Piaggio Hexagon - otázky a odpovědi

Diskuze o skútrech větších objemů.

Re: Piaggio Hexagon - otázky a odpovědi

Příspěvekod 942004 » 25 bře 2011, 12:24

No,je to hodinářská práce.Musíš si to napřed nanečisto zkusit složit mimo motorku.To znamená že jsem si protáhl všechny šrouby tam kam patři,silentblok taky a vše jsem si složil a zapamatoval,jak jsem to dal dohromady.Potom jsem to zase rozložil a stejným postupem zase složil na rám.Určitě to zvládneš,nic zvláštního na tom není :wink:
Jezdi hlavou,předvídej a přežiješ....
http://www.piaggio-club.net
krásná minulost-Piaggio Hexagon 125 EX
Uživatelský avatar
942004

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 436
Registrován: 04 kvě 2009, 18:49
Bydliště: Praha-Spořilov , Brno-Líšeň
Skútr / moto: Piaggio X8 250 i.e.,Cagiva Cucciolo 50
Tuning / úpravy: turistické plexi Kappa,variátor Malossi Multivar,svíčka Denso iridium,laděný výfuk MIVV,vzduchový filtr Malossi Redsponge,reflexní proužky na ráfky,led parkovačky,top case-kufr Givi 46l+opěrka.

Re: Piaggio Hexagon - otázky a odpovědi

Příspěvekod sedli » 27 bře 2011, 22:09

Tak dneska jsem skútr poprvé nastartoval. Sice jen provizorně v rozdělaným stavu ale přede krásně
Horší je to s ostatníma věcma, práce je na tom ještě dost...1) Po připojení karteru ke kostře je zadek scoota moc vysoko(když ho dám na hlavní stojan tak se kolíbe-kolo není ve vzduchu-ale normálně pruží) 2) chybí mi kolínko co je na olejové pumpě, takže jsem ji nazapojil a budu kupovat novou 3) zapomněl jsem tam dát gumu co se o ni opírá hlavní stojan když se sklopí, aby nenarážel do kostry, ale nenašel jsem místo upevnění--číslo doufám že mi napovíš :-) 4) čidlo teploty má konektor na vyvedení k elektrice, u toho čidla přímo se mi vychodil ten mosaznej úchyt a nedá se ani spájet :-( 5) jak jsme musel upevnit přední masku pomocí sk pásek tam to nehorázně vibruje i se zrcátky a jde to až do řídítek, taky bude zajímavý..:-/ Jinak směs apod jsem už nestačil doladit, nalil jsem novou chladící kapalinu a najel první 2 km a až na tyhle věci no problemo ale než to pojede komplet bude trvat
Bylo : Piaggio Hexagon 125 LX 1996, Honda PCX 125 2011, Suzuki GSX-F, Kawasaki Versys 650.
Nyní : Kentoya HAMMER II-i 125
Uživatelský avatar
sedli

1500+
 
Reputace: 27
Příspěvky: 1942
Registrován: 27 črc 2009, 16:03
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda PCX 1.generace
Tuning / úpravy: Laděný výfuk IXIL dual HyperLow, vyhřívané gripy Oxford,reflexní proužky na ráfky, LED parkovačky, karbonová fólie na pár dílech, množství originálních škrábanců a prasklin

Re: Piaggio Hexagon - otázky a odpovědi

Příspěvekod 942004 » 28 bře 2011, 15:30

Guma dorazu od hlavního stojanu je přidělaná zespod na variátoru.Taky to odhadneš podle umístění dorazu na stojanu.
Jinak super,že jsi to už nahodil a motor klape jak má :!: Ty dodělávky doladíš a hurá na silnice.Ptej se dál,rád pomůžu. Držím palce 8)
Jezdi hlavou,předvídej a přežiješ....
http://www.piaggio-club.net
krásná minulost-Piaggio Hexagon 125 EX
Uživatelský avatar
942004

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 436
Registrován: 04 kvě 2009, 18:49
Bydliště: Praha-Spořilov , Brno-Líšeň
Skútr / moto: Piaggio X8 250 i.e.,Cagiva Cucciolo 50
Tuning / úpravy: turistické plexi Kappa,variátor Malossi Multivar,svíčka Denso iridium,laděný výfuk MIVV,vzduchový filtr Malossi Redsponge,reflexní proužky na ráfky,led parkovačky,top case-kufr Givi 46l+opěrka.

