Diskuze o skútrech větších objemů.
26 pro 2013, 08:41
Zdravím všechny
mám skutr Piaggio X9 200 evolution a potřeboval bych sehnat celé levé zpětné zrcátko s integrovaným blinkrem. Prosím dejte vědět a předem děkuji za info
26 pro 2013, 16:42
Je to docela ranec můžu sehnat za 3300,- nové.Mrkni na netu třeba seženeš něco levnějšího a nebo použité.
na bazoši jsem našel za 2500 ale pravé
26 pro 2013, 20:07
sháním ho od léta a použité sem nikde nenatrefil
21 dub 2015, 22:35
Ahoj,
koupil jsem X9 200 Evo a potřebuju vyměnit olej. předchozí majitel tam nalil tohle:
http://www.zbozi.cz/vyrobek/castrol-pow ... 10w-50-1l/ovšem nevím, jestli je to to nejlepší pro tenhle motor. mělo by tam být 5W 40, ne? dá se to vyměnit nebo mám zůstat u 10W.
co tam máte vy? díky
22 dub 2015, 06:11
Dole pod vickem dolivani je na karteru vyrazeny co se tam ma lit, zkus to najít.
22 dub 2015, 10:28
no jasně, tam je 5W, ale jde mi o to jestli to můžu prostě vyměnit! vypustit 10W a nově nalít 5W. aby to tam nenadělalo víc škody než užitku!!
22 dub 2015, 11:18
Ja sem tam taky nalil 10 a asi po 1000km jsem zjistil ze tam patří 5. Nic se nestalo skutr jezdi porad. Ale kritici ti řeknou ze se to nesmí za žádných okolnosti míchat. Kdyz to uděláš jednou tak vtom nevidím problém. Jo a od té doby jsem ujel 20k takze se nic nestalo.
22 dub 2015, 12:40
tak si asi sám odpovím:
Přechod z "polo"syntetiky na "plnou" syntetiku
Zvěsti o zadření motoru při záměně polosynt.oleje za syntetický z titulu nečistot a úsad v motoru jsou holý nesmysl! Moderní minerální i polosyntetické oleje mají dostatek detergentně-disperzních přísad na to, aby spolehlivě ochránily i velmi zatížený motor od vzniku a usazování karbonu a jejich základové oleje jsou stavěny tak, aby samy vykazovaly co nejnižší tvorbu tepelně oxidačních produktů. Není důvod proč nepřejít bez obav na kvalitní plně synt. olej, pokud to dovolí technický stav motoru a doporučuje výrobce motoru.Pouze v případech dřívějšího používání nekvalitního nebo nevhodného oleje může dojít při nasazení kvalitního moderního oleje (a to i čistě minerálního) k překotnému uvolnění karbonových úsad, které disperzanty nestačí rozmělnit a rozptýlit. V tom případě může dojít k ucpání některého mazacího kanálku a následné havárii motoru.
Syntetický olej není žádný zázrak! Jeho hlavní výhody oproti oleji minerálnímu spočívají v jeho viskozitně-teplotní stabilitě (vliv na rychlost promazání a pasivní odpory v motoru za studena,hlavně v zimě) a tepelně-oxidační stabilita (vliv na tvorbu vysokoteplotních úsad - tj. karbonu aj.). Rozhodně u něj nehledejte nějaké lepší mazací schopnosti než mají minerální oleje. Ty mají oproti jiným olejům až oleje s esterovou složkou.
zdroj : oleje.cz
22 dub 2015, 13:41
Najprv si zistite co znamena 5w alebo 10w, a potom co hovori norma API o vykonostnej triede oleja,aby ste prestali rozlisovat oleje na syn a polo a podobne
22 dub 2015, 14:36
děkuji. a tato odpověď mi pomůže v čem? nechci se stát odborníkem na oleje. proto jsem se ptal na fóru, aby mi někdo znalý poradil, co mám udělat!
Děkuji
22 dub 2015, 15:12
@Laminator: Dusan14 ti len napisal, ze rozlisujes olej na polo a full syntetiku podla udaju o jeho viskozite, co je nespravne. Nemusis byt odbornik na oleje, toto su ale zakladne vedomosti, ktore by mal kazdy, kto si robi servis sam aspon zhruba ovladat. Nic v zlom, peace.
29 dub 2015, 23:36
rozdíl 5W a 10W je ve viskozitě a podstané je to za studena. Kde je předepsaný 5W který je z mechanického hlediska méně viskozní (řidší). Pokud použiješ vizkoznější 10W tak se stane to, že za studena nemusí olej dostatečně mazat a neprojeví se to hned, ale časem budou vice opotřebované např. vačky ventilů nebo i šály na klice, prostě se tam dostane olej později, než výrobce stanovil...
Pokud je použije naopak řidší olej kde mý být hustší (viskoznější) tak je riziko větší, můně nastat to, že olejová pumpa není schopná vytvořit dostatečný tlak aby natlačila olej všude, kde má být a tím dojde třeba i k zadření motoru... Čím víc má motor nalítáno tím je toto riziko větší, jsou větší vůle na pumpě, širší kanálky a pod.
Já bych to při výměně vrátil na požadovaný 5W, ten kdo to tak vykoumal prostě chtěl ušetřit pár desetikorun co je rozdíl mezi nimi, ale buď rád že tam nenalil třeba olej do friťáku
30 dub 2015, 10:29
Děkuji, konečně mám trochu jasněji! H.
06 čer 2015, 10:53
Ahojte chystám se měnit silenblok co je vlevo za stojanem . Jsou tam ještě nějaké jiné co by držely motor že bych taky rovnou vyměnil? díííky