Piaggio Hexagon - otázky a odpovědi

Diskuze o skútrech větších objemů.

Re: Piaggio Hexagon - otázky a odpovědi

Příspěvekod 942004 » 21 kvě 2012, 16:14

Potřebuju radu :idea: :idea: :idea: Opravuji kamošovi Hexagona a nevím si rady :roll: Po 1km je teplota v červeným a sepne ventilátor na chladiči,trochu to sleze a za chvíli zase.Termostat jsem vyměnil,ale dělá to pořád.Připadá mi,jako by vodni pumpa nefungovala.Levá trubka od motoru je hned vařící a ta zpětna co se vrací od chladiče je studená.Taky když povolím zátku na chladiči,moc vařící to není,ale teplota je v červeným :!: :!: :!: Nebo ucpanej chladič :?: :?: :?: Prosím o každou radu.Díky předem :(
Jezdi hlavou,předvídej a přežiješ....
http://www.piaggio-club.net
krásná minulost-Piaggio Hexagon 125 EX
Uživatelský avatar
942004

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 436
Registrován: 04 kvě 2009, 18:49
Bydliště: Praha-Spořilov , Brno-Líšeň
Skútr / moto: Piaggio X8 250 i.e.,Cagiva Cucciolo 50
Tuning / úpravy: turistické plexi Kappa,variátor Malossi Multivar,svíčka Denso iridium,laděný výfuk MIVV,vzduchový filtr Malossi Redsponge,reflexní proužky na ráfky,led parkovačky,top case-kufr Givi 46l+opěrka.

Re: Piaggio Hexagon - otázky a odpovědi

Příspěvekod sedli » 21 kvě 2012, 16:22

"číslo" - V 1.řadě vypustit vodu tím šroubem u baterie a zkusit foukat do hrdla u řídítek zda to bude profukovat systémem až po ten šroub ( měl by stříkat ven nějaký zbytek vody ), popř. nasypat potravinářský barvivo do chladiče - zjistit zda protéká voda nebo je problém. Ale asi to vypadá že se rozbila nebo sekla nějakým způsobem vrtulka v čerpadle, nebo zadřelo ložisko.

Edit : počítám s tím, že řemínek jste kontrolovali.
Bylo : Piaggio Hexagon 125 LX 1996, Honda PCX 125 2011, Suzuki GSX-F, Kawasaki Versys 650.
Nyní : Kentoya HAMMER II-i 125
Uživatelský avatar
sedli

1500+
 
Reputace: 27
Příspěvky: 1942
Registrován: 27 črc 2009, 16:03
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda PCX 1.generace
Tuning / úpravy: Laděný výfuk IXIL dual HyperLow, vyhřívané gripy Oxford,reflexní proužky na ráfky, LED parkovačky, karbonová fólie na pár dílech, množství originálních škrábanců a prasklin

Re: Piaggio Hexagon - otázky a odpovědi

Příspěvekod 942004 » 21 kvě 2012, 16:29

A kde najdu vodní pumpu a jak se k ní dostanu :?: :roll: Jakej řemínek?

edit:
Tak,ucpaný to není,vše je průchodný. Ted už jedině ta vodní pumpa,ale nevím,kde je :roll: :!: :!: :!: CO jsi měl na mysli s tím řemínkem.Je tam jen u olejového čerpadla.
Jezdi hlavou,předvídej a přežiješ....
http://www.piaggio-club.net
krásná minulost-Piaggio Hexagon 125 EX
Uživatelský avatar
942004

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 436
Registrován: 04 kvě 2009, 18:49
Bydliště: Praha-Spořilov , Brno-Líšeň
Skútr / moto: Piaggio X8 250 i.e.,Cagiva Cucciolo 50
Tuning / úpravy: turistické plexi Kappa,variátor Malossi Multivar,svíčka Denso iridium,laděný výfuk MIVV,vzduchový filtr Malossi Redsponge,reflexní proužky na ráfky,led parkovačky,top case-kufr Givi 46l+opěrka.

