shellacký olej na fitry a brzdovku.
Vylil sem starý a pro zajímavost sem ho přelil do odměrky kde se hladina zastavila na 1.2l!!! Podle viskozity (jak voda!!!) bych typul, že viděl ještě linku píža, filtr byl taky origo piaggio prvovýrobní. Nalil sem 625 ml nového (přesně podle manuálu) a je po hodní rysku při postaveníá na bočáku, jak to měříte? všechny manuály (uživatelský CZ, EN i servisní) píšou že se má měřit na bočáku, ale našel sem jeden anglický, kde je napsáno měřit na centrálu...)
Vypral sem vzduchový fitr (asi tak 10x, než se mi zdálo, že už je voda poměrně čistá, takový humus co z toho tekl sem ještě neviděl) a promáznul olejem.
Už se těším na výměnu brzdovky, v okénku měrky je vidět nějaký černý humus...

mám ještě pár dotazů, má evo 200 měření tlaku oleje? Na palubce mi nesvítila kontrolka po zapnutí, po rozdělání sem zjistil, že tam vůbec není osazená (panel na stroji z roku 2003 je kupodivu z roku 2001, ten parchant co to dovezl byl asi takový neumětel, že než by stáčel kilometry tak raději vyměnil palubní počítače, takový zmetky by měli vykastrovat aby se nemohli množit a dělat další malý hajzlíky - omlouvám se ale musel sem to ventilovat :mrgreen: )
Hodil by se mi jednoznačně manuál přímo na 200ccm, ten co tu koluje na 125-250 není ve všem určitě naprosto shodný...
Dají se zadní brzdový destičky vyndat bez sundání kola? Brzdový třmen sem ven nedostal, ale vypadá to, že by to mohlo jít...
Někde sem narazil na to že neukazuje správně otáčkoměr, což je i můj případ, budu hledat, ale kdyby někdo věděl kde to najdu, budu vděčný za odkaz... Otáčkoměr je "posunutý mimo stupnici"...
Dá se nechat přidělat klíč, když nemám červený MASTER KEY ani CODE CARD? Případně kde?
Naposledy upravil KYBLOS dne 23 črc 2013, 16:11, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Michal
Piaggio X9 200 EVOLUTION
Kawasaki ER5 '03
Uživatelský avatar
ERka5

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 120
Registrován: 30 črc 2010, 18:38
Skútr / moto: Piaggio X9 200 Evolution ´03

Re: Piaggio X9 200 - údržba a opravy

Příspěvekod nem.pe » 08 srp 2010, 08:03

já měřím na hlavním stojanu a leju tam přesně 1 litr je to napsané na olejové vaně u měrky oleje a je přesně na horní rysku
origo filtr jde běžně koupit třeba na scootlandu je o trochu dražší než od RMS já ho tam teď mám taky
od RMS zrovna neměli skladem a kdo bude 3týdny čekat že :D
manual přímo pro 200 jsem taky nesehnal
a kontrolka tlaku oleje mi funguje po otočení klíčkem se rozsvítí a po nastartování zhasne
a několikrát se mi stalo že i při plné náplni na horní rysku při hodně tvrdém brždění si kotrolka problikla
a když se to srovná hned zhasne
klíč taky řeším jde to pokud se povede načíst kód imobilizeru v Praze v CČM je pán co dělá klíče i na PIAGGIO
ale je potřeba tam dojet se skútrem a vyzkoušet to protože za to chtěl cca. 1300Kč zatim nebyl čas
pak jsem našel ještě firmu někde v jižních čechách ale na 2 emaily nikdo neodpověděl
Obrázek
Petr 777661064
Aktuálně: Triumph Tiger 1050 58000Km (já 22000)
Bylo:Piaggio X9 200 EVO 67000Km (já 33000)
Simson skútr 18000Km (Já 7000)
JAWA 350\640 22000Km (já 20000)
JAWA 20 15000Km (já 8000)
nem.pe

