Diskuze o skútrech větších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Piaggio Hexagon - otázky a odpovědi

08 dub 2011, 10:01

ale prd pánové.údaj v závorce je v palcích a to že tam uváděj jen 0,08-0,12 neznamená sání 0,08 a výfuk 0,12 ale ,že pro sání a výfuk je jedná míra v o hodnotě 0,1 mm s tolerancí +-0,02 mm tedy oba ventily seřídíš na měrku 0,1 mm u výfuku můžeš nechat o chloupek větší vůli.

vůbec nevíš píše:Ekim : Na výfukovým je vždycky víc, takže to tak bude a chápeš to správně ;-) Jenom mi není jasnej ten dodatek v závorce pro sání.. :?:
Číslo : Díky, už mám najeto 140 km a jede krásně. Teď z práce i bez nějakýho delšího zahřátí táhl slušně a i ve dvou paráda...jenom se mi zdá že se nějak zmenšily kola nebo je zase dvojnásob děr na silnici :-/
Nabrána plná nádrž, tak uvidíme jak to bude se spotřebou. Olej co pořád teče zatím chytám do nádobky a pak udělám okruh jako předtím a budu míchat. Teď sháním čidlo teploty který je zničený. Nakopávačku ani nedávám, baterka se dobíjí bez problému, sytič zapojen správně, asi po 2 minutách po studeným startu klesnou lehce otáčky a motor si přede. V létě na scooteršňůru určitě dorazím

chceš říct ,že záběh děláš ve dvou :shock: :shock: to si teda dobrej..navíc to že ten motor tak krásně tahá nebude věčný..až si motor sedne jak má a udělá si provozní vůle tak i ten zátah lehce klesne

Re: Piaggio Hexagon - otázky a odpovědi

08 dub 2011, 14:41

Neos : Tím že dobře táhne nemyslím že jedu na zelenou na plnej knedlík..ale že i bez většího zahřátí to jede a ne že by se tomu nechtělo. Myslím že když na tom vezu mladou která má 65 kg a jeli jsme max. 60Km/h to nemůže nijak uškodit...
Ale nevim do kolika km to mám šetřit aby to nebylo zase moc líný a dokdy dávat víc oleje. Chlápek na výbrusu mi při předávání válce s pístem řekl že je to za 20 minut po nastartování zajetý tak nevim :?:

Re: Piaggio Hexagon - otázky a odpovědi

08 dub 2011, 14:54

Nevíš,najed 300km a budeš si jistý tím,že motor sednul. Jak ho naučíš,tak ti bude jezdit.Nedávej tomu plnej a zase to nepodtáčej.Zlatá střední cesta :idea:

Re: Piaggio Hexagon - otázky a odpovědi

08 dub 2011, 15:54

vůbec nevíš píše:Neos : Tím že dobře táhne nemyslím že jedu na zelenou na plnej knedlík..ale že i bez většího zahřátí to jede a ne že by se tomu nechtělo. Myslím že když na tom vezu mladou která má 65 kg a jeli jsme max. 60Km/h to nemůže nijak uškodit...
Ale nevim do kolika km to mám šetřit aby to nebylo zase moc líný a dokdy dávat víc oleje. Chlápek na výbrusu mi při předávání válce s pístem řekl že je to za 20 minut po nastartování zajetý tak nevim :?:

ale já tě pochopil dobře neboj se...pár motorů jsem dělal tak vim jak se to nový chová a říkám,že i na 1/4 plynu to táhne moc fajnově a taky ti říkám,že tohle časem zmizí..ten motor je syrovej a tak tahá i v nižších otáčkách velice fajně..no nemělo by se to měl by jsi jezdit pokud možno lehčim skůtrem aby jsi nemusel motor dotahovat plynem v nižších otáčkách a tim ho nadměrně zatěžovat,ale je fakt ,že u skůtrů je tohle trochu jinak jak u řadiček :)
jinak záběh je dost individuální a záleží jak nafest je výbrus,ale šetřit to tak 500 km neni naškodu s tim že postupně zrychluješ tedy používáš vyšší otáčky..taky neni vyloženě dobrý jezdít dlouhý trasy při konstatnim plynu,ale jezdit spíš po okreskách a střídat otáčky aby si motor zvyknul na všechny režimy provozu.

jinak teda to máš mladou pěkně těžkou :-D:-D:-D
Naposledy upravil Neos50 dne 08 dub 2011, 15:57, celkově upraveno 1

