Diskuze o skútrech větších objemů.
Odeslat odpověď

Piaggio X 8 Blokace SAS systému a projevy

17 črc 2017, 23:39

Zdar
Zajímaly by mě vaše zkušenosti s odstavením této ekologické fičury
Moje zkušenost je taková,že jsem to dnes udělal,protože nebylo zbytí a už nezbývalo na co jiného se zaměřit a jsem opravdu VELMI spokojen

Takže pokud někoho už nebaví poslouchat ten odporný hlasitý klepavý zvuk,vycházející z pravé strany motoru,z prostoru deklu alternátoru,zvláště u studeného motoru
Nebo to někomu lehce pšouká do výfuku při brždění motorem,obzvláště z vyšších otáček po rychlejší jízdě
Nebo má někdo i po seřízení stále problémy s nestabilním,houpavým volnoběhem
Nebo to někomu po zahřátí "prdí,fouká" z výfuku na volnoběh víc než je obvyklé

Udělejte to a odstavte tu hnusnou,předraženou,zlou,ekoteroristickou věc a kurvítko v jednom a odměnou bude to,že skútr bude krásně tichoučký ve všech režimech,volnoběh bude absolutně stabilní a krásně seříditelný,odpadne starost a údržba filtrů sekundárního přívodu vzduchu,odpadne potencionální problém na cestách a pokud už to máte v háji,tak odpadne kupování předražené a zbytečné kraviny :idea:
Nemá to absolutně žádný vliv na spotřebu ani výkon,nijak zásadně se nezvýší smrad z výfuku,odstavení nic dále nezkurví,ani katalyckou vložku ve výfuku(která je u starších,oběhaných kousků stejně po smrti)

Účel sekundárního přívodu vzduchu(SAS systému) je ten,že to přivádí řízeně čistý vzduch na začátek výfukového potrubí za výfukové ventily a ten pak dopomáhá důkladnějšímu prohoření zbytků nespálené směsi ve výfukovém potrubí=čistější emise

Funguje to tak,že to řídí ventil,který je ovládán podtlakem přivedeným z příruby karburátoru.Podle síly podtlaku v ovládací hadičce ventilu,ventil reguluje množství vzduchu přivedené na začátek výfukového potrubí v hlavě válce(za proudem spalin při výplachu vznikne podtlakový impuls,který si nasaje dávku vzduchu od SAS ventilu).Tento vzduch je předem přefiltrován(ještě před SAS ventilem) přes SAS filtry,umístěné ve víku alternátoru,jsou tam dva,jeden pod plastovým krytem a druhý přímo ve víku(dostupný pouze při demontáži celého víka,tzn. vypuštění chladící kapaliny,odpojení konektrou,odpojení hadic atd. atd.)

Bohužel,pokud se posere něco v tom SAS ventilu,má to projevy viz. výše a ventil je poměrně drahá záležitost.

Já jsem to udělal tak,že jsem si vyrobil podle originálního měděného těsnění,které na mě vypadlo mezi spojem hlavy válce a SAS trubky,záslepku z cca 3mm hrubého alu plechu,ve stejném tvaru jako původní těsnění,ale bez otvoru uprostřed.A tu jsem tam vsunul místo origo těsnění,které jsem si schoval na horší časy.

Potom jsem demontoval SAS ventil z plastového krytu filtru a do jeho vstupu vzduchu jsem napasoval přesně padnoucí gumovou záslepku(např. karosářská záslepka na dutiny)

Ovládací hadičku podtlaku přivedenou z příruby sání jsem normálně nechal na svém místě

Zacpat jenom SAS ventil nestačí,musí se to zaslepit i u hlavy válce tou záslepkou,rovněž jenom zaslepení ovládací hadičky taky nestačí :!:

Místa zaslepení označena červeně

Dodatek:Hadičku ovládání SAS ventilu od příruby sání bych doporučil nakonec taky zaslepit,protože při porušení membrán v SAS ventilu by to mohlo tady dělat taky neplechu i když jsou oba koce SAS ventilu zaslepené,nebo dělat ještě lehký kravál díky pulzaci membrány ve ventilu,jistota je jistota

Při tomto způsobu odstavení to jde vždy snadno vrátit do původního stavu

To je tedy moje rada

Pokud jste to už někdo dělali a pevně věřím,že ano,podělte se se svými zkušenostmi :idea:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Odeslat odpověď