Diskuze o skútrech větších objemů.
17 bře 2008, 08:45
Ty jo, já to mám rozdělaný ještě víc. Koupil jsem ho loni a byl ťuklej na spodek předního plastu, byla tam díra tak na pěst, tal jsem to nechal zalepit a dát na lak, ale naskakuje mě husí kůže, když si vzpomenu jak to budu dávat dohromady :thinking:, snad to zvládnu. Taky jsem kupoval náhon. Nekupoval jste náhodou někdu ten přední plast? Jen by mě zajímalo co to stojí, když za tu blbou zadní hrazdu chtějí skoro čtyři litry. Když vidím ty ceny, tak mi připadá, že jezdím s Harlejem
17 bře 2008, 12:00
Tak trochu popíšu tu demontáž: jako první se sundá ten černý past vpředu pod plégem, včetně parkovacího světla. Nejdříve se vyšroubují ty dva vruty a opatrně se vycvaká po stranách. Pak je nutné vytáhnout tu parkovací žárovku. Mimochodem má tak krátkej kabel, že jsem jí při montáži měl problém dostat zpátky. Tak ať jí při tom sundavání hned neurvete. Tímto se Vám objeví vpředu díra, kam se dá strčit ruka. Neduvedu si však představit co bych jednou rukou dokázal vymontovat nebo namontovat. Usoudil jsem, že to tedy otevřu raději od řidítek, protože ten komplet přední plast stejně nejde sundat, jelikož je v kuse a vadí mu přední kolo. Takže pěkně všechny šroubky co drží ten plast pod palubkou. Všechny vruty po stranách, sundat tu gumu na nohy, kde jsou další vruty a imbusy. Potom jeden imbus ve skříňce u pojistek a dva vruty ve schránce dole mezi nohama, jak je baterka. Je potřeba sundat plastový kroužek u spínačky. Je to tam na takový bajonet, takže nejdříve otočit a pak vytáhnout. Pak se musí sundat ty dva lakované plasty mezi nohama. Takže opět vruty v těch falešnejch matkách, sundat ty dvířka a pak opatrně vycvakat plasty. Nejlépe mi to šlo jakoby od té zadní matky opatrně šroubovákem vypáčit, pak u přední matky a pak různým vyhejbáním a nakláněním vyndat od toho kaslíku. Pak opět dva vruty, co byly pod tím lakovaným plastem. Pak zase opatrně všechny plastový capky a měl by už jít celý ten plast od řidiče dolu. Ale ejhle, nejde. Je to ještě zevnitř přidělaný k palubce a palubka k tomu přednímu plastu. Takže stejně musím sundat přední plast abych se tam dostal. Nejdříve sundat kryty blinkrů, kde je z boku uvnitř vrut. Nedá se k němu dostat žádným šroubovákem, takže si pomoct bitem v nějaké malé ráčně nebo v malém francouzském klíči (jako já) Pak sundat plégo na šesti imbusech, pod ním další dva vruty k palubce. Pak vruty za zadním kolem plus jeden imbus a nezapomenout na vrut, který je úplně vespod dole pod motorkou. Nakonec dva utopené imbusy vpředu pod plégem. Upozorňuji, že musíte mít buď extra dlouhý imbus nebo imbus bit s nástavcem. Jinak se do rozebírání ani nepouštějte. Tím celý přední plast odklopíte trochu vpřed, než se opře o kolo. Teď už bych se měl dostat k těm dvěma šroubkům co drží palubku a ten celý plast od řidiče jak jsem původně chtěl. A ejhle, ono to nepůjde. Na jedné straně ano, ale na druhé je vrut schovaný za spínací skříňkou a přes spoustu kabelů se tam nedá dostat. Možnost by teď byla rozebrat elektriku a odmontovat spínačku ale do toho se mi nechtělo, protože jsem zjistil, že schéma elektriky co mám není úplně shodné s mým modelem a bál jsem se abych to pak zapojil vůbec zpátky. Takže jsem to prostě měl rozšklebené z předu i zezadu viz ta fotka někde výš a to mě vcelku stačilo, abych se dostal kam potřebuji.
Vlastně tímto asi vůbec nedoporučuji sundavat ten plast od místa řidiče ale začít tím předním, kde jsou světla. Na nějaký menší zásah by to mělo stačit. Samotná montáž heftů a alarmu bez problémů přes prořezávací svorky. Alarm před spínačku a hefty za. Je tam všude docela dost místa a možností kam něco dalšího přidělat. Takže třeba i Xenon bastly by neměly být problém. Další chuťovkou je rozebrání oplastování řidítek, kdy vůbec nedoporučuju zkoušet sundat tu lakovanou část. Jen povolit dole ty dva vruty co spojují ty dva nelakované plasty, rozcvakat, mírně roztáhnout a kabel tudy protáhnout. Na závěr doporučuji popsat si nějak všechny šrouby a vruty, protože je jich tam spoustu typů, průměrů a délek. Jen to rozebrání trvalo 4 hodiny. Hlavně proto, že jsem se bál abych něco neulomil. Teď už bych to měl ale určitě rychleji. Jinak někteří z Vás to mohou mít trochu jinak podle modelu.