Re: Piaggio Hexagon - otázky a odpovědi

08 dub 2011, 18:14

Ok dík do 500 to budu tak nějak šetřit a pak už normál....Jináč mladá byla na operaci se slepákem a nějaká komplikace je týden z5 z lázní tak proto je lehká jak pírko ;-)
Naposledy upravil sedli dne 22 led 2012, 17:10, celkově upraveno 1

Re: Piaggio Hexagon - otázky a odpovědi

08 dub 2011, 19:17

Neos50: tak malej palec, to nikde neseženu :-) sem si to spočítal a máš recht, jen jsem měl za to ,stejně jako ,,nevim,, že ten výfukovej je vždycky větší, ale zas o pro ti 4taktu co mám na @ ,tak tenhle má ještě takové regulátory je k nim napsáno toto:
CYLINDER HEAD COVER ASSEMBLY
Install new Orings onto each rocker arm shaft.
Apli engine oil to the rocker arm shafts.
Install the rocker arms and shafts into the cylinder head cover
install the valve adjust lock bolts loosely

konkrétně se jedná o tohle, http://www.youtube.com/watch?v=13DrozfGnOc tedy chci seřídit ventily a pak budu muset seřídit ventily tímhle...

Re: Piaggio Hexagon - otázky a odpovědi

09 dub 2011, 12:12

Zdarec chlapáci, potřebuju poradit. Jak sem už tady psal, mam vodu v oleji ( motor 4t honda helixa 250, motor totožný s Piaggio hexagon) a teď mam dilema. Dá se vyndat gufero u vodní pumpy, aniž bych musel půlit motor? nemá někdo nějakej návod k demontáži? Chtěl bych napřed zkusit vyměnit to gufero. Protože těsnění pod hlavou bylo dávaný loni na jaře a zdá se mě dost nepravděpodobný, že by odešlo. Díky

Re: Piaggio Hexagon - otázky a odpovědi

09 dub 2011, 23:19

karlos14 :tady http://www.ch250.net/servicemanuals/198 ... AL-OCR.pdf je kompletní servisní manual na skutr honda ch250 tedy s tím samím motorem, když jsem naposled viděl čerpadlo bylo tak bylo ze srany variátoru, vede k tomu hadice,na chladičku a vypadá skoro že by se to dalo montovat z venčí ale na konec uvidíš že budeš muset sundat a rozmontovat to zevnitř. Technicky vzato bys nemusel ani sundavat motor z rámu ale zas ti tam bude překážet ňaká ta trubka,hadička atd. tak to bude chtít pevný nervy a možná nový těsnění ?
A jak si přišel na to že to je zrovna ta vodní pumpa?

karlos14: rychlá exkurze, to čerpadlo je tam vidět asi jednu vteřinu 4:37 ale už je složený takže žádná informace.... http://www.youtube.com/watch?v=bE-KCAOOO8A

Re: Piaggio Hexagon - otázky a odpovědi

10 dub 2011, 06:48

Já sám jsem na to nepřišel, mě to tu někdo napsal.Že by to mohla být taky ta vodní pumpa. Tak jsem chtěl začít s ní.
:oops:

naquote="Ekim"]karlos14 :tady http://www.ch250.net/servicemanuals/198 ... AL-OCR.pdf je kompletní servisní manual na skutr honda ch250 tedy s tím samím motorem, když jsem naposled viděl čerpadlo bylo tak bylo ze srany variátoru, vede k tomu hadice,na chladičku a vypadá skoro že by se to dalo montovat z venčí ale na konec uvidíš že budeš muset sundat a rozmontovat to zevnitř. Technicky vzato bys nemusel ani sundavat motor z rámu ale zas ti tam bude překážet ňaká ta trubka,hadička atd. tak to bude chtít pevný nervy a možná nový těsnění ?
A jak si přišel na to že to je zrovna ta vodní pumpa?[/quote]