Re: Piaggio Hexagon - otázky a odpovědi

Příspěvekod Tatak55 » 23 kvě 2012, 11:42

Zdravím , koupil jsem hexagona 125 2T a mám trošku problém se spínačkou , ( klíček i když dám do polohy vypnout a vytáhnu , tak skůtřík vesele běží dál ) ,mám tam asi jinou ,ne original (nemůžu jí nikde koupit ) .viz foto
dík za info Petr

ještě otázka , dá se sehnat knížka na hexagona ohledně rad a tipu ( něco jak je hniha JAK NA TO ) klidně i v pdf
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Tatak55

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1
Registrován: 23 kvě 2012, 10:56

Re: Piaggio Hexagon - otázky a odpovědi

Příspěvekod sedli » 23 kvě 2012, 15:47

Číslo : Sekl jsem se, řemínek je přece na olejovou pumpu...:-)
Někde jsem to rozepisoval, kvůli výměně vodní pumpy se ale musí půlit motor, je to usazený v karteru ze strany variátoru - je to tahle : http://www.scooter-tuning.cz/sada-vodni-pumpy-2t
Teď si nejsem jistej, ale někde u olejovýho čerpadla v těch místech je vidět konec hřídelky od toho čerpadla a jde zkusit i rukou jestli se to v záběru točí. Ovšem pokud je rozmlácená vrtulka to nepoznáš. Číslo sorry, ale jak už toho hexagona nemám tam se mi to vůbec nevybavuje.

Tatak 55 : Nevolal jsi mi dnes kvůli spínačce na inzerát? Zkus sledovat stránky scootlandu, mají tam nějaký použitý díly na hexagon, ale spínačku taky ne. Žádná knížka není, jen tohle fórum.
Bylo : Piaggio Hexagon 125 LX 1996, Honda PCX 125 2011, Suzuki GSX-F, Kawasaki Versys 650.
Nyní : Kentoya HAMMER II-i 125
Uživatelský avatar
sedli

1500+
 
Reputace: 27
Příspěvky: 1942
Registrován: 27 črc 2009, 16:03
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda PCX 1.generace
Tuning / úpravy: Laděný výfuk IXIL dual HyperLow, vyhřívané gripy Oxford,reflexní proužky na ráfky, LED parkovačky, karbonová fólie na pár dílech, množství originálních škrábanců a prasklin

Re: Piaggio Hexagon - otázky a odpovědi

Příspěvekod 942004 » 24 kvě 2012, 08:02

Ok,Sedli,díky za info.Kámoš si zavolal do Scootlandu a tam mu tu vodní pumpu opraví a zrovna vymění ložiska,gufera na klice a dají nový těsnění pod hlavu atd. Bude to mít v cajku a jistotu že dojede v poho.
Tatak55-pohledej na netu a najdeš.Co se týká knížky,tak já mám origoš manuál a co budeš potřebovat,pořešíme tady na foru :idea: :D
Jezdi hlavou,předvídej a přežiješ....
http://www.piaggio-club.net
krásná minulost-Piaggio Hexagon 125 EX
Uživatelský avatar
942004

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 436
Registrován: 04 kvě 2009, 18:49
Bydliště: Praha-Spořilov , Brno-Líšeň
Skútr / moto: Piaggio X8 250 i.e.,Cagiva Cucciolo 50
Tuning / úpravy: turistické plexi Kappa,variátor Malossi Multivar,svíčka Denso iridium,laděný výfuk MIVV,vzduchový filtr Malossi Redsponge,reflexní proužky na ráfky,led parkovačky,top case-kufr Givi 46l+opěrka.

