Diskuze o skútrech větších objemů.
01 črc 2015, 15:02
Tuner tie viskozity som zobral z už spomenutých mazacích plánov výrobcov olejov,ktoré sú veľmi dobrou pomôckou pre majitelov moto pri výbere nielen olejov,ale aj ostatných kvapalín ktorý napríklad nemajú manuál,alebo si chcú vybrať olej jedine od svojho oblúbeného výrobcu.Teraz tu uvediem tie doporučené viskozity pre tvoje moto a ak mi neveríš tak si to over.Castrol,Total,Elf,Valvoline,Q8,Motul doporučujú iba 10w40 takže ako vidíš teraz už ani Q8 nedoporučuje viskozitu 15w50 ako máš uvedené v manuáli.Repsol doporučuje iba 5w40 a Ipone doporučuje 10w40(regular)ale aj5w40(sports)Teraz niečo k tej zníženej viskozite ktorú si spomenul v podstate máš pravdu a dá sa s tým súhlasiť,ale kedže ako si správne spomenul 5w40 má oproti 10w40 zníženú viskozitu čiže je o niečo redší ako 10w40 a tak sa pri studenom štarte dostane o niečo rýchlejšie na mazané časti ako 10w40 tak kladie motoru o niečo menší odpor ktorý by mal o niečo lepšie reagovať na plyn preto ten sports.Čo som na nete čítal tak práve na oleje 5w40 sú kladené vyššie nároky na mazanie a preto sa vraj vyrábajú výlučne ako 100%syntetika ale čo je na tom pravdy to neviem.
02 črc 2015, 09:25
To je sice hezké,že to je z mazacích plánů výrobců olejů,ale kde ty na to přijdou,jaký olej do jakého motoru mají doporučit ? Zřejmě po konzultaci s výrobcem daného motoru a pokud to je tedy takto,proč neuvádějí oba dva (výrobce oleje a výrobce motoru) stejné informace ? O to mi jde. Rozdílné informace pro koncového uživatele nejsou správným příkladem toho jak by to mělo být.
Ohledně označení sport je to dle mého stejně tak zavádějící. Do závodních aut,motorek atd se nedávají oleje s nižší viskozitou,ale naopak 10 - 15 ale třeba i 20W-50 nebo i 60. U upravených motorů,které pracují oproti seriovým ve vyších otáčkách při mnohem vyší zátěži,je snížení viskozity na škodu a docházelo by k přetrhání olejového filmu,ztrátě tlaku a poškození motoru. Ty lidi hlavně vědí jak se k motoru chovat,proto nepotřebují aby jim to okamžitě mazalo po startu při -15°C jako když tomu Franta z hornídolní naloží ve svym vykuněnym tédéíčku,ale potřebujou aby olej v motoru dokázal pracovat i za extrémních podmínek při vyších teplotách než je běžné v normálním autě.
02 črc 2015, 10:09
Uz by ste mohli tu prestat operovat s viskozitov a cislom 5w-40 ktora hovori hlavne o tom pri akej teplote sa ma motor pouzivat. A nepadlo ani slovo o norme API ktora je dokezitejsia lebo ked do takeho motora nalejete nieco s oznacenim API SD tak sa vam pekne podakuje kedze tam patri API SL, a ci tam pojde 5w40 alebo 15w40 zavisi od teploty v ktorej sa bude motor prevadzkovat, navyse akej vykonnej specifikacie olej tam patri vie vyrobca on to skusal a testoval, zvycajne aj doporuci aky olej pre ake teploty ci to ma byt 5w 40 alebo iny. Navyse okrem API normi su aj ine pre motocyklove motory.
02 črc 2015, 12:57
Dušan ked chceš niečo napísať tak aspoň nezavádzaj ľudí.Čo tu preboha vytahuješ zastaralú normu api Sd z rokov 1968-70 ktorá sa už dávno nepoužíva.
Necituj poslední příspěvek viz. pravidlo číslo 4. Díky Kyblos
Naposledy upravil
KYBLOS dne 17 črc 2015, 07:15, celkově upraveno 2
Důvod: Citace posledního příspěvku.
02 črc 2015, 12:59
No skus porozmyslat preco lebo olej ktory vyhovuje takej norme sa da kupit a ma rozsah 15w 40, a norma API stale plati
02 črc 2015, 13:09
Oleje tady řešit nechci,vzniklo to celé na popud tomu,že i výrobce se kolikrát rozchází v tom jaký olej použít a zbytečně zavádí zmatky on sám,ne jen uživatel který tomu třeba nerozumí už vůbec.
API SD se už snad běžně neprodává,vídam nejčastěji jen API SJ-SM.