Diskuze o skútrech větších objemů.
15 pro 2007, 21:31
Tak se chystám na nějaké ty úpravy.
Nejdříve pár dotazů:
1. přední světla mi svítí obě najednou. To je standard? Většinou je jedno potkávací a druhé dálkové.
2. Stále mi svítí kontrolka benzínu, I když mám plnou. Vůbec ta ručička nějak divně ukazuje. Už se mi blíží k minimu a stejně natankuju jen 6 litrů. Když je banda na 12l. Co znamená, že má rezervu 3litry? To je jako od té doby co svítí kontrolka, nebo je to jako bejvalo, že se to musí někde otevřít?
3. Spojka mi dost cuká (respektive zabírá hodně rychle) a tak je někdy problém s popojížděním. Také když dojíždím tak to dost dusí motor a trochu to do výfuku prdlá.
4. Ten palubní počítač je za jízdy někdy dost komplikovanej. Chci vědět kolik je stupňů a než se tam domačkám, tak jsem málem na čuni.
5. Výměna oleje je po 6000 km ale po 3000 mám jít na kontrolu do servisu. Na co? To snad vidím jestli je tam olej.
Olejovej je tam filtr (takže asi ne sítko) a má se měnit po 6000km (píše originál českej manuál)
6. Za vyšší rychlosti (tak nad 100km/h) se mnou docela házej turbulence a vůbec se ten vzduch začne tak nějak nevyzpytatelně motat kolem plexi.
7. řidítka se mi zdají vcelku blízko (už jsem to tu někde psal) Byl jsem zvyklej mít spíš natažený ruce. Zkusím hejbnout s řidítkama ale nezdá se mi, že by to moc pomohlo.
8. Na tachometru (analogovým) není téměř čitelná rychlost, takže jsem odkázanej na digitální, kde bych třeba raději jiné údaje.
9. Při přejíždění podélných nerovností (vyjetý koleje) se to dost vlní. Má to dost placatý gumy (nízký profil)
Máte podobné zkušenosti?
Pro upřesnění uvádím, že mám duben 2006, ještě v záruce a najeto 9000km.
Koupil jsem ho před 14 dny a najel 500km. Je to ten od Romana, takže je tu spousta fotek už od 1. příspěvku.
Jezdím denně po Jižní spojce cca 50km, takže několik kilometrů v kolonách. Pro mě je prioritní abych byl vidět a slyšet, takže i některé dále uvedené úpravy k tomu směřují:
Tak a co bych chtěl udělat:
1. Potřebuji kufr. Mám jen nosič a ten se mi taky moc nelíbí.
Víte kde maj nějakej slušnej nosič?
Co máte za kufr? Zkoušel jsem 37l a to docela šlo. Ale nebyl ve stříbrný, což bych vzhledem k barvě chtěl.
Nevíte kdo by to nějak slušně stříknul. Já se bojím, že i když to vemu nějakym plničem pak metlou ve sprayi a pak bezbarvym, že se to bude z toho plastu loupat.
Pak už je 42l a vejš což se bojím aby to nebylo moc macatý.
Také bych rád aby měl přídavné brzdové světlo a opěrku. Nebo jste někdo nějaké dodělával? I co není origoš? Nebo třeba i přídavné blinkry?
Třeba kdyby se nás pár dohodlo, tak by to někdo stříknul, nebo udělal opěrku levněji.
2. Zapomínám vypínat blinkry. 1965miquel si tam dal nějakou akustiku. Je to slyšet? Přemýšlel jsem dát do blinkrů ze strany řidiče nějakou LED diodu, kterou bych viděl jak bliká,
3. Někam na předek bych dal stroboskopy aby mě ve zpětných zrcátkách bylo lépe vidět. Zatím když se proplejtám dávám dalkový.
4. Dělaj i sady Xenonů což je asi 4000,- Kč ale bohužel na jeden. Takže na 2 je to ranec. A navíc nevím jak to má pak vyřešený dálkový.
5. Dál bych chtěl výstražné blinkry (myšleno všechny naráz blikající). Často s tím motorky v kolonách jezděj ale Madison to nemá. Jen světelnou houkačku.
6. Nějakej výraznější zvukovej projev by to taky sneslo. Ono se to prostě nedá protúrovat když tam přede mnou někdo stojí. No teda dá, ale skočím mu do kufru. Laďák je dost drahej. Nějakej dobře mířenej průstřel stávajícího?
