Diskuze o skútrech větších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Motor piaggio leader 200ccm-zvláštní projevy

30 črc 2016, 22:45

o tu kladku mi to neškrtá stále ale pokud přidám plyn na hlavním stojanu a nechám spadnout otáčky na volnoběh je slyšet jak se ta rolna dotáčí tak že si o ní řemen škrtne ale pazvuky žádný

125 motor rolnu nemá

točí se ta rolna uplně volně? když jsi tam dal nový ložisko je aspoň C3 ? pokud by bylo trošku tužší (v prostoru variátoru je relativně teplo tak přesný ložisko se může trochu utáhnout přesný ložisko je občas na škodu) tak by než se roztočí
mohl řemen písknout
já když jí roztočím rukou tak se ještě klidně 20 sekund dotáčí jde úplně volně

Re: Motor piaggio leader 200ccm-zvláštní projevy

31 črc 2016, 01:13

To mas naprostou pravdu,na te ose to muze cele pruzit.zkousel jsem to sice napruzit ruzne rukou a imitovat ulozeni v deklu,ale ta sila roztoceneho remene bude asi vetsi.nicmene ty zvuky to delalo s deklem i bez.hlavne ta kladka.myslis ze ta kladka tam ma tedy zasadni vyznam kdyz u 125ky neni a pritom je ten remen totozny dle infa k nemu na netu?studoval jsem jeste zahranicni fora a tam durazne nedoporucuji pouzivat jine nez original piaggio remeny,ze jistota je prej original.je to tam doplneno ruznymi hororovymi obrazky rozskubanych a namotanych remenu malossi apod.prej ty nahrady nezvladaji dlouhotrvajici hranicni zateze na dalnicich apod.ja bych byl taky kazdopadne pro original,kdyby nebyl tak priserne drahy.dayco 900,origo 2800,- penez.mozna na tom neco bude,pokud clovek nezjisti,ze to nakonec,jak to v podobnych pripadech byva pro ne vyrabi taky dayco:-)
Co jina kladka?v manualu je tam zobrazena nejaka kovova kladka se segerovkou a menitelnym loziskem,dokonce i postup na prelisovani loziska.asi to tak z pocatku vyroby bylo,tu kovovou jsem ale nikde v nabidce nevidel

Re: Motor piaggio leader 200ccm-zvláštní projevy

31 črc 2016, 07:57

125ka má řemen 22,5x812 a bez toho vroubkování na horní straně. Má i stejný karter s dírou na šroub kladky, ale je bez ni. (stavebnice).Jestli nemáš tu kladku nějak moc zhulenou a ložisko se točí i ohřáté, asi bych ji tam nechal a neřešil zvuk. Jezdím obyčejné dayca bez kevlaru... již třetí a bez problémů. Mám vypozorováno, že 1 mm úbytku na řemenu, dělá zhruba 10 km/h na maximalce. Ale že ti to s novým řemenem maže jen 120 je divné.btw: v motorárně u piaggia asi budou vědět, proč tam tu kladku dávají.

-- 31. 7. 2016 07:24 --

Jo a jeden řemen jsem též přetrhl, kupodivu malosi kevlar na 125ce.Ale za to asi mohla velká vůle na čepu variatoru. (začátečník)

