Piaggio X8 250

Diskuze o skútrech větších objemů.

Re: Piaggio X8 250

Příspěvekod ORBITH46 » 07 srp 2015, 08:14

Promiň píšu z mobilu u silnice s rozbitym skutrem.

Ja tuhle žlutou zátku mám také v gumě,ale průchozí. Je to správně? Na obrázku je zaslepena. Skútr šel po několika hodinách napoprvé nastartovat. Můj problém je tedy,že se ulije.

Obrázek


Edit: příspěvek upraven.

Poradí někdo?
Uživatelský avatar
ORBITH46

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 14
Registrován: 19 črc 2015, 14:55

Re: Piaggio X8 250

Příspěvekod zitow » 10 srp 2015, 10:29

Karburátor ven pořádně vypucovat. Ten molitan patří do té plastové krytky. Možná budeš muset přetěsnit.
Uživatelský avatar
zitow

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 294
Registrován: 17 dub 2013, 19:17
Bydliště: Třebíč
Skútr / moto: X9 125 》200 evolution
Tuning / úpravy: Dr.Pulley sliders, Leo 4road, iridium NGK

Re: Piaggio X8 250

Příspěvekod ORBITH46 » 10 srp 2015, 10:33

Přetěsnit co? Jak nastavit bohatost směsi? Za každé info díky
Uživatelský avatar
ORBITH46

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 14
Registrován: 19 črc 2015, 14:55

Re: Piaggio X8 250

Příspěvekod zitow » 11 srp 2015, 09:22

Ten molitan patří do toho plastu. Je to filtr zabraňující poškození membrány. Asi budeš potřebovat novou manžetu akcelerační pumpičky. Přetěsnit poškozené tesnění jestli nějaké objevíš. Bohatost směsi ovlivňují trysky.Jediné co můžeš štelovat šroubem je bohatost volnoběžné směsi. Množství paliva reguluje otevíráním trysky, je na levé straně za přírubou karburátoru. Záslepky na obrázku jsou pouze přepravní.
Uživatelský avatar
zitow

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 294
Registrován: 17 dub 2013, 19:17
Bydliště: Třebíč
Skútr / moto: X9 125 》200 evolution
Tuning / úpravy: Dr.Pulley sliders, Leo 4road, iridium NGK

Re: Piaggio X8 250

Příspěvekod ORBITH46 » 11 srp 2015, 10:03

Díky za rady. S tou manžetou akcel. pumpičky máš pravdu. Bohatost směsi jsem nastavil dle manuálu na dvě a půl otáčky. Svíčka má dobrou barvu.

Trápí mě max. rychlost. Mám X8 200ccm a nedostanu se přes 100km/h.
Uživatelský avatar
ORBITH46

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 14
Registrován: 19 črc 2015, 14:55

Re: Piaggio X8 250

Příspěvekod marcusonic » 11 srp 2015, 13:33

Me ve stejne motorizaci (Piaggio Xevo) pomohla vymena remene. Dal jsem Malosi a razem to lita 130 km/h (tachometrovych). Puvodne 110.
marcusonic

10+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 17
Registrován: 07 pro 2014, 08:33

Re: Piaggio X8 250

Příspěvekod zitow » 11 srp 2015, 13:54

Jj řemen a válečky udělají hodně.
Uživatelský avatar
zitow

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 294
Registrován: 17 dub 2013, 19:17
Bydliště: Třebíč
Skútr / moto: X9 125 》200 evolution
Tuning / úpravy: Dr.Pulley sliders, Leo 4road, iridium NGK

Re: Piaggio X8 250

Příspěvekod Kolohnát » 13 dub 2016, 01:50

zdenek.d píše:Ahoj chci se zeptat u X8 mi něco jako rachtá z motoru.Když nastartuji v pohodě trochu přidám plyn a pustím tak se to ozívá přidám a nic,když je zahřátá tak na volnoběh běží dobře.Myslel jsem jestli to nedělá řetěz.Mám najeto 19500km.Měnil ho zvás už někdo?


Zdar,tady ten zvuk,co všichni popisujete a je to nemoc těhle piaggio motorů,způsobuje zvětšená vůle v otvorech unašeče vodní pumpy.Unašeč je plastový a ty 3 šroubky na rotoru altíku co ho unašejí mají navulkanizované gumy,toto se časem omele a dělá to ten rachtavý zvuk,hlavně při nepravidelném volnoběhu nebo příliš nízkých otáčkách,taky je to nejvíc slyšet než se ohřeje motor.Pokud to vyloženě neznamená blížící se konec ložisek nebo těsnění vodní pumpy(mimochodem další nemoc těhle motorů),není to nic vážného,spíš jen o zvuku
Stačí si vzít kus uřízlé násady od koštěte a poslechnout si přes něj dekl alternátoru,je to tam dobře slyšet :wink:
Uživatelský avatar
Kolohnát

100+
 
Reputace: 7
Příspěvky: 100
Registrován: 25 srp 2014, 12:53
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Burgman 125,2007

Re: Piaggio X8 250

Příspěvekod ORBITH46 » 13 dub 2016, 09:24

Ahoj kluci, budu měnit olej v X8 200. Koupil jsem Repsol Moto Scooter 4T 5W-40 1l, po kolika km měníte? Cca 3000KM? Ten jejich manuál je zmatenej. A ještě mě zajímá interval výměny převodového oleje? Díky za info :)
Uživatelský avatar
ORBITH46

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 14
Registrován: 19 črc 2015, 14:55

