Diskuze o skútrech větších objemů.
Odeslat odpověď

Motor piaggio leader 200ccm-zvláštní projevy

21 črc 2016, 12:32

Zdar všem

Chtěl bych se zeptat provozovatelů tohoto motoru např. X8,X9 atd. atd.Zdali vás trápí taky tyto projevy:

Skůtr jede po studeném startu pokaždé trochu jinak,někdy má po celou dobu provozu úplně nádherný,tichý a hladký chod,tiché a hladké rozjezdy,dojezdy atd. a někdy jede úplně tvrdě,něco tam furt klepe na volnoběh,rozjezdy jsou ostré,škubavé a často zapiští řemen a dojezdy ke křižovatce atd. jsou taky ostré,motor hrozně klepe jak se dobrzdí do volnoběžných otáček.

Při tom hladkém chodu po zahřátí na provozní teplotu by se u výfuku dalo skoro dýchat,vůbec to nesmrdí a tolik nefouká(nepšouká),volnoběh je krásně plynulý a pravidelný bez poklepů a při tom tvrdém chodu jsou naopak dost cítit i po důkladném zahřátí při delší jízdě výfukové plyny,štiplavý ostrý zápach a o dost více a slyšitelně to fouká z výfuku(plyny),má to prostě takový nepřirozený,ostrý projev a klepe to,volnoběh sice funguje,ale je slyšet,že to semtam nepravidelně zakucká a zapšouká

Hlavně je to cítitelné a slyšitelné na volnoběh a okolo něj,za jízdy v otáčkách se to neprojevuje nebo o tom nevím.Motor startuje jinak za jakékoliv situace na brnknutí,sytič drží za studena normálně zvýšené otáčky asi minutu a pak to postupně klesne na volnoběh


Svíčku mám originál champion a je v pořádku,karburátor jsem teď nedávno čistil a po vyčištění jsem vše seřídil,nikde nebylo nic poškozeno ani opotřebeno,karburátor nebyl ani nijak extra zanesený,snad jen volnoběžný sprašovač byl olepený nějakým svinstvem.Takto se skůtr choval od samotného počátku co jej mám,akorát jsem tomu nepřikládal nějakou váhu.Teď ale už vím,že v něčem bude drobný problém


Mám podezření na automatický sytič,že prostě někdy řádně nedovírá a motor má tak bohatší směs s čím by mohly být spojeny ty projevy.Nevím ale jak ten sytič vyzkoušet jestli je dobrý.Mám dílenský manuál v angličtině,ale hodnoty vysunutí a zasunutí šoupátka sytiče jsou tam uvedeny jen pro karburátor Walbro.
U Keihinu je tam jen XXX-XX,žádné hodnoty.Jsou ty sytiče oba stejné??Já mám právě karburátor Keihin CVEK 30

Díky za postřeh či odbornou radu,zkušenost

Re: Motor piaggio leader 200ccm-zvláštní projevy

21 črc 2016, 12:54

co variátor a spojka?
nemohlo by být třeba špatná spojka, která ne vždy úplně vypne a pak je bržděn motor při volnoběhu a při tom dobržďování a zastavení na křižovatce...

Re: Motor piaggio leader 200ccm-zvláštní projevy

21 črc 2016, 13:12

Ne ne,to je vyloučeno,dělá to totiž i na stojanu a kolo při tom pořád stojí.Variátor úplně vylučuji,ten funguje perfektně

Re: Motor piaggio leader 200ccm-zvláštní projevy

21 črc 2016, 13:24

Podle toho, co popisuješ, bych se zaměřil hlavně na ten sytič. Vypadá to, že to v tom "špatným" období jede na bohatou směs. Zkus vyndat svíčku a porovnat, když se projedeš při tom špatným běhu motoru a pak při tom správným běhu motoru.

Re: Motor piaggio leader 200ccm-zvláštní projevy

21 črc 2016, 14:46

Svicku jsem mel nekolikkrat venku pri serizovani a vzdycky mela barvu nahnedlou,nekdy jen lehce nahnedlou s uplne cistym a bilym izolatorem a nekdy byla hneda vice,ale cerna nebyla nikdy.ono to asi bude propoustet jen trochu,coz asi staci.ten sytic jde pry serizovat sroubovanim te plastove priruby na nem.mate s tim nekdo zkusenost a jde tou prirubou sroubovat hned nebo je na zavitu prilepena a musi se to odtrhnout nasilim?

Re: Motor piaggio leader 200ccm-zvláštní projevy

21 črc 2016, 15:10

Pokud je sytič špatný tak ti šroubování nepomůže.

Sent from my KIW-L21 using Tapatalk

Re: Motor piaggio leader 200ccm-zvláštní projevy

21 črc 2016, 16:37

Skutr chyta i v zime na brnknuti,takze si myslim ze kapsle v sytici fungovat bude,jen to chce trosku spustit soupe dolu...

