Diskuze o skútrech větších objemů.
10 úno 2011, 14:17
Vzhledem k tomu že jsem v žádném fóru nenašel nic o tomto stroji tak ho zakládám ať si můžem povyměňovat zkušenosti apod... Mám VESPU GT 200 rv 2003 a jsem s ní velice spokojen. Jede neskutečně dobře a to i když mám 105kg vítězím na semaforech skoro vždy
). Problém mám s tím, že mi hážou řidítka, tak se teď po výměně pneu a tlumiče chystám na ložiska v kole.... bude to dřina ale snad to pomůže, jelikož mají vůli. Termostat při zkoušce otvírá, ale aby se ručička teploměru dostala na půlku musím jet tak půl hodiny v koloně což budu taky řešit. Mám tam velký plexi a je to super, i v dešti jsem skoro v suchu
) a hlavně nemůsím mít brýle a nefouká mi di xichtu. Jo a prosil bych o doporučení nejlepšího oleje... Tak doufám že se tu nějaký vespař ozve. Díky Vojta
10 úno 2011, 14:54
Olej klasika do Piaggio motorů 5W40 specifikace API SJ, nebo SL. V manuálu je Selenia HI Scooter 4t 5w40, jinak můžeš použít např. Castrol Act-Evo scooter 5w40, Motul Scooter 4t 5w40, Repsol Moto Scooter 4T 5W40, AGIP CITY HI TEC 4T 5w40 a podobně. Záleží na tobě co tam dáš, pokud to plní specifikaci, danou výrobcem, je to jedno. Agip a Selenia mají certigikaci Piaggio group. Olejovej filtr sem zatím nejlevněji našel Hiflo v Elitu. Do převodovky normoš 80w90 převyšující API GL 3, já jezdím Mogul transmision 80w90H za 140kč litr. Jinak mrkni sem
http://www.vespa.cz/chat/ . Motor GT 200 je shodnej s ostatníma Piaggio dvoustovkama a motory LEADER LC (125/180ccm), takže vše, co se tu o nich probírá platí i pro tvou Vespu.
10 úno 2011, 18:18
Co se týče toho kmitání řidítek tak se koukni i na řízení,ložiska nebo jestli není volné,ono skůtry na to trpí, ikdyž je vše vpořádku,někdy stačí nějaká nedokonalost na pneumatice.
12 úno 2011, 17:30
Pánové mnohokrát děkuji za rady. Dnes jsem rozhodil to přední kolo... no síla,v ložiskách byla sice sprostě natlačená nová vezelína, ale ta stará by se dala strouhat. asi to zažilo v minulosti krušné chvilky. Jinak jsem začal s přípravou na sezonu a zjistil jsem, že mi v nejmenovaném servisu v Praze nalili do motoru místo 1l oleje cca 1,5l jelikož jsem po roce vypustil 1,3 l a asi třikrát čistil filtr sání do půlky napuštěný tímto olejem. Takže ponaučení.... pokud nemusím nikdy to nedám do servisu a budu se s tím raději je.at sám.
26 dub 2011, 09:23
Hážou vám řidítka? Házeli mi asi rok, měnil jsem přední tlumič, pneu, upravoval tlak v pneu a beze změny, včera jsem to rozhodil a dotáhl jsem ložisko řízení a super... jako nový....
26 dub 2011, 09:27
jojo, ten letmáč je na tohle citlivka. Bohužel někdy se musí vyměnit komplet krk i s miskama, protože se to povoluje a nejde to seřídit.
19 kvě 2011, 06:59
Jen ten pražský servis jmenuj aby ostatní věděli komu se vyhnout. Já sem měl úplně stejný problém, motor házel do sání olej jak zběsilý, vylil sem ho cca litr a čtvrt ze stejného motoru akorát na X9...
Fascinuje mě blbost toho servisáka, když má hned vedle nalévacího otvoru na bloku napsáno 1000ccm 5W40. To by snad měl zvládnout i ret.... z pomocné školy nalít správné množství
Naposledy upravil
KYBLOS dne 26 bře 2013, 17:14, celkově upraveno 1
Důvod: Úprava neslušných výrazů
19 kvě 2011, 08:40
Já jsem nedávno měnil olej v převodovce na jednom nejmenovaném stroji (ne můj
) a olej tam byl narvanej až po vpusť. Povolil jsem měrku a vyteklo na mě asi dvě deci horkýho oleje. Taky ho tam dával nějakej ret..... servisák, kterýmu ryska na měrce nic neříká. Mám ale pocit, že to co píšou na bloku motoru je objem oleje bez olejového filtru. Když měníš olejovej filtr, tak si u svýho motoru připočti asi +- decku. U svý exVespy jsem dával na rysku necelých 1,2L oleje.
Naposledy upravil
KYBLOS dne 26 bře 2013, 17:13, celkově upraveno 1
Důvod: Úprava neslušných výrazů
21 čer 2011, 18:37
Koupil jsem si GT 200, rok výroby 2005, dotaženou z Itálie a musim říct, že jsem maximálně spokojenej. Jezdí fakt skvěle, výkon je hodně slušnej a navíc je to krásnej skůtr. Najeto má 24 tis, tak doufám, že ještě hodně vydrží.. Byl pravidelně servisovanej po 5 tis a je ve skvělym stavu, tak se toho nebojim..