Re: Piaggio Hexagon - otázky a odpovědi

Příspěvekod Daniel » 28 bře 2011, 16:14

Zdravim jak som spominal že mi tiekla chladiaca kvaplina spod sviečky tak už neteče stačilo vybrat sviečku a znova ju tam prišrobovať :D Dalej som vymenil karburator dellorto 20.5 za stary karburator Mikuny VM20 ten tiekol z prepadu a ako nahradu som kupil ten spominany dellorto 20.5 no jeho chyba bola ta že tiež mu netesnil uz ihlovy ventil a tieklo z prepadu a netesnil uz ani ten šrob co je uplne dole čo služi na vypušťanie benzínu tak som ten spodok zatesnil sice cez prepad už netieklo ale zas benzin tiekol do vzduchového filtru tak som urobil jednu vec že som upojil karburátor priamo na podtlakový ventil ktorý predtym išiel najprv do ten malej nadržky a az potom do karburatoru.Po každom vypati už benzin netiekol pretože to podtlakovy ventil hned uzavrel taže problem bol vyriešeny len mal ešte jednu chybu,skuter mal strašne velku spotrebu na 2.4 litra som prešiel niečo cez 18 km a na volnobehu mi to zožralo 1 liter benzínu ked bol skuter naštartovaný necelých 15 minut. tak som nakoniec vymenil tento karburátor za ten pôvodny Mikuni VM20 ale aj tento som prepojil hned priamo na podtlak lebo tiež mu netesnil ihlovy ventil ale to už som opravil ale aj tak som to nehal priamo na podtlaku aby som si bol isty že mi to znova nepovoli ale možem povedat že original je proste original tento Tento Mikuni VM20 funguje ovela lepšie po naštartovani skuter ide pekne do otačok zas u toho dellorto som musel nehat dlhšie pridany plyn aby chytil otačky teoreticky povedane že ho prechlastavalo davalo mu moc benzínu. Skuter s karburatorom Mikuni VM 20 (original) ma celkom nízku spotrebu okolo 3-4 litre na 100km čo je super.S karburatorom Dellorto mal spotrebu okolo 10 litrov na 100km :D :D :D .Tkže všetko je už ok a aj budiky na ukazovanie teploty a paliva som dal nové a všetko už funguje :)
Naposledy upravil Daniel dne 11 úno 2012, 22:10, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Daniel

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 25
Registrován: 02 říj 2010, 20:24
Bydliště: Piešťany
Skútr / moto: Piaggio Hexagon 125 X 2T

Re: Piaggio Hexagon - otázky a odpovědi

Příspěvekod sedli » 28 bře 2011, 16:39

Daniel : Dobře ty..já tam mám ten DellOrto právě a taky mi netěsnil ventil ale je tam nový těsnění a rok to už funguje a spotřeba byla do 4L tak uvidíme jak to bude teď.

Tak už tam gumu mám, včera jsem byl asi slepej :-) Jinak přes scootland koupím použitý čerpadlo olejový + čidlo teploty a podložku na startování aby to bylo cajk.
Jinak to klepání scootu je pořád, musím asi zase rozdělat ten silentblok..číslo - ty tam máš všechny ty šrouby 3 hlavní co drží pohromadě ten mosaznej mechanizmus dotáhnutý natvrdo? Pořád to mám moc napružený, pruží jen zadní pružina jinak vibrace jdou všechny do zápěstí :-/ je to na 100% tím mechanizmem musím to mít blbě ale nechápu jak to udělat..:-/
Bylo : Piaggio Hexagon 125 LX 1996, Honda PCX 125 2011, Suzuki GSX-F, Kawasaki Versys 650.
Nyní : Kentoya HAMMER II-i 125
Uživatelský avatar
sedli

1500+
 
Reputace: 27
Příspěvky: 1942
Registrován: 27 črc 2009, 16:03
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda PCX 1.generace
Tuning / úpravy: Laděný výfuk IXIL dual HyperLow, vyhřívané gripy Oxford,reflexní proužky na ráfky, LED parkovačky, karbonová fólie na pár dílech, množství originálních škrábanců a prasklin