Re: Piaggio Hexagon - otázky a odpovědi

10 dub 2011, 08:24

Karlos14: no pravda za to nic nedáš,krom času a nervů a, jestli to tak je, tak se to dá nejednodušej ověřit, pokud budeš potřebovat jakýkoliv náhradní díl tak v hondě no problémo, nejdéle jsem zatím čekal 3 pracovní dny :wink: . No a v nejhorším,pokud by to byla prasklá hlava, válec seženeš v jetejch dílech na scootlandu ale to až pak žejo,snad na to nedojde.
Nejsem si teť jistý, trochu sem se v tom hrabal minulý léto ale snad ta pumpa prochází jen tím víkem takže,vypustíš olej vodu zatím ne,teda pokud to nebude nutný k tomu abys mohl sundat to víko, což jak uvidí asi bude :shock: , demontuješ olejový rozvody(takový ty lesklí tyčky) to bude jedna chuťovka :twisted: :-), sundáš to víko, možná na tebe něco vypadne,nebo vyteče, tak je dobrý mít pod tím hadr :-), pak jestli se ti to povede sundat s nevypuštěnou vodou tak nějak vytvořit tlak a točil pumpou aby bylo vidět jestli tam ta voda chčije, při demontování poklopu se zničí těsnění takže to si můžeš rovnou obědnat. Tak pak napiš jak si dopad.

Re: Piaggio Hexagon - otázky a odpovědi

10 dub 2011, 08:54

No snad to dam nějak dohromady. Štve mě jenom to, že budu muset asi znovu vyndat ten motor ven, :twisted: to je pakec.
Loni sem to dělal a docela jsem se u toho steknul. :evil: Dělal sem válec, hlavu, těsnění, ventily. Akorát si nejsem teď jistej, jestli jsem si to taky neudělal sám. Protože hlava byla dost mizerná, tak se musela snížit a to i válec. CCa 1 mm, těsnění jsem dával nové, tak tomu nechci věřit že prasklo, ale je možný, že díky tomu snížení je větší tlak ve válci a došlo k odfouknutí těsnění a to pak je můj konec. :mrgreen:

Re: Piaggio Hexagon - otázky a odpovědi

10 dub 2011, 10:42

Karlos 14 : Já měl nedávno karter rozpůlenej a pokud budeš chtít rozdělat pumpu a přetěsnit tak budeš muset půlit...protože z vnitřní strany jsem měl zarážku která drží celej ten kolík na kterým je vrtulka, ložiska,gufera a z venku ozubený kolečko....mám to teda na hexovi a na 2T verzi a le myslím že to bude stejný...fotku pumpy bohužel nemám...ale pokud sundáš variátor a čerpadlo, uvidíš dřík od pumpy a zkus jestli není volná a dilataci...jináč asi neporadím...
Ekim : Co jsi s tím měl že se pouštíš do ventilů? Zase to nejezdí? Ale borci líbí se mě že se do toho všichni pouštíme sami a tady si dokážem poradit...od toho to je
Jinak já se nechcu chlubit ale najeto 260 Km a no probemo...už jen čekám na čidlo teploty, ale když náhodně přiložím konektor teplota je okolo 80°což je cajk ;-)

Re: Piaggio Hexagon - otázky a odpovědi

10 dub 2011, 12:14

Do ventilů jsem se pustil už loni, když jsem měl rozhozenej motor. Jak sem psal, už to potřeboval. Koupil jsem to od chlapa z Budějc a byl v hrozným stavu. Taky tam byla voda v oleji proto sem to dělal. Dával jsem i to nový těsnění pod hlavu.
Zarovnaná hlava, atd. Tak si teď myslím že bude zakopanej pes někde jinde než v těsnění. Jenom doufam že to nebude ta ruplá hlava. Proto ještě zkusim tu vodní pumpu a uvidim. Jestli to mohu vyloučit nebo ne. Pak se uvidí co dál. Jenom se nechci té hondy zbavovat, je to skvělý svezení :P Teda když zrovna jede

Re: Piaggio Hexagon - otázky a odpovědi

10 dub 2011, 14:09

nevíš: al epravě že jezdí ale znáš mě, hledám způsob jak to dojebat :D no si myslim že po 30-40tis by se tyhle věci možná už měly zkontrolovat no ne?
Karlos 14: psimtě nebudeš to půlit, tohle půlíš jen kvuli klice,ložiskám,guferám. Všechno ostatní je mimo,olej.čerpadlo, výměna rozvoďáku,prostě všechno ostatní...

Re: Piaggio Hexagon - otázky a odpovědi

10 dub 2011, 19:38

No, nechci malvat čerta na zeď :twisted: ale jak poznam že je ruplá hlava? to jenom pro případ, že by to nebylo to těsnění
Odeslat odpověď