Diskuze o skútrech větších objemů.
Odeslat odpověď

Piaggio Beverly 200

13 lis 2015, 22:27

Není mnoho těchto skůtříků a je škoda že informace o nich zde jsou dost roztříštěné.

Poté co jsem letos na jaře ten svůj koupil (dovoz Itálie), nechal jsem udělat kompletní údržbu s trochou toho tuningu. Výměna olejů, chladící, brzdové, montáž pípáku blikačů a hlavně: montáž variátoru Malossi a nového řemene, čistění a seřízení karburátoru, doladění na brzdě.
Bez ohledu na to co ukazuje protokol z brzdy, dnešní cesta z Brna domů byla něco úžasného. Rozjezdy nádherné, předjíždění s jistotou, v těch kopečkách které jsem cestou do opravny sotva vyjížděl jsem pohodlně přidával. Maximálku jsem nezkoušel, jel jsem max. 110-120, ale plný plyn jsem dával jen výjimečně v kopečkách.

I když jsem s provedením práce a chováním skůtříka maximálně spokojený, pocitově výborné, zaráží mě čísla. Původní hodnoty na brzdě 11,7 PS, po úpravách 15,2 PS. To mě připadá skvělé. Ale když se podívám do TP, je tam v kolonce Maximální výkon zapsáno 14,2kW, což je 19 PS. Tak kde je chyba?
Údaj v TP neodpovídá reálu, motor je už hodně ojetý, nebo je v menu brzdy špatně nastavena veličina a jsou to ve skutečnosti kW. Těžko říci. V každém případě u mě pocitově velký skok a maximální spokojenost.
Když počasí ještě chvilku dá, něco letos najedu a už se těším na jaro. :lol:

Obrázek
Naposledy upravil Baharis dne 29 dub 2016, 09:56, celkově upraveno 1

Re: Piaggio Beverly 200 - ladění

14 lis 2015, 01:00

Ake maš vrtanie a zdvih na tom dvojdecaku, 250 ma 72x62mm.

Re: Piaggio Beverly 200 - ladění

14 lis 2015, 01:18

Rozdělané jsem to neměl, ale v manuálu je psáno 72 x 48,6 , objem 197,75 a poměr 11-12 :1 :roll:

Re: Piaggio Beverly 200 - ladění

14 lis 2015, 02:45

:?: ...čim si dosiahol ten zväčšeny vykon? Myslel som že dvojdecak ma ten isty zdvih ale menšie vrtanie, tak by bola uprava zvyšenia vykonu jednoduchšia, :idea: teraz by bolo nutne vymeniť aj kľuku z 250 a valec bud origo alebo zväčšeny tunning, ale neviem či sa na ten motor niečo väčšie robi? :?

Re: Piaggio Beverly 200 - ladění

14 lis 2015, 08:20

pokud se nepletu tak na 250 už je jiný motor než na 125-180-200 tam se měnili jen válce a pístní sada

Re: Piaggio Beverly 200 - ladění

14 lis 2015, 08:49

Ale já jsem nic nezvyšoval..... :shock:

Co se dělalo (v opravně) mezi měřeními jsem napsal. Tak jak mě to vysvětlil technik a jak je vidět na faktuře. Vyčistil se karburátor, místo origoš variátoru se dal Malossi Multivar vč. kontrastní pružiny a celé se to seřídilo/optimalizovalo na brzdě.
Nemám rád kompromisy a za kvalitní věci dokážu zaplatit. Než něco bastit v garáži a stále se ptát "proč to a proč ono" jak je zde někdy vidět, raději zaplatím. Mám pocit, že se to vyplatilo.

Origoš italský manuál co jsem k tomu dostal je "Beverly 125-200". Tak asi pravda že tyto kubatůry mají něco společného. Hezké je, že k tomu je i servisní knížka s potvrzenými prohlídkami. Ale moc dlouho na ně nechodili. Jenom první dva roky. :lol:

Re: Piaggio Beverly 200 - ladění

14 lis 2015, 09:06

Piaggio Carnaby 200/2008 má výkon 14,5 kW, motor bude asi stejný, je to karburátor.

Re: Piaggio Beverly 200 - ladění

14 lis 2015, 15:06

Ahoj
Nesmíš zapomenout na to že udávaný výkon výrobcem je na klice.
Kdežto tebou prezentovaný v grafu je na zadním kole a tudíš tím vyladěním v servise se pouze snížily ztráty ve variátoru.