Re: Piaggio Hexagon - otázky a odpovědi

Příspěvekod Borivoj2006 » 25 kvě 2012, 23:30

Zdravím pánové,
Tak jsem Hexagona úspěšně přihlásil (evidenčka, STK bez problémů), aktuání cena přepisu je 500,- Kč. Najel jsem zatím asi 400 km. Zkušební dotankování systémem "hladinka v hrdle" ukazuje spotřebu 3,6 litru, z čehož usuzuji, že motor by měl být pořádku (zátah má skvělý, komprese slušná) Má to najeto 54000, dovezeno v roce 2011 z Německa. Vypadá, že se tam o to někdo staral. Obsah je 180, 2t, motor M061M. Kola 11". Jelikož mám rád ke svým strojům co nejvíce informací, pročesávám internet. On tento agregát používá více výrobců - dost je oblíben u Gilery (Runner) Tady je odkaz na docela pěknou dokumentaci: http://rapidlibrary.com/files/runner-12 ... i89on.html. Jsou tam pěkně vidět sestavy a podsestavy celého pohonu, včetně umístění zde probírané vodní pumpy.
Zatím Hexíka víceméně poznávám. Sundal jsem dekl variátoru - vevnitř je to jako nové, třecí plochy bez jakékoliv vyjeté dráhy. Řemen vypadá dobře ale má šířku už jenom 20,3 mm (má být 22), takže půjde vyměnit (jsem v kontaktu se Sedlim, myslím že se domluvíme). Válečky jsem zatím nezkoumal ale určitě půjdou také ven. Jakou máte zkušenost s váhou válečků? Preferuji charakteristiku spíše pro tah a pohodovku, než maximální rychlost (teď to 120 jede). Taky nejsem zádná sušinka, metrák tomu přidám.
Dotaz mám také ke stabilitě podvozku. Při projíždění zatáček v náklonu mi připadá, že to trochu plave. Možná, že je to nezvyk, na tak malých kolech jsem ještě nejezdil. Vůle v přední vidlici se nezdá, že by byla. Zadní kolo sice má malou vůli (bude to nějaká desetinka, rozhodně menší, než mám u auta). Snad to kyvné uložení uprostřed. Máte nějaké zkušenosti. V neposlední řadě by chyba mohla být mezi sedačkou a řídítkami :) . S pozdravem Borivoj2006
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Borivoj2006

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 25
Registrován: 15 kvě 2012, 19:34

Re: Piaggio Hexagon - otázky a odpovědi

Příspěvekod 942004 » 26 kvě 2012, 10:21

To jsem rád,že ti Hexina jezdí dobře a jsi spokojenej :D Spotřebu máš super,zátah motoru taky,to znamená že mašina není vyšlehaná.U variátoru vyměn určitě řemen,ale podívej se taky na válečky a vodítka variátoru.No a to nejhlavnější je toto-řemínek pohonu olejové pumpy :!: :!: :!: ,najdeš ho po odmontování variátoru.Ten pro jistotu vyměn URCITE.Jak by ti prasknul,tak zadřeš motor.Nový stojí 170,-
Jízdní vlastnosti,jak uvádíš, jsou typické pro Hexinu,Vespu.Není to skůtr na záavody,ale klidně ježdění a kochání se krajinou :lol:
Hexině zdar :!: :wink:
Jezdi hlavou,předvídej a přežiješ....
http://www.piaggio-club.net
krásná minulost-Piaggio Hexagon 125 EX
Uživatelský avatar
942004

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 436
Registrován: 04 kvě 2009, 18:49
Bydliště: Praha-Spořilov , Brno-Líšeň
Skútr / moto: Piaggio X8 250 i.e.,Cagiva Cucciolo 50
Tuning / úpravy: turistické plexi Kappa,variátor Malossi Multivar,svíčka Denso iridium,laděný výfuk MIVV,vzduchový filtr Malossi Redsponge,reflexní proužky na ráfky,led parkovačky,top case-kufr Givi 46l+opěrka.

Re: Piaggio Hexagon - otázky a odpovědi

Příspěvekod Borivoj2006 » 26 kvě 2012, 12:55

Ahoj
"Číslo"děkuji za rady a zkušenosti. Až budu měnit válečky, určitě řemínek vyměním taky.

Doporučíte mi někdo vhodný typ válečků (případně i kontra pružiny) pro metrákovýho dědka, který preferuje spíše "pohodové kochání se krajinou" před závodní jízdou?

