Můžu se zeptat zkušenějších jaká ji finta po výměně chladicí kapaliny aby motor začal chladit ? Vypustil jsem všechnu kapalinu, protože jsem potřeboval jednak dát nové stahovací pásky na přírubě vodní pumpy a druhak když sem sundával hadice, tak stejně mi vytekla kapalina, tak jsem dal rovnou novou. Před výměnou motor krásně šlapal, ukazatel teploty hezky na polovině. Teď jsem dolil litr nemrzky a asi 1/4 litru destilky s tím že až se to nasaje do motoru tak hladinka klesne a budu dolejvat už jen nemrzku. Ale ouha, najednou teplotu motoru už po chvilce hodně rychle stoupala a dostal jsem se až do červeného pole. Větrák běžel, ale chladič byl ledovej. Celý postup jsem předem konzultovat s dílenskou příčurkou ale nic extra sem se nedozvěděl že by měl být nějaký jiný postup, třeba někde něco vyšroubovat aby mohl utíkat vzduch a když začne vytékat kapalina, vrátit dané čidlo zpět, ale nic takového. Prosím o radu, jak bych měl dát postupovat, sám už nevím co dál.
Teď jsem ještě při procházení katalogu ND narazil že je nějaký odvzdušňovák na termostatu, ale dílenská příručka se o jeho použití vůbec nezmiňuje.
Odpovím si sám: skutečně byl problém v odvzdušnění a v žádné dílence neuvedeném odvzdušňovacím ventilu na tělese termostatu. Takže po nalití nové chladicí kapaliny oddejklujete víko co je pod sedlem beverliny sundáte čepičku a postupoujete jako při odvzdušňování brzd, tedy nasadíte hadičku jeji druhy konec nejlepe zaveďte do expanzní nádobky, povolíte ventil a nastartujete. Po chvilce (15-20 vteřin) vám začne lítat kapalina s bublinama a nakonec pojede téměř čistá zatáhnete šroub ventilu a vypnete motor, odšroubujete víčko vyrovnávací nádobky a doplníte vodu. Pak už jen nastartujete necháte běžet motor a ujistíte se že když ručička nejde za polovinu výseče a že chladič po jisté době začíná být teplý.
Dejte na to pozor, ti co nemají tolik zkušenosti s těmito motory, případně ti co to dělají poprvé, aby jste ho neupekly !!!
26.6. edit:Pánové nesetkal jste se někdo s problémem při startování, když motorka delší dobu (cca týden a déle) stála ? Když po takové době začnu startovat, motorka zhasíná, ale čím déle startuji tím větší tendenci má motorka chytat až nakonec nastartuje a už je vše v pohodě, každý další start už je taky v pohodě. Vypadá to jako by byl regulátor tlaku paliva nějakej poškozenej a propouští víc paliva zpět do nádrže a při delší odstávce pak trvá než se palivo natlakuje na potřebný tlak. Prozatím si to jinak nevysvětluji, třeba s tím má někdo zkušenost a poradí na co bych se měl zaměřit.
Naposledy upravil
KYBLOS dne 14 črc 2013, 18:54, celkově upraveno 2
Důvod: Sloučeny tři příspěvky pod sebou