Diskuze o skútrech větších objemů.
Odeslat odpověď

08 říj 2008, 23:33

Pokud ještě někdo laborujete s H4-kama na Madisonu a zdá se vám že altík je na vás za to těžce nas.... tak si je zkuste jen tak ze srandy zapojit aby svítily střídavě - tlumené světlo jen pravé a po přepnutí na dálkové jen levé - alternátor rázem začne stíhat a ta jedna zapojená H4-ka pak svítí o hodně jasněji než obě dvě současně ;)

09 říj 2008, 19:39

Mirsil:ahoj,prosímtě pěkně,kam na ty finty chodíš???Já jsem si říkal,že ty žárovky svítí jak nefalšované bludičky,tohle by mohlo být to pravé,nebo aspoň lepší řešení.Semtam mám trochu starost nadupnout.Tobě už to takhle svítí,nebo to byl jen pokus??A tím pádem svítí každé žárovce jen jedno vlákno,jestli tomu dobře rozumím.Tak by asi nebylo od věci žárovky semtam prohodit,aby se vlákno pálilo stejně.A kdyby se použila jen jednovláknová žárovka(H7 aspoň v jednom světle???)Hoď nějaký moudro.Dík za inspiraci.Jdu studovat el.schéma.J ;) :D :D

10 říj 2008, 20:47

jirka04:Než se vrhneš do přepojování stačí z jedné halogenky stáhnout konektor abys vyzkoušel jestli má cenu se v tom vrtat. Jo já už to mám přepojené, otestované a jsem spokojen. Začíná být déle tma a bude hůř takže je to aktuální starost. Zbývá jen doladit to zapojení - kontrolky a světelnou houkačku. H7-čka nevím - asi tam kde bývají jednovláknové žárovky tak se pravý a levý světlomet dají výškově seřizovat nezávisle na sobě u Madisona se seřizuje nahoru a dolů celý komplet - těžko říct jestli by ta sestava s jednou H7 a jednou H4 šla seřídit. Ta vlákna která u dvou H4 nesvítí jsou vlastně náhradní - při spálení jednoho vlákna by se ani ty žárovky nemusely přehazovat, aspoň tedy ne na cestě někde v noci, jednodušší by bylo jen přehodit konektory - myslím že kabely jsou dostatečně dlouhé. No napadají mě různé věci když vidím ty ceny kolem, jinak už bych si asi svítil na cestu xenony :rolleyes: ;) Jestli budeš do něčeho vrtat tak dej vědět. ;)

13 říj 2008, 19:05

Mirsil:ahoj,no v těch světlech mě láká se povrtat,neb jak správně píšeš tma je čím dál déle.Dneska jsem na ty járovky koukal,to vlákno spíš žhne,než aby regulérně svítilo.Asi opravdu je ten altík slabej na tenhle nápor spotřebičů.A občas se stane,že baterka má honičku otočit starterem.I ty brzdový světla asi papají a následné dobití nic moc.
Ty máš zpřeházený jen drátky na konektorech u světel,nebo jsi kouzlil i u přepínače či ještě někde uplně jinde???
Nojo,kontrolky,světelná houkačka,to vypadá na překopání skoro celé elektriky.No celé né,ale světel tutově.No potěš....!
No uvidím.V případě nouze budu volat sos.J :o

15 říj 2008, 08:44

jirka04: Ahoj, jen jsem vytahal jednotlivé kontakty z konektorů - stačí vevnitř trochu odehnout pojistný plíšek - pak jsem přímo na žárovkách našel kombinaci kam co zapojit a kontakty jsem vrátil zpět do konektorů na nové pozice a dva kontakty samozřejmě zůstaly nezapojeny. Do schéma jsem se zatím nedíval takže nevím jestli se dají kontrolky přehodit nějak jinak než přepojením přímo v palubce na žárovkách a světelná houkačka mi svítí jen když mám rozsvícené dálkové světlo, takže ještě to chce doladit ;) . Ještě mě napadlo, že by stačilo jen jedno brzdové světlo v kufru ( jezdím pořád s ním ) i když to asi není povolené, ale je to rozhodně bezpečnější, zase by se něco ušetřilo (21W). Budu teď muset vyřešit trochu jiný problém, teď nedávno se to na fóru probíralo - takové ty drnčivé rozjezdy - zdá se že to má na svědomí vůle mezi futrem a čepem ve variátoru - moc se mi nechce kupovat nový variátor, protože vypadá ještě celkem dobře jen to futro je vymačkané, určitě by stačilo udělat nové bronzové a převložkovat, neslyšels někdy o takovém řešení ? :o