Re: Motor piaggio leader 200ccm-zvláštní projevy

31 črc 2016, 19:54

To nove lozisko na kladce je urcite c3,ma na kyv docela vuli a toci se uplne lehce a potichu.na volnobeh,kdyz kmita remen,tak se ta kladka toci porad vkuse.na ruznych videich na youtube jim ten remen drbne do kladky jen obcas pri dojezdu z otacek,ale mi do ni jede na volnobeh furt a ta se toci porad,kdyz ji zastavim prstem,tak to jde lehce,ale remen do ni furt drbka a dela to takovy klepavy plastovy zvuk.ten zvuk nejde z toceni kladky,ale z toho,jak ten remen drbe o ten jeji plast.pri vyssich otackach remen do ni nedrbe a ta se dotoci a zastavi,vsiml jsem si,ze ten stary remen je o dost mekci a poddajnejsi,jak ten kevlarovy dayco.dneska jsem projel na jeden zatah skoro cele jeseniky(cca 300km),hodne do prudkych krpalu atd a bylo to bez problemu se zrychlenim v kopcich a bez pazvuku,takze kontrastku bych vyloucil,kladku tam nemam a vypada to zatim v pohode.
Taky nemam rad zadne neoriginalni upravy a paskvily,ale abych jezdil bez ostudneho kravalu,zbyvaji jen dve moznosti a hodne drahe.
Origo remen 2800,-
Origo nova kladka cca 1200,-
Ten dayco remen proste strasne kmita i kdyz je vsechno v naprostem poradku a neopotrebene
Pak zbyva jeste jedna moznost,pockat az se novy remen hezky vyhladi a zmekne a potom dle jeho kmitu,tam tu kladku zase vrazit.Mezi tim ho budu pravidelne kontrolovat skrze to zadni okynko aspon jestli neni zhoblovany o kartery.bytostne se mi to uz nechce zbytecne rozebirat a hoblovat sroubky,zavity atd atd

1.8. edit:
Takze problem vyresen
Ten remen se proste a jednoduse zajel a uz prestal kmitat.rolnu jsem tam hodil zpatky a uz se ji to na volnobeh ani nedotkne,za jizdy semtam asi jo,ale to uz neni slyset.
Dale jsem si z sichty pujcil laserovy otackomer a seridil konecne otacky mezi 1600 1700ot/min+ bohatost.pro zajimavost,mel jsem tam kolem 2600/min a pocitove i poslechove mi to neprislo nijak moc vysoke,ted je to na predepsanych otackach a je to opravdu hodne nizky volnobeh,je to mnohem tissi celkove.
Z prostoru variatoru jsem vyfoukal trocha cerneho prachu z toho,jak se ten remen zajizdel a vsechno hezky pozdotahoval momentakem.pres vikend jeste udelam ventily pro sicher a prdim uz na to:-)velka skoda,ze na vetsine skutru neni otackomer,mnohem lip by se to hlidalo,ale stejne- zlata strikacka,tam clovek nemusi nic resit

6.8. edit:
Tak už si tu píšu jen sám se sebou,ale poslední postřeh,kdyby to taky někdo řešil

Jak jsem psal,že je všechno ok,tak ta kladka se začala zase ozývat,jezdil jsem aktivně asi týden(práce atd) a přišlo to zase.
Nasral jsem se a koupil ze skutrvrakáče za pár kaček pěknou origo kladku hliníkovou,která se dávala z počátku výroby a je vyobrazena i v manuálu k X8

Výhoda téhle kladky je,že má vyměnitelné ložisko,skoro vůbec se neopotřebovává po obvodu a hlavně je absolutně tichounká,jakmile se ta plastová nějak naruší třeba přelisováním ložiska,které je v ní ze záměru výrobce zalité nafest,už to není ono a dělá kravál
Ti šmejdi z Piaggia asi potřebovali nějak vydělat,tak začli postupem času osazovat ty plastové kladky se kterýma,když se opotřebí nejde už v podstatě nic dělat a musí se za nemalou sumu koupit jedině nová
Toto není jen můj problém,ale je to v mezinárodním měřítku,co čtu i zahraniční fora o vespách atd

Takže,kdo chce vsadit najistotu a jezdit potichu,nechť si obstará ten starší typ kladky a je po problému a pazvucích
Naposledy upravil KYBLOS dne 06 bře 2017, 11:45, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny tři příspěvky pod sebou