-- 21 črc 2016, 17:04 --

Tak ted to mam vykuchane
Pri maximalnim vysunuti to ma 13,9mm
Mereno po 5 minutach pod napetim,vic uz to ven neslo
Pri studenem stavu to ma 10,35mm
Odpor je ve studenem stavu 22,1ohmu

Podle manualu na x8,kde jsou udaje pro walbro jsou hodnoty rapidne rozdilne 13 az 19mm,takze walbro ma budto uplne jiny sytic nebo ja ho mam totalne v haji,coz bych ale nerekl,protoze uz od pohledu pistek takove hodnoty konstrukcne neda.nemerili jste to nekdo??
Svice vypada velmi dobre a ciste

Re: Motor piaggio leader 200ccm-zvláštní projevy

29 črc 2016, 22:34

Klepání může dělat variator. Velká vůle na čepu, vyběhané vodítka...

Re: Motor piaggio leader 200ccm-zvláštní projevy

30 črc 2016, 14:18

Tak variátor jsem tedy rozebral pro kontrolu a čistě z prevence jsem vyměnil válečky,vodítka a řemen.Tyto věci ale stejně nebyly téměř vůbec opotřebené.Válečky a vodítka jsem vymenil za originál a řemen jsem dal Dayco kevlarový
U toho řemene mě ale zarazilo,že i když je nový,jeho šířka je pod spodní tolerancí pro tento motor a starý řemen,který měl nalítáno od novoty 20 tis km má úplně stejnou šířku!Tento řemen Dayco je podle kodu pro tento motor

Dále už bylo suché ložisko na té antivibrační kladce co je mezi variátorem a spojkou,vůli to nemělo nijak velkou,ale při roztočení šlo slyšet,že tam už lítá klec mezi kuličkami navolno.Mám tam tu plastovou kladku,kde je ložisko zatavené a musí se koupit za naprosto nekřesťanský peníz celá kladka.To se mi samozřejmě za to dávat nechce,tak jsem to pod lisem vylisoval a nalisoval nové ložisko-6300 oboustranně kryté.Nové ložisko SKF mělo ve finále ještě větší vůli než to staré:-)

Kladku jsem tam tedy šoupnul,vše do křišťálova vyčistil a nastartoval.Jaký ale byl můj šok,když se z varce ozývaly ještě mnohem slyšitelnější pazvuky než předtím,na poslech úplná hrůza.

Vše mám složené samozřejmě správně,momenty dodržené atd atd,dle manuálu.Skůtr jede perfektně,jako předtím,ale hlavně po studeném startu se z varce ozývají úplně otřesné pazvuky,jak řemen semtam zašvrdlá,hvízdne,zamlátí o kladku,hlavně to mlácení o kladku je slyšet nejvíce,jak od něj dostává rázy a přes tu vůli nového ložiska to jde do deklu a skříně


Nasral jsem se a tu kladku jsem vyhodil úplně pryč,po studeném startu řemen sice pořád škvrdlá(asi v řemenicích),ale po zahřátí pazvuky skoro úplně vymizí.Chtěl jsem se zeptat,je tam ta kladka vůbec nutná??Má prodlužovat životnost řemene,ale jak??Tím,že o ni řemen drbe a dělá pazvuky?U pyžama 125 ta kladka vůbec není a burgmana taky ne,musí tam být?Nezkoušeli jste tu kladku dopasovat z něčeho jiného a hlavně těžší kovovou?

Dále jsem nějak nepochopil ten omezovač kroutícího momentu.....k čemu to je?Jak se to má správně namontovat?V manuálu je,že šipkou na nálitek polořemenice,ale já tam na tom mám šipky dvě,na jakou šipku to mám dát??Píšou,že to je neopravitelná věc a co jsem se díval,stojí to naprosto neuvěřitelnou dardu!
Jak poznám,jestli to je funkční a není to hyn?


Jo jinak jsem všechny elementy pečlivě zkontroloval a skoro žádné opotřebení jsem nenašel,na čepech a ložiscích žádné vůle,nikde nic vydřeného,dráhy válečků perfektně hladké nevyšlehané.Povrch polořemenic jsem proměřil spárovými měrkami dle manuálu a vše plně v kondici
Ten celek spojky s kontrastkou a řemenicemi už tam asi někdo v itálii dělal a měnili tam celý ten celek,originál piaggio,toto bylo téměř úplně zánovní vč. obložení spojky.Ty řemenice šly přes kontrastku jen velmi obtížně zmáčknout,abych tam dal řemen při montáži,takže kontrastka unavená nebude

Musí se nový řemen nějak zajíždět nebo musí si sedat?Nebo můžu hned normálně jezdit?

Re: Motor piaggio leader 200ccm-zvláštní projevy

30 črc 2016, 16:12

125ka na rozdíl od 180ky a více má kratší řemen, proto nemusí mít kladku. Kladka jakoby dopíná řemen při akceleraci a deceleraci.jestli ji nemáš nějak vážně sjetou, tak bych ji nerešil. Je několik rozměrů řemenů na pětinku, na to bacha.jezdim hned po osazení nového řemenu do plných.