15 říj 2008, 19:47

Mirsil:ahoj,nevím přesně,které futro a čep máš na mysli.Pokud vím,tak osička zadního kola je klasicky v ložiskách,jediné,co kde jezdí,je vodítko(vnitřek)zadní polořemenice.Dorazy tvoří 4 kolíky.Tam je jediné místo,kde je dobře mít dobře namazáno.Tady by vakl mohl nastat,ale nejsem si jist,jestli uvnitř je futro nebo ne.Ale mám pocit že není.Ale japončíci to mohou mít udělané jinak než itálie.Ba ne,díval jsem se na starou pořemenici,tam futra nejsou.Tam jsou jen dva vybroušený kroužky a asi zakalený nebo tak,po kterých to jezdí.Já převložkovat nemůžu.Pravda je,že když draka tlačím pozadu,tak od zadního kola se občas lupnutí ozve,pravidelně za jednu otočku.Co si vzpomínám,obložení čelistí spojky je opotřebováno lehce do klínu,jak spojka zabírá.Ale zatím nijak dramaticky.Taky může být nepravidelně opotřebený koš spojky a dohromady je z toho tohle škubání.Ale projevuje se popravdu jen když přidávám plyn veeeeelmi pomalu.Při prudším rozjezdu spojka sepne a jedu.
Žárovky-podle schématu jsou obě zapojené paralelně,dálkové i tlumené světlo z jedné sběrnice.Takže by mělo stačit příslušný fous odpojit,zaizolovat pro případ nouze a připáskovat.A všechno by mělo fungovat normálně,kontrolky i svět.houkajda,neboť nikde do ničeho jiného nehrabeš.Přes víkend na to juknu.J :(
Apropo-jaké žárovky předepisuje manuál???Já jsem se o parametrech žárovek nikde v manuálu nic nedočetl.Vizuálně to tipuju na H4 55/60W a myslím si,že by tam mohly být slabší(30/35W).To by asi problém pořešilo,ne-li odstranilo. :) :)

19 říj 2008, 00:01

Jirka04: V manuálu není o žárovkách ani slovo, ale někde jsem tu na fóru četl, že by tam měly být tyto - http://www.jrtuning.cz/cz-detail-286.html - 35/35W. Ideálem zůstávají xenony, ale to je zase hromada peněz. To svícení jednou H4-kou má také své mouchy. Když se podíváš na naše avatary, tak ty naše stroje tam máme přesně z úhlu kdy druhý světlomet na odvrácené straně není vůbec vidět - Madison má tak špičatý předek, že v určitých situacích na křižovatkách za šera to může být problém :( . Tak co včil.
Variátor mám Malossi Multivar 2000 a tam je vážně bronzové pouzdro, které by se dalo vyměnit. Budu to řešit příští týden. Je to podobné jako v tomto vláknu - http://www.skutrforum.cz/index.php?a=topic&t=1563. Servisák z Hrušovan mi dnes řekl, že čep v polořemenici variátoru by měl mít minimální vůli a já už tam mám zemědělskou :D takže zkusím převložkovat, protože jinak je polořemenice ještě OK.
Naposledy upravil mirsil dne 19 říj 2008, 00:04, celkově upraveno 1

19 říj 2008, 21:24

Mirsil:ahoj,no já si to myslím,že ty žárovky by měly mít tak kolem 30W,protože to je 70 dohromady,což je jen o chlup víc,než jedna 60W,co má H4.X 2 a je tu 120W a pak se může altík strhat.
Nojo,tady na tom futru by měla opravdu být vůle minimální,aby se polořemenice hezky klouzala.Já mám tuhle pořemenici ještě originál od Yamahy,pokud si vzpomínám dobře,tak vakl skoro žádný.Já to zas přes zimu zkouknu,co a jak,asi přimáznu,a bude zas na rok pokoj.Hlavně dobře měř,aby výsledek nebyl horší,než je to teď.Nová futra neprodávají?Bylo by to jednodušší a se správnýma vůlema.
Díky za informace,ať se dílo podaří.J ;) :D