30 črc 2011, 23:58
VESPAGT200 píše:Hážou vám řidítka? Házeli mi asi rok, měnil jsem přední tlumič, pneu, upravoval tlak v pneu a beze změny, včera jsem to rozhodil a dotáhl jsem ložisko řízení a super... jako nový....
Jak už jsem tu někde psal a nechával si radit, na začátku roku jsem si pořídil stejnou mašinu GT 200L rv2003 (je úžasné že jsem jenom kousek od tebe pod kopcem na Palmovce
tak doufám že se budeme potkávat) a řešim úplně stejnou situaci jako tu popisuješ. Už od začátku mi dost hážou řidítka.
Měl jsem tam velké plexi tak jsem si myslel že je to tím ale i když jsem ho sundal tak to sice bylo o něco lepší ale rozhodně ne úplně v pořádku. Zkrátka když sundám ruce z řidítek tak se řízení pěkně rozvlní a musím se jich urychleně zase chytnout. Mohl bys mi prosímtě nějak popsat jak se ti podařilo dotáhnou to ložisko řízení (jak se k němu dostat a co je na to potřeba) Díky moc za pomoc Vítek
31 srp 2011, 13:05
Hochmalik píše:VESPAGT200 píše:Hážou vám řidítka? Házeli mi asi rok, měnil jsem přední tlumič, pneu, upravoval tlak v pneu a beze změny, včera jsem to rozhodil a dotáhl jsem ložisko řízení a super... jako nový....
Jak už jsem tu někde psal a nechával si radit, na začátku roku jsem si pořídil stejnou mašinu GT 200L rv2003 (je úžasné že jsem jenom kousek od tebe pod kopcem na Palmovce
tak doufám že se budeme potkávat) a řešim úplně stejnou situaci jako tu popisuješ. Už od začátku mi dost hážou řidítka.
Měl jsem tam velké plexi tak jsem si myslel že je to tím ale i když jsem ho sundal tak to sice bylo o něco lepší ale rozhodně ne úplně v pořádku. Zkrátka když sundám ruce z řidítek tak se řízení pěkně rozvlní a musím se jich urychleně zase chytnout. Mohl bys mi prosímtě nějak popsat jak se ti podařilo dotáhnou to ložisko řízení (jak se k němu dostat a co je na to potřeba) Díky moc za pomoc Vítek
No je to docela dřina, ale jak to budeš dělat po druhé tak to je tak za 10 min. (v servise 1800Kč co jsem se ptal) co si pamatuju: sundat plexi, odstrojit plast kolem řidítek, přední schránku včetně okolního plastu no, odpojit náhon tachometru a pak vyšroubovat čep u řidítek, řidítka odehnout a jsi u ložiska no a to jsem namazal a dotáhl velkýma kleštěma a hotovo. Jinak omlouvám se mechanikům že musí číst takový paskvil ale lépe to popsat neumím.
31 srp 2011, 15:26
Tak nyní řeším další problém, když skůtr den stojí, tak musím min. 6 - 15 vteřin točit motorem než to chytne. Myslel jsem že bude někde netěsnost v podtlakových hadicích, ale všechny jsem překontroloval a pro jistotu přidal objímky a beze změny. Zřejmě něco v karburátoru. Napadá vás něco? Díky
02 zář 2011, 11:03
VESPAGT200 píše:Hochmalik píše:VESPAGT200 píše:Hážou vám řidítka? Házeli mi asi rok, měnil jsem přední tlumič, pneu, upravoval tlak v pneu a beze změny, včera jsem to rozhodil a dotáhl jsem ložisko řízení a super... jako nový....
Jak už jsem tu někde psal a nechával si radit, na začátku roku jsem si pořídil stejnou mašinu GT 200L rv2003 (je úžasné že jsem jenom kousek od tebe pod kopcem na Palmovce
tak doufám že se budeme potkávat) a řešim úplně stejnou situaci jako tu popisuješ. Už od začátku mi dost hážou řidítka.
Měl jsem tam velké plexi tak jsem si myslel že je to tím ale i když jsem ho sundal tak to sice bylo o něco lepší ale rozhodně ne úplně v pořádku. Zkrátka když sundám ruce z řidítek tak se řízení pěkně rozvlní a musím se jich urychleně zase chytnout. Mohl bys mi prosímtě nějak popsat jak se ti podařilo dotáhnou to ložisko řízení (jak se k němu dostat a co je na to potřeba) Díky moc za pomoc Vítek
No a pro názornost koukni na: "odkazy na videa oprav, aneb jak na to" a budeš mít jasno.
12 zář 2011, 23:52
Díky moc za pomoc a rady. Určitě se na to podívám (jenom si nejsem jist zda to všechno zvládnu). Můžete poslat link na ty údržbová videa. Thanx Vítek
27 črc 2012, 09:43
Vyvažovat kola na skůtru...? Že se to nedělá...? že to není potřeba když to jezdí tak do 120km/h...? díky Hamletovi hamletovygumy.cz jsem sehnal pneu za super cenu a ještě byl velmi ochotný to hodit na vyvažovačku (na moji žádost, jelikož se pořád vrací problém s kmitáním řidítek) a najednou bylo jasno, nevím v jakých je to jednotkách, ale ukázalo se, že na jednom kole 60 a na druhém 40 což je podle mě fakt dost jízda je zase o něco jistější.