K tomu plavání skútru. Zadal jsem nahoře skutrfora do vyhledávače slovo "plave" a vypadla lavina diskuzí. Zdá se, že plave skoro všechno co má variátor. Nedalo mi to, ješte v noci jsem pod Hexe lehnul s baterkou. Silentbloky tam jsou, do malých není samosebou vidět, velký je v pořádku. Celkově je to na můj vkus dost měkké ale "cvakací" vůle tam nejsou. On konstruktér musel řešit dva docela protichůdné požadavky - tuhost kyvného uložení a eliminaci vibrací motoru do rámu. Takže nějaké plavání tam asi bude vždycky a třeba si na to zvyknout :(

A ještě mám prosbu - doporučte mi ze zkužeností vhodný olej do 2T Hexe. Myslím tím odpovídají kvalita za rozumnou cenu.
A také jaké máte zkušenosti s BA98 ?

Díky Borivoj2006
Borivoj2006

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 25
Registrován: 15 kvě 2012, 19:34

Re: Piaggio Hexagon - otázky a odpovědi

Příspěvekod 942004 » 29 kvě 2012, 08:46

Co se týká váhy válečků do varecu,tak je to jednoduchý.Až je vyděláš,podívej se jakou na sobě mají napsanou váhu a kup ty stejný nový.Popisuješ že to táhne dobře a do maximálky to jde taky dobře,to znamená že ta váha válečků co tam je,je pro tvůj motor optimální. :wink:
Olej do 2T dávám už mnoho let Repsol skůtr oil za 200l a max spokojenost. Na benzínu98 nárůst výkonu nepoznáš.Do 2T bohatě stačí 95,za kvalitnější benzín to jsou zbytečně vyhozený prachy.
Jezdi hlavou,předvídej a přežiješ....
http://www.piaggio-club.net
krásná minulost-Piaggio Hexagon 125 EX
Uživatelský avatar
942004

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 436
Registrován: 04 kvě 2009, 18:49
Bydliště: Praha-Spořilov , Brno-Líšeň
Skútr / moto: Piaggio X8 250 i.e.,Cagiva Cucciolo 50
Tuning / úpravy: turistické plexi Kappa,variátor Malossi Multivar,svíčka Denso iridium,laděný výfuk MIVV,vzduchový filtr Malossi Redsponge,reflexní proužky na ráfky,led parkovačky,top case-kufr Givi 46l+opěrka.

Re: Piaggio Hexagon - otázky a odpovědi

Příspěvekod Borivoj2006 » 01 čer 2012, 14:06

Zdravím,
tak jsem si udělal včera testovací jízdu Český Krumlov - Brno a zpět. Navštívil jsem Scootland, zakoupil originál válečky a řemínek k olejovému čerpadlu a další drobnosti. Při té příležitosti jsem navštívil "Sedliho", kterému tímto děkuji za navigaci a vlídné přijetí. Trochu jsem mu také snížil zásoby náhradních dílů z jeho bývalého Hexe a pochválil jeho moc pěknou Hondu.
Jinak co se týká toho plavání - nedalo mi to a použil jsem hrubého násilí. A skutečně se ukázalo, že silonová pouzdra kyvného uložení jsou totálně KO.(Ve Scootlandu za pakatel - 4 pouzdra za 150). Vyměnil jsem, včetně té ocelové tyčky, a je klid. Chování stroje se stalo předvídatelné. Ještě by to chtělo vyměnit silnice :)
Borivoj2006
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Borivoj2006

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 25
Registrován: 15 kvě 2012, 19:34

Re: Piaggio Hexagon - otázky a odpovědi

Příspěvekod 942004 » 07 čer 2012, 08:57

Je to super,jak to dáváš dohromady :wink: Ona Hexina potřebuje trochu té péče,už je to starší dáma, potom ti to vrátí formou bezproblémového provozu :)
Jezdi hlavou,předvídej a přežiješ....
http://www.piaggio-club.net
krásná minulost-Piaggio Hexagon 125 EX
Uživatelský avatar
942004

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 436
Registrován: 04 kvě 2009, 18:49
Bydliště: Praha-Spořilov , Brno-Líšeň
Skútr / moto: Piaggio X8 250 i.e.,Cagiva Cucciolo 50
Tuning / úpravy: turistické plexi Kappa,variátor Malossi Multivar,svíčka Denso iridium,laděný výfuk MIVV,vzduchový filtr Malossi Redsponge,reflexní proužky na ráfky,led parkovačky,top case-kufr Givi 46l+opěrka.

