Tak na mě začla blikat po 3000 km kontrola oleje,tak to vypadá,že olej neubejvá a je stále mezi ryskama...paráda
Ale pořád v sobě mam červa,ohledně toho typu oleje,jakej tam správně lejt........je to bermudskej trojuhelník )))
Protože mam v příručce psáno něco jinýho,než se do těch motorů odjakživa leje 5W-40....tak čemu by jsi věřil......Je to klasickej motor Piaggio,tak nevim proč v manuálu mam jiné hodnoty než stejnej motor v jiném skútru.
No,pak ale nechápu jak se může dostat do manuálu 10W-40 a nebo 15W-50 - kdo to vymyslel,nebo proč ....a na motoru,kde bejvá klasika u nalévacího hrdla vyraženo 5W-40,tam nic neni....takže by to směřovalo taky k těm hustějšim.......Nj,ale to holt asi my nevyřešíme.....prostě záhada.
19.4. edit:Tak jsem včera namontoval J.Costu a najel prvních pár km. Počáteční pocity jsou takové,že je skůtr na rozjezdy mnohem živější. Je to způsobeno tím že se motor nerozjíždí hned od volnoběžných otáček,ale mnohem živěji vyletí otáčky nahoru.
Odjezdy z křižovatek rozhodně živější.
Další změna - mnohem méně to za jízdy brzdí motorem,když se pustí plyn. Takže na jízdu z kopce bez plynu to bude lepší.
Na normálnim variátoru se od rozjezdu pomalu zvyšujou otáčky až k nějakým maximálním 10 000 při maximální rychlosti........ J.Costa při plnym plynu od startu vyletí někam k 7000-7500 který si drží celkem do vysoké rychlosti,takže při nějakých 100-110 to točí méně.
Přijde mi že v nižších rychlostech to točí víc a při vyších rychlostech méně.
Zatím se s tim sžívam a až se s tim naučim trochu jezdit,provedu test pomocí GPSky na svém oblíbeném kopci,kde jsem testoval a ladil 70ku a poté stejným způsobem změřím seriový variátor. Nejlépe vše zdokumentuji kamerou GoPro,ať jsou vidět hodnoty rychlosti a otáček motoru.
costa.JPG
21.4. edit:Dnešní měření maximálky z mírného kopce - porovnání GPS vs. digi tacho SIGMA. Ještě to šoupnu o milimetr a bude to uplně přesné.
Maximální rychlost na origo tachometru byla rovných 150 při 9500 otáčkách,což je o 500 otáček méně než při stejné rychlosti se seriovým variátorem - to točilo rovných 10 000 otáček. Až nebude takový vítr,zkusím větší kopec jestli by to dosáhlo na těch 10 000 s J.Costou a jaká by případně byla rychlost.
EDIT : po prvních 200 km s Costou,spotřeba 4,1l/100 km.....což mě překvapilo,čekal jsem spíš kolem 4,5 podle toho jak jsem to nešetřil. Uvidíme další měření.
EDIT 2 : Tak to vypadá že spotřeba zůstala stejná...další 2 tankování 3,62 a 3,26.
MAX.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil
KYBLOS dne 28 črc 2013, 13:23, celkově upraveno 4
Důvod: Sloučeny příspěvky pod sebou