7. Máte někdo alarm s immobilizerem a dálkovým startem? Nebo něco takovýho? Montovali jste si to sami?
8. Pak bych různé ty žárovky vyměnil za LED (to se mi prostě líbí)
9. Ten lakovanej střední tunel taky asi docela trpí. Co nějakou průhlednou fólii?
10. vůbec nějaký decentní polepy by nevadily. Pěkný je co sem dal na 4. stránce MarioX9 na tom černym. Stejně si chci udělat i polep se jménem, tak bych to nechal vyřezat naráz,...
11. Další jsou vyhřívaný rukojeti. Kupodivu na ty ruce tak nefouká i když nevím jak to to ouzký plexi dělá.
Kolem nuly je už ale zima i tak. Jezdím v lyžařských rukavicích ale nemám v tom cit jako v kožených motorkářských.
12. Co dodělat nějakou muziku? Když už to má takhle ty blinkry jak repráčky,.. Dát tam vejškáče, někam basák a MP3 nebo z mobilu,... Ne, to už je jen taková blbost a masírka.
Jinak jsem fakt spokojenej a hrozně se mi líbí. Tohle je jen pár možností jak to vylepšit (nebo pos...) A proto se Vás zkušených ptám.
16 pro 2007, 09:31
K tomu kufru,ja mel na majesty kappu 46L a mensi bych nechtel,vejdou se do nej dve vyklapecky a na madisonovi vypada taky dobre,zkouseli sne ho prikladat k Vencovemu.Pokud ho budes chtit lakovat tak to neni zase takovy problem,musis to dobre odmastit,pobrousit smirkem o hrubosti min.150,potom nastrikat zakladem na plasty ve spreji(da se sehnat ve vsech obchodech kde se michaj autolaky) potom uz zbyva jen plnic ale musis ve dvou vrstvach at zalijes tu strukturu plastu,samo to musis pred druhou vrstvou vybrousit jako pod lak,no a pak uz jen nastrikat,pokud ale nemas odvahu ci dost zkusenosti je lakovany o 1000kc drazsi.Nelakovany stoji 3600,- i s plotnou.Kdybych byl z Praglu tak bych ti to nalakoval,ale takhle to nema smysl.
16 pro 2007, 09:52
čau gullwi co zkusit na lakování toho kluka co si dělá vespu nemůžu si ted vzpomenout na jméno ale je myslím z lidic nebo kousek od kladna možná by poradil i z jinýma věcma vypadá na šikulku
16 pro 2007, 11:22
Podle mě je nejlepší sehnat už nalakovanej. Nedávno jsem koupil dva boční kufry, jenže každej v jiný barvě. A borec co lakuje auta mi řekl, že to hodí do laku za 2000/kus. Takže 4 litry za oba
. Takže jsem se naštval, nechat namíchat sprej a koupil smirek. Vlezl jsem do sprcháče, pod vodou osmirkoval, odmastil, strávil jedno odpoledne lakováním a řekl bych, že dobrý. Celkem mi to vyšlo na 520 Kč. :p
16 pro 2007, 12:05
Tak dobrá, kufr tedy koupím asi rovnou lakovaný. Cena je o 1000,- Kč vyšší a pokud by mě měl stát matroš 500,- tak za těch druhých 500,- mi ten nejistý výsledek a celý den práce nestojí. Teď jen tu velikost. Zkoučel jsem jak bude vypadat 37l a to vypadalo v poho. Ale líbí se mi spíše Kappa K42 za 3990,-http://www.paolo.cz/kappa-motocyklove-kufry-monolock-s-plotny
Nebo GIVI 37 za 3650,-
http://www.azmoto.cz/3-3/kufry-givi/.
Co tam máte Vy? Aby to Madisonu slušelo?
16 pro 2007, 16:52
Ahoj,nejseš zrovna skromnej.Kufr-mám tam Kappu cca 35l,přesně to nevím,koupil jsem to se scotem(viz obrázky na str.7).Je sice černý,ale dělat s tím nic nebudu.Červená se mi líbí,proto jsem si ho koupil,je vcelku nepoškozená,sám bych si na přestříkání netroufl.
Palivoměr ukazuje blbě,to je pravda,když mi trvale svítí kontrolka,naleju asi 9l,tj.asi 3l rezerva,což při 3,8/100 dává dojezd tak asi 70km.Až se pochlapím,tak to otestuju přesněji.
Pneu-podle manuálu 130/70 vpředu,140/60 vzadu.Profil je daný konstrukcí gumy,to těžko změníš,jedině zkusit tam nacpat 65,70.Ale místa tam už moc není.
Ta akustická signalizace,co má Miguel1965,je asi dobrej nápad,instaloval si to sám.
Tachometr za jízdy přečtu bez problémů,na displayi mám nastavený otáčkoměr,nic nepřecvakávám,ostatní údaje nepovažuju za až tak důležité.V motoru(Yamaha) mám sítko,výměna oleje po 3 tis,nastavit interval lze doma.
Opěrku zatí neřeším,snad časem.Jinej tuning zatím taky ne.Podvozek je na roletách trochu nestabilní,to je pravda,ale to je asi daň při použití menších kol a zvolené geometrie podvozku.Mohl by pomoct hustější oil do vidlic a měkčí nastavení vzadu při sólo obsazení.Osobně mám 2.polohu od spodu,tj tlumič skoro na nejměkčeji.Přijde mi to asi nejlepší.
Jestli dopadne ten sraz v Brandlíně,tak to proberem.Hodně zdaru.J
16 pro 2007, 20:09
To Jirka04. Dík za odpovědi. Mám to nový tak víš jak to je,...
Ta tvoje červená je dobrá, fakt!
Jak to mám stříbrný tak se mi zdá, že je to trochu usedlý a ten velkej černej kufr by tam byl jak hrouda. Nevím,..
Ta kontrolka benzínu mi svítí trvale i když mám plnou. Což tedy jestli Ti rozumím není úplně vpořádku.
Ten tachometr je možná zvyk. Já jen jak jezdím denně pod mnoha radary tak na to holt musím dost čumět. Některý fotěj i zezadu.
Gumu tam jinou fakt asi nedám. Já mám ten pocit ne při roletě ale vyjetejch kolejích. Tzn. podélně. Ta guma je dost placatá (dáno nízkým profilem) a když se chytne krajem tak změní těžiště motorky.
Já mám fakt originál českej manuál a výměna je po 6000 km a mluví se o výměně olejového filtru. Jestli chcete oskenuji.
Jo jinak nejsem moc skromnej. Chtěl jsem si koupit novou Yamahu X-Maxe. Madisona jsem si koupil protože se mi líbí a hlavně jsem vcelku znal jeho historii.
Co se mi nezdá nechám udělat v rámci záruky, která končí 28.3.2008.
Potom si už můžu dělět co chci! A to je jeden z hlavních důvodů proč jsem ho koupil.
Kdybych zas koupil novou (jako letos na jaře) tak do ní dva roky nesmím šáhnout. A já do ní i na ní chci šahat!?
Nevím jak se ta úchylka jmenuje. Ale sexuální podtext to fakt nemá,... Ta trubička z vejfuku je fakt malá.
No, a tak tady budu teď trochu prudit a honit rozumy. Chci co půjde udělat přes zimu abych mohl na jaře (řekněme koncem února) začít drandit v plné palbě!
16 pro 2007, 21:02
OK,to je v pořádku.Já jsem si ho koupil,protože se mi líbil.Původně jsem měl v merku Jazze,ale byl poněkud otlučenej.Burgmann je už moc koráb,Majesty má malá kola,Piaggia a Madison byli favoriti.Design,prostě italskej šmrnc.Kolega v práci má 200 Runnera,živej,ale malej.No Madison vyhrál.Zdá se mi,že pro normální denní ježdění ta 250 bohatě stačí.Ještě tak do 500,pak už jsou to strojky velký,těžký,určený opravdu pro těžké cestovatele.Taky s vyšší spotřebou.Pak už je snad lepší auto.
Manuál mám staženej z netu,pětijazyčně,anglicky si to přelouskám.Ten palivoměr-jediné,co mě napadá,je,ženěkde na spinači na palivoměru zůstalo sepnuto,ať už z jakékoliv příčiny.Mně se rozsvítí kontrolka,když ručička ukazuje kousek nad 0,při plné nádrži ukazuje lehce nad3/4.Je to asi jen otázka seřízení.
Ve vyjetých kolejích dělá držení směru problém asi všem,protože ta kolej moc neumožní manévrování,strmý kraje nelze přejet a při kontaktu s kolem rozhodí stabilitu.Mně se ten skůtr spíš jeví trochu jankovitě na příčných nerovnostech,takže se maximálně snažím je míjet.Jinak nějaké zásadní problémy nemám.Jen mě čeká řemen,válečky a bohužel i obě vnější polořemenice,protože mají dost hlubokou drážku.Bude to ranec,ale zjara budu připraven.Tak zatím.J
16 pro 2007, 21:08
Jirko: můžu ještě prosím tvůj názor na mojí otázku 1,6 a 7 prosím? Ať to nemusím kopírovat a dělat to zase dlouhý.
16 pro 2007, 21:56
Ano,i mně svítí obě světla najednou.Neznám normy,podle kterých to tak má nebo nemá být.Je možné,že novějsí modely už mají tlumené jedno a dálková obě.Já mám dálková i tlumená v akci obě naráz.
Plexi a turbulence-mám tam jakési tuningové plexi,větší než sériové,perfektně rozráží vzduch,ale turbulence pociťuju už kolem cca 80tky.Ale nepřenášejí se do řidítek.Jedná se hlavně o nepříjemné posity.A zhorší se to ještě když fouká boční vítr.
Řidítka-dají se sklopit po sundání krytů a povolení 4 šroubů,které je drží.Sklon si musíš vyzkoušet,to asi nejde paušalizovat.Každý máme jiné tělesné proporce a vyhovuje něco jiného.Já měřím 183 cm,sklon jsem zatím neměnil a takhle mi to zatím vyhovuje.Ale mohlo by se stát,že když budou moc dopředu,tak připlném rejdu narazíš rukou do plexíku.
Ta stříbrná není taky špatná,jen by mu asi opravdu slušel i stříbrný kufr(nebo aspoň víko).Já jsem ho koupil i s držákem a kufrem.Ten má naštěstí velké červené odrazky,tak to tak nějak ladí.
Scoota mám taky teprve chvíli,koupil jsem ho někdy v září,zatím mám najeto neco kolem 1000km,takže taky nováček.Ale tyhle věci jsem nějak vypozoroval.Mám tu nevýhodu,že mám asi silnější pud sebezáchovy a jezdím tak těch 80,90.Dokonce i autem.
Ty tam máš asi motor Piaggio,že?Měl bys mít tedy asi o něco víc koníků,krouťáku asi i rychlosti.Ale tady moc radit nemůžu.Snad jen to,že ten interval výměny oleje je dobré dodržovat a občas i dolít,neb kdo maže,ten jede.J
6.1. 2008 edit:Ahoj madisonští,je tu nějak ticho po těch svátcích.Od té doby,co Mára prodal scoota,tak to nějak není ono.
Phony,je na tebe nějaký kontakt?Zdraví J.
Naposledy upravil
KYBLOS dne 12 črc 2013, 22:07, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
06 led 2008, 19:40
2 Jirka. Jakej klid co ho Mára prodal?! To jako musím teď plkat i za něj? Dneska jsem se na něj byl podívat. Chvíli jsem uvažoval, jestli by na něj nešla dát radlice abych ten sníh nemusel uklízet růčo.
Pak jsem ho ale nechal spinkat a šel s dcerou na kopec sáňkovat.
Ještě jsem ho ani neumyl chudáka. V dílně mám zimu jak venku tak čekám až bude alespoň nad nulou.
Ať to tedy není celý OT. Ty vyhřívaný gripy píšou většinou na průměr 22mm. To máme?
06 led 2008, 20:09
Ale nemusíš plkat za něj,stačí za sebe.To jsem jen tak nadhodil,aby řeč nestála.Ten můj drak taky čeká,až začne rumplovat zoncna.Chrní na letišti,ale má tam stejnou zimu jak u tebe v garáži.Jen se musím pochlapit a pustit se do toho variátoru,ať jsme provozuschopný.Ty tam máš vyhřívaný gripy???Já to mám vyřešený větším plexíkem,takže mi netáhne na pazourky.Baterka si chrní doma v teple,taky očekává jaro.Tak zatím.J. :p
06 led 2008, 20:13
No ty gripy právě nemám ale chci je objednat. Tak se ptám jestli má Madison taky průměr těch rour 22mm.
Jo, a jaký tam jsou ve předu žárovky? H4ky?
Jinak už jsem skoro uplkanej ze všech jinejch témat. Ale zase se u toho vždycky zasním a vidím tu klikatou silnici před sebou,....
06 led 2008, 21:53
Člověče,to nevím,jaký průměr mají řidítka,ale taky bych to rád věděl.Ani žárovky jsem zatím nesondoval,to nechám,až některá přestane svítit.
Klikatá silnice před sebou - to je poetický.Zatím mám naježděno málo nato,abych ji takhle viděl,ale příjemný brblání skůtru,zářící slunce a vítr kolem,to si představit umím a těším se,až vypukne sezóna.Měj se.J.
10 led 2008, 22:31
čau ,neví někdo kolik bere starter na medisnovi 250.Dík