od Gullwing » 17 bře 2008, 12:00
Tak trochu popíšu tu demontáž: jako první se sundá ten černý past vpředu pod plégem, včetně parkovacího světla. Nejdříve se vyšroubují ty dva vruty a opatrně se vycvaká po stranách. Pak je nutné vytáhnout tu parkovací žárovku. Mimochodem má tak krátkej kabel, že jsem jí při montáži měl problém dostat zpátky. Tak ať jí při tom sundavání hned neurvete. Tímto se Vám objeví vpředu díra, kam se dá strčit ruka. Neduvedu si však představit co bych jednou rukou dokázal vymontovat nebo namontovat. Usoudil jsem, že to tedy otevřu raději od řidítek, protože ten komplet přední plast stejně nejde sundat, jelikož je v kuse a vadí mu přední kolo. Takže pěkně všechny šroubky co drží ten plast pod palubkou. Všechny vruty po stranách, sundat tu gumu na nohy, kde jsou další vruty a imbusy. Potom jeden imbus ve skříňce u pojistek a dva vruty ve schránce dole mezi nohama, jak je baterka. Je potřeba sundat plastový kroužek u spínačky. Je to tam na takový bajonet, takže nejdříve otočit a pak vytáhnout. Pak se musí sundat ty dva lakované plasty mezi nohama. Takže opět vruty v těch falešnejch matkách, sundat ty dvířka a pak opatrně vycvakat plasty. Nejlépe mi to šlo jakoby od té zadní matky opatrně šroubovákem vypáčit, pak u přední matky a pak různým vyhejbáním a nakláněním vyndat od toho kaslíku. Pak opět dva vruty, co byly pod tím lakovaným plastem. Pak zase opatrně všechny plastový capky a měl by už jít celý ten plast od řidiče dolu. Ale ejhle, nejde. Je to ještě zevnitř přidělaný k palubce a palubka k tomu přednímu plastu. Takže stejně musím sundat přední plast abych se tam dostal. Nejdříve sundat kryty blinkrů, kde je z boku uvnitř vrut. Nedá se k němu dostat žádným šroubovákem, takže si pomoct bitem v nějaké malé ráčně nebo v malém francouzském klíči (jako já) Pak sundat plégo na šesti imbusech, pod ním další dva vruty k palubce. Pak vruty za zadním kolem plus jeden imbus a nezapomenout na vrut, který je úplně vespod dole pod motorkou. Nakonec dva utopené imbusy vpředu pod plégem. Upozorňuji, že musíte mít buď extra dlouhý imbus nebo imbus bit s nástavcem. Jinak se do rozebírání ani nepouštějte. Tím celý přední plast odklopíte trochu vpřed, než se opře o kolo. Teď už bych se měl dostat k těm dvěma šroubkům co drží palubku a ten celý plast od řidiče jak jsem původně chtěl. A ejhle, ono to nepůjde. Na jedné straně ano, ale na druhé je vrut schovaný za spínací skříňkou a přes spoustu kabelů se tam nedá dostat. Možnost by teď byla rozebrat elektriku a odmontovat spínačku ale do toho se mi nechtělo, protože jsem zjistil, že schéma elektriky co mám není úplně shodné s mým modelem a bál jsem se abych to pak zapojil vůbec zpátky. Takže jsem to prostě měl rozšklebené z předu i zezadu viz ta fotka někde výš a to mě vcelku stačilo, abych se dostal kam potřebuji.
Vlastně tímto asi vůbec nedoporučuji sundavat ten plast od místa řidiče ale začít tím předním, kde jsou světla. Na nějaký menší zásah by to mělo stačit. Samotná montáž heftů a alarmu bez problémů přes prořezávací svorky. Alarm před spínačku a hefty za. Je tam všude docela dost místa a možností kam něco dalšího přidělat. Takže třeba i Xenon bastly by neměly být problém. Další chuťovkou je rozebrání oplastování řidítek, kdy vůbec nedoporučuju zkoušet sundat tu lakovanou část. Jen povolit dole ty dva vruty co spojují ty dva nelakované plasty, rozcvakat, mírně roztáhnout a kabel tudy protáhnout. Na závěr doporučuji popsat si nějak všechny šrouby a vruty, protože je jich tam spoustu typů, průměrů a délek. Jen to rozebrání trvalo 4 hodiny. Hlavně proto, že jsem se bál abych něco neulomil. Teď už bych to měl ale určitě rychleji. Jinak někteří z Vás to mohou mít trochu jinak podle modelu.