Re: Piaggio Hexagon - otázky a odpovědi

Příspěvekod Neos50 » 29 bře 2011, 10:34

Daniel píše:Zdravim jak som spominal že mi tiekla chladiaca kvaplina spod sviečky tak už neteče stačilo vybrat sviečku a znova ju tam prišrobovať :D Dalej som vymenil karburator dellorto 20.5 za stary karburator Mikuny VM20 ten tiekol z prepadu a ako nahradu som kupil ten spominany dellorto 20.5 no jeho chyba bola ta že tiež mu netesnil uz ihlovy ventil a tieklo z prepadu a netesnil uz ani ten šrob co je uplne dole čo služi na vypušťanie benzínu tak som ten spodok zatesnil sice cez prepad už netieklo ale zas benzin tiekol do vzduchového filtru tak som urobil jednu vec že som upojil karburátor priamo na podtlakový ventil ktorý predtym išiel najprv do ten malej nadržky a az potom do karburatoru.Po každom vypati už benzin netiekol pretože to podtlakovy ventil hned uzavrel taže problem bol vyriešeny len mal ešte jednu chybu,skuter mal strašne velku spotrebu na 2.4 litra som prešiel niečo cez 18 km a na volnobehu mi to zožralo 1 liter benzínu ked bol skuter naštartovaný necelých 15 minut. tak som nakoniec vymenil tento karburátor za ten pôvodny Mikuni VM20 ale aj tento som prepojil hned priamo na podtlak lebo tiež mu netesnil ihlovy ventil ale to už som opravil ale aj tak som to nehal priamo na podtlaku aby som si bol isty že mi to znova nepovoli ale možem povedat že original je proste original tento Tento Mikuni VM20 funguje ovela lepšie po naštartovani skuter ide pekne do otačok zas u toho dellorto som musel nehat dlhšie pridany plyn aby chytil otačky teoreticky povedane že ho prechlastavalo davalo mu moc benzínu. Skuter s karburatorom Mikuni VM 20 (original) ma celkom nízku spotrebu okolo 3,5-4 litre na 100km čo je super.S karburatorom Dellorto mal spotrebu okolo 10 litrov na 100km :D :D :D .Tkže všetko je už ok len ešte mam stále jeden problem s ukazovatelom teploty ked mam skuter naštartovaný asi tak 5-7 minut tak mam teplotu okolo 110stupnov a stale stupa tak vždy musim odpojit kontakt od čidla chladiacej kvapaliny aby mi nespalilo budik, ale valec mam dosť horuci až vrely .Dolieval som tam destilovanu vodu treba ovzdušnit aj chladiacu kvapalinu?? može to byt tym že je zvzdušnený chladiaci system? alebo vysoky tlak v hlave ?

ta velká spotřeba je daná netěsností jehlového ventilku..kdyby jsi dal jiný má po problémech :-D s tou teplou...spíná ti větrák na chladiči??
Uživatelský avatar
Neos50

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 618
Registrován: 20 lis 2007, 19:24
Skútr / moto: Piaggio Sfera 50 RST
Tuning / úpravy: Malossi multivar,Karbec Naraku 17,5 tvrdší spojkový pružinky,výfuk teprve bude :-D

Re: Piaggio Hexagon - otázky a odpovědi

Příspěvekod Daniel » 29 bře 2011, 14:27

A nespôsobuje nahodou velkú spotrebu aj hlavná tryska? Lebo Dellorto ju mal s oznacením 98 a Mikuni ju ma 82.5. ventilator mi praveže nespina ale ked priložim nejaky vodivy predmet napríklad šrobovak ku tým 2 kontaktom čo su na tom čidle čo je nasrobovany na chladiči tak sa mi ventilator zopne ,ale počas jazdy som ho ešte nepočul žebi bol pusteny :D
Uživatelský avatar
Daniel

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 25
Registrován: 02 říj 2010, 20:24
Bydliště: Piešťany
Skútr / moto: Piaggio Hexagon 125 X 2T

Re: Piaggio Hexagon - otázky a odpovědi

Příspěvekod Neos50 » 29 bře 2011, 15:20

no tryska na to nebude mít až takhle brutální vliv ten rozdíl by byl max 05-1 lit a to kdo ví jestli..jestli ti nesepne větrák ani na místě jen když ho takhle propojíš tak máš špatný čidlo na jeho sepnutí pak se nediv,že se ti to tolik ohřívá
Uživatelský avatar
Neos50