250+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 414
Registrován: 06 bře 2010, 21:08
Bydliště: okres Nymburk
Skútr / moto: Triumph Tiger 1050

Re: Piaggio X9 200 - údržba a opravy

Příspěvekod powerline » 08 srp 2010, 12:14

.....kontrolka tlaku oleje tam je a funguje mi, .......taky mám jen jeden klíč, ale zatím řeším jiné věci, ........při hledání plastů jsem na netu našel, žee prodávají za 1200 celou sadu použitých klíčů se spínací skřínkou, imobilizérem a kodovou kartou, což taky není podle mě špatná varianta
http://www.scootland.cz/uzbozi/piaggio- ... ........... a stím olejem nevím, jestli na bočním stojánku, si vem, že se ti hladina nakloní, tudíž tam oleje jakoby máš dost, pak to srovnáš a hladina se srovná a oleje máš málo, má tam bejt cca co já vím 1 litr .....taky bych to spíše měřil na hlavním stojanu, ale jestli to tak píšou v té brožuře :D , tak není co řešit.....
Kingway Koyot 50, rudej číňan.....mimo jiné
powerline

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 44
Registrován: 20 črc 2010, 09:37
Bydliště: Pardubice
Skútr / moto: Piaggio x9 200 evolution
Tuning / úpravy: seriovka

Re: Piaggio X9 200 - údržba a opravy

Příspěvekod ERka5 » 09 srp 2010, 07:17

právě že o měření na bočáku píšou v manuálu... A že se tam nevejde celý litr taky, zbytek "zůstává v systému"...
Tak nevím ještě jednou sem si prošel ty manuály, český uživatelský viz níže...

Anglický uživatelský píče měřit na centrálním stojanu, ale oba se shodují na objemu 600-650ml a na centrálu bych musel nalít určitě víc abych byl mezi ryskami - asi ten zmíněný litr...
Servisní manuál (trojjazyčný, modrý) 125-180-250 neřeší, jen postavit na stojan a checknout, ale zase tam je údaj 600-650ml nového dolít...
Servisní manuál k půllitru (X9 500) píše na centrálním stojanu (objemy jsou samozřejmě jiné)
Osobně mi přijde měření na bočáku jako pitomost, ale tomu odpovídají ty všude psané objemy...

To sem tu zase rozvířil vodu, co??? :lol:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Michal
Piaggio X9 200 EVOLUTION
Kawasaki ER5 '03
Uživatelský avatar
ERka5

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 120
Registrován: 30 črc 2010, 18:38
Skútr / moto: Piaggio X9 200 Evolution ´03

Re: Piaggio X9 200 - údržba a opravy

Příspěvekod nem.pe » 09 srp 2010, 07:55

ani ne :D olej jsme měnil zatim 2X měření na bočáku se mi zdá jako pitomost taky
přikládal jsem to špatnému překladu
jo píšou 600 -650 ml ale taky píšou že při výměně olejového filtru to je 1000ml
a olejový filtr máš měnit při každé výměně tak si vyber :D
když to měním já vypustím olej vyměním filtr a abych to měl na horní rysce(měřeno na hlavním stojanu)
musím tam nalít přesně 1000ml (kupuju si litrovky)
a zatím od výměny do výměny 1rok a 4500km mi neubyla ani kapka a to mám najeto 40 000km
Obrázek
Petr 777661064
Aktuálně: Triumph Tiger 1050 58000Km (já 22000)
Bylo:Piaggio X9 200 EVO 67000Km (já 33000)
Simson skútr 18000Km (Já 7000)
JAWA 350\640 22000Km (já 20000)
JAWA 20 15000Km (já 8000)
nem.pe

250+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 414
Registrován: 06 bře 2010, 21:08
Bydliště: okres Nymburk
Skútr / moto: Triumph Tiger 1050

PředchozíDalší

Zpět na 150-250ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků