Nové válečky

Diskuze o skútrech větších objemů.

Re: Nové válečky

Příspěvekod zitow » 26 srp 2015, 14:15

No myslím si, že to hrozí všude. Záleží ale pouze na konstrukci válečku, jestli je závaží z jedné strany otevřené, není zaplastované, vloží se opačně a průšvih je na světě.
Uživatelský avatar
zitow

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 294
Registrován: 17 dub 2013, 19:17
Bydliště: Třebíč
Skútr / moto: X9 125 》200 evolution
Tuning / úpravy: Dr.Pulley sliders, Leo 4road, iridium NGK

Re: Nové válečky

Příspěvekod bouska.t » 26 srp 2015, 16:23

Tmax má válečky z obou stran stejný. Z ani jedné strany není záplatovaný.
http://bouskat.rajce.idnes.cz/
http://bouskat.motorkari.cz
http://www.miros-nabytek.cz (Zde není moje tel. číslo)
T-max 2001 117 000 km
KTM 1050 Adventure 2016 98 000km
Uživatelský avatar
bouska.t

1000+
 
Reputace: 79
Příspěvky: 1425
Registrován: 06 úno 2011, 22:14
Bydliště: Brno-Černovice
Skútr / moto: KTM 1050 ADV-Yamaha, T-MAX

Re: Nové válečky

Příspěvekod zitow » 26 srp 2015, 16:49

Od všech výrobců?
Uživatelský avatar
zitow

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 294
Registrován: 17 dub 2013, 19:17
Bydliště: Třebíč
Skútr / moto: X9 125 》200 evolution
Tuning / úpravy: Dr.Pulley sliders, Leo 4road, iridium NGK

Re: Nové válečky

Příspěvekod bouska.t » 26 srp 2015, 17:05

Série, polini, a teď tam mám malosi, ty jsou taky tak udělané. Další výrobci nevím. V x9 byli všechny druhy co sem tam mel dělaný jak rikas ty.
http://bouskat.rajce.idnes.cz/
http://bouskat.motorkari.cz
http://www.miros-nabytek.cz (Zde není moje tel. číslo)
T-max 2001 117 000 km
KTM 1050 Adventure 2016 98 000km
Uživatelský avatar
bouska.t

1000+
 
Reputace: 79
Příspěvky: 1425
Registrován: 06 úno 2011, 22:14
Bydliště: Brno-Černovice
Skútr / moto: KTM 1050 ADV-Yamaha, T-MAX

Re: Nové válečky

Příspěvekod Mr.Voza » 26 srp 2015, 19:56

Kluci neblbněte, válečky obráceně? To slyším prvně a ani jsem to nikdy neřešil. Je teda taky pravda, že u motorů, který jsem měl rozdělaný jsem si nikdy nevšim, že by byly ty válečky z jedný strany "otevřený", jak dával fotku strmal. A vlastně si ani nedokážu vysvětlit, jak by se tohle na těch fotkách mohlo stát vlivem otočenýho válečku. Vždyť přece na ten váleček nepůsobí žádná síla, která by ho strkala směrem do těch meziválečkovejch příček. Jediná síla na něj působí ostředivá a ta ho cpe ve směru drah válečků "ven z variátoru" a pak díky kontrastce zpátky na vnitřní obvod variátoru. Jediná možnost mě napadá, jestli to nejsou nějaký šitózní válečky, ze kterejch se vlivem vibrací motoru postupně vyklepává ten kovovej vnitřek a tím odrbávaj ty měziválečkový příčky a sami sebe?
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Nové válečky

Příspěvekod bouska.t » 26 srp 2015, 20:54

No já to slyšel taky poprvé, nikdy jsem to taky neresil, a otázku jsem si položil tu stejnou co ty, nic méně to co je na fotce se mi taky stalo. Vinu jsem dal tomu že se to zavazi proste odlepilo... (origo válečky)
http://bouskat.rajce.idnes.cz/
http://bouskat.motorkari.cz
http://www.miros-nabytek.cz (Zde není moje tel. číslo)
T-max 2001 117 000 km
KTM 1050 Adventure 2016 98 000km
Uživatelský avatar
bouska.t

1000+
 
Reputace: 79
Příspěvky: 1425
Registrován: 06 úno 2011, 22:14
Bydliště: Brno-Černovice
Skútr / moto: KTM 1050 ADV-Yamaha, T-MAX

Re: Nové válečky

Příspěvekod zitow » 26 srp 2015, 21:16

Ano závaží se uvolní v tom pouzdře a začne odírat právě tu stranu po které je v kleci odvalované ve sve dráze odstředivou silou při záběru motoru ( při přidávání plynu). Protože mají nějakou váhu, tak jsou nejprve natlačeny na stranu a pak teprve stoupají ve své dráze nahoru.Jinak na těch fotkách to nejsou šitky, ale originál piaggio s celkem velmi dlouhou životností, tedy pokud jsou osazeny ve správném směru ;).
Naposledy upravil zitow dne 26 srp 2015, 21:43, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
zitow

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 294
Registrován: 17 dub 2013, 19:17
Bydliště: Třebíč
Skútr / moto: X9 125 》200 evolution
Tuning / úpravy: Dr.Pulley sliders, Leo 4road, iridium NGK

Re: Nové válečky

Příspěvekod Mr.Voza » 26 srp 2015, 21:40

zitow píše:...Protože mají nějakou váhu, tak jsou nejprve natlačeny na stranu a pak teprve stoupají ve své dráze nahoru.

