rozdíl 5W a 10W je ve viskozitě a podstané je to za studena. Kde je předepsaný 5W který je z mechanického hlediska méně viskozní (řidší). Pokud použiješ vizkoznější 10W tak se stane to, že za studena nemusí olej dostatečně mazat a neprojeví se to hned, ale časem budou vice opotřebované např. vačky ventilů nebo i šály na klice, prostě se tam dostane olej později, než výrobce stanovil...
Pokud je použije naopak řidší olej kde mý být hustší (viskoznější) tak je riziko větší, můně nastat to, že olejová pumpa není schopná vytvořit dostatečný tlak aby natlačila olej všude, kde má být a tím dojde třeba i k zadření motoru... Čím víc má motor nalítáno tím je toto riziko větší, jsou větší vůle na pumpě, širší kanálky a pod.
Já bych to při výměně vrátil na požadovaný 5W, ten kdo to tak vykoumal prostě chtěl ušetřit pár desetikorun co je rozdíl mezi nimi, ale buď rád že tam nenalil třeba olej do friťáku