Re: Piaggio X8 250

Příspěvekod speedway » 13 dub 2016, 14:24

Ja mením olej po 5000 km.Prevodový olej som menil prvý krát po 20000 km.A po vypustení vyzeral ako nepoužívaný.

to som poslal ja
Uživatelský avatar
speedway

25+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 41
Registrován: 07 zář 2011, 16:51
Skútr / moto: piaggio x8 200ccm
Tuning / úpravy: seriova vyroba

Re: Piaggio X8 250

Příspěvekod Kolohnát » 13 dub 2016, 15:06

ORBITH46 píše:Ahoj kluci, budu měnit olej v X8 200. Koupil jsem Repsol Moto Scooter 4T 5W-40 1l, po kolika km měníte? Cca 3000KM? Ten jejich manuál je zmatenej. A ještě mě zajímá interval výměny převodového oleje? Díky za info :)


No jsou to Taliáni,ti byli vždycky trochu mimo :D

Podle toho manuálu se má olej měnit z počátku,tuším první dvě výměny po 3 tisících,potom už po 6 tisících.Je to z důvodu záběhu a výplachu motoru od různých mikrotřísek po opracování,kdy se prostě předpokládá v oleji větší výskyt mikročástic a je dobrý to dostat ven z motoru.Je to tak snad u všech nových strojů a za komančů to byla z důvodu hrubších technologií opracování a nedokonalých olejů doslova alfa omega další budoucnosti stroje.Dneska už jsou technologie strojírenství trošku jinde a taky marketing,který nepředpokládá nekonečné opravy opotřebených motorů raději mlčí co se týče návodů jak co nejvíce prodloužit život motoru

Do X 8 samozřejmě patří výhradně olej splňující předepsanou normu dle výrobce,píšou to v příručce,píšou to na bloku motoru.Třeba u 200ccm 5W40,je to díky uložení kliky na šálkách,kde jsou předpoklady pro časté starty a nedůkladně prohřátý motor.
Jiné motory,které mají kliku uloženou ve valivých ložiskách mají většinou předepsaný 10W40

Pro bezproblémový předpoklad stačí dodržovat intervaly předepsané výrobcem,když někdo mění u olítané X8 olej po 3tis km,když najede za rok 6000km,tak tím nic nezk*rví,ale taky ničeho nedosáhne,vzhledem k cenám oleje je to spíš nerentabilní.Ideální stav je prostě ten kilometrový průběh za sezónu projet celý a na jaře to po důkladném prohřátí motoru vyměnit.Přece jen stroj je od toho aby sloužil nám,ne my jemu :wink:

Taková perlička z dílny Taliánů:Zrovna nedávno jsem měnil u X8 plastové víčko termostatu(údajně taky bolest piaggia),které bylo prohlé a lehce podsakovalo.V rámci vyčištění od toho fridexového shitu a kontroly těsnění jsem vydloubnul termostat a pod ním na mě koukala pěkná macatá několikkrát přeložená,spirálovitá špona od vrtačky nebo frézky,která skoro úplně zacpala kanálek do hadičky.Na chodu skůtru se to sice celou dobu nijak neprojevovalo,ale je vidět jejich přístup k práci.Jen podotknu,že veškeré šroubky na skútru byly ještě začrtlé tou jejich tužkou od výroby,takže do toho nikdo předtím nehrabal
Uživatelský avatar
Kolohnát

100+
 
Reputace: 7
Příspěvky: 100
Registrován: 25 srp 2014, 12:53
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Burgman 125,2007

Re: Piaggio X8 250

Příspěvekod TUNER » 13 dub 2016, 15:56

Přesně tak. Quasar má předepsanou výměnu po 6000 km.

Uvádí : kontrola po 3000 km a po dalších 3000 km výměna (celkem tedy 6000 km )) Nevim jak u X8,ale muj ital se mi pokaždé při vynulování intervalu nastaví na 3000 km které se odpočítávají a jednou na mě po dosažení této hranice začne blikat check - kontrola a když to vynuluju po dalších 3000 km change - výměna ;-)
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Piaggio X8 250

Příspěvekod Kolohnát » 13 dub 2016, 23:45

X 8 právě tu kouzelnou hlášku nemá ani nervozní očko.Je tam za plexisklem jen pár hnusných barevných kontrolek a lá karosa vztahujících se k běžným provozním věcem
Uživatelský avatar
Kolohnát

100+
 
Reputace: 7
Příspěvky: 100
Registrován: 25 srp 2014, 12:53
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Burgman 125,2007

Re: Piaggio X8 250

Příspěvekod ORBITH46 » 14 dub 2016, 02:57

Díky za vyčerpávající info. A interval výměny převodového oleje?
Uživatelský avatar
ORBITH46

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 14
Registrován: 19 črc 2015, 14:55

Re: Piaggio X8 250

Příspěvekod JRM66 » 14 dub 2016, 07:53

Každych 20tkm alebo aspoň 1x za štyri roky!
MOTO: BMW R 850R.95tkm, teraz 105tkm Piaggio Liberty 125 m.02 Maslová metla. cca. 45tkm teraz cca.65tkm Beverly 250 RST-ie 04 silver Italka.kauf.27tkm, aktuál 50tkm Dalšie BV250-300ie Tourer čierna z CZ teraz už white pearl 566. Viva Piaggio! BV 350 ST
JRM66

500+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 725
Registrován: 08 říj 2015, 18:22
Bydliště: Totalitna EU. v panelaku zatiaľ
Skútr / moto: BV RST 250ie BV-300 Tourer BV-350 ST
Tuning / úpravy: Vymenena pôvodna brzdova kvapalina!

PředchozíDalší

Zpět na 150-250ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků

cron