Re: Motor piaggio leader 200ccm-zvláštní projevy

30 črc 2016, 16:38

Tak jsem to zase rozhodil,ten pazvuk vydava remen,ktery moc vibruje a semtam drhne dole o karter a viko.dela to jenom na volnobeh a spise zastudena.kdyz nahodim zpatky kladku,tak se prida brutalni pazvuk,jak remen drbe neustale o kladku a ta se na volnobehu porad toci.sjeta moc neni a lozisko je v ni nove skf.budto je ten kevlar dayco totalni sunt remen nebo se musi jeste zajet a sednout si,jeho plochy jsou stale jeste takove syrove a nevyhlazene jako u toho stareho.proto hodne vibruje hlavne na volnobeh uplne silene az to drbe o karter.co s tim resit,neresit?kladku tam kazdopadne nedavam,jeji smysl tam me nepresvedcil a vydava to s ni brutalni pazvuky.budto ji tam vratim az bude remen radne zabehany a bude mene vibrovat nebo si necham utocit hlinikovou s normalne menitelnym loziskem.kazdopadne bez te kladky je varec podstatne tissi

Re: Motor piaggio leader 200ccm-zvláštní projevy

30 črc 2016, 21:08

a má řemen správnou délku/šířku? Dayco jsem měl a řemen v pohodě najel 14000km

pak mě ještě napadá chodí správně zadní řemenice kdyby nevytlačila řemen až na horu tak bude volnej a plandat.(případně nejsou už vyjeté řemenice že
by zase řemen nevyjel až nahoru

ložisko v řemenici u mě je zalité pokud si ho vyměnil je vše ok? na svém místě
u mě si řemen taky škrtne, řemenice má ložisko celkem se zemědělskou vůlí a žádné pazvuky nevydává pouze je slyšet že se točí

Re: Motor piaggio leader 200ccm-zvláštní projevy

30 črc 2016, 21:48

Mi to tedy moc neškrtá. Pozor na rozměry 22X828 nebo 22x924 mám v x9 ten první.Ještě bych pro sychr rozhodil spojku aby byla jistota, že není něco s kontrastkou, nebo tím posuvným ložiskem mezi polořemenicemi. Dá se to i bez přípravku. Zariskuj, velký klíč, a párkrát s tím majzni o něco tvrdého.
Naposledy upravil zitow dne 30 črc 2016, 21:57, celkově upraveno 1

Re: Motor piaggio leader 200ccm-zvláštní projevy

30 črc 2016, 21:56

Na remenu je napsano fur vespa gilera piaggio atd atd 180-200ccm.v servisnim manualu pro x8 pisou ze minimalni tolerance sire pro remen je 21,5mm,novy by mel mit 22,5+- tento novy dayco ma 21,4mm,ale je na nem znaceni sire 22mm-nechapu.asi maji v daycu tolerance 2mm sem,2 tam:-(hnus.jinak delka sedi.ten remen je nicmene po sundani vika naply slusne,jako struna skoro.on neplanda,jen brutalne vibruje pri volnobeznych otackach a hlavne tedy kdyz neni zahratej.
Jak takhle kmita,tak si semtam skrtne o karter,je tam gumova stopa,nicmene na remenu neni zadny oter znat.kdyz takhle kmita,tak pri nahozeni kladky do ni straslive mlati a je to slyset na mile daleko,uplne na ostudu.
Taky jsem si vsiml,ze se snizila maximalka,predtim po dalnici i 140 tacho,nyni z kopce 120 vic ani boha.nicmene skutr jede,zrychluje krasne,plynule za jizdy uplne potichoucku a bez vibraci.pri dojezdech v momente kdy uz rozpina spojka se zase ozyval rachot z variatoru,tak na vterinku,asi ten rozkmitany remen tam o neco zasouka

Nicmene to nechci zakriknout,ale skusil jsem jeste mirne prizvednout volnobeh,kladku jsem uplne vyhodil pryc a pri zkusebni jizde to vypadalo dost dobre,zadne pazvuky a pri deceleraci az do uplneho zastaveni taky zadny rachot,ticho po pesine.otazka je,co se stane,kdyz budu jezdit nadale bez te proklate kladky,jestli to nejak nevodjebe remen.ten kevlar by mel snad nejaky ten kmit vydrzet,ne?
Ten origo co tam byl vypada i po 20 tis porad velmi dobre,menil jsem jej jen z principu a prevence

-- 30 črc 2016, 20:59 --

Jo jinak na tom daycu je rozmer 22x826
Mam piaggio x 8 200ccm

Re: Motor piaggio leader 200ccm-zvláštní projevy

30 črc 2016, 22:04

To že pozoruješ vybrace při sundaném víku může dělat vůle na zadní ose. Na X9 to vymezuje ložisko ve víku varce.

-- 30. 7. 2016 21:05 --

Rozměr dle mě ok.
Odeslat odpověď