19 říj 2008, 21:43

Jirka04:Ahoj, futra se neprodávají, jen celý varec za 3 700 ale sám servisák mi to přefutrování radil, pro dobrého soustružníka by to neměl být problém změřené už to mám a vím jak by se to mělo dělat. Dám vědět, jak se to vyvine ;)

21 říj 2008, 19:24

Mirsil:držím palce.Prosím ještě radu:kudy nejlíp na ty zpropadený světla??měl jsem zatím dole jen přední masku s polohovkou,dozadu na světla se dosáhnout dá,ale vyndat a zandat patici s žárovkou je už asi trochu problematičtější.A ze zadu od řidiče to prezentuje rozborku dost velké části plastů,nebo se pletu?Díky.J :( :)

21 říj 2008, 20:23

Jirka04: Ahoj, všechno se dá zvládnout tou dírou vpředu, jen je ještě dobré sundat plexi pokud se tím zvětší přístup dovnitř, já jsem ho měl dole ;). Víš jak to je, nejlíp se daří až na potřetí :D B)

27 říj 2008, 18:36

Mirsil:ahoj,já plexi sundávat nemusím,až na díru nedosahuje,ale díra sama o sobě je dost malá.Je to práce jen pro jednu tlapu,moc velká brnkačka to nebude.No asi jak pro koho.Navíc ten rámeček na světla je jakýsi slepovaný nebo co,tak už se tam zřejmě kdosi hrabal.No koncem října asi zazimuju,pak se pustím do úprav.
Každopádně díky moc za rady a zkušenosti.J ;)

08 lis 2008, 22:50

Ahojte Madisonisti, pokud někdo plánuje bixenony, ale máte strach, jestli to bude fungovat, jestli to utáhne altík a baterka, kolik plastů se bude muset sundat, kde se to všechno vleze ap. tak se do toho klidně pusťte, nenarazil jsem na žádný zádrhel. Všechno se dá udělat dírou pod černým krytem vpředu jinak žádné plasty nemusí dolů, pro ballasty je šikovné místečko hned vpředu viz foto, na upevnění stačí oboustranná izolepa, a dost místa je vevnitř mezi světly i pro ostatní kabeláž (ani jsem ji nezkracoval) a pro relé elmag. clonky. K ukostření se nabízí volné závity v plechu u nádržky chladiče a jediné co jsem dělal navíc bylo samostatné napájení z plusu baterie. Takže fšecko funguje, xenony startují okamžitě i jen na baterii, světelná houkačka houká, nikdo na mě nebliká ( světla jsem sklopil co nejvíc dolů ) a vidět je jak ve dne. Kupoval jsem tuto : http://www.xenony.ic.cz/ , záruka 2 roky a prodejce se nebránil vrácení xenonů pokud by montáž nebyla možná, nebo forma altíku a baterie dostačující ;)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

08 lis 2008, 23:49

Nikdo neblika jo?! me kazdy v noci zdravi :-)

09 lis 2008, 08:43

Mám světla seřízené do spodní polohy, možná na každém skútru záleží jak moc se s nimi dá hýbat a jaký je tvar paraboly. Když se do tlumených světel dívám zepředu zhruba tak jak to je vidět z protijedoucího auta tak mám z toho dobrý pocit, myslím, že je to stejné, jako když potkávám auta se seřízenými xenony. Samozřejmě, že xenony svítí podstatně víc než halogeny a pokud je cesta trochu zvlněná a skútr se houpe, nebo se s někým potkám na horizontu, oslním ho - ale to on mě taky i s halogeny. Zatím jsem měl jen jednu testovací jízdu, takže uvidím co dál, ale pokud by se množily nějaké negativní reakce snažil bych se upravit seřizování tak aby šly světla ještě více dolů. Jezdím teď hodně potmě a přestože cestu znám tak je to s orig světly občas o hubu - hrbolaté zatáčky, díry. krajnice bez lajn, listí a když poprší 2x hůř - však to znáš, takže se snažím přežít a samozřejmě také aby přežili ostatní. Tom.boyi a jak to vidíš ty - xenonuješ už dost dlouho a budeš se xenonit i dál nebo je to s tím blikáním tak zlé ? :o
Naposledy upravil KYBLOS dne 13 čer 2013, 16:43, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posl. příspěvku
Odeslat odpověď