17 bře 2008, 13:01
No, líp bych to nenapsal.
výborný. Já jsem sundával "pouze" ten přední plast, ale taky celkem fuška. Největší hrůzu mám z toho zacvakávání těch plastů po bocích zpět. Přece jen už není nejnovější, a já to budu mít nově stříklý...ježišmarjá, už to vidím celý poškrabaný
. Nebo se stím budu piplat, pak přijedu ke křižovatce, kde ňáká ženská dupne na brzdy, protože jí tam skočí oranžová a položím to jako můj kamarád Burgmana:-)))). (nic proti ženskejm). :rolleyes:
17 bře 2008, 20:55
Gulwingu ,chtěl jsem se zeptat, jak měníš přední žárovky.Já tam mám nějaké HS .Nevíš jestli by tam šly dát H4.CHtěl jsem je vyndat,ale jak jsem demontoval předek, tak jsem zjistil ,že se tam jen tak nedostanu.Tak jsem se na to vykašlal.Při přectavě ,že musím rozebrat pul skota ,tak mně omylo.Dík za radu. A ještě, chci sundat zadní kolo,taky nevím co je třeba vše demontovat.Aby nedělal něco zbytečně. :rolleyes:A svítí mi to jako světluška.Večerní jízda horor.Čelovka mi svítí líp.
17 bře 2008, 21:54
Jéžiš, před chvílí jsem byl v dílně a mám to tam napsaný co je v předu. Myslím DS2 35W. Já se podívám až tam zase půjdu. Patice je na první šupec H4 podobná. Nevím ale jestli se dělají H4 v 35W. Dát tam silnější bych se asi bál kvůli teplu. Ta žárovka by asi šla vyměnit i jednou rukou tou dírou, jak jsem psal. Ta patice je tam chycená takovým drátkem a ten drátek se jen odklopí. Nikam neupadne. Pak by to šlo vytáhnout i s kabelem tou dírou a vyměnit. No moh jsem to nafotit. Měl jsem ale trošku nervi v kýblu a tak jsem se nechtěl zdržovat,... Zadní kolo jsem ještě nesundaval ale co mi říkali v pneuservisu tak museli určo sundat výfuk. Pak asi zadní paknu ne? Jak to tady nemám u stolu tak nevím :thinking:
18 bře 2008, 20:01
Taky mám nutkání zkusit tam dát silnější žárovky, protože ve tmě to je fakt naprd.
Musím jet tak pade a přitom se třást, jestli případnou díru dřív uvidím než ucejtím.
Ale je pravda, že je to tam samej plast tak kdoví co by to udělalo...
Naposledy upravil
phony dne 18 bře 2008, 20:02, celkově upraveno 1
18 bře 2008, 21:52
Nojo,na to,že to má dvě světla,tak výsledek nic moc.Kdybych si svítil baterkou,tak je to snad lepší.Nevím,co by s tím plastem vepředu udělaly silnější žárovky.Běhěm jízdy,kdy jsou světla chlazený,by to asi šlo,otázkou zůstává,jak při stání na světlech atd.Zhasnout?Osobně si myslím,že i ta odrazová vrstva nanesená na plastovém výlisku,ani ten čirej plast taky nebudou mít velkýho ducha.I automobilní světla časem ztrácejí svítivost,jak plast časem mění strukturu a šedne.Ale ob rok měnit světla je taky úchylný.Holt nasadíme čelovky a je to,ne?!?!
18 bře 2008, 21:57
Už jsem uvažoval že místo té parkovačky bych dal něco silnějšího.Tož nevím
18 bře 2008, 23:50
venca: to jako místo tý jedný asi 2W žárovičky? Tak možná laser
Tam není ani parabola a čirý sklo,....
19 bře 2008, 16:34
Řekl bych že si výměnou žárovky moc nepomůžete , to že to na ho... svítí je daný konsrukcí a tvarem té paraboly . Když jsem jezdil na Majesty z odpolední a jezdil se mnou kolega na Madisonovi , tak jsem musel jezdit první , protože on s těma světlama nic neviděl ...
19 bře 2008, 19:53
No bude to chtět jezdit hlavně přes den,noční přesuny jen s lépe svítícím doprovodem.Kde asi soudruzi v Itálii udělali chybu?????J
:rolleyes: :rolleyes:
19 bře 2008, 20:16
2 Venca. Tak ty žárovky v předních světlech mám Philips HS1 35/35W. Cena asi 270 Kč. To jsem zvědavej jestli bych místo nich sehnal xenony
19 bře 2008, 20:39
Gulwing já se skusím poptat na ty xenony a dám vědět.
19 bře 2008, 22:02
Tak s těma světlama jsme na tom všichni stejně. To jsem aspoň trochu rád, že na tom nejsem blbě sám. I když, kdyby byl problém jen u mě, tak by aspoň šel nějak vyřešit. :rolleyes: Někdo se ptal na zadní kolo, tak je potřeba stahovák, aby šlo kolo dolů. Ale výfuk musí jít určitě pryč.
19 bře 2008, 22:12
Hele a jak se vám na tom sedí?Já bych asi potřeboval sedlo kousek delší a o něco nižší řidítka.Přijde mi,že mám trochu větší záklon,než bych potřeboval.Jinak vcelku dobrý.J