od TUNER » 02 črc 2015, 09:25
To je sice hezké,že to je z mazacích plánů výrobců olejů,ale kde ty na to přijdou,jaký olej do jakého motoru mají doporučit ? Zřejmě po konzultaci s výrobcem daného motoru a pokud to je tedy takto,proč neuvádějí oba dva (výrobce oleje a výrobce motoru) stejné informace ? O to mi jde. Rozdílné informace pro koncového uživatele nejsou správným příkladem toho jak by to mělo být.
Ohledně označení sport je to dle mého stejně tak zavádějící. Do závodních aut,motorek atd se nedávají oleje s nižší viskozitou,ale naopak 10 - 15 ale třeba i 20W-50 nebo i 60. U upravených motorů,které pracují oproti seriovým ve vyších otáčkách při mnohem vyší zátěži,je snížení viskozity na škodu a docházelo by k přetrhání olejového filmu,ztrátě tlaku a poškození motoru. Ty lidi hlavně vědí jak se k motoru chovat,proto nepotřebují aby jim to okamžitě mazalo po startu při -15°C jako když tomu Franta z hornídolní naloží ve svym vykuněnym tédéíčku,ale potřebujou aby olej v motoru dokázal pracovat i za extrémních podmínek při vyších teplotách než je běžné v normálním autě.
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...Malaguti MAX 250
Piaggio X9 500
T-Max