Re: Motor piaggio leader 200ccm-zvláštní projevy

09 srp 2016, 12:50

ahoj Kolohnáte můžeš mi prosím poslat odkaz, kde jsi se dočetl o těch neoriginal řemenech, jak jsi psal že se při větší zátěži zničí, já jsem zkoušel řemen Dayco i Malossi a každý zatím po delší jízdě rychlostí nad 110km/h dopadl takhle...
řemen Malossi.jpg


Moje teorie je že řemen vyjede na variátoru vysoko (mám multivar) a pak dře o karter, ale nějak se s tím nechci smířit jelikož vím že skutr by měl jezdit i vyšší rychlostí bez problémů, ono to teda jede i 130km/h, ale za cenu řemene...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Motor piaggio leader 200ccm-zvláštní projevy

09 srp 2016, 13:20

Ved urob fixou znacky na variatore a uvidis. Okrem toho polremenice priloz k sebe a vloz remen medzi ne a uvidis ako vysoko ho to dokaze vytlacit.

Re: Motor piaggio leader 200ccm-zvláštní projevy

10 srp 2016, 13:52

IMG_20160805_165613.jpg
IMG_20160725_164820.jpg
IMG_20160725_164809.jpg
IMG_20160723_185725.jpg
http://modernvespa.com/forum/topic23948

http://modernvespa.com/forum/topic116785

http://modernvespa.com/forum/topic131181

Třeba,když dáš do googla piaggio belt problem atd. tak ti vyjede spousta zahraničních diskuzí,tam jezdí skůtrama mnohem déle než tady a řeší to tam důkladně

Jinak ohledně toho,že ti řemen vyjíždí moc......Máš správnou šíři a rozměr řemenu??Máš distanční podložku mezi řemenicema variátoru??Kladku máš v pořádku?Tady toto muselo jít přece hodně slyšet,ne?Měls dole dekl?Cos tam viděl?

Mě to jezdilo se starým OEM řemenem i 140 tacho-dálnice,úplně běžně 130 rovina,v kopci to bylo taky rychlejší a ten řemen nikde nešolíchal a nijak extra nevibroval,když jsem jej vytáhl,je alespoň pohledově ve stavu zánovním-má najeto 20 000km!Je akorát bočně sjetý lehce pod míru
Pořád se biju do hlavy,že jsem na to vůbec šahal a ten řemen preventivně měnil-dle příručky.
S tím kevlarovým DAYCO se přes 120km nedostanu ani z kopce,ale to by jebal pes,mě stačí do práce i to kilínko.Daleko více mě štve,že ten řemen vůbec nemá hodnoty korespondující s manuálem a už od novoty měl o 2mm menší šíři-to bude ten problém s rychlostí a má prostě dost surový projev a tak nějak pocitově mu prostě nevěřím.Měl jsem shozený dekl v poslední době mnohokrát a ten řemen se mi prostě nelíbí,mám tam všechno nové nebo zánovní a stejně to prostě není ono,jako ten starý.Ten Dayco řemen není vůbec tak krásně a hladce pohledově zajetý,furt z toho vyčnívají různé otřepy a nitě,sviní to pořád prostor varce jemným černým prachem v množství více než obvyklém,atd.
Taky je dost tvrdý,ten OEM byl úplně krásně vláčný a naprosto hlaďounký po bocích,žádné otřepy ani nitě nebyly vidět,nic
Podotýkám,že jsem na něm najel už X set km,takže zajetý by měl rozhodně být....
Jak jsem psal nahoře,prostě v té rozdílné ceně OEM 2800kč a DAYCO 900kč něco bude,to není jenom tak

Vyloženě mám z toho natolik blbej pocit,že čekám to,co se stalo tobě

Přikládám ještě pár fotek,kdy jsem víko otevřel poprvé,je zde vidno,jak vypadá variátor po poctivých 20 tis. km,je tam vidět ta distanční podložka mezi řemenicemi,která tam MUSÍ být a taky jsou tam oba typy těch kladek,nesrovnatelně lepší je ta kovová :wink:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Odeslat odpověď