Re: Piaggio Beverly 200 - ladění

14 lis 2015, 15:22

Aha, díky. To má logiku.
Takto mě to nenapadlo.... :oops:

Re: Piaggio Beverly 200 - ladění

14 lis 2015, 22:24

reagoval jsem na odpověď JRM66 že tam dát kliku z 250 asi nepůjde
jinak by to odpovídalo kdy se říká že variator "sežere" 30% výkonu

Re: Piaggio Beverly 200

29 dub 2016, 10:10

Uběhl nějaký čásek a člověk - tvor stále nespokojený, furt něco vymýšlí. :-D

Poté co jsem na podzim nechal vyměnit variátor a zapracovat na motoru, namontoval si pro radost elektropneumatickou fanfáru, přišla během zimy a časného jara další drobná vylepšení.

- Už v zimě jsem doplnil stávající plexy štítek trochu vyšším. Použil jsem univerzál z Brněnské Kentoye a moc jsem se s tím nemazlil. Starý povolil, nový vsunul pod něj a utáhnul. Doplnil třemi šroubky. Rozdíl v pohodlí jízdy je neskutečný.
- Přišlo na řadu zapojení kamery na palubní síť. Dal jsem ji na 15tku a přenastavil v menu aby zapínala a vypínala v součinnosti se zaplým zapalováním. Tak stejně jako v autě mě ve smyčce nahrává situaci pro případ nehody.
- Přibastil jsem aktivní držák Brodit na mobil a souběžně s předcházejícím jsem jej zapojil s kamerou. Používám jako navigaci. Doposud Sygic, teď nově zkouším TomTom.
- No a konečně, koupil jsem pořádný kufr Givi (39l) s přídavným brzdovým světlem a opěrátkem. Nechal jsem víko nalakovat v barvě skůtru a myslím že to vypadá sqěle.
- Všechny pozice světel byly postupně osazeny LED žárovkami.
- Trochu jsem to poleštil, zregeneroval plasty a pneu, ošetřil sedlo, natřel černé části výfuku.....

U mě maximální spokojenost. Skůtřík celkem slušně jede a myslí že i trochu vypadá.
Jenom smůla, příští týden mě už začíná jachtařská sezóna. Do konce června budu mít možnost si zajet, jen výjimečně.

Obrázek Obrázek

Re: Piaggio Beverly 200

29 dub 2016, 11:04

Super! Krásná Beverlyna!

Re: Piaggio Beverly 200

29 dub 2016, 11:41

máš to pěkné,
ten výfuk jsi leštil nebo jsi ho tak vyleštěný měl?
brzdové světlo jsem měl v kufru taky, ale vadilo na technické... :-(

Re: Piaggio Beverly 200

29 dub 2016, 12:46

Děkuji za příznivé ohlasy. :oops:

Výfuk - Skůtřík, přestože dovoz Itálie a tím pádem žádné iluze o péči původního majitele, příjemně překvapil. Kromě drobných škrábanečků, vyvstávajících z běžného provozu, žádné viditelné zanedbání. Taktéž výfuk byl vcelku v pořádku (při stříkání kufru jsem si nechal odlét dvě deci barvy na případné opravy). Samotné tělo výfuku v černé barvě dobré, přívodní trubka lehce zarezlá. Vše jsem přetřel kotlářskou vypalovací barvou a nerezové krytí pouze ručně přeleštil. Protože mám doma v interiéru přehršle nerezu, mám již vychytané to mé TOP. Jedině Metal Polish od Autosolu.

Brzdové světlo - Díky za info, na TP to upravím. Jsou tam dva spoje. Mezi kufrem a destičkou, pak ještě mezi základnou kufru a víkem. Stačí vložit kousek papírku a světlo svítit nebude. Četl jsem někde v diskusi že ty spoje umí blbnout. Zatím nevím, je to nové. Jenom jsem ty kontakty prostříkl sprejem na kontakty a když to jednou za čas zopakuju, mohlo by to fungovat. Dát bokem káblík s konektorem můžu vždycky.

Jediné co mě ještě trochu smolí, je absence plastového nápisu na boku skůtru "beverly 200". Zatím jsem se nedostal k informaci, kde jej koupit. Ale to je drobnost....

Re: Piaggio Beverly 200

02 kvě 2016, 08:08

k tomu brzdovému světlu v kufru:
kontakty mezi víkem a spodní částí jsem odstranil jelikož byly nespolehlivé,
kontakty mezi plotnou a kufrem jsem nechal aby bylo možno kufr sundávat, ale i tak při brzdění na hrbaté silnici světlo bliká.
Ty asi na STK mít problém nebudeš, dle technika na moto můžou být jen dvě brzdové světla, já mám dvě original a na kufru třetí, ty máš vzadu jen jedno a druhé na kufru takže tuhle podmínku splňuješ.
Odeslat odpověď