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 618
Registrován: 20 lis 2007, 19:24
Skútr / moto: Piaggio Sfera 50 RST
Tuning / úpravy: Malossi multivar,Karbec Naraku 17,5 tvrdší spojkový pružinky,výfuk teprve bude :-D

Re: Piaggio Hexagon - otázky a odpovědi

Příspěvekod Slayer » 29 bře 2011, 21:15

neos50: ale po 5-7 minutách nastartovaného má teplotu přes 100°C, to mi chcete říct, že po takové chvíli už to může vařit?

vůbec nevíš: držím palce při spravování skůtra.. ja bych od toho asi utekl.. :)
ex: Piaggio Skipper 125 4T AC žlutý, *31.05.2002, +13.10.2011 (sestřelila mě ženská).. najeto 17888 km
tel.: 732 279 579
Uživatelský avatar
Slayer

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 325
Registrován: 05 led 2011, 16:21
Bydliště: Havířov

Re: Piaggio Hexagon - otázky a odpovědi

Příspěvekod sedli » 29 bře 2011, 23:18

Daniel : Ale pokud šroubovákem způsobíš to, že ti rafička vyletí na max(přes 100°C) tak ten větrák se musí zapnout...funguje to na principu nastavení že pokud rafička překročí tuším 80°C...
Silentblok jsem zatím pořešil tak, že jsem povolil ty 3 hlavní šrouby aby nebyly tak napevno a přestaly vibrace..zajistím to kontramatkama a uvidí se. Dál proč je zadek scoota tak vysoko? 1) Zadní pružina je nastavená na max.délku-nemám zatím klíč na změnu polohy 2) silentblok zadní pružiny uloženej nad variátorem byl při rozebrání uplně vymačkanej na kov a já dal nový takže zase 1,5 cm výš..takže to bude ono ;-)
Jinak čidlo budu kupovat a dávaj sem dokupy oilmaster, zkrátil mosazný kolínko původně z karbecu a dal do čerpadla, vyhnul bokem šneka kterej se otáčí lankem abych tam dal odvzdušňovací šroubek s těsněním. Po zapojení sem vyvedl hadičku mimo a při tahání dávkuje olej ale na volnoběh vůbec, ještě budu řešit. Snažl sem se naladit směs podle barvy a při ladění chcípnul a už se mu nechtělo naskočit..svíčka pořád mokrá tak sem to zabalil...bude se pokračovat ve čtvrtek ;-)
Edit : Danieli ten DellOrto karbec nezpůsobuje vyšší spotřebu...přesně jak ti psal Neos...navíc si myslím že Mikuni a DellOrto můžou mít jiný číslování trysek takže rozdíl může bejt jinej nebo žádnej ;-) Mě když to jezdilo tak sem dokázal s tím karbem jezdit i za 3,7 ;-)
Naposledy upravil sedli dne 22 led 2012, 17:07, celkově upraveno 1
Bylo : Piaggio Hexagon 125 LX 1996, Honda PCX 125 2011, Suzuki GSX-F, Kawasaki Versys 650.
Nyní : Kentoya HAMMER II-i 125
Uživatelský avatar
sedli

1500+
 
Reputace: 27
Příspěvky: 1942
Registrován: 27 črc 2009, 16:03
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda PCX 1.generace
Tuning / úpravy: Laděný výfuk IXIL dual HyperLow, vyhřívané gripy Oxford,reflexní proužky na ráfky, LED parkovačky, karbonová fólie na pár dílech, množství originálních škrábanců a prasklin

Re: Piaggio Hexagon - otázky a odpovědi

Příspěvekod Neos50 » 30 bře 2011, 06:48

Slayer píše:neos50: ale po 5-7 minutách nastartovaného má teplotu přes 100°C, to mi chcete říct, že po takové chvíli už to může vařit?

vůbec nevíš: držím palce při spravování skůtra.. ja bych od toho asi utekl.. :)

v kombinaci se špatnym termostatem je to klidně možný
Uživatelský avatar
Neos50

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 618
Registrován: 20 lis 2007, 19:24
Skútr / moto: Piaggio Sfera 50 RST
Tuning / úpravy: Malossi multivar,Karbec Naraku 17,5 tvrdší spojkový pružinky,výfuk teprve bude :-D