Re: Piaggio Hexagon - otázky a odpovědi

Příspěvekod Borivoj2006 » 14 čer 2012, 17:04

Zdravím,
včera zajímavá závada. V poměrně slušné rychlosti jsem zjistil, že nejde ubrat plyn. Spojku nemaje, po krátkém zazmatkování jsem vypnul zapalování klíčkem a zastavil u krajnice. Naštěstí to nebylo v žádných zatáčkách. Něco podobného se mi kdysi stalo u staré čézety - tam se roztřepilo lanko u rukojeti a seklo se ( já s sebou v zatáčce tenkrát seknul taky) .
Tak Hexinu prohlížím, lanko se zdá v pořádu, sundám sedačku, bowden vypadá OK, akorát nějak napnutej. Pak jsem to uviděl - na hadici chladicí kapaliny (zhruba pod kaslíkem baterie) je hadicová spona. Ten bowden se při nějakým hupnutí zavěsil o šroubek spony a zasekl se pevně pod konec plechu. Tím zůstal bowden napnutý - jakoby na půl plynu.
Asi se to nestalo poprvé, už jednou jsem pociťoval problém s plynem ale to samo se uvolnilo.
Koukněte se na to u své Hexiny - zda se bowden nemůže někde zachytit. Ještě lépe je preventivně ho přichytit stahovačkou tak, aby se nemohl šmrdlat okolo té chladicí hadice.
Bořivoj
Borivoj2006

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 25
Registrován: 15 kvě 2012, 19:34

Re: Piaggio Hexagon - otázky a odpovědi

Příspěvekod 942004 » 18 čer 2012, 06:42

Bořku,díky za postřeh :wink: .Kouknu na to :shock: Dopřál jsem Hexině nový gumy,protože ta zadní už byla totálka a přední měla sice ještě rezervu,ale at jsou obě dvě funglovky.Koupil jsem Metzelery,abych zkusil zase jinou značku.Předtím jsem tam měl Dunlopy.
ME7.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Jezdi hlavou,předvídej a přežiješ....
http://www.piaggio-club.net
krásná minulost-Piaggio Hexagon 125 EX
Uživatelský avatar
942004

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 436
Registrován: 04 kvě 2009, 18:49
Bydliště: Praha-Spořilov , Brno-Líšeň
Skútr / moto: Piaggio X8 250 i.e.,Cagiva Cucciolo 50
Tuning / úpravy: turistické plexi Kappa,variátor Malossi Multivar,svíčka Denso iridium,laděný výfuk MIVV,vzduchový filtr Malossi Redsponge,reflexní proužky na ráfky,led parkovačky,top case-kufr Givi 46l+opěrka.

Re: Piaggio Hexagon - otázky a odpovědi

Příspěvekod Borivoj2006 » 19 čer 2012, 16:53

Taky jsem včera zakoupil (týden objednanou) Metzlerku 120/70/11 - přední. Hned jsem to nechal přezout. Ta původní sice nějaký vzorek ještě měla ale 1,6 uprostřed už určitě ne. Ale hlavně podle DOT čísla měla 6,5 roku a byla dost nerovnoměrně oskákaná. Jízdní vlastnosti (v zatáčkách) se zlepšily. Zatím to ale šetřím, než se ojede ta hladká vrstva. Metzlerky tam byly, když jsem to koupil. Ostatně v 11 palcích tak moc na výběr není - ještě snad Pirelli.
Jinak hledám všelijaké informace a zkušenosti. Registroval jsem se hexagon-forum.de . Tam jsem našel odkaz na pěknou stránku pana Alberta Düttinga http://home.arcor.de/hexagonrider/. Ale přepokládám, že tyto stránky všichni znáte.

Rád bych opravil několik poškrábaných míst ( asfalttuning) na laku. Je postup stejný jako na plechovce - tmel, plnič, metla a lak ? Máte nějaké zkušenosti s metalickými laky, co se dneska prodávají ve sprejích? Odstín by se asi trefit dal.
S pozdravem Bořivoj
Borivoj2006

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 25
Registrován: 15 kvě 2012, 19:34

PředchozíDalší

Zpět na 150-250ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků

cron