To nove lozisko na kladce je urcite c3,ma na kyv docela vuli a toci se uplne lehce a potichu.na volnobeh,kdyz kmita remen,tak se ta kladka toci porad vkuse.na ruznych videich na youtube jim ten remen drbne do kladky jen obcas pri dojezdu z otacek,ale mi do ni jede na volnobeh furt a ta se toci porad,kdyz ji zastavim prstem,tak to jde lehce,ale remen do ni furt drbka a dela to takovy klepavy plastovy zvuk.ten zvuk nejde z toceni kladky,ale z toho,jak ten remen drbe o ten jeji plast.pri vyssich otackach remen do ni nedrbe a ta se dotoci a zastavi,vsiml jsem si,ze ten stary remen je o dost mekci a poddajnejsi,jak ten kevlarovy dayco.dneska jsem projel na jeden zatah skoro cele jeseniky(cca 300km),hodne do prudkych krpalu atd a bylo to bez problemu se zrychlenim v kopcich a bez pazvuku,takze kontrastku bych vyloucil,kladku tam nemam a vypada to zatim v pohode.
Taky nemam rad zadne neoriginalni upravy a paskvily,ale abych jezdil bez ostudneho kravalu,zbyvaji jen dve moznosti a hodne drahe.
Origo remen 2800,-
Origo nova kladka cca 1200,-
Ten dayco remen proste strasne kmita i kdyz je vsechno v naprostem poradku a neopotrebene
Pak zbyva jeste jedna moznost,pockat az se novy remen hezky vyhladi a zmekne a potom dle jeho kmitu,tam tu kladku zase vrazit.Mezi tim ho budu pravidelne kontrolovat skrze to zadni okynko aspon jestli neni zhoblovany o kartery.bytostne se mi to uz nechce zbytecne rozebirat a hoblovat sroubky,zavity atd atd
1.8. edit:Takze problem vyresen
Ten remen se proste a jednoduse zajel a uz prestal kmitat.rolnu jsem tam hodil zpatky a uz se ji to na volnobeh ani nedotkne,za jizdy semtam asi jo,ale to uz neni slyset.
Dale jsem si z sichty pujcil laserovy otackomer a seridil konecne otacky mezi 1600 1700ot/min+ bohatost.pro zajimavost,mel jsem tam kolem 2600/min a pocitove i poslechove mi to neprislo nijak moc vysoke,ted je to na predepsanych otackach a je to opravdu hodne nizky volnobeh,je to mnohem tissi celkove.
Z prostoru variatoru jsem vyfoukal trocha cerneho prachu z toho,jak se ten remen zajizdel a vsechno hezky pozdotahoval momentakem.pres vikend jeste udelam ventily pro sicher a prdim uz na to:-)velka skoda,ze na vetsine skutru neni otackomer,mnohem lip by se to hlidalo,ale stejne- zlata strikacka,tam clovek nemusi nic resit
6.8. edit:Tak už si tu píšu jen sám se sebou,ale poslední postřeh,kdyby to taky někdo řešil
Jak jsem psal,že je všechno ok,tak ta kladka se začala zase ozývat,jezdil jsem aktivně asi týden(práce atd) a přišlo to zase.
Nasral jsem se a koupil ze skutrvrakáče za pár kaček pěknou origo kladku hliníkovou,která se dávala z počátku výroby a je vyobrazena i v manuálu k X8
Výhoda téhle kladky je,že má vyměnitelné ložisko,skoro vůbec se neopotřebovává po obvodu a hlavně je absolutně tichounká,jakmile se ta plastová nějak naruší třeba přelisováním ložiska,které je v ní ze záměru výrobce zalité nafest,už to není ono a dělá kravál
Ti šmejdi z Piaggia asi potřebovali nějak vydělat,tak začli postupem času osazovat ty plastové kladky se kterýma,když se opotřebí nejde už v podstatě nic dělat a musí se za nemalou sumu koupit jedině nová
Toto není jen můj problém,ale je to v mezinárodním měřítku,co čtu i zahraniční fora o vespách atd
Takže,kdo chce vsadit najistotu a jezdit potichu,nechť si obstará ten starší typ kladky a je po problému a pazvucích
Naposledy upravil
KYBLOS dne 06 bře 2017, 11:45, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny tři příspěvky pod sebou