Re: Piaggio Hexagon - otázky a odpovědi

Příspěvekod 942004 » 30 bře 2011, 15:44

Nevíš-ty šrouby na silentblokách mám dotažený na fest.Dnes jsem to kontroloval. Vysokej zadek nevadí,hlavně aby to pružilo a vše fungovalo jak má.
Jezdi hlavou,předvídej a přežiješ....
http://www.piaggio-club.net
krásná minulost-Piaggio Hexagon 125 EX
Uživatelský avatar
942004

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 436
Registrován: 04 kvě 2009, 18:49
Bydliště: Praha-Spořilov , Brno-Líšeň
Skútr / moto: Piaggio X8 250 i.e.,Cagiva Cucciolo 50
Tuning / úpravy: turistické plexi Kappa,variátor Malossi Multivar,svíčka Denso iridium,laděný výfuk MIVV,vzduchový filtr Malossi Redsponge,reflexní proužky na ráfky,led parkovačky,top case-kufr Givi 46l+opěrka.

Re: Piaggio Hexagon - otázky a odpovědi

Příspěvekod Cartesius » 02 dub 2011, 23:53

Chlapi dotaz, dnes jsem rozdělal skútr, je to H-125 4T r.v. 1998 a jsem tak trochu zmatený. Není tady chladič, /aspoň jsem ho nenašel/, sundal jsem všechny plasty a ani stopa po chladiči, motor má plastové kryty, což znamená, že není vzduchem chlazenej ale proboha jak se chladí??? a kam se dává chladicí kapalina??? , dále nemůžu přijít na to kde je nádobka na brzdovou kapalinu, taký tu asi není, ale skútr jezdi, brzdi….. Má někdo ponětí jak to je?!
Uživatelský avatar
Cartesius

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 14
Registrován: 20 bře 2011, 21:42
Bydliště: Chur, Schweiz
Skútr / moto: PIAGGIO Hexagon 125 LX4

Re: Piaggio Hexagon - otázky a odpovědi

Příspěvekod sedli » 03 dub 2011, 00:29

?? To je dobrej dotaz...jaký plasty jsi sundal??? Se podívej na svoji fotku co máš jako profilovku...v přední kapotě máš otvory na vzduch, přesně pod nima najdeš chladič asi 30 cm na výšku a 40 na šířku..:-) a nálevku na expansku objevíš když otočíš řídítkama na levou stranu tak u krku řízení je dekl na dolívání ;-)
Nádobku na brzdovou kapalinu najdeš pod předním plastem řídítek pod zrcátkem asi 10cm od páčky brzdy. Sundej přední masku + plast u řídítek a máš to.
Bylo : Piaggio Hexagon 125 LX 1996, Honda PCX 125 2011, Suzuki GSX-F, Kawasaki Versys 650.
Nyní : Kentoya HAMMER II-i 125
Uživatelský avatar
sedli

1500+
 
Reputace: 27
Příspěvky: 1942
Registrován: 27 črc 2009, 16:03
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda PCX 1.generace
Tuning / úpravy: Laděný výfuk IXIL dual HyperLow, vyhřívané gripy Oxford,reflexní proužky na ráfky, LED parkovačky, karbonová fólie na pár dílech, množství originálních škrábanců a prasklin

Re: Piaggio Hexagon - otázky a odpovědi

Příspěvekod Cartesius » 03 dub 2011, 00:55

Predni plast byl dole a nic tam neni, zadny chladic, zadny vetrak, na leve strane u krku rizeni je zatka, stejna jak i na prave strane. Kdyz tak zitra to vyfotim a vylozim fotky. Nadobka na brzdovou kapalinu asi pod tim plastem bude, ale chladic tam fakticky neni, ani expanzni nadoba. Dival jsem se na fotky, to tak ma 2T, asi...

Chlapi, vi teda nekdo jak je to teda s tim chlazenim u 4T??????
Naposledy upravil KYBLOS dne 01 črc 2013, 18:22, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Uživatelský avatar
Cartesius

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 14
Registrován: 20 bře 2011, 21:42
Bydliště: Chur, Schweiz
Skútr / moto: PIAGGIO Hexagon 125 LX4

PředchozíDalší

Zpět na 150-250ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků

cron