Jasně, jasně, takže na tý straně, kde je váleček tlačenej dokola variátorem při přidání plynu, tak musí bejt zaplastovanej, aby to závaží nemělo tendenci vypadávat z pouzdra, ale tlačilo ho to dovnitř toho pouzdra...

Nebo válečky, který jsou "zavřený" z obou stran a tohle neřešit :wink:
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Nové válečky

Příspěvekod zitow » 26 srp 2015, 21:49

Dle mojí zkušenosti vydrží origoše nejdéle. Měl jsem zatím originály, malossi HAT, RMS, a Pollini tedy klasické konstrukce. Jezdím totiž už druhou výměnu na kluzacích od Doktora Spojky a ty mi přijdou bezkonkurenční.

-- 26. 8. 2015 21:51 --

Jj pane Voza.
Uživatelský avatar
zitow

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 294
Registrován: 17 dub 2013, 19:17
Bydliště: Třebíč
Skútr / moto: X9 125 》200 evolution
Tuning / úpravy: Dr.Pulley sliders, Leo 4road, iridium NGK

Re: Nové válečky

Příspěvekod oizik » 31 srp 2015, 20:42

dal jsem je tam takhle pocitam ze valecky jdou vsechny jednim smerem.Ta vymezovaci kladka stou by mel remen tocit porad? nebo jen tehdy kdyz se provesi? me pri proveseni se dotyka kladky a pri volnobehu to strasne drnci jde nekde zjistit original rozmer nove kladky, dekuji
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
oizik

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 24
Registrován: 23 črc 2015, 21:11
Skútr / moto: piaggio mp3

Re: Nové válečky

Příspěvekod zitow » 01 zář 2015, 11:25

Válečky máš ve správném směru. Kladka je pouze vymezovací. Na 125 je kratší řemen a kladka se nedává při stejném rozteči os variátoru a spojky. Ještě ti změřím ten rozměr.Kladka průměr 74 mm.

-- 1. 9. 2015 12:32 --

Ještě jedna věc. ..jsi si jistý, že drnčí kladka? Mužou totiž rachotit válečky při volnoběhu. Záleží na stavu vodítek přitlačného talířku, vůli válečků v kleci a vůli toho mosazného ložiska variátoru na tom čepu. Tam je podle manuálu taky přípustná jen určitá mez.
Uživatelský avatar
zitow

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 294
Registrován: 17 dub 2013, 19:17
Bydliště: Třebíč
Skútr / moto: X9 125 》200 evolution
Tuning / úpravy: Dr.Pulley sliders, Leo 4road, iridium NGK

Re: Nové válečky

Příspěvekod oizik » 01 zář 2015, 13:27

jj dela to kladka kdyz ji vyndam prestene to.tim ze remen do ni pri volnobehu narazi tak to dela divny pazvuk
oizik

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 24
Registrován: 23 črc 2015, 21:11
Skútr / moto: piaggio mp3

Re: Nové válečky

Příspěvekod bouska.t » 01 zář 2015, 14:13

Na x9 mě to dělá to stejný. Je to slyšet ze spoustu piaggio motoru. Nepomohli ani nanazani a dani novýho ložiska. Tím ze to dělá jen na volnoběh, sem to přestal řešit. Tady moje x9 i s cinkanim http://1drv.ms/1IDsfai
http://bouskat.rajce.idnes.cz/
http://bouskat.motorkari.cz
http://www.miros-nabytek.cz (Zde není moje tel. číslo)
T-max 2001 117 000 km
KTM 1050 Adventure 2016 98 000km
Uživatelský avatar
bouska.t

1000+
 
Reputace: 79
Příspěvky: 1425
Registrován: 06 úno 2011, 22:14
Bydliště: Brno-Černovice
Skútr / moto: KTM 1050 ADV-Yamaha, T-MAX

Re: Nové válečky

Příspěvekod oizik » 02 zář 2015, 21:03

Mažete ty válečky něčím nebo je davate na sucho? Mám nové válečky i řemen a občas při rozjezdu se ozývá pístový zvuk od variátoru nenapada vás něco co by to mohlo dělat?
oizik

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 24
Registrován: 23 črc 2015, 21:11
Skútr / moto: piaggio mp3

Re: Nové válečky

Příspěvekod Mr.Voza » 03 zář 2015, 07:19

Válěčky lehce mažu grafitovou vazelínou. Vydržej tak dýl a líp to podřazuje.
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

PředchozíDalší

Zpět na 150-250ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků