Diskuze o skútrech větších objemů.
Odeslat odpověď

Piaggio 250 Evo - Dotazy na údržbu

07 zář 2008, 21:31

Ahoj všem.
V první řadě chci poděkovat za tohle fórum. B)

Koupil jsem si Piaggio 250 evo r.v 2005, najeto 23000km, přitažený z Itálie. Hned když jsem ho viděl, měl jsem jasno.
Měnil jsem baterku, olej, olej filtr, brzdovku, chladící kapalinu a vzduch v kolech :cyclops:
Vím, že mě čeká variátor, gumy, destičky a benzín a vzduch filtr.
Teď k tomu s čím si nevím rady: :o

Natankoval jsem plnou nádrž a ejhle ono to ukazuje jen 3/4 nádrže a ne a ne se srovnat. Najezdil jsem asi 200km a zdá se mi, že ručička klesá nějak moc. Myslím si, že je to tím, že palivoměr ukazuje při plný nádrži 3/4 a po 200km mi ukazuje čtvrt nádrže. Nevíte prosím co s tím??? :(

Další věc je, že po odvzdušnění brzd jsou nějak měkčí a brzdí sice stejně, ale musím mačkat víc.

Další věc je, že mi docela dost kolísají otáčky při volnoběhu, ale mohlo by to být tím nevyměněným filtrem.

Další s čím si nevím rady je teplota. Když jedu asi tak nad 50km v hodině, vše je OK, ale když jedu pomalu po polňačce, nebo stojím v koloně, tak teplota docela povážlivě stoupá. Myslím si, že by se měl zapnout ventilátor???

To je zatím asi vše.
Moc děkuji za jakoukoliv pomoc, radu a nápad. Díky všem co pomůžou. ;)

9.9. edit:
Příspěvek člena 8steve byl smazán, protože si po nějaké době text svého příspěvku vymazal a nechal v něm jen jednu tečku
Ahoj 8steve.

Díky za tvoje odpovědi. ;)
S tím větrákem jsi měl pravdu, dneska mi to nedalo a nechal jsem mazlika nastartovanýho a teplota stále stoupala. Měl jsem sice strach, ale věřil jsem ti a ventilátor se zapnul. Docela jsem si oddech.
Zjistil jsem, že čím větší teplota, tím jsou otáčky větší, ale už to zase nekolísá. Počítám, že při optimální teplotě mám tak 1700 až 1800 ot/m volnoběh.
Spotřebu jsem naměřil 4 litry na 100 a jezdil jsem jak pohodově, tak i dost na doraz.
Jediný co mě štve, jsou ty brzdy, sice jsem silnej chlap, ale musím dost mačkat. :mad:
Díky moc za rady, kdyby tě náhodou něco napadlo, tak se please poděl. :)
Naposledy upravil KYBLOS dne 08 srp 2013, 15:47, celkově upraveno 3
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

17 zář 2008, 22:06

K tem brzdam,vymenil sem kapalinu i desky a chod packy se dost zmenil,zdalo se mi to mekci,ale po case se to spravilo,jinak X9 ma v palubovce u bryli rozdelovac tlaku ktery ma svuj ovzdusnovak,ovzdusnuje se to velmi spatne,ale to je neduh vsech piagii.

17 zář 2008, 23:35

AHOJ
Mam stejmy stroj,co jse tyce toho palivomeru jsem zjistil-po zapnuti klicku musim pockat az jse rucicka zastavi.Az jse rucicka zastavi tak teprve startuji.Od te doby co to takhle delam tak palivomer funguje bezvadne.
Brzdy-taky jsem menil kapalinu a ted me brzdi vice zadek nez predek.Myslim,ze chyba bude asi v tom rozdelovacim ventilu jak tady podotkl kolega predemnou.Po ukonceni sezony ho rozeberu,ale predpokladam ,ze nic nezjistim tak ho asi vyhodim.Myslim,ze bude lepsi aby brzdily obe kola stejne nez kdyz brzdi vice zadek.

18 zář 2008, 00:00

Ahoj LiboreX9 a Petrzet.
Díky za info a pomoc, juknu se na ten odvzdušňovák.
Teď mě trápí jedna podstatná věc a to, jaký válečky vůbec do mojí 250 evo dát. 2 firmy mi tvrdí že tam patří válečky 20 x 17 - 14g a další dvě tvrdí že 20,5x17 - 11g a další 20,9x17 - 11g a za ně chtěj 750kč, jinak tamty se daj sehnat do 500kč. Na Piaggio 250 Ne Evo jsou jinačí válečky.
Chtěl jsem se podívat na variátor, změřit a zvážit válečky co tam jsou a byl bych hned chytřejší, ale nevím, jak se dostat pod kryt. Bojim bojim!!
Kolik a jaký šrouby sundat.
Kdyby ste někdo věděl jak se tam dostanu, budu moc a moc vděčný a kdyby ste k tomu věděly, jaký válečky tam přesně patří, tak si snad radostí stříknu i do kalhot :rolleyes:

Koukla jsem i na katalog od RMS na webu www.rms.it, ale 250 evo tam nejní.

DĚKUJU VŠEM ZA POMOC. B)

18 zář 2008, 08:00

K tem valeckum,z vlastni zkusenosti ti velice nedoporucuju brat rms valecky na tenhle obsah,pujdou do haje do dvou tisic km,kup si originaly,ty vydrzi nejvic,sou sice drazsi,ale zase by mely dost vydrzet.
K tomu rozdelovaci: to ze ti brzdi vice zadek je normalni,proto je to dualni system,zmacknes packu a az nastane potrebny tlak k brzdeni zadniho kola tak to prepusti a zacne brzdit i predni,je to kvuli tomu aby byl lepsi brzdny ucinek a aby sis nenabil kokos kdyz zaseknes zadni brzdu

v manualech je odkaz na stazeni primo x9 250evo
Naposledy upravil KYBLOS dne 08 srp 2013, 15:48, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

18 zář 2008, 21:28

Ahoj.
Dilenskou prirucku marne shanim uz asi dva roky.Sehnal jsem cd od piaggia je tam vse krome 250.Myslel jsem ze to bude stejne s 200,ale zrovna variator je jiny.Myslim,ze ta prirucka ani neexistuje.
Mam objednane valecky,takze az dojdou tak je zmerim a zvazim a dam vedet.Pokud nekdo chce kontrolovat valecky na 250 tak upozornuji,ze bez vzduch pistole to neni mozne.Nejde povolit variator.
Co jse tyce tech brzd ,tak nez jsem menil brzd kapalinu tak nejprve brzdil predek tzn. kdyz jsem zastavil tak predni kotouc byl teply a zadni studeny.Nyni je to naopak a myslim ,ze je to spatne.

18 zář 2008, 23:05

Neni to spatne,na leve pacce vzdy bude brzdit prvni zadek a pak se prida levy predni kotouc a na prave mas jen pravy predni kotouc.

odkaz na manual evo250 zde!!!
Davam to tady uz po nekolikate,odkazy na manualy sou v samostatnem linku!!!

18 zář 2008, 23:05

Libore_x9, proč vzduchovou pistoli? Bude stačit kupovanej kompresor a jak ji použít? Pánove, vy mě strašíte čím dál víc :( Díky za odpověď
Naposledy upravil berki1 dne 18 zář 2008, 23:06, celkově upraveno 1

19 zář 2008, 20:39

Ahoj.
Jde oto,ze variator je dotazeny asi na 80nm.Remenice jsou hlinikove a nedaji se nijak podrzet aby se dala povolit ta matka.Nasroubovat neco misto svicky aby se pist oto oprel,na to jsem nemel odvahu.Pri predstave ze bych pist poskodil nebo nedej boze ohnul ojnici se mi orosilo celo az mezi pulkama.Vypujcil jsem tu vzduchovou pistoli abyla to hracka.

Co jse tyce te leve brzdove packy,je to zajimava vec.Nez jsem menil kapalinu tak me brzdil vice predni kotouc.Po jizde byval predni horky,zadni sotva vlazny a ted je to naopak.Me vice vyhovovalo kdyz brzdil vice predni.Ja brzdim asi z 80% predni brzdou.Ozvetese jak to brzdi vam at v zime neopravuji neco co funguje jak ma.
Naposledy upravil KYBLOS dne 08 srp 2013, 15:49, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

20 zář 2008, 10:31

Ahoj Libore_9.
Díky za info o pistoli. Už si to dokážu představit
No snad si ji někde budu mít možnost půjčit? Koukal jsem na scootland a našel jsem tam tohleto http://www.scootland.cz/zbozi/buzetti-v ... iaggio-4t/ , zajímalo by mě, jestli nevíš, kam to namontovat?
Ohledně brzd, jak píše petrzet, nejdřív mi brzdí zadní a pak začne za momemnt přední. Mě šlo spíš o to, že když jsem vyměnil brzdovku, tak mi páčka na zadní brzdu jakoby klesla a musím mačkat víc. Jinak funkčnost zůstala stejná jako před výměnou.
Jestli budeš hodnej a pošleš mi, jaký válečky si objednal. Díky moc kamarádi

20 zář 2008, 20:33

Valecky jsem objednal originalni,mely by byt asi do 14 dnu.Jakmile je dostanu tak se ozvu.

30 zář 2008, 07:35

Včera jsem přišel na dost divnou věc. Nechtěně jsem zmáčknul tlačítko na otevření kufru pod sedlem a on se otevřel, aniž bych měl zapnutej klíč v zapalování. To je docela naprd, když se to takhle otevře. To tam může klíďo vlézt každej a vzít si co chce, nebo to mám jenom já špatně.???

30 zář 2008, 12:57

Skus si zamknout riditka,pak to nejde,beverly 500 to ma taky tak,u moji x9 to je tak,ze pokud nemam zamkle rizeni tak jde otevrit prihradka pod riditkama a tim i kufr pod sedlem,takze se to musi porad zamykat at ti do toho nikdo neleze
Naposledy upravil petrzet dne 30 zář 2008, 12:58, celkově upraveno 1

30 zář 2008, 14:45

Ahoj Petrzet.
Díky za odpověď, jenže já nevím, jak se zamykají řidítka. :mad:

30 zář 2008, 20:53

vytocis je nadoraz doleva a klic otocis proti smeru hodinovych rucicek do vodorovne polohy,pokud to nejde skus trochu zahybat s riditkama a ono to pak zaskoci samo